| Kirjoittaja |
Viesti |
Komeetta
Rekisteröityi: 08/02/2009 14:59:11
Ei kirjautunut
|
Tuntuu olevan kirjastoissa niin kierrossa ettei tunnu helposti saavan lainaksi. Kuitenkin vastikään lopettaneena kiinnostaa päästä lukemaan tuota heti, joten...
Kokeilimpa sitten vähän haeskella netistä, ja lontoon kielellähän tuo löytyy ladattavana e-kirjana alle 10e. Jatkoin kuitenkin hakujani vielä vähän pidemmälle, ja sattumalta löytyi sitten englanniksi koko kirja, maksutta.
En kerro mistä enkä miten enkä laita yhtään linkkiä, koska en halua edistää laitonta jakelua. Tämän postauksen laitan tiedoksi kaltaisilleni, jotka myös jonottelevat opusta kirjastosta mutta hinku lukea on kovempi kuin kärsivällisyys odottaa.
Vasta lopettaneena sitä tekee miltei mitä hyvänsä tappaakseen tupakanhimon. Kaikki keinot sallittu?
|
|
|
*vieras*_4
Rekisteröityi: 19/01/2009 12:51:25
Ei kirjautunut
|
Minä tilasin kirjan netin kautta jostakin kirjakerhosta hintaan 16 euroa. Ei mielestäni mikään paha hinta.
|
Lukuisien yritysten jälkeen takaisin
24.4.2009 klo 3.00
|
|
|
raider
Rekisteröityi: 17/03/2008 13:24:54
Ei kirjautunut
|
OK. Kiiteos tiedoista. Minä en myöskään jaksa kirjastoista jonottaa, joten netti-idea oli tosi hyvä. Miksköhän tota ei ite tullu ajatelleeks
|
Kun on tyhmä pää niin kärsii koko ruumis
|
|
|
susi
Rekisteröityi: 13/10/2008 10:11:30
Ei kirjautunut
|
Ainakin pk-seudun kirjastoista löytyy vanhempia painoksia hyllystä 15 kappaletta eli pahemmin ei tarvi odotella . Muiden paikkakuntien tilanteesta ei tietoa.
Jos lontoo taipuu, niin mikäs siinä lueskellessa. Mä itse koin kauhean raskaaksi lukea englanninkielistä versiota, vaati liikaa keskittymistä
|
11.12.2008
|
|
|
japi
![[Avatar]](http://www.stumppi.fi/pics/avatars/avatar08.png)
Rekisteröityi: 09/04/2007 21:27:20
Ei kirjautunut
|
susi wrote:^ Vanhempaa painosta (vihdoinkin vapaa tupakasta! : helppo tapa lopettaa tupakointi) löytyy kirjastoista  . Sisältö on käsittääkseni sama, vaikka nimi onkin muuttunut painosten myötä.
Kaikki suomennokset sisällöltään samoja. Eli ensimmäisen ja toisen painoksen välissä muuttunut Kansi+nimi. toisen ja kolmannen painoksen välillä muutos lähinnä pieni lisäys kirjan nimeen.
Englannin kielisistä ehkä paras on Easyway for women to stop smoking... Hieman ehkä helpompaa tekstiä suomalaisen suuhun ja vaikka onkin "naisille" niin sisältö on ehkäpä jopa parempi kuin Original kirjassa. Ainakin paljon parempia esimerkkejä.
Tätä viestiä on muokattu 2 kertaa. Viimeisin päivitys 30/03/2009 19:59:52
|
|
|
Oldis
Rekisteröityi: 13/01/2009 11:58:24
Ei kirjautunut
|
En ole lukenut, enkä koko kirjan olemaassa olostakaan en ole tiennyt.
Toisaalta mie en oikein usko painettuun sanaan, oma kokemus ja tahto se on joka ratkaisee.
Taitaa olla 15 viikkoa tänään ilman tupakkia
|
Vielä on elämää edessä
|
|
|
Komeetta
Rekisteröityi: 08/02/2009 14:59:11
Ei kirjautunut
|
Tuli sitten ostettua aikanaan, ja nyt itseni jälkeen jo kolmannella lopetusta harkitsevalla kierroksessa. On se vaan hyvä ja tehokas kirja, jos vaan osaa luottaa sen sanomaan eikä koe sitä aivopesuna.
|
|
|
raider
Rekisteröityi: 17/03/2008 13:24:54
Ei kirjautunut
|
En niinkään kokenut sitä aivopesuna, mutta ärsytti se ihmisten lokeroiminen. Kaikki tupakoitsijat kuvattiin samanlaisena harmaana massana, jotka toimivat tietyissä tilanteissa samalla tavalla, koska he ovat tupakoitsijoita. Kuitenkin useimpien tupakoitsijoiden välillä ainoa yhteinen nimittäjä on tupakka.
Oliko tarpeeksi epäselvästi sanottu.
|
Kun on tyhmä pää niin kärsii koko ruumis
|
|
|
henna70
Rekisteröityi: 14/09/2008 21:44:49
Ei kirjautunut
|
Mua kiinnostais myös tuo kirja. Oon lopettanu, repsahtanu, lopettanu ja repsahtanu jo niin monta kertaa et jotain apua tarvis lopettamiseen, vaikka sit aivopesun jos on tarpeen, nyt ei mikään tunnu tepsivän. Tänään oli ajatuksissa lopettaa ja lehden kans aamulla sinnittelinkin parin tupakan ohi, mut sit ratkes jälleen.
Oisko enää kellään Allen Carr kirjaa ylimääräisenä? Ostaisin mielelläni. Jos on niin vaikka viestiä mun sähköpostiin.
Tätä viestiä on muokattu 1 kertaa. Viimeisin päivitys02/06/2009 17:55:48
|
Ei niin heikko etteikö kannattaisi yrittää! Jatkuva lopetus / repsahduskierre... Lopetus 21.3-11
|
|
|
ColdTurkey
Rekisteröityi: 01/06/2009 14:21:37
Ei kirjautunut
|
Tarkoittanet Allen Carr'in "Stumppaa tähän"? Minä luin, ja sen avulla myös lopetin. Suosittelen ehdottomasti, on TODELLA hyvä ja auttava kirja, parempi ku mitäkään nicoretet tms.
Tässä kirjassa ei syyllistetä tms. haukuta vaan kannustetaan ja katsotaan objektiivisesti omaa tupakointia. Itse kirjailia poltti sata (100!!!) tupakkaa päivässä ennen kuin lopetti. Ja ihan seinään.
Tsemppiä kaikille, se on ihan oikeesti mahdollista vapautua orjuudesta! Kyllä sä pystyt siihen, I promise!
|
|
|
henna70
Ei kirjautunut
|
Jep, just tuota kirjaa tarkoitan. Ajattelin että sen lukeminen vois auttaa, nicorette mulla aiemmin on käytössä ollut, ihan hyvä sekin mut ei riitä kannustimeks. Lääkkeet mulle ei käy.
|
Ei niin heikko etteikö kannattaisi yrittää! Jatkuva lopetus / repsahduskierre... Lopetus 21.3-11
|
|
|
henna70
Ei kirjautunut
|
Kyllähän tuo Allen Carrin Stumppaa tähän löytyi nettikirjakaupasta helposti, luulin että sitä ois vaikeakin saada. Tilattua tuli, nyt vain odottelen lähetystä.
|
|
|
|
Balleriina
Rekisteröityi: 22/02/2009 02:24:49
Ei kirjautunut
|
Minulle tuo kirja on ollut tärkeä. Se oli ainut asia, joka antoi niin vahvan halun lopettaa tupakointi, että yritin muutaman kerran lopettaa. Nyt olen ollut 8päivää polttamatta ja on ollut suhteellisen helppoa. Carr avasi ainakin omat silmäni siitä, mitä se tupakointi on oikeasti. Kirja kasvatti inhoa tupakkaa ja tupakkayhtiöitä kohtaan sekä auttoi siinä, ettei lopettamista kannata PELÄTÄ.
Pitäisi ostaa itselleen tuo kirja kyllä.
|
Savuton 3.6.2009 -> Yksi savuke johti 6 kuukauden polttamiseen. Savuton jälleen 30.1.2012 -> Allen Carrin opeilla.
|
|
|
henna70
Ei kirjautunut
|
No sain kirjan luettua viimeyönä, odotin siltä enemmän. Mutta ei sen lukemisesta haittaakaan ollut, päätin lopettaa tän päivän jälkeen. Yritän asennoitua kuten Allen neuvoi ei tarvi pelätä, vaan iloita siitä että on vapaa, ei tarvitse polttaa!
|
|
|
|
munjuttu
Rekisteröityi: 09/10/2007 15:56:15
Ei kirjautunut
|
raider wrote:En niinkään kokenut sitä aivopesuna, mutta ärsytti se ihmisten lokeroiminen. Kaikki tupakoitsijat kuvattiin samanlaisena harmaana massana, jotka toimivat tietyissä tilanteissa samalla tavalla, koska he ovat tupakoitsijoita. Kuitenkin useimpien tupakoitsijoiden välillä ainoa yhteinen nimittäjä on tupakka.
Oliko tarpeeksi epäselvästi sanottu. 
Niin, se ensimmäinen yhteinen tekijä on tupakka, mutta sen myötä kaikki tavat, ajatusmaailmat sekä tunteet ovat stereotypiaa tupakoijien keskuudessa jotka on universaalit ihmisrodusta/taustasta/iästä huolimatta.
Vai etkö tykkää siitä että joku lokeroi sinut? Lokeroiminen nimittäin tapahtuu sinulle päivittäin. Duunissa, bussipysäkillä, raflassa, joka ikisessä paikassa sinut lokeroidaan sillä sekunnilla kun laitat sen tupakat huuliesi väliin.
|
MunJuttu
Katso kuinka kauan olen ollut polttamatta
|
|
|