« Takaisin kotisivulle

Stumppi - keskustelu

And then there was day three XML

Kirjoittaja Viesti

Teenis

[Avatar]

Rekisteröityi:
18/08/2010 20:04:04

Ei kirjautunut

2 päivää, 20 tuntia, 12 minuuttia...

Ja on vaikiaa...
Takana 11 vuotta tupakointia, joista olen ollut "lakossa" yhteensä n. 2 kk aikaisemmin. Jokohan tämä olisi viimeinen kerta kun käyn kidutuksen läpi.

Kaikista pahinta on kun istuu yksin kotona ja ei ole mitään tekemistä. Normaalisti menisin tupakalle. Tai kun ajaa töihin tai tulee töistä, on niin outoa kun ei samalla ryystä norttia.

Tiedän, että tupakka on pahaa ja jos sellaisen ottaisin, niin harmittaisi ihan hirveästi. Mutta silti sitä ajattelee koko ajan.

Kumma muuten, haju-aisti on selvästi parantunut. Aamulla haistoin töissä ihmisten partavedet, hajuvedet ja suihkusaippuat tai jos ne polttaa. Ennen en tällaista havaintoa muista tehneeni. Omatkin vaatteet tuoksuu pesuaineelta ja hiukset shampoolta ihan kumman pistävästi.

Jospas lähtisin kävelylle, saisi edes jotain muuta tekemistä...

So lop ny !

Teenis

[Avatar]

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Kolme päivää, 8 tuntia ja 14 minuuttia, sehän on jo melkeen puolikas viikkoa

Tänään meinaan pestä kaikki ulkotakit, lähtee viimoisetkin rössinkäryt tän pirtin pataljoonan ryysyistä. Jep jep. Ja autonkin vois pestä sisältä ja ulkoa. Kaivoin eilen illalla ennen töihin lähtöä kaapin syövereistä joskus kauan sitten ostamani inhalaattorin, jota en sitten käyttänytkään. Nyt on autoilukin vähän normaalimpaa kun voi leikkiä sillä polttelevansa.

Ja jes, huomenna on jo perjantai, sitten on viikko jo voiton puolella !

So lop ny !

rebekka roi

[Avatar]

Rekisteröityi:
02/02/2010 16:43:12

Ei kirjautunut

Se on hyvä kun olet lopetttanut tupakanpolton, ja kolme päivää jo.

'Älä ota käyttöön inhalaatoria enää,uskon että se pitää mielikuvaa tupakoinnin ihanuuesta.

Laita jenkkipurkka suuhun ko meet autoon, niin mieki tein kun olin
jokaisen autoon nousuun tarvinnu röökin.
Mutta päivä kerrallaan, ja savuton aika lisääntyy.

Tsemppejä ja helppoja savuttomia päiviä sulle.

30.04.2005 loppui orjuus.Tupakka.org verkon avulla.
Stumppilassa toisinaan kyläilemässä

Teenis

[Avatar]

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Kiitos tsempeistä

No, mieluummin minä tuota valkosta muovipötköä imuttelen kun turhaannun ja sitten käyn kiskalla ostamassa punasen lämäriaskin. Kukin tavallaan, kunhan tässä savuttomassa elämässä nyt pääsisi kunnolla alkuun, kaikki keinot sallittuja pupakkia kartellessa

Ja se ois sitten viides päivä ! Yöllä tuli töissä sellainen motivaationpuutoskohtaus (onneks on savuton työpaikka, muutoin oisin varmasti käynyt ostamassa askillisen) ja mietin että miksi ihmeessä mä lopetin sen polttamisen. Siis ihan pokkana mietin, että ihan turhaan mä tässä kitkuttelen, ois niin kiva polttaa. Vähän ajan päästä tajusin, että miten tyhmiä sitä voi ihminen ajatella. Siis mitä helkutan hyötyä on polttamisesta, ei niin mitään - päinvastoin. Mutta niin se tupakanpiru vaan koittaa päässä kieputtaa ajatukset ihan päälaelleen. Jessus mikä syy olis alkaa taas tupruttelemaan "kun se on kivaa". Ei edes kierouksissaan keksi mitään muuta positiivista tupakasta, että kun se on kivaa ja kun miettii mitä pirun kivaakaan siinä on. Mutta niin se on vaan ihminen tapojensa orja, ja kun ne normaalit rutiinit otetaan pois niin alkaa kaikenmaailman tyhmyyksiä ajattelemaan.

Pitäis keksiä joku muu keino pitää sitä kivaa ja sallia itselleen sellainen oma hetki aina välillä, missä saisi vaan olla ja ajatella kesken muiden touhujen. Se on ainut mitä mä kaipaan, sitä hetkeä kun voi jättää kaiken kesken ja palkita ittensä tauolla sen tupakin varjolla. Pitää testata jotain vedenjuomista takapihalla.

So lop ny !

collo

[Avatar]

Rekisteröityi:
16/08/2010 15:25:59

Ei kirjautunut

joo, olen itsekkin huomannut, että ihmeellisiä irrationaalisia ajatuksia pulpahtaa päähän välillä. Ja unielämä on aikas vilkasta, mulla nyt 6. päivä menossa ilman tupakkia eikä oo edes mitään korvaavia tuotteita toistaiseksi. Aattelin, että jos tuska yltyy ylitsepääsemättömäksi, retkahdan sitten mielummin nikkispurkkaan kuin tupakkiin...

tsemppiä kovasti,

tutetu

[Avatar]

Rekisteröityi:
07/01/2008 21:07:03

Ei kirjautunut

Ajan tappamiseen minä ainakin käytin tupakkaa paljon. Savuttomuuteen totutellessa vaikeuksia tuottaa juuri ne hetket, jotka ennen jakoi tupakan kanssa.

Nyt voisit tappaa aikaa miettimällä, mitä kaikkea on mahdollista tehdä, kun ei ole pakko juosta tupakalla, kun keuhkot antaa mahdollisuuden juosta omaa kuntoa parantamassa, kun mieliteot saa sivuutettua stumpin viisauksilla.

Hallittua lopettamista on se, että on suunnitelmia ja varasuunnitelmia tekemisistä, uusista ajatuksista, mielitekojen vastustuksista - niin että on mistä tarvitessa ottaa.
Muista iloita jokaisesta polttamatta jääneestä tupakasta, minuutista, eurosta

Päämäärääni kulkeva hissi on epäkunnossa, itse on kiivettävä omat portaani.

Savuton elämä alkoi 4.1.2008
[Email]

Teenis

[Avatar]

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Kuudes päivä (jipiijipii!!!!) ja stumpissa aamukukunnalla

Nyt alkoi kolmen päivän vapaat ja täytyy olla oikein tärpäkkänä ettei vaan lankea. Töistä kun lähdin aamusella tuli taas mieleen se "palkintotupakka" (- viikko takana raatamista, eikun tervaa keuhkoon, nikotiiniä ja häkää vereen ahkerasta työnteosta. On siinäkin palkka Tosin vielä kovin ruusunpunaisten silmälasien kanssa sitä haikailin ) ! Kummallisesti sitä on tsempannut itseään sen syöpäkääryleen kanssa eri tilanteissa.

Nyt lähden karvalasten kanssa lenkille ja vetelen oikein raikasta aamuilmaa sisuksiini ! Ihanaa savutonta lauantaipäivää kaikille

So lop ny !

collo

[Avatar]

Rekisteröityi:
16/08/2010 15:25:59

Ei kirjautunut

hyvä teenis, loistava asenne. mulla tänään 7. päivä menossa ja tosi vahva olo edelleen, että tämä on se kerta, kun se ihan aikuisten oikeasti loppuu

Teenis

[Avatar]

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Ja sitten se ois seiska !

Eilen teki NIIIIN tiukkaa. Tyhmyyksissäni maistelin parit siiderit ja voi kun oisin voinu myydä toisen jalkani yhestä kääryleestä ja antaa toisen kaupanpäälle. Onneks niitä ei kotona ollu ja pidin pintani enkä käyny kiskalla, jei !

Tänään sitten oli vuorossa kyläily yhden korsteenikaverin luona ja siitäkin selvittiin savuitta, jes !

Kohta täytyy mennä agikentälle testaamaan, että kulkeeko se hengitys jo paremmin

So lop ny !

Heluna1970

Rekisteröityi:
19/02/2010 13:50:51

Ei kirjautunut

Niin se vaan on viikko mennyt, ja menee lisää samanlailla. Pikkuhiljaa siinä tulee tilanteita mitkä selätät ilman röökiä ja niinkuin olet jo selättänytkin

Just nuo toimettomat hetket ja päivät on ollut mullekkin vaikeita ....

Teenis

[Avatar]

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Ja lisää paineita päivään ja savuttomia ollaan silti

Ensin agitreeneissä oli niin outoa kun radan jälkeen ei sytyttänytkään körssiä ja taaskin ajeltiin ilman tupakkia (ihan ufo-olo). No eipä siinä mitään, kun tulin kotiin niin toinen koira oli syönyt askillisen ksylitolipastilleja ja eikun päivystävälle. Miten ne rakit osaakin valita sen sunnuntai-illan siihen, että ne tekee jotain tosityperää ja elukkalekuri maksaa mammonaa. Matkalla sinne mietin, et nythän on tosi hyvä tekosyy käydä ostaa tupakkaa, sanot vaan kaikille et luulin et koira kuolee, pakko oli ostaa et hermot rauhottuu. Mut ei, en tehny sitä. En ees kun sain sen kolminumeroisen laskun. No jee, hyvä minä ja hyvä mun mammanmussukka kun ei jouduttu tiputukseen jäämään ja selvitään kotihoidolla (jos selvitään). Niin toivon et mun pikkulikka selviää säikähdyksellä!

Kohta jo päivä 8....

So lop ny !

Teenis

[Avatar]

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Pakko tulla taas tänne keikkumaan. Oon ihan väsyny, oon nukkunu pieniä pätkiä vaan kun on täytyny tuota koiraa vahtia ja tökkiä sitä hereille välillä (en yhtään oo vainoharhanen, reilua toipilaalle kun "äippä" tökkii koko ajan hereille kun luulee toisen olevan vähintään koomassa ). Onneks oon vapaalla ni pystyy itte sitä vahtimaan, mies ei varmasti sais itestään irti heräämään keskellä yötä antamaan ruokaa ja lääkkeet.

No mutta, tarpeeksi tuosta koiruudesta. Uusi viikko on alkanut, ihanaa ! Ihan mahtavaa ! En ois ikinä uskonut että ilman champixeja pärjään tänne asti

Tätä viestiä on muokattu 1 kertaa. Viimeisin päivitys23/08/2010 15:46:35

So lop ny !

Heluna1970

Rekisteröityi:
19/02/2010 13:50:51

Ei kirjautunut

Kiva kun tulit joukkoon
Sanoit et ufo-olo ilman röökiä . Juu-u, tiedetääntiedetään Mä käytän ilmaisua orpo-olo Sama se...Harjottelu tekee mestarin niissäkin tilanteissa ja joskus jopa unohdat et jotain puuttuu Usko mua ja sinnittele.

Mä en tiennyt et ksylitolipastillit voi olla vaarallisia koiralle. Toivottovasti hauva paranee.
Meilläkin on koira nääs...
-Hyviä jatkoja

SartsaW

[Avatar]

Rekisteröityi:
05/07/2010 14:40:37

Ei kirjautunut

Hyvä Teenis! Sinulla on ollut monta kiperää paikkaa ja olet ne selättänyt, HIENOA! Tiedät nyt että pärjäät tupakanhimolle voittajana.

Minä täällä nyökyttelen sinun tuntemuksille, mitä tehdä kun ei ole mitään tekemistä... ja ne palkitsemistupakat.. aivan samoja oli minullakin. TODELLA PÖHKÖÄ oli palkita itsensä myrkyllä

Ja voimia myös koiruudellesi toivoo kahden hauvelin emäntä. Meilläkin pentu syö kaikkea ja saa sydän kurkussa odottaa tuleeko ne läpi vai ei...

1.7.2010 alkanut vapaus
4.12.2010 lipsahdus...

Teenis

[Avatar]

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Heluna1970 wrote:

Mä en tiennyt et ksylitolipastillit voi olla vaarallisia koiralle.

Joo, ne aiheuttaa verensokerin äkkinäisen laskun ja koira voi mennä jopa koomaan ja kuolla. Tuo minunkin koira on melko pieni, joten sai oikein hevosen annoksen ksylitolia. Onneksi se on tollainen rautamaha, nyt vaan mennään maksaruualla viikko ja saatiin lääkettä. Niin ja sokeria pitää syöttää ruuan kanssa kuuden tunnin välein, mutta eiköhän me säikäyksellä selvitty. Viikon päästä nähdään, onko maksa-arvot laskenu normaalille tasolle, vai aiheuttiko jotain pysyvää haittaa maksaan.

No, mutta, yhdeksäs päivä alkanut ja töihinkin pitäis illalla vaivautua. Eilen suunnittelin että otankin tänään aurinkoa viimosia kertoja, mutta aika vaikeelta näyttää kun vettä tulee Jos sitten vaan rötväis peiton alla ja vaan olis !

Savutonta päivää kaikille ja kiitos heluna ja Sartsa tsempeistä

So lop ny !

Siirry: