« Takaisin kotisivulle

Stumppi - keskustelu

mikaelan maja XML

Kirjoittaja Viesti

mikaela

[Avatar]

Rekisteröityi:
31/01/2009 09:51:05

Ei kirjautunut

Uskomatonta näin jälkeenpäin ajatella että viime vuoden loppupuolella kun sain lopullisen diagnoosin ( sairastin ihosyövän joka on leikattu ja hoidettu ja melkein jo unohdettukin niin etten sitä enää joka sekunti ajattele ) en silti heti lopettanut tupakanpolttoa vaan jatkoin idioottina myrkkyjen vetämistä sisääni vielä sen nelisen kuukautta! Mikä hullu!!!

Nyt voin ilokseni todeta että olen viettänyt täysin savutonta elämää jo puoli vuotta. Siis 6kk jippii! Tämä on kyllä ehdottomasti ollut elämäni paras päätös! Tosin aina ei ole ollut ihan helppoa... kuten tiedätte.

Korvaavia käytän satunnaisesti edelleen enkä niistä luovukkaan ennen kuin olen satavarma että pärjään ilman. Enää ikinä en aio sytyttää, älkää tekään! Mä tiedän tasan tarkkaan mitä ne myrkyt tekee ihmiselle!

Aurinkoista syksyä ja tsemppiä kaikille!

Tätä viestiä on muokattu 1 kertaa. Viimeisin päivitys31/08/2009 18:25:49

viimeinen lopetus 1.3.2009

aronia

Rekisteröityi:
30/04/2009 11:27:31

Ei kirjautunut

Sydämelliset onnittelut puolesta vuodesta! Tunnet itsesi varmaan voittajaksi. Perässä tullaan, perässä tullaan.

Brunet

Rekisteröityi:
20/01/2009 20:37:09

Ei kirjautunut

Onnea puolesta vuodesta!!!

yrittää ja yrittää, joskus vielä onnistuu =)
-uusi alku 19.8.2009-

Ori_2

[Avatar]

Rekisteröityi:
13/11/2008 18:00:16

Ei kirjautunut

Onnea Mikaela 6kk.
Hyvin sun lopetus onnistui, mulla taitaa olla vasta nyt motivaatio kohdallaan.
Jatka vaan hyvänä esimerkkinä meille perässä tarpojille!

[Email]

mumeli

[Avatar]

Rekisteröityi:
16/04/2009 20:24:14

Ei kirjautunut

Täällä Mikaela toinen hullu Piti vielä polttaa vajaa puoli vuotta vaikka oli saanut diagnoosiksi keuhkoahtauman ennenkuin uskoi et se on nyt loputtava, se sauhuttelu. Nyt ollut tupakatta 7,5 kk. Kyllä se älli näköjään tulee siihen kovempaankin luuhun, vaikka sitten viiveellä
Isot onnittelut sinulle puolesta vuodesta, se on kuin ois lottovoiton saanut

Tamahe_2

Rekisteröityi:
09/12/2008 12:23:05

Ei kirjautunut

Hienoa Mikaela! Puoli vuotta on niin huikea suoritus:
SÄ TEIT SEN! HURJASTI ONNEA!

Uusi elämä alkoi 9.12.2008
[Email]

tutetu

[Avatar]

Rekisteröityi:
07/01/2008 21:07:03

Ei kirjautunut

Onnea Mikaela - tosi hieno homma!

Päämäärääni kulkeva hissi on epäkunnossa, itse on kiivettävä omat portaani.

Savuton elämä alkoi 4.1.2008
[Email]

persilja_2

Rekisteröityi:
22/03/2009 18:35:11

Ei kirjautunut

Onnea paljon 6 kuukaudesta, se on hieno saavutus. Kuukauden verran perässä tullaan. Jatketaan savuttomasti

Tätä viestiä on muokattu 2 kertaa. Viimeisin päivitys 31/08/2009 21:07:42

Perille ei pääse jos ei ryhdy matkantekoon.
Savuttomuus alkoi 1.4.2009

mikaela

[Avatar]

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Väliaikatiedoitus; 7 kk takana ja savuton loppuelämä edessä!

Nyt alan tosissani tappelemaan niitä kolmea kiloa vastaan jotka silloin heti alussa tuli. Kaikki vaatteet kiristää tosi ikävästi... varsinkin farkut.

Kaiken muun positiivisen lisäksi olen nyt ihan viimeaikoina hiffannut uuden jutun, ihan kuin ryhti olisi parantunut eikä niska ja hartiat ole enää niin jumissa kuin ennen. Kiertäisikö veri nyt paremmin tai jotain?

Tsemppiä kaikille uusille lopettajille ja onnittelut niille, joilla on ollut juhlapäivä näin kuun vaihteessa!

tutetu

[Avatar]

Rekisteröityi:
07/01/2008 21:07:03

Ei kirjautunut

mikaela wrote:
.. ihan kuin ryhti olisi parantunut eikä niska ja hartiat ole enää niin jumissa kuin ennen. Kiertäisikö veri nyt paremmin tai jotain?

Itsetunnon paranemisen ja hajuhaittana olon häpeän häivyttyä ryhti on parantunut, rinta rottingilla on kiva katsoa maailmaa selkä suorana
Nautitaan savuttomuudesta monin tavoin!

Päämäärääni kulkeva hissi on epäkunnossa, itse on kiivettävä omat portaani.

Savuton elämä alkoi 4.1.2008
[Email]

mikaela

[Avatar]

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Meikäläinen täällä makailee tolkuttomassa räkätaudissa; kaikki oireet mitä olla voi - päänsärkyä, kurkkukipua, nokka valuu jne. ja 10. pvä nyt tätä ihanuutta menossa. Tuntuu ettei oikeasti jaksaisi enää! Mutta pointti on se, että aiemmin olisin polttanut jopa näin sairaanakin - ja nyt siis oikeasti 10 päivää melkein vaan punkan pohjalla - nyt ei tulisi enää mieleenkään! Tuntuu vaan uskomattomalta ajatella miten se kessu ennen hyppyytti, olosuhteista riippumatta pakko oli päästä tupakalle. Näin jälkeenpäin ihan hävettää...!

bambas_2

Rekisteröityi:
16/12/2008 00:48:59

Ei kirjautunut

mikaela wrote:Nyt se on tehty! Ensimmäinen Tukholmanristeily savuttomana. Etukäteen pelkäsin tätä ihan pirusti, laivallaoloon ja siellä biletykseen on aina tuo kessuttaminen liittynyt jotenkin niin vahvasti. Tämä oli mulle tavallaan se viimeinen koetinkivi ennen kuin uskallan sanoa itseäni lopettaneeksi. Ja nikotiinitabletteja- ja purkkaa meni paljon paljon vähemmän kuin olin ajatellut. Menomatkalla oli yksi paha paikka ruoan ja Irish Coffeen jälkeen mutta siitä kun mentiin yli niin loppu olikin sitten yllättävän helppoa.

Nyt on olo ihan mahtava ja täytyy sanoa että olenpa todella ylpeä itsestäni! Uskalsin jopa oman majani tänne rakentaa, niin mieletön fiilis nyt on päällä!

Toivotan onnistumisen ja sitä kautta oivalluksen hyviä hetkiä kaikille teille ihanat Stumppilaiset - ilman teitä tämä ei olisi minulta onnistunut. Ja oikein hyvää kevättä kaikille! Palataan kanavalle.

Vaikka tästä viestistä on jo useita kuukausia ja
vaikken enää poltakkaan , niin haluaisin tietää miten laivoilla nykyään poltetaan tupakkaa? Joutuuko menemään kannelle tupruttelemaan? Onneksi tupakoinnista tulee yhä vaikeampaa tulevaisuudessa, ja toivottavasti yhä useampi tajuaa lopettaa.

En ole käynyt vuosiin laivalla.

Bambasin virallinen lopetuspäivämäärä 13.9.2009

mikaela

[Avatar]

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Tervehdys Bambas! ja kaikki muutkin savuttomat kanssakulkijat!!!

Totuus on että tuosta ko. viestistä on hieman aikaa, mutta... olen sen jälkeen käynyt risteilyillä 3 kertaa. Ja aina savuttomana. En osaa sanoa muista laivoista kuin viikkarin ruotsinpaatit; kannella saa tottakai polttaa mutta syksyn ja talven viimoissa ei varmaan tee mieli mennä. Taitaa joka laivassa olla yökerhonkupeessa joku pieni savuinen lasitettu tupakkahuone, näin uskoisin. Mutta viime aikoina ei sinne ole enää mieli tehnyt ollenkaan, vaikka ukko siellä käykin. Valitettavasti.

Paljon mukavampaa on risteillä ilman tupakkaa !!!

Tätä viestiä on muokattu 2 kertaa. Viimeisin päivitys 15/10/2009 20:30:39

mikaela

[Avatar]

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Se on sitten 9 kk!

Oscar_2

[Avatar]

Rekisteröityi:
09/10/2009 19:51:37

Ei kirjautunut

Hjuva, Hjuva!! Onnex olkoon!

Taistelutoverina Champix alkaen 26.9.2009...
Se viimeinen stumppaus 09.10.2009 20:00
[WWW]

Siirry: