« Takaisin kotisivulle

Stumppi - keskustelu

Harkintaa.. XML

Kirjoittaja Viesti

Messy

Rekisteröityi:
12/08/2010 02:56:56

Ei kirjautunut

Heippa

Tulinpa tänne lähinnä lueskelemaan muiden pohdintoja että tietää uskaltaisiko sitä itsekin lopettaa polttamisen

Tulin alkuviikosta flunssaan ja huomasin nyt ajattelevani että joskohan sitä uskaltaisi jo tupakkaa polttaa.. Eli huomasin siis etten ole neljään päivään polttanut. Ajattelin että pitäisiköhän sitten samalla koittaa lopettaa kun kerta alkuun on pääsyt

Oikein päätöksiä en vielä ole tehnyt, minulla on muutenkin paljon tälläisiä muutaman päivän taukoja, kun unohtaa polttaa Nyt vain tuli ensimmäisen kerran mieleen että josko ei enää jatkaisikaan tästä.

Mutta joka kerta kun yritän lopettaa tietoisesti, hävittää kaikki tupkointivälineet ja silleen, tulee heti hirveä paniikki ja tekee kauheasti mieli tupakkaa kokoajan.. Kuitenkin silloin kun talosta löytyy kaikki poltteluvärkit niin voin huoletta olla muutaman päivän tauolla kun voi sitten polttaa kun siltä tuntuu.. Pelkään että se oikea päätös sitten sotkee tämän tauon.

Tänään jo vähän teki mieli tupakkaa mutta kun ajattelin että "tuolla kaapissa on 3 askia", niin ei enää ollut mitään kiirettä tupakalle. Niin se sitten unohtui enkä kuitenkaan käynyt tupakalla.. Tupakka talossa tekee minut rauhalliseksi vaikkei sitä polttaisikaan

En oikein tiedä mitä pitäis tehdä, lopettaa vai ei lopettaa.. Tai myöntää yrittävänsä lopettaa? En oikein tiedä mitä oon tekemässä.

Pirre

[Avatar]

Rekisteröityi:
04/04/2007 15:52:16

Ei kirjautunut

Messy wrote:Heippa

Tulinpa tänne lähinnä lueskelemaan muiden pohdintoja että tietää uskaltaisiko sitä itsekin lopettaa polttamisen

Tulin alkuviikosta flunssaan ja huomasin nyt ajattelevani että joskohan sitä uskaltaisi jo tupakkaa polttaa.. Eli huomasin siis etten ole neljään päivään polttanut. Ajattelin että pitäisiköhän sitten samalla koittaa lopettaa kun kerta alkuun on pääsyt

En oikein tiedä mitä pitäis tehdä, lopettaa vai ei lopettaa.. Tai myöntää yrittävänsä lopettaa? En oikein tiedä mitä oon tekemässä.

Terveyhdys!
Kertomasi ei kuulosta siltä, että olisit kovin riippuvainen nikotiinista. Enemmänkin "tapatupakoitisija".
Nyt kun pohdit tupakoinnin lopetusta/jatkamista, kannattaa päätöstä helpottaakseen vaikka paperille kirjoittaa mitkä asiat tupakoinnissa ovat + ja mitkä - ja pohtia asiaa siltä pohjalta.

Itse olen ollut polttamatta about 3 v ja kadu en päivääkään

Palikat järjestyksessä alkaen 22.4.07
**** Jänisräikkää****

Messy

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

moi

Eihän siitä mitään plussia löydy, paitsi jatkamisen helppous Kyllä siis haluan ehdottomasti lopettaa, jotenkin vain se ajatus pelottaa.. Tuo varsinainen "lopettamispäätös" kun on aina ollut se juttu mikä saa tupakointihalut huippuunsa

En oo tänäänkään polttanut, ei edes mieli tee.. On vaan niin helppoa kun kaverit tulee käymään ja sanoo "mennäänkö tupakalle" niin sanoa "joo, jee!" Ja sitten juodaan kahvia ja poltetaan tupakkaa, ihanaa! Seurassa on vaikeaa olla polttamatta, ja kahvia en voi kyllä juoda jos meinaan pysyä savuttomana

Pirre

[Avatar]

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Messy wrote:.. Tuo varsinainen "lopettamispäätös" kun on aina ollut se juttu mikä saa tupakointihalut huippuunsa

Josko vaan sanoisi itselleen että tänäänkään en polta..huomena sanoo saman ja jne ?
En tiedä auttaisiko se? Laskisi savuttomia päiviä, näkisi niitä kertyvän ja ehkä motivoituisi sitä kautta...

Messy wrote:.. En oo tänäänkään polttanut, ei edes mieli tee.. On vaan niin helppoa kun kaverit tulee käymään ja sanoo "mennäänkö tupakalle" niin sanoa "joo, jee!" Ja sitten juodaan kahvia ja poltetaan tupakkaa, ihanaa! Seurassa on vaikeaa olla polttamatta, ja kahvia en voi kyllä juoda jos meinaan pysyä savuttomana

Kun lopetin päätin että voin olla tupakoivienkin seurassa (siellähän ne "parhaat" jutut ja kaverit olivat). Ajattelin että minun on vaan totuttava olemaan savuttomana savuttelijoiden kanssa, koska koko elämäntapaani en halunut muuttaa.

Mutta tänä on minun tapani toimia. Sopii kelle sopii mutta kannattaa ainakin yrittää. Jokainen päivä polttamatta on sitä plussaa

Tupankanpoltto ei kuitenkaan ole enää minulle ihanaa, vaan se oli tapa ja riippuvaisuus. Turhaa terveyden pilaamista ja haaskausta

**** Jänisräikkää****

Messy

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Heippa taas

Nythän olen mietiskellyt oikein urakalla, ja ajattelin että miksi en tähän lopettaisi. Tyhmäähän se on jatkaa polttamista kun on kuitenkin jo viiden päivän tauko (!) alla. Voi niinkuin suoraan siis aloittaa päivästä numero 6

Sunnuntaina 15 pv olen siis viimeisen tupakkani polttanut Huomaa kyllä että olen aika paljon flunssasta parantunut, tänään on tehnyt koko ajan mieli lähteä tupakalle, mutta nopeastihan se mieliteko unohtuu kun sitä ei ajattele. Tosin olen kyllä ylös asti noussut jo parikin kertaa Helpota ei yhtään että kaikki läheiset polttaa, ja talonikin on täynnä (minun ja muiden) tupakkatarvikkeita. Omat tietysti voin heittää pois mutta muiden omiin ei auta koskea

Vaikeaa silti varmaan tulee olemaan. Mutta päätös on nyt tehty, ja menen päivässä numero 6 huomenna vaikkakin oikeasti päätös tuli vasta tänään Eihän mun tarvi aloittaa päivästä 1 eihän? Luin täältä jostain että 3. päivä olisi pahin Minun laskusysteemilläni se olisi jo ohi

massi

[Avatar]

Rekisteröityi:
15/04/2009 11:35:53

Ei kirjautunut

Hyvä päätös!!! älä ihmeessä nyt jatka tupakointia.. et ole kovin paha addikti kun noin pitkiä taukoja voinut pitää mutta nikotiini kyllä koukuttaa ajan kanssa kaikki!! Jatka samaan hyvään malliin Ja tsemppiä Ja totta kai jatkat siitä mistä tupakointi loppui sitä laskemista

21.12.11 klo 15.15
Ei ole olemassa muuta aikaa kuin NYT

Messy

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Oi joi, nyt on paha paikka ja mielitekoa..

Kaverit on kylässä ja polttelee tuossa parvekkeella.. Eipä haissut hyvälle aluksi mutta kun tämä viini saa sen haisemaan hyvälle, ja kaverit houkutelee.. "Ei se yks ny pahaa tee". Kyllä se tekee enkä halua enää, mutta eipä sitä känniläisille auta sanoa Eikä oikein kaikkia tupakoitsijoitakaan pihalle heittää

Oi kuinka ahdistaa.

tutetu

[Avatar]

Rekisteröityi:
07/01/2008 21:07:03

Ei kirjautunut

"Ei se yks ny pahaa tee". Kyllä se tekee enkä halua enää,

Kyllä se tekee, nimenomaan pahaa. Varsinkin koska et enää halua tupakkaa.
Stumpissa on hyvä viettää aikaa silloin kun toisilla savuaa, stumpista saa lisää voimaa pitää kiinni siitä mitä itse haluaa.

Jaksa jatkaa

Päämäärääni kulkeva hissi on epäkunnossa, itse on kiivettävä omat portaani.

Savuton elämä alkoi 4.1.2008
[Email]

Messy

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Hehe, koko foorumi suurinpiirtein luettu läpi Tuli paha paikka vähän liian äkkiä Huomasin myöskin että viikolla olen heittänyt väärään päivään lopettamiseni.. Siis enhän tokikaan voinut lopettaa 15. pv polttamista kun se ei vielä edes ole ollut Elikkä Oikea päivähän oli 8.8 kun viimeisen poltin..

Mutta juu, aikamoista kärsimystä on tämä ilta ollut ja jatkuu vielä pitkään

vapaana

[Avatar]

Rekisteröityi:
23/02/2010 15:48:50

Ei kirjautunut

Aika kingi olet kun pystyt sanomaan ei tupakalle kavereiden poltellessa sun parvekkeella!
Selkeästi sulla on selkäranka paikallaan ja pidä se suorana!
Se "yksi" on juuri se jota ei kannata polttaa, sillä ensinnäkin siitä saa kivat morkkikset ja kun niissä sitten pyörii, niin helposti lipsahtaa ajatuksiin, ettei sitten enää olekaan väliä. Kun kerran jo yhden poltin....

Tupakoinnin voi lopettaa sillä ettei sytytä enää sitä yhtä, muuta tapaa ei ole.
Mutta voitpa sitten joka savuton ilta onnitella itseäsi ja kun kaksi viikkoa, kolme viikkoa jne. jatkuu savuttomuus niin siitä kannattaa jo palkita itseään! Hankit jotakin pientä-kivaa tai pidät vaikka lettukestit

Viiden kuukauden kokemuksella: kyllä kannattaa lopettaa tupakointi! Vaikka ei se niin helppoa aina olekaan, niin niiden vaikeampien hetkien jälkeen on niiiin voittajaolo että!

Jaksa vaan jatkaa

Lopetuksen aloitus 8.3.2010 --> ja jatkuu edelleen...

Messy

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Nonniiiiin..

En ratkennut eilen vaikka mieli teki! Mutta oli vaikeaa ja kyllä alkoi kaverit ärsyttämään lujaa, johtuneeko heistä vai nikkiksistä Heille vaan on vaikeaa uskoa että en oikeasti aio polttaa, ja vitsailuja ja tupakantyrkytystä on paljon. Kai ne täytyy vain kestää. Itsepä olen heidän kanssaan poltellut viimeiset 13vuotta (poislukien raskaus- ja imetysaika kun en polttanut) ihan vapaaehtoisesti. Vaikea se on itsekin uskoa etten enää halua polttaa, kun en oikeastaan edes ajatellut lopettaa, se tuli vähän niinkuin yllättäen ja vahingossa

Mutta enpä polttanut eilen. Tänään kyllä jouduin pyytämään kahviseuralta enne lahvin juomista että "voitko käydä sitten polttamassa kahvitupakan ihan tuolla pihalla asti ja pysyä siellä tupakan jälkeen n. 15 minuuttia jotta haju haihtuu". Seura suostui tähän, jotenensimmäisen kerran uskalsin juoda kahvia sen jälkeen kun en ole polttanut Jos joku vaatii tupakkaa seurakseen niin se on kahvi. Mutta oli se hyvää ilmankin, hieman ontto olo vaan jäi kun ei saanut käydä käryttämässä kupin kanssa. Mutta kai siihenkin tottuu

Tämä on siis vasta päivä 6. Kyllä menee aika hitaasti Ihan kuin pitäisi opetella elämään uudestaan Pitäisköhän samalla laittaa koko elämä uusiksi ja opetella terveelliset syömistavat ja talonsa järjestyksessä pitäminen aina Heikkouksia löytyy tältä tytöltä

Onko kellään muuten ollut tupakanlopettamisen yhteydessä tälläistä sivuvaikutusta, että ei ole nälkä? Niinkuin ei vaan ole nälkä. Ihan sama kauanko on syömättä mutta nälkä ei tule. Se on omituista.

Messy

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Ohhoh, vasta hieman yli viikon olen ollut polttamatta ja tuntuu siltä niinkuin siitä olisi puoli vuosisataa kun olen viimeksi saanut polttaa

Muuten ei kamalan vaikeaa ole ollut, ainoastaan kavereiden kanssa jotka on ketjupolttajia Mutta kait siihen tottuu

Pirre

[Avatar]

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Tervehdys! Täällähän homma etenee erinomaisesti! Upeeta! Ei muuta kun jatkat samaa latua ja et siltä poikkea, niin homma etenee ***Jänisräikkää***

**** Jänisräikkää****

Siirry: