« Takaisin kotisivulle

Stumppi - keskustelu

Kuinka selvitä ekasta baarireissusta? XML

Kirjoittaja Viesti

Meke

[Avatar]

Rekisteröityi:
17/04/2007 18:41:23

Ei kirjautunut

Niin me ihmiset ollaan erilaisia, minä taas olen käynyt baarissa ja juhlissa ottanut siideriä ja otan melk. joka lauantai yhden tai kaksi saunasiideriä, eikä tee mitään. Kun sen tupakan on päättänyt jättää pois niin sitä ei sit enää tuu mieleenkään vaikka viiniä tai siideriä ottais. Lopetin reilu puolivuotta sitten. Yksissä häissä oltiin ja sen jälkeen sit jatkoilla Onnelassa, missä saa vielä polttaa yhdessä "baarissa", siellä istuin tupruttelijoiden keskessä ja otin siideriä, eikä tullut mieleenkään enää että munkin pitäis saada polttaa, vieressäni sytytti eräs tuttu savukkeen puolentoista savuttoman vuoden jälkeen...
Mutta silloin kun lopetin, olin ilman saunasiidereitä varmaan sen kaksi-kolme viikkoa(en uskaltanut zybanin kanssa ottaa mitään) , että turhahan sitä on härnätä jos ei ole vielä vahva fiilis sen asian suhteen!!
Voisko siellä juhlissa ottaa ruoan kanssa jotain ja sitten muuten vähemmän?? Kun niitä uusia pikkujouluja tulee kyllä, ensivuonna olisi jo paljon helpompaa juhlia ekaa savutonta vuotta pikkujouluissa.....

Neidonvarjo

Rekisteröityi:
03/09/2007 15:29:44

Ei kirjautunut

Herra isä elkää ihmiset ajatelko, että jos ja kun ne juhlat tulee ja tietää sortuvansa, että sitten sitä mennään! Että pää edellä ojaan vain rypemään mutaan. Joopa jaapa. Hei jos te sitten poltatte sen illan, niin oletteko sitten saman tien niitä vedän askin päivässä polttajia? OLETTEKO? Ette ihmeessä! Siis jos haette ikuista savuttomuutta, ei koskaan yhtiäkään savuja niin kai nuo baarireissut sitten voivat murskata unelmanne. Mutta minun mielestäni ainakin se mihin savuttomuudellani pyrin on se, että voin joskus tulevaisuudessa baarissa polttaa JOS mieleni tekee. Tai polttaa kahvilla JOS mieleni tekee. Ja tämä JOS on sitten samaa kuin tuo alkoholin NORMAALI käyttö olisi. Kerran viikossa ehkä yksi tupakka. Joskus vähän rankemmat juhlat ja voin savutella hyvällä mielellä pienenaskin, JOS siltä tuntuu.

Asenteessa on korjaamisen varaa. "Minä SORRUN KUN LÄHDEN baariin." "Minähän aion sortua kun juon...?!" Jos noin ajattelee niin kyllä varmasti minäkin sortuisin joka päivä askin vetämään. Ajatelkaa ennemmin niin, että yritätte parhaanne, ette polta, selviätte ilman jne.

Tietysti jos uskotte tuntevanne itsenne niin hyvin, että sorrutte hetkeen, nöyrrytte tuon päihteen edessä ja poltatte sitten, niin täten välttäkää se tilanne, JOS TIEDÄTTE mitä tulee tapahtumaan ja tunnette itsenne niin hyvin. Tai olette epävarmoja ja ette luota omiin voimiinne. Mutta älkää asenteen tai tuon "tulen sortumaan" ajattelun takia masentako itseänne!

Miettikää suhdettanne itseenne joskus.

Tätä viestiä on muokattu 1 kertaa. Viimeisin päivitys28/10/2007 14:30:49

/me lopetti tupakoimisen 3.9!

nyt tai ei koskaan

Rekisteröityi:
17/09/2007 09:05:09

Ei kirjautunut

Kun lähdet juhliin, katso kotona itseäsi peilistä ja sano:" Olet minulle maailman tärkein ihminen, enkä anna tupakan pilata loppuelämääsi. En pilaa elämääsi tupakoimalla. "
Ja pidä lupauksesi.
Pyydä ystäviltäsi apua, kiellä heitä antamasta sulle röökiä. Tosiystävä ei anna sitä vaikka polvillasi rukoilet. Mutta varo alkoholia, sitä tulee juotua kaksinkertainen määrä, kun ei tule niitä tupakkataukoja...

Varhainen lintu madon löytää, mutta vasta se toinen hiiri saa juuston.....
Lopetin 15.9.2007
http://www.haqur.com/script/SmokeFree/?key=2797

Neidonvarjo

Rekisteröityi:
03/09/2007 15:29:44

Ei kirjautunut

Aivan!!!

Kavereita pitäisi kyllä sitten vähän valistaa tuossa. Ei kuitenkaan pidä olettaa, että he itse omia aivojaan käyttämällä tajuavat sinun haluavan lopettaa vaikka, KOKONAAN. (Siskoni toi minulle rajan takaa tupakkaa???!) Eli se valistus sitten kaatuu sille omalle navalle. Siskolleni sanoin, että nyt olen ilman, joskus poltan--> hän toi tupakkaa. Jos olisin sanonut vaikka kavereilleni myös; EN JUMALISTE POLTA SAVUAKAAN ENÄÄ IKINÄ OLEN RAIVORAITIS ...Ehkä he eivät sitten tarjoaisi tupakkaa.

Mutta TYHMÄ kaveri joka ei valistuksesta huolimatta tuota eroa näe... En tiedä mitä pitäisi sanoa..

/me lopetti tupakoimisen 3.9!

heinola

Rekisteröityi:
10/04/2007 14:30:24

Ei kirjautunut

Ei mitää tupakoita, ei arkena eikä juhlana.

Taas luvassa 4 päivää kaljoittelua Lontoon pubikierroksella En kyl tiedä saako siellä polttaa vai ei, mutta kärvistelyä lienee tulossa.

"Kerran luulin olevani väärässä, erehdyin."

Pami

Rekisteröityi:
06/10/2007 12:32:06

Ei kirjautunut

Minullakin pikkujoulut tulossa. Olen jo päättänyt lähteä sinne autolla, ettei tule humalaspäissä poltettua. On nimittäin kokemusta, kolmen kuukauden savuttomuuden jälkeen retkahdin just pikkujouluissa. Luotan itseeni selvinpäin, mutta humalatila nakertaa pahasti luottamustani. Ehkä ensi vuonna pikkujouluissa voin nauttia alkoholia huoletta

Asenteena mullakin, ei tupakkaa arkena eikä juhlana. Tunnen itseni ja tiedä, etten voi polttaa vain "yhtä".

heinola

Rekisteröityi:
10/04/2007 14:30:24

Ei kirjautunut

Pami wrote:Ehkä ensi vuonna pikkujouluissa voin nauttia alkoholia huoletta

Tätä en ihan ymmärtänyt mihin perustuu? Uskoisin että tuo alkoholin nauttiminen tupakantuskissa pitää vaan hyväksyä tai "opetella" ja pääseekö siitä sittenkään irti? Noh, jokainen tekee niinkuin parhaaksi näkee. Minä nyt vaan satun olemaan sen verran juoppo, etten voisi kuvitella mitään viinalakkoja.

Eihän tupakkilakossa tartte muuta kuin olla polttamatta. Muu on sitten ylimääräistä höpö höpöä.

"Kerran luulin olevani väärässä, erehdyin."

Pami

Rekisteröityi:
06/10/2007 12:32:06

Ei kirjautunut

No, olen ollut niin vähän aikaa savuttomana, etten uskalla lähteä "opettelemaan" juomista sinne pikkujouluihin. En ole juomislakossa, olen ottanut alkoholia nyt savuttomanakin kotona. Ja on tehnyt mieli tupakkaa, mutta en ole polttanut, koska ei ole ollut savukkeita käsillä. Mutta jos oisin ollut baarissa, en tiedä mitä olis käynyt.

Hawwa

Rekisteröityi:
02/01/2008 08:37:42

Ei kirjautunut

Nostellaan nyt sitten tätä ketjua... Nyt on teidän kaikkien syytä manata mulle savutonta iltaa. Tosi harvoin pääsen käymään viihteellä, ja nyt kun kerrankin on lapsenvahti niin mentävä on. Onneksi sentään tupakoimattoman mieheni kanssa eikä ketään tupakoitsijaa seurueessa, ehkä vähän helpottaa.

Tänään on ollut sitten harvinaisen vittumainen päivä, ihme että olen hengissä vielä. Kauhea vapina ja hikoilu, vuoronperään itkenyt ja nauranut ja äkseerannut lapsille. Kaksin käsin lappanut nikkispurkkaa (tai "hikkapurkkaa" kuten neiti 2 vee sanoo) laastarin lisäksi, nyt ehkä iltaa kohden on helpottanut vähäsen. Kauheeta kun luulin jo että pahin olis takana, mutta tämmönen päivä sitten.

Meinasin jo etten lähde illalla mihinkään, ettei vaan tapahdu mitn sortumista, mutta päätin sittenkuitenkin mennä ja olla perkele vieköön polttamatta vaikka mikä tulis.

Aamusella raportti illan kulusta, saa nähdä että häivynkö jo alkuillasta itseäni (ja muita) kiusaamasta vai kärvistelenkö pilkkuun asti. Mutta tupakka on nounou.

Joka tietä käy, tien on vanki
vapauden antaa vain umpihanki

Katja

Rekisteröityi:
26/04/2007 13:58:54

Ei kirjautunut

Hauskaa iltaa sulle hawwa ja jos meinaa tehdä tiukkaa niin pidä meidät mielessä ja itsesi ylpeänä kun vastustat nikotiinipirun kiusausta

Haaveeni savuttomuudesta toteutui Kiitos stumpin mahtavan tukiverkon
9.5.2007
[Email]

Hawwa

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Kiitosta

Pistää kyllä miettimään vielä yhden kerran kannattaako sitä pölliä suuhunsa laittaa, kun miettii minkälainen joukkopaheksunta täältä tulee jos on tullut lipsuttua. Minäpä tästä lähden rälläämään, nyt on muksutkin nukkumassa ja anoppi vahtimassa!

Hawwa

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Hähää, en polttanut röökin röökiä. Viinaa tulikin sitten otettua senkin edestä ja olo on sen mukainen... Se on muuten paskapuhetta ettei muka tule niin kovaa krapulaa jos ei polta/ole tupakansavussa, kyllä minä ainakin teen kuolemaa.

Meke

[Avatar]

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Hyvä, että väistelit vaaranpaikat!!! Potemalla lähtee kanuuna.......voimia!

Vesku

Rekisteröityi:
04/04/2007 08:51:00

Ei kirjautunut

Eikös krapula lähde juomalla ...

Joka vuosi yli 200 suomalaista tupakoitsijaa jää auton alle.

Tupakointi lopetettu 4.5.2009.

Meke

[Avatar]

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

nii, se on kait se toinen keino. En oo koskaan kokeillu, kun oon niin huano ton viinan kans......

Siirry: