« Takaisin kotisivulle

Stumppi - keskustelu

No niin..kuin jyrkänteeltä olis astunut.. XML

Kirjoittaja Viesti

totoro

Rekisteröityi:
01/09/2010 13:49:19

Ei kirjautunut

Nyt se tapahtui. Tumppasin klo 10 tänään viimeisen tupakan. Pelottaa vieläkin vaikkei niin paljon kuin etukäteen. Polttaisin, jos se ei olisi niin epäterveellistä. Nyt en polta.

Poltin paljon. 20 vuotta. Aski tai pari vuorokaudessa. Poltin aina kun voin. Aamulla kun heräsin, kahvin kanssa, askareitten lomassa. Poltin ennen ruokaa ja ruuan jälkeen ja aina kun menin ovesta ulos ja aina ennen sisälle menoa. Aina kun auto pysäytettiin, ennen kuin menin kauppaan ja heti kaupasta ulos tullessa. jne jne Poltin aina kun voin siltä varalta, ettei vähään aikaan pääsisi.

Mitäs mä nyt teen? Se mua pelottaa.

Tiedän että nyt onnistun silti. Koska en enää oikeasti halua polttaa. En halua sairastua. En halua että mun lapset kärsii tupakoinnin seurauksista. En polta enää ikinä.

Mutta mitä hittoa mä teen sitten? Kuka mä olen?

Nomoreforme

[Avatar]

Rekisteröityi:
13/07/2010 08:40:44

Ei kirjautunut

Heti ekaks, sä oot edelleen sä... Sulla on vain yksi huono tapa vähemmän.
Mä ajattelin ennen samalla lailla... En tiennyt millainen olisin ilman tupakkaa, olinhan polttanu "aina", tupakka ja mä kuuluttiin yhteen... Ja höpsis
Pian sä huomaat olevasi ihan sama ihminen kuin ennenkin, erona vaan ettet käytä elämääs tupakasta tupakkaan juoksemiseen

Aiemmin sitä tuli poltettua noissa samoissa paikoissa kuin säkin. Aluks varmasti tunnet olevas hukassa ja kaipaat tupakkaa käteen. Mutta pian se tapa alkaa unohtua.

Sä pystyt kyllä tähän, vedä syvään henkeä ja jatka matkaa, hyvässä alussa oot jo ! Anna mennä vaan, äläkä mieti liikoja
Tervetuloa joukkoon ja isot tsempit !

Tätä viestiä on muokattu 1 kertaa. Viimeisin päivitys01/09/2010 16:59:37

Lopetus 11.7.2010 klo. 23:30

hellu70

[Avatar]

Rekisteröityi:
23/07/2010 22:52:28

Ei kirjautunut

Oot tehnyt hyvä päätöksen! Onnittelut siitä!

Nyt sulla alkaa tupakoimattoman identiteetin rakentaminen. ja se ei käy ihan hetkessä, eikä tuosta vaan. Joka ikinen hetki, kun valitset tupakan sijaan savuttomuuden, vahvistat sitä, että sinä et ole tupakoija. Sinä olet lopettanut. Ja alussa se menee ihan oikeasti hetki kerrallaan. Päivässä on paljon tunteja.. mutta sinä selviät siitä.

*** 20.7.2010 savuton elämä ***

SartsaW

[Avatar]

Rekisteröityi:
05/07/2010 14:40:37

Ei kirjautunut

totoro, olet tehnyt hienon päätöksen ja se on oikea Usko siihen että et enää tarvitse tupakkaa

Olet vielä ylpeä itsestäsi ja sinä olet paljon parempi vanhempi lapsillesi kun et polta

Varmasti sinulle tulee eteen pahoja hetkiä, mutta muista aina ettet polta enää koskaan ja se päätös vielä palkitsee sinut. Iloitse siitä kun ei tarvitse polttaa, vaikka väkisin!!! (itse väkersin väkisin naaman hymyyn kun oikein väänsi nikkikset, muistin kikan jostain synnytysvalmennuksesta...) Keinot on monet, ja täältä stumpista löytyy apuja. Oikein paljon voimia ja tsemppiä

Iloista savutonta syksyä

1.7.2010 alkanut vapaus
4.12.2010 lipsahdus...

tutetu

[Avatar]

Rekisteröityi:
07/01/2008 21:07:03

Ei kirjautunut

totoro wrote:Nyt se tapahtui. Tumppasin klo 10 tänään viimeisen tupakan. Pelottaa vieläkin vaikkei niin paljon kuin etukäteen. Polttaisin, jos se ei olisi niin epäterveellistä. Nyt en polta.

Poltin paljon. 20 vuotta. Aski tai pari vuorokaudessa. Poltin aina kun voin. Aamulla kun heräsin, kahvin kanssa, askareitten lomassa. Poltin ennen ruokaa ja ruuan jälkeen ja aina kun menin ovesta ulos ja aina ennen sisälle menoa. Aina kun auto pysäytettiin, ennen kuin menin kauppaan ja heti kaupasta ulos tullessa. jne jne Poltin aina kun voin siltä varalta, ettei vähään aikaan pääsisi.

Mitäs mä nyt teen? Se mua pelottaa.

Tiedän että nyt onnistun silti. Koska en enää oikeasti halua polttaa. En halua sairastua. En halua että mun lapset kärsii tupakoinnin seurauksista. En polta enää ikinä.

Mutta mitä hittoa mä teen sitten? Kuka mä olen?

Voi, aivan noita samoja asioita pohdin oman stumppi-urani alussa. Olin kuitenkin polttanut yli 40 vuotta, epäonnistuneita irtautumisyrityksiä oli varmaan satoja, pelotti, pelotti miten pärjään, mitä olen ilman tupakkaa, onko elämää ilman tupakkaa.

Elämä jatkuu, itsetunto kasvaa, samoin ilo savuttomuudesta, kunto paranee, tosi tärkeää on suunnitelmat ajankäyttöön tupakoinnin tilalle. Paljon on käytettävä aikaa ja vaivaa uudenlaisten ajatusten ja tekemisten suunnittelemiseksi, muutoin on liian helppo palata vanhoihin tapoihin ja sytyttää.

Tsempit, usko itseesi - älä sytytä enää!

Päämäärääni kulkeva hissi on epäkunnossa, itse on kiivettävä omat portaani.

Savuton elämä alkoi 4.1.2008
[Email]

Siirry: