« Takaisin kotisivulle

Stumppi - keskustelu

Haaste -4kg Juhannukseen mennessä! XML

Kirjoittaja Viesti

sirkos

Rekisteröityi:
14/02/2010 20:53:11

Ei kirjautunut

Varmistan vielä, että olen ymmärtänyt pelin hengen oikein.
Onko tarkoitus, että kukin laihduttaa neljä kiloa. Vai onko haasteessa kyse siitä, että ryhmä pudottaa painoaan yhteensä neljä kiloa?
Pikku pupu on loikkimassa pöksyyn, vaikka eilen olikin ensimmäinen päivä TÄYSIN ilman suklaata ja tänään näin lautasella salaatin aikoihin. Varaslähdön varmistaa pussi porkkanoita illaksi. Täytynee kuitenkin rajoittaa mahtailupuheita ja pienentää suurta suutaan, ettei käy niin, että jään lähtökuoppiin jäätelöstä saksanpähkinöitä kaivelemaan, kun muut porhaltavat menojaan.
Ei tule tupakka mieleenkään, kun ajatukset ovat totaalisesti kermaleivoksissa.

Krisu, ethän sä tosissaan päästä kielenpäähänkään sanaa lakritsijäätelö. Sitä sanaa ei ole olemassakaan pariin kuukauteen.

Viimeistään maanantaina tavataan. Pannaat parhaat vinkit kiertoon. Alustavat tsempit Mirjalle, Krisulle, Melisalle, Purrille, Rabekka Roille, Vicky Pollardille, Mirkulle, Maltille ja Pussipirulle.
Vielä mahtuu muitakin mukaan!

Mirja

[Avatar]

Rekisteröityi:
20/03/2010 20:47:26

Ei kirjautunut

Voi jösses sirkos sun kanssas...tappaako meinaat..nauruun meinaan Juuri kun olin kuorinut läskin päällä hionneet vaatteeni pesukoneeseen ja hilliten makeanhimoani lähestyn maustekurkku suussani konetta ja mitä täällä
..jaa,että oletko ymmärtänyt oikein..tähän ei nyt riitä mitkään hymiöt!!!!!!!!!!
Riemullista iltaa porkkanapussin kera...onko siellä porkkanoitakin oikein?

Elämä voi muuttua!

.ja muuttui kans 24.3.2010 klo 14.47!!

massi

[Avatar]

Rekisteröityi:
15/04/2009 11:35:53

Ei kirjautunut

No niin ei muuta ku vääntöä kehiin tässäkin hommassa Kyllä näin sisukkailla naisilla pitäsi 4kg lähtä ku kaupan hyllystä tsemppiä koitokseen

21.12.11 klo 15.15
Ei ole olemassa muuta aikaa kuin NYT

Mirja

[Avatar]

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Jospa tämän ähkyn saisi nyt pullotettua ja ottais esille aina kun tekee mieli syöpötellä..vois olla helpot viikot juhannukseen asti.Näin aloituspakettina tulevaan olen napostellut vähän hiukopalaa,sitähän täytyy näin kuumalla saada suolaa eli metwurstia,emmentalia ja herkkukurkkuja.Jotta ei olisi yksitoikkoista suolan mättämistä,olen väliajat täyttänyt pähkinä ja mascarponejäätelöillä.Nämä molemmat saavat aikaan massiivisen hellehikoilun lisäksi tietenkin janon..vettä olen juonut noin 4 litraa Liekö imeytynyt suolan kera ruumiiseen kun ulos ei tuota perinteistä kautta ole tullut juuri kahvikupillista enempää Kyllä kannatti vaihtaa purkka miedompaan...

Elämä voi muuttua!

krisu

Rekisteröityi:
07/12/2009 19:37:59

Ei kirjautunut

sirkos wrote:
Varmistan vielä, että olen ymmärtänyt pelin hengen oikein.
Onko tarkoitus, että kukin laihduttaa neljä kiloa. Vai onko haasteessa kyse siitä, että ryhmä pudottaa painoaan yhteensä neljä kiloa?
Pikku pupu on loikkimassa pöksyyn, vaikka eilen olikin ensimmäinen päivä TÄYSIN ilman suklaata ja tänään näin lautasella salaatin aikoihin. Varaslähdön varmistaa pussi porkkanoita illaksi. Täytynee kuitenkin rajoittaa mahtailupuheita ja pienentää suurta suutaan, ettei käy niin, että jään lähtökuoppiin jäätelöstä saksanpähkinöitä kaivelemaan, kun muut porhaltavat menojaan.
Ei tule tupakka mieleenkään, kun ajatukset ovat totaalisesti kermaleivoksissa.

Krisu, ethän sä tosissaan päästä kielenpäähänkään sanaa lakritsijäätelö. Sitä sanaa ei ole olemassakaan pariin kuukauteen.

Viimeistään maanantaina tavataan. Pannaat parhaat vinkit kiertoon. Alustavat tsempit Mirjalle, Krisulle, Melisalle, Purrille, Rabekka Roille, Vicky Pollardille, Mirkulle, Maltille ja Pussipirulle.
Vielä mahtuu muitakin mukaan!

Joo Sirkos mä vähän vain kuivaharjottelin. Ja tulipa syötyä kaks kuningatartuuttia yks suklaa tuutti.Ei onneks ollut lakritsi tuuttia Maanantaina oikeasti ruotuun ja puntarille, minäkin puhdistin sen pölystä,ikäänkuin isoisän olkihatun.

Tätä viestiä on muokattu 1 kertaa. Viimeisin päivitys15/05/2010 20:55:56

savuttomuus alkoi 18.7.2011

maltti

Rekisteröityi:
11/05/2007 21:34:02

Ei kirjautunut

Mirja, hyvä idea sulta!!! Mutta, oonkohan tullut väärään sarjaan, kun en satu olemaan sisukas tyttö vaan ”pehmeä vanha herra".
Tupakka jäi aikoinaan lääkkeen avustuksella ja olihan siinä osuus sillä tahdolla jonka itselle kehitti. Stumpin ja Tohtorin keskustelupalstat olivat myös suurena apuna. Paino alkoi heti nousta joten lisäsin liikuntaa monessa muodossa sen minkä jaksoin. Siinä vaiheessa tuntui kunto kohenevan harppauksin enkä muistanut (malttanut) pitää sykettä riittävän alhaalla lenkkeillä ja rullaluistelussa. Sokerit kuluivat verestä aina lenkillä loppuu ja mahdoton nälkä seurasi lenkkejä- suunta kohti jääkaappia. Tästä sain kehooni nuo 10 kg ylimääräistä vuoden aikana ja ne ovat edelleen mukana.

Jos tytyt eivät pane pahakseen niin yritän tässä mukana painon alentamista, tämä oli aikoinaan hyvä kanava purkaa, koota ja selkiyttää ajatuksia.
Minä yritän nyt ruuvata ajatukseni siihen syyntaan että 4 kg on pois jussina ja sama tahti jatkuu kunnes 10 kg on hukattu!!

Mirja

[Avatar]

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

No,mutta maltti!Suo anteeksi etten sinua huomioinut.Ihan varma olin,että sut jo toivotin tervetulleeksi kun listaankin lisäsin(siis tämmönen muistihäiriökin voi olla viekkari? )Olet toki lämpimästi tervetullut porukkaan.Pitäähän kanalaumassa ainakin yksi kukko olla On mukava kun olet mukana.Kyllä läskiä lähtee Suomen kartalta aikas köntsä kun tämä jengi pääsee vauhtiin!!!
Nyt viime herkut suuhun viikonloppuna ja sitten yhtä tiukkana kuin toisessakin asiassamme!!!! Ei lipsuta

Elämä voi muuttua!

sirkos

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Tupakointi ja lihominen
Lyhyt kertaus

• Nikotiini nopeuttaa perusaineenvaihduntaa, siis energian kulutusta, joka kuluu mm. nukkuessa, hengitettäessä ja ruoansulatuksessa, jopa 10 %. Tupakoinnin lopettaminen voi vähentää energian tarvetta 150-200 kcal
  • Tupakointi vähentää näläntunnetta. Nälkä on epämiellyttävä kokemus, joka syntyy, kun aivot aistivat verensokeripitoisuuden laskevan. Tupakoinnin lopettaminen lisää vastaavasti näläntunnetta. Erityisesti alttius makealle kasvaa.
  • Painon hallinnan kannalta on hankalaa, että tupakoinnin lopettamiseen liittyvä näläntunne kestää keskimäärin noin kolme kuukautta eli pitempään kuin muut vieroitusoireet. Näläntunnetta ei myös usein tunnisteta vieroitusoireeksi.
  • Tupakka vie hajuaistin, jolloin ruoan tuoksu ei houkuttele. Myös makean aistimus on tupakoijilla heikompi. Ruoka ei myöskään maistu yhtä voimakkaalta. Tupakoinnin lopettamisen aikana lisääntynyt näläntunne yhdistyy palautuneeseen maku- ja hajuaistiin. Makujen erotuskyky palautuu ja makean ja karvaan maut tuntuvat jälleen.
    Joidenkin tutkimusten mukaan tupakoinnin lopettamisen ensimmäisen kuukauden aikana energiansaanti lisääntyy keskimäärin 239–383 kcal vuorokaudessa.
  • Kun luopuu yhdestä nautinnon lähteestä, toinen on helppo ottaa tilalle. Moni tupakan lopettaneen ylimääräiset kilot selittynee sillä, että suuhun on pantava jotakin tupakan sijasta, siis syöminen voivat korvata tupakoinnin nautinnon.
  • Millä estää painonnousu? Ruokavaliolla, energian kulutuksen lisäämisellä ja nikotiinikorvaushoidolla.
  • Noin 80 % lihoo 6-12 kuukauden aikana lopettamisesta .Miehet lihovat lopetettuaan tupakoinnin keskimäärin noin 2,8 kiloa ja naiset 3,8 kiloa. Kuitenkin 10 % miehistä ja 13 % naisista lihoo yli 13 kiloa.

• Aika selvää pässinlihaa. Kuten Melisa asian ilmaisi: se ratkaisee, mitä suuhunsa mättää.

P.S. Mä sorruin taas. Suklaapatukat suorastaa ulvoivat karkkikätkössä, niin että mun oli ihan ennen maanantaita pakko purra niiltä niskat poikki, enkä raskinut jättää loppuakaan itkemään.
    Tervetuloa Maltti minunkin puolestani. Toivottavasti saamme sinulta hyviä vihjeitä esimerkiksi siitä, mitä ei kannata tehdä, kuten tuo sokerien tolkuton tuhlaaminen.

pussipiru

[Avatar]

Rekisteröityi:
    05/05/2010 18:41:08

Ei kirjautunut

Odotan innolla huomista punnitushetkeä ja salaatin mässyttämistä. Kauhulla ajattelen kuitenkin sitä, miten ihmeessä pidän itseni pois suklaahyllyltä! Mulla on jostain parisen viikkoa ollut pakottava tarve saada päivittäin suklaata tai alan suorastaan kauheeks ämmäks, nyt vielä tuon champix-kuurin aloitettuani mua on ketuttanu ihan koko ajan. Ja siteen se kamala väsymys, lenkkeile siinä nyt sitten. Jos ja KUN saan läskiä sulamaan edes parikin kiloa, niin olen tyytyväinen, jos lähtee enemmän niin hypin kattoon! Kiitos tästä haasteesta, ilman tätä ois läskit saanu rauhassa jäädä hyllymään Kaikille rattoisaa viimeista mässytyspäivää ja onnenmurusia tulevalle viikolle

- Elämän salaisuuksiin kuuluu se, että
    tekee kompastuskivistä astinkiviä.

krisu

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Kiitos Sirkos todella mielenkiintoisesta kirjoituksesta. Kun nämä paino-ongelmat tosiaan niin monella lopettajalla, myös minulla ongelmana.

Melisa

Rekisteröityi:
    04/04/2007 14:24:48

Ei kirjautunut

Olen valmistautunut taistoon tutustumalla mm. karppaus-sivustoon. Olen joskus pudottanut painoa sen ranskalaisen Michel Montignacin kirjan mukaan "Syön hyvin ja siksi laihdun". Kirjasta on uudempia painoksia ja Micheliltä uudempia kirjojakin, mutta periaate on sama.

Viritin nyt kuitenkin tutun kalorilaskurini aika maltilliseen jakoon proteiinien, hiilariden ja rasvan suhteen. Kalorit laskeutuu siinä ohessa. Täytyisi löytää hyvä tapa syödä ja liikkua loppuelämän ajan. No, hyvänä alkuna tälle päivälle on ollut reilun tunnin sauvakävely osittain kallioisella rantaraitilla, joten ylämäet olivat hyvin edustettuna. Polviin ei ihme kyllä sattunut ja askelkin rullasi kohtuullisesti, eikä hengästyttänyt pahasti edes ylämäissä. Tästä se alkaa. Aamulla otetaan alkupaino, jännää!

Tätä viestiä on muokattu 1 kertaa. Viimeisin päivitys16/05/2010 16:24:25

Viimeinen tupakka 18.8.2005. Ei koskaan enää henkostakaan.

krisu

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Minäkin tutustun nyt siihen karppaus sivustoon. Ja Melisa sinulla huippu hyvä asenne ja jaksat liikkua. Loistavaa!

sirkos

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Jäähyväiset kiloille
    Punnitusta kohden ollaan menossa. Viimeistään tänä iltana on aika varmistaa pehmeä lasku huomiseen. Ei kannata enää mässäillä, muuten huominen tulee shokkina. Yritän taas, onnistunko illalla pitämään kurissa suu ammollaan herkkuja odottavat rasvasolut. [*]
    Onneksi on helle, joten raskas ruoka ei maistu, ja suklaa sulaan käsiin.

Meitä on nyt sopivasti tasaluku kymppi + kannustajat. Huomisaamuun on vielä aikaa ilmoittautua.
    Osalla on nujerrettavinaan tuplakiusaukset: herkut ja tupakka. Näille sinnittelijöille annamme tuplatsempit, kuten suklaahimon riivaamalle Pussipirulle.

Olisi mukava, jos kertoisit lyhyesti alkutiedot: ylipainon määrä - edes noin suurin piirtein, jos et halua painoindeksiä ilmoittaa - minun esimerkiksi pitäisi haihduttaa rasvaa 7 kiloa, jotta olisin normaalipainoinen - minkälaisella menetelmällä aiot neljä kiloasi tiputtaa, oletko laihduttamisen veteraani vai vasta savuttomuuden myötä kuin varkain pulskistunut. Mitä nyt pidätkään tärkeänä saattaa laardiryhmän tietoon.
    Jatkossa sitten raportoidaan lipsahdukset ja kikkakolmoset, annetaan neuvoja, ystävällismielisiä toruja ja tsemppejä

[*] Tietoisku
    Rajukaan laihdutus ei vähennä jo lapsena muodostuneiden rasvasolujen määrää, Kun lihot, jokainen rasvasolu suurenee. Kun lihot oikein paljon, rasvasoluja voi tulla lisää. Vaikka määrä on vakio, soluja voidaan kutistaa sopivalla ruokavaliolla. Myös liikunta pienentää rasvasoluja. Ainoastaan rasvaimu vie solut mennessään.
    Muista myös, että rasva ei pala paikallisesti, vaan se sulaa tasaisesti kaikista rasvavarastoista. Joten turha vatsajumpalla läskiä vähentää. Lihas, jos sitä on, kyllä vahvistuu ja kiinteytyy.

Rasvasoluja muodostuu jonkin verran lisää koko aikuisiän ajan, noin 10 prosentin vuosivauhtia. Rasvasolujen kokonaismäärä pysyy kuitenkin samana, sillä vanhoja soluja hajoaa saman verran. Tämä voi ainakin osittain selittää sen, miksi pysyvä painonpudotus on vaikeaa. Uudet rasvasolut pyrkivät täyttymään rasvalla, ja tämä johtaa helposti painon nousuun uudelleen. Lohduttavaa on se, että kun saat takaisin normaalipainosi, uusia rasvasoluja muodostuu vähemmän eli mitä hoikempi olet, sen vähemmän uusia rasvasoluja muodostuu.

Mirja, Mirja minkäs teit! Uhkaile, lirkuttele, kiristä, tai raivoa - nettiyhteyksien olisi syytä aueta mahdollisimman nopeasti. Viikko on pitkä aika. Me tahdomme sinut takaisin. Pian. Nyyh.

Aamulla katsotaan totuutta silmiin!

Heluna1970

Rekisteröityi:
    19/02/2010 13:50:51

Ei kirjautunut

Ilmottaudun kannustajiin (Mulla ei tarvista pudotukseen 161cm/55kg)

paulari

Rekisteröityi:
    09/01/2010 23:47:09

Ei kirjautunut

Kannustusjoukkoihin ilmoittautuu Paulari.

"Vastatuuli tekee vahvaksi"

Siirry: