| Kirjoittaja |
Viesti |
Heini
Rekisteröityi: 03/04/2007 22:53:15
Ei kirjautunut
|
Sellaisen ohjeen haluaisin antaa että lopeta ihmeessä itse se humala-polttelu. Tyttöystäväsi on nikotiiniriippuvainen eikä pysty siihen että polttaisi vaan humalassa vaan se on joko tai. Helposti tulee kiusaus polttaa jos toinenkin polttaa. Eikä siinä kännipolttamisessa ole muutenkaan järkeä. Muuten vaikutat oikeen hyvältä kannustajalta, tsemppiä teille
|
|
|
Balleriina
Rekisteröityi: 22/02/2009 02:24:49
Ei kirjautunut
|
Minulla tosiaan on viikossa aina tupakka palanut takaisin kuvioihin. Kaverit eivät selvästi jaksaneet kannustaa ollenkaan. Odottivat vain, että kohta se taas palaa huulessa. Muutama ystävä taas toimi suorastaan törkeästi sanoen, että ehe mäpäs sytytän just tupakan, mäpäs ajattelin just, että menen tupakalle kun pännii yms...
En koskaan sanoisi kellekkään noin.
No nyt olen ollut neljä päivää kohta polttamatta ja aika helppoa on ollut. En enää ala ajattelemaan sitä, että jos yhden vetäisin. Mitä sitä tollaisia ajattelemaan ja sitten hermostuttamaan itseään kun miettii meneekö yhden vetämään vai eikö. Selkeintä kun tekee selvän päätöksen, en polta.
Tälläkertaa en ole kertonut kellekkään, että olen lopettanut. Kerron sitten joskus kun huvittaa. Tämä on oma taisteluni jonka aion voittaa, enkä tarvitse kenenkään epäluuloisia katseita tai outoja möläytyksiä lannistamaan pisarankaan vertaa tätä intoa ja iloa.
Näin olisi omalla kohdallani pitänyt tehdä alusta asti. Paljon jännempää olla itsestään tässä systeemissä...
|
Savuton 3.6.2009 -> Yksi savuke johti 6 kuukauden polttamiseen. Savuton jälleen 30.1.2012 -> Allen Carrin opeilla.
|
|
|
Liiru_2
![[Avatar]](http://www.stumppi.fi/uploads/Diary/Avatars/1328644532260_lilli.jpg)
Rekisteröityi: 25/05/2009 01:13:45
Ei kirjautunut
|
Balleriina wrote:Minulla tosiaan on viikossa aina tupakka palanut takaisin kuvioihin. Kaverit eivät selvästi jaksaneet kannustaa ollenkaan. Odottivat vain, että kohta se taas palaa huulessa. Muutama ystävä taas toimi suorastaan törkeästi sanoen, että ehe mäpäs sytytän just tupakan, mäpäs ajattelin just, että menen tupakalle kun pännii yms...
En koskaan sanoisi kellekkään noin.
No nyt olen ollut neljä päivää kohta polttamatta ja aika helppoa on ollut. En enää ala ajattelemaan sitä, että jos yhden vetäisin. Mitä sitä tollaisia ajattelemaan ja sitten hermostuttamaan itseään kun miettii meneekö yhden vetämään vai eikö. Selkeintä kun tekee selvän päätöksen, en polta.
Tälläkertaa en ole kertonut kellekkään, että olen lopettanut. Kerron sitten joskus kun huvittaa. Tämä on oma taisteluni jonka aion voittaa, enkä tarvitse kenenkään epäluuloisia katseita tai outoja möläytyksiä lannistamaan pisarankaan vertaa tätä intoa ja iloa.
Näin olisi omalla kohdallani pitänyt tehdä alusta asti. Paljon jännempää olla itsestään tässä systeemissä...
Hei
Mä onnistuin olemaan tällä kertaa savuttomana melkein 9 päivää ja nyt repsahti. Tänään just töissä kerroin työkavereille että seuraavan kerran kun yritän tosissani lopettaa, en kyllä kerro kenellekään siitä. Aivan samanlaista on minulla ollut.
Minun mies sytyttää sisäpuolella ja menee sitten vasta takapihalle ja olen miljoona kertaa sanonut siitä asiasta. Ystävät tekevät vähän samalla tavalla kun sinä olet kertonut tuossa tekstissäsi.
|
10.1.2012 klo 00:14
|
|
|
Balleriina
Ei kirjautunut
|
Voi. Itselläni on nyt tasan viikko mennyt ja kaksi päivää olen ollut ilman nikotiinilaastaria ja purkkaa. Tämä päivä on ollut pahin. Tulee kauheita paniikkituntemuksia tupakan takia vähän väliä.
Pää pystyyn Liiru. Kai se useita tupakoitsijoita ärsyttää, kun joku pystyy olemaan ilman. Jokaisella tupakoitsijalla kun on kaiketi huolta terveydestään ja pelkoja. Se -olisi pakko lopettaa- ajattelu on tuttua varmaan kaikille.
Minä olen nyt kertonut kahdelle ystävälleni, että olen lopettanut. Kummatkin olivat iloisia, toinen sanoi, että hänkin alkaa motivoitumaan nyt ja lopettaa. Toinen onnitteli, mutta sanoi ettei voi lopettaa itse.
|
Savuton 3.6.2009 -> Yksi savuke johti 6 kuukauden polttamiseen. Savuton jälleen 30.1.2012 -> Allen Carrin opeilla.
|
|
|
piikuli
Rekisteröityi: 23/05/2009 04:08:09
Ei kirjautunut
|
Ystävät on olleet iloisia puolestani. Tupakoivat ystävät ja työkaverit ovat kysyneet kohteliaasti että "haittaako jos käyn röökillä" johon olen vastannut että mennään yhdessä vaikka mä en poltakaan
Paras kommentti oli oman pojan suusta kun totesi ystävälleni "mun äiti ei enää polta, tupakka on myrkkyä"
|
Savuton elämä alkoi 24.5.2009
|
|
|
helenha
Rekisteröityi: 08/06/2009 20:06:21
Ei kirjautunut
|
Balleriina minulla on vähän samanlaisia kokemuksia eli varsinkaan työkavereilta en ole kannustusta saanut. Olin viisi päivää polttamatta, mutta eilen ystävän synttäreillä tuli poltettua. Mutta eiköhän se tästä! Olen päätökseni tehnyt, että tällä kertaa se oikeasti loppuu ja siinä haluan myös yrittää pysyä.. kotona minulla ei ole ketään tukemassa, koska asun yksin, mutta en tiedä olisiko siitäkään paljon apua tässä tilanteessa. Mieli on ollut kyllä lopettamisen jälkeen maassa vaikka yleensä olen positiivinen tyyppi. Toivottavasti tämä tästä ajan kuluttua muuttuu paremmaksi ja oikeasti pääsen tavoitteeseen savuttomasta elämästä! Tsemppiä kaikille lopettajille/lopettaneille ja kaikille teillekin jotka teette sen ilman kannustajia!
|
|
|
tyttönen
Rekisteröityi: 04/08/2008 16:33:20
Ei kirjautunut
|
Tuntuu että parhaiten tukea saa ei-tupakoivilta ystäviltä. Omien kokemuksien mukaan he jaksaa parhaiten iloita jokaisesta päivästä jonka olet polttamatta. Tupakoivilta on tullut lähinnä skeptisiä kommentteja koko lopettamisen suhteen, tyylin "jaa", "taas olet lopettamassa" ja "meinaatko että kestää?". Heidän ajatusmaailmassa varmaan pyörii se heidän toivo pystyä joskus lopettamaan, ja pelko ystävän menetyksestä -tupakoivan ystävän menetyksestä.
|
Lopetuspäivä 090609
|
|
|
Balleriina
Ei kirjautunut
|
Tyttönen juuri noin. Minäkin olen saanut tukea niiltä ystäviltä jotka eivät polta. He ovat sydämessään ilahtuneita. Tuli ihana olo kun yksi savuton ystäväni ilahtui ja tsemppasi ihan hirveästi minua. Oli ihan ihmeissään, etten ole kertonut tästä mitään ja ihmetteli, että oletpas ollut reipas haha
Oli kiva kuulla se häneltä, joka on seurannut vierestä monta -nyt kyllä lopetan lakkoani, jotka ovat päättyneet 3vrk jälkeen.
Tupakoitsijat eivät ole kannustaneet tälläkään kertaa. Yksi jopa puhuu kokoajan tupakasta Hänen on kokoajan mainittava, että nyt menen tupakalle ja tehtävä siitä oudon dramaattista. Ennen hän ei toiminut näin.
|
|
|
|
tyttönen
Ei kirjautunut
|
Saattaa se tupakille menon dramatisoiminen johtua myös siitä, että me lopettaneet vielä ajattelemme röökiä ja röökille menoa -eli kiinnitämme siihen enemmän huomiota.
|
Lopetuspäivä 090609
|
|
|
aronia
Rekisteröityi: 30/04/2009 11:27:31
Ei kirjautunut
|
Juu, ja näemme tupakoijia, tupakantumppeja ja tuhkiksia kaikkialla.Kun vielä poltin, hävetti olla melkein ainut savuttaja, nyt tuntuu, että olen melkein ainut savuton.
|
|
|
tyttönen
Ei kirjautunut
|
Olen huomannut ihan sen saman! Että ihan KAIKKI ympärilläolevat polttaa... Mielenkiintoista
|
Lopetuspäivä 090609
|
|
|
tina09
![[Avatar]](http://www.stumppi.fi/uploads/Diary/Avatars/1262279405841_avatar1.gif)
Rekisteröityi: 15/02/2009 09:51:29
Ei kirjautunut
|
Minua ihmetyttää, miten voi saada ympäristöstään jopa voittopuolisesti negatiivista palautetta lopettamisestaan
Ihan omituiselta kuulostaa.
Mulla on sitten vissiin ollut tosi hyvä tuuri tässä suhteessa, mutta mä olen kyllä saanut liki 100 % kannustusta niin ystäviltä kuin työtovereilta ja tuttaviltakin. Ja niin tupakoivilta kuin tupakoimattomilta. Itse asiassa vielä tupakoivat ovat olleetkin suorastaan liikuttavan huolissaan siitä, olenko pysynyt kaidalla tiellä
Samalla tavoin kuin itseäni aikanaan rohkaisi muutaman toooosi pinttyneen tupakoijan onnistunut lopetus (olivat Champix-lopettajia hekin), toivon että minäkin pystyn tsemppaamaan jotakin lähimmäistä tähän mukaan.
En mä nyt tiedä katsoisinko minä edes ystäväkseni sellaista henkilöä, joka yrittää saada minua epäonnistumaan asiassa, joka on paitsi itselleni tosi tärkeää niin myös terveydelle ja hengen päälle vaarallinen.
Toisaalta kyllähän minä tiedän, että minua ei repsahtamaan saa mikään eikä kukaan ulkopuolinen taho. Ei minulle esim. tee heikkoakaan mennä tupakoivan ystävän seuraksi.
Ihan on omissa käsissä ja omien korvien välissä tämä taistelu tässä vaiheessa.
|
|
|
Tirlittan
Rekisteröityi: 18/07/2008 09:00:53
Ei kirjautunut
|
Kyllä niitä tupakan tarjoajia löytyy vaan kun vaan rauhallisesti kieltäytyy,
niin vähimmällä pääsee.
Tuo on sitävastoin hankalaa, kun kumppani polttaa, ja vielä sisällä, huh!
|
|
|
Satiinisydän
Rekisteröityi: 01/06/2009 21:25:19
Ei kirjautunut
|
Mä olen miettinyt näitä ystävä-kuvioita nyt, kun olisi savuton elämä edessä. Suurin osa ystävistäni tupakoivat ja tapaamisemme ovat aina menneet kessutellen.. Ainakaan vielä tässä vaiheessa en pystyisi seisoskelemaan tupakkaringissä, sortuisin varmasti.
Onneksi mies ja hänen vanhempansa ovat mun tukena. Äitini, veljeni ja ystäväni ovat vain ihmetelleet, miksi päätin lopettaa. Täältä ja mieheltäni olen suuren tuen tälle alkutaipaleelle saanut, siitä iso kiitos. <3
|
13.6.09 illalla loppuivat tupakat. 26.6.09 pieni kiukkuaski, jota en polttanut loppuun.. Uudella tarmolla eteenpäin!!
|
|
|
Brunet
Rekisteröityi: 20/01/2009 20:37:09
Ei kirjautunut
|
Moikka! Olen vielä harkitsija vaikka päätös on tehty Oon yrittäny lopettaa n.6-7 kertaa. Viimeksi 3kk savuttomana. Ystävistä huomaa ettei kaikki jaksa enää uskoa onnistumistani Varsinkaan ne jotka itse polttaa Kun olen muutamalle kertonut että lopetan taas ovat jotkut vaan naurahtaneet eli kertoo että jaahans..ei siitä mitään tule. Mutta ne jotka ovat päässeet tupakasta eroon tai eivät ole koskaan polttaneet osaavat kannustaa parhaiten Itseäni joskus "hävettää" nämä jatkuvat yritykset, joillekin se on kai huvittavaa itselle ei vaikka saatan siitä vitsaill Mutta tässähän on kyse ihan omasta mielestä ja terveydestä. Vaikka muiden mielipide ei saisi vaikuttaa niin on sillä oma vaikutuksensa. Itsellä aina ollut sellanen että haluaa näyttää niille jotka eivät uskoneet minuun Nyt täytyy kai olla välittämättä typeristä kommenteista ja olla savuton. Näytän vielä kaikille jotka eivät ota enää vakavasti savuttomuuttani!!
|
yrittää ja yrittää, joskus vielä onnistuu =)
-uusi alku 19.8.2009-
|
|
|