« Takaisin kotisivulle

Stumppi - keskustelu

Kohta 1 vrk.. XML

Kirjoittaja Viesti

mikael1

[Avatar]

Rekisteröityi:
23/08/2009 16:46:33

Ei kirjautunut

Onnittelut alkoholin ja tupakattomuuden yhteiskäytöstä! Ekat kerrat ilojuomien kanssa oli ainakin mulle tosi vaikeita. Ei todellakaan voinut heti riipaista kunnon kännei, vaan piti ekaks vähän totutella pienemmillä annoksilla. Mutta siinäkin ne tavat jyllää ja kun siihen tottuu, niin hyvin menee

Ja kiva, että ruoka maistuu. Jonkun sokerimehun pitäisi kai jotenkin auttaa tuohon siihen asti, kunnes kroppa oppii taas säätelemään itse verensokeria. Tsemppiä vaan senkin kanssa, mutta keskity nyt ekaks tohon tupakkaan

[Email] [WWW]

Tintsi_80_2

[Avatar]

Rekisteröityi:
28/08/2009 14:30:55

Ei kirjautunut

Joo mä en ees uskalla ajatella mitään kunnon hutikkaa pitkään aikaan Nytkin kai yritin saada sellaisen rennon olon päälle ja toimi. Eilen ei sitten toiminut yksi karpalolonkero Niin karmiva olo koko illan ja aamun. Tunti sitten tilanne laukesi (suklaakakulla ja työkaverin terapialla). On tää aika helvettiä välillä. Tiedostan kaiken hyvän mitä tupakoimattomuus on tuonut mutta kun se iskee niin se iskee. Ja kaikki unohtuu. Lisääntynyt painokin tuo paineita, mulle etenkin. Eilen mietin kuolenko mieluummin aikaisemmin, hoikkana ja "onnellisena" vai elänkö pidempään paksuna ja onnettomana.. Hassuja ajatuksia tuleekin. Miten olisin yhtään onnellisempi tupakan kanssa? Olinhan toisinaan onneton silloinkin kun poltin. Nyt vaan syytän kaikesta sitä etten saa tupakkaa.

Nää kohtaukset alkavat kyllä lieventyä, olen edelleen todella kamala kun purkaudun mutta kuulemma se sujuu jo lievemmin. Nyt oli oikeastaan koko alkuvko suht hyvää aikaa. Eilen illalla tuli eka napsu. Se tupakanhimo tuntuu jopa fyysisesti, tuntuu että joku puristaa ihoa kaiken aikaa. Mutta täytyy taas olla onnellinen, että tuskasta huolimatta en sitä tupakkaa lähtenyt ostamaan, jipii Huomisen kun kestää niin kaksi viikkoa on kasassa vuoristoradassa.. huuuiii

Taisto Champixin kanssa 21.9.2009->
Tupakka pois 1.10.2009-> (viimeinen poltettu 30.9. klo 22:30)

Tintsi_80_2

[Avatar]

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Niin ja kiitti onnitteluista

tintt1

Rekisteröityi:
12/07/2008 11:37:26

Ei kirjautunut

Hienosti tsempattu Tintsi ja Mikael1. Kun tupakointi loppuu, alkuaika pyörii hyvinkin voimakkaasti tupakan ympärillä. Vaikka minulle oli selviö, että sauhuttelu loppuu, piti vuosikymmenten rutiinit laittaa uusiksi. Lisäksi olin aina ollut alipainoinen ja kun 15 kg tuli lisää, niin sekin oli jo tosi outoa.

Voin kuitenkin rehellisesti sanoa, että jos nyt pinnistätte elämä vielä hymyilee, suorastaan nauraa. Syöminen tasoittuu ja liikkuminen tulee tärkeäksi, koska on helpompi hengittää jne. Aikaa tämä kaikki vie, mutta jo viikkojen ja kuukausien kuluttua kehonne kiittää teitä. Mielikin muuttuu, eikä kaipaa enää tupakkaa.

Olisinpa lopettanut ennen kuin aloitinkaan. (Viim. tupakka 3.7.2008.)

mikael1

[Avatar]

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

15 kg lisää . Mulla ei kyllä tota ois pää kestäny, jos noin paljon ois tullu. Mutta meillä nyt onkin ihan täysin eri tilanne, sillä itse olin (ja olen) ylipainoinen ennen tupakanpolton lopettamista.
Yritin varoo mässäilyy ja onneksi ei kuitenkaan tullut liikaa lisää. Ehkä pari kiloa, en uskaltanut käydä vaa'alla . Sen huomasi, että löysät farkut alkoivat tuntua kireiltä. Onneksi paino on kuitenkin tippunut takaisin lähtöasetelmiin ja farkut ovat taas sopivan löysät

Ja Tintsi: Jos nyt alat polttaan, niin sitten sulla edelleenkin on se ylimääränen paino plus poltat tupakkaa. Tuo nikotiini on ovela aine. Se pistää ajattelemaan, että kaikki on paremmin, jos polttaa yhden. Ei se maailma mihinkään kuitenkaan muutu. Edelleen sama maailma, samat kilot. Ja jos nyt pääset eroon tuosta nikotiinista, niin voin kyllä vakuuttaa: ne suklaakakut ja muut herkut ei oo lähellekään yhtä ovelia, kuin nikotiini

[Email] [WWW]

Tintsi_80_2

[Avatar]

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Noh kaikki alkoi liian hyvin ollakseen totta Pää ei kestänyt sitä alakuloa niiden raivareiden lisäksi.. Nyt on käyty lääkärissä ja Champix resepti kourassa. Uusi yritys, JÄLLEEN kerran..

Lueskelin ahkerasti näitä sivuja ja onneksi täältä löytyi vinkkejä alakuloisuuden ja masennuksen ehkäisyyn. Olen vedellyt b-vitamiinia, kalanmaksaöljyä ja vettä. Liikuntaa täytyy vielä lisätä.

Vähän tuo lääke jännittää sivuoireiden vuoksi. Töissäkin on tulossa tiukka loppuvuosi mutta ehkä parempi niin, ei jää aikaa miettiä tupakkaa. Vaikka ne illat ovatkin niitä pahimpia..

Onneksi ehdin kokea kaikki hyvät asiat kun en poltellut ja nyt kaipuu on kova saada se sama olo takaisin. Kunnon yöunet, hengittäminen helpompaa, suu puhdas, ruoka maistui ihanalta, ei tarvinnut pelätä tuoksuvansa pahalta, suukottelukin oli taas kivaa

Harmittaa vaan, että on niin heikko että se pää yksinkertaisesti hajoaa kaikkeen ja sitten..

Mietin vaan, että vaikuttaako toi champix jotenkin alkoholin kanssa? Parin kk päästä kun on laivamatka tulossa..

Tintsi_80_2

[Avatar]

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

mikael1 wrote:
Ja Tintsi: Jos nyt alat polttaan, niin sitten sulla edelleenkin on se ylimääränen paino plus poltat tupakkaa. Tuo nikotiini on ovela aine. Se pistää ajattelemaan, että kaikki on paremmin, jos polttaa yhden. Ei se maailma mihinkään kuitenkaan muutu. Edelleen sama maailma, samat kilot. Ja jos nyt pääset eroon tuosta nikotiinista, niin voin kyllä vakuuttaa: ne suklaakakut ja muut herkut ei oo lähellekään yhtä ovelia, kuin nikotiini

Joo nyt mulla sitten on ne kilot ja tupakka mutta hoen tuota itselleni uutta yritystä varten, että nikotiini ei muuta mitään paremmaksi vaikka välillä niin kuvittelen..

mikael1

[Avatar]

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Ikävä kuulla . Ja varsinkin ikävä kuulla tuosta Champixista. Kyllähän se aluksi vie röökinhimon, mutta aika villei sivuvaikutuksia sillä voi olla. Ainakin musta ne vaikuttaa paljon pahemmilta, kuin esim. lopetus ihan luomuna

Noh, tutkittava linkki kuitenkin lopetustavoista pitkällä tähtäimellä, ei vain välittömän tyydytyksen kannalta:
http: //whyquit.com/pr/123106.html

Joka tapaukses, uutta yritystä putkeen, paremmalla onnella sitten

Viestiä muokattu, suorat linkit poistettu.
-Ylläpito

Tätä viestiä on muokattu 1 kertaa. Viimeisin päivitys21/09/2009 12:02:47

[Email] [WWW]

Tintsi_80_2

[Avatar]

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Sanos muuta

Olen ollut vähän järkyttynytkin piirteistä joita itsestäni esiin tuli tässä viime päivinä.. Hän joka tähän pystyy tuolla kylmä kalkkuna-tyylillä on järjettömän vahva, kunnioitettavaa.

Kyllä muakin tuo C pelottaa mutta onneksi meillä käy töissä vuoroviikoin lääkäri ja terv.hoitaja joten apu on lähellä. Lääkäri sanoi kirjoittaneensa näitä reseptejä satoja eikä yhtään näitä "pahoja" tapauksia ole ollut. Arveli, että ne joilla tilanne on mennyt oikein pahaksi ovat sairastaneet depressiota jo valmiiksi ja se on lääkkeen myötä tullut esiin. Ja näin sitä itsekin olin järkeillyt.

Jotain hyvää tästä pettymyksestä on löydettävä ja se on se, että tajusin vihdoin ajatuksen "ei yhtään enää ikinä" Mulla on monia kaveraita jotka polttavat esim. humalassa tai yhden joka ilta mutta itselleni se ei sovi. Se on kaikki tai ei mitään..

Kiitos linkistä, pohdin ja pureskelen sitä tänään iltasella..

mikael1

[Avatar]

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Moikka!

Ei se kylmä kalkkuna oo niinkään vahvuudesta kiinni. Moni on pystynyt siihen , muttei välttämättä ekalla kerralla (kuten en minäkään). Mutta on se onnistuminen monen asian summa: oma motivaatio (selkeästi tärkein) ja lähimmäisten tuki ja reaktiot varmasti vaikuttavat asiaan monen muun seikan lisäksi.

Mutta nyt tohon nikotiinihoitoon: Kun sä käytät nikotiinihoitotuotteita, sä koko ajan kärsit vieroitusoireista. Aivot ei vaan kalibroi itseään hyväksymään pienempää nikotiinimäärää, kuin mihin ne on tottunut. Se on niille joko 0 tai vanha määrä. Purkka auttaa hetkellisesti oloa, mutta pidentää kärsimystä.

Mutta nyt sä tunnet vieroituksen vaikutukset. Ootko ees harkinnut kokeilla miltä tuntuis olla kokonaan ilman nikotiinia vaikka vaan 4 päivää? 4 * tänään en polta, katotaan huomenna uudestaan. Sä luultavasti oot kolmantena päivän tosi v****mainen ämmä, mutta sitten oireet helpottavat.

T;ML

P.S.: tosta C:stä: monenko myyntimiehen oot kuullu haukkuvan tuotettaan?

P.P.S.: Toivottavasti ei menny liiaks paasaamiseks. No menihän se...

[Email] [WWW]

tutetu

[Avatar]

Rekisteröityi:
07/01/2008 21:07:03

Ei kirjautunut

Aivoille toiminnan simulointi on sama asia kuin itse toiminta - ainoastaan varsinainen teko jää tekemättä. Pelkkä toiminnan ajattelu valmistaa mielen toimimaan rutiininomaisesti. Mieti siis niitä alkoholin juontia sisältäviä tilaisuuksia jo etukäteen, niin voit sitten toteuttaa mielikuvasi varsinaisessa tilanteessa: juoda hyvällä mielellä ja olla samalla helposti polttamatta.

Päämäärääni kulkeva hissi on epäkunnossa, itse on kiivettävä omat portaani.

Savuton elämä alkoi 4.1.2008
[Email]

Tintsi_80_2

[Avatar]

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Ei mennyt paasaamisen puolella Ja vähän sitä tarvitaankin sillä ei päähän taputtelulla tästä irti päästä..

Olen koittanut, nelisen viikkoa sitten kahteen otteeseen ilman mitään apukeinoja. Elämäni kauhein kokemus Jos joku on heikko niin minä.. Mut tarttis sulkea johonkin tyhjään huoneeseen jotta en pääsisi loukkaamaan kenenkään tunteita.. huh huh

No mä nyt uskaltauduin tuolle C:n tielle. Kyllä vähän jännittää mitä tuleman pitää mutta nyt se onnistuu, tällä kertaa on PAKKO! Neljäs yritys kuukauden sisällä sitten.. Ekasta lääkkeestä on tunti, pahoinvointia ei ainakaan vielä ole..

Vesa

Rekisteröityi:
21/08/2009 11:31:37

Ei kirjautunut

Tintsi_80 wrote:Olen koittanut, nelisen viikkoa sitten kahteen otteeseen ilman mitään apukeinoja. Elämäni kauhein kokemus Jos joku on heikko niin minä..

Tällaisin ajatuksin sitä lähdin liikkeelle minäkin, hyvin epävarmana ja epäileväisenä. Jopa niin, että uskoin, että jos nyt epäonnistun, en sitten onnistu enää koskaan. Jo se ahdistaa, että rakentaa itseensä tällaisen onnistumisen pakon

Champix teki kuitenkin alkutaipaleesta helpon. Lääke todella toimii ja vie yli nikotiiniriippuvuuden pahimman ajan. Nyt kun meneillään on kuudes viikko savuttomuutta (ja seitsemäs C:n aloittamisesta), loppuvat pilleritkin ja loppu on kiinni itsestä. Fyysinen riippuvuus on ohi. Psyykkisestä tällainen vanha nisti tuskin koskaan eroon pääseekään, joten jonkinlaista mantraa tarvitaan ("En tupakoi enää")

Champix kuuri olisi jo loppunutkin, mutta unohdin pillerit pois matkasta yhden viikonvaihteen ajaksi , ja kun ongelmia ei sittenkään tullut, päätin ottaa jäljellä olevat vain yhden päivässä. Hyvin on sekin mennyt, ja huomenna menee viimeinen. Minulla oli siis käytössä 2 vkon aloituspakkaus ja 4 vkon ylläpitopakkaus.

Champixin mukana tulee mahdollisuus LifeRewards-tukiohjelmaan. Suosittelen sitä, vaikka sen tekniset ongelmat tuppasivat ärsyttämään varsinkin herkkinä alkupäivinä. Ohjelmasta saatava tutkimustieto ja muut ohjeet ovat hyvänä tukena siinä, missä Stumppikin.

Minulla ei Champix aiheuttanut minkäänlaisia sivuoireita ja ilmeisesti vieroitusoireetkin jäivät vähiin (vain käheys on vaivannut). Kaikki on mennyt juuri niin kuin lääkäri kertoi, ja olo on hyvä. Olen ollut tämän kaiken helppoudesta aivan ällistynyt, kun pössyttelyni kesti kuitenkin 42 vuotta.

Muuten olen sitä mieltä, että neuvoa kannattaa kysyä lääkäriltä, jos jotain ilmenee.

Toivon, että voit muutaman viikon kuluttua olla yhtä huojentunut kuin minä nyt!

En tupakoi enää

Lopetus 14.8.2009 klo 22.00

Tintsi_80_2

[Avatar]

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Mukava kuulla, että lääke auttoi sinua. Jotenkin itsellä on nyt kauhean hyvä olla kun lähti lääke avuksi.. Olen ollut jo pitkään aivan lopen kyllästynyt tähän orjuuteen mutta kuten tiedetään, se ei ole niin helppoa. Nyt olen ainakin yrittänyt psyykata itseäni paremmin kuin noilla kolmella muulla kerralla. Pelkään esimerkiksi kauheasti sitä mielialan laskua ja olen kaikille tukijoukoille sanonut, että muistavat hokea sen olevan vieroitusoire joka menee ohi (toivottavasti muistan itse myös) Tässä kerrassa vaan on jotain erilaista kuin noissa muissa. Lopettaminen ei tunnu enää luopumiselta vaan vapautumiselta ja nyt oikein odotan, että lääke toimii ja siitä alkaa tulla paha olo.. Ja kumma homma kun tupakkaa ei "muka" enää tee edes mieli yhtä paljon..

Kiitos sivusto-vinkistä. Rekisteröidyin heti mukaan. Ohjelma alkaa 3 pvän päästä. Viikkoa ennen lopetuspäivää.

Nyt vaan taistoon häntä pystyssä ja korvat luimussa

persilja_2

Rekisteröityi:
22/03/2009 18:35:11

Ei kirjautunut

Muistahan syödä jotain alle ennen kuin otat lääkkeen. Vaikuttaa siihen kuvotukseen. Itselleni kyseinen lääke myös toi ratkaisevan avun hyvään alkuun pääsemiseksi. Kohta puoli vuotta tupakoimatta 40 vuoden sauhuumisen jälkeen. Lääkkeen antamaan apuun tässä asiassa olen kyllä tyytyväinen. Paljon tsemppiä sinulle

Perille ei pääse jos ei ryhdy matkantekoon.
Savuttomuus alkoi 1.4.2009

Siirry: