« Takaisin kotisivulle

Stumppi - keskustelu

31.12.2010 XML

Kirjoittaja Viesti

pystäri

Rekisteröityi:
02/01/2011 15:05:47

Ei kirjautunut

Tuli luvattua vuosisitten perheelle että vuoden 2010 aikana lopetan polttamisen.Kuvittelin sen loppuvan jo kesällä mutta nythän vasta lopetin kun oli jo pakko.Pelkään etten pysty tähän.Olen ollut monesti ennenkin viikon lakossa ja sitten ei enää hermo pidä..Tälläkertaa minulla ei ole lääkkeitä eikä muitakaan korvaus juttuja koska en ole kokenut niistä mitään apua.Kokeilen nyt tälläin ja katson p**le mihin muijasta on . Olen 41v.Polttanut noin 14-15 vuotiaasta.Lasten raskaudet ja imetykset olen ollut polttamaatta ja siitä tulee miinus 5 vuotta.Lapsena passiivinen.Isä poltti sisällä..Taistelen mutta tarvitsen PALJON TSEMPPIÄ JA TUKEA! Vanhasta tiedän että pahimmat päivät ovat 3-7..niistä kun selviäisin kunnialla.Meillä on tipaton tammikuukin samalla ettei vaan emäntä lipsu sauhuille ..mitä ihmettä ihminen odottaa töissä kun kaikki kiva on kielletty

Tätä viestiä on muokattu 1 kertaa. Viimeisin päivitys03/01/2011 12:35:26

tutetu

[Avatar]

Rekisteröityi:
07/01/2008 21:07:03

Ei kirjautunut

pystäri wrote:Tuli luvattua vuosisitten perheelle ..mitä ihmettä ihminen odottaa töissä kun kaikki kiva on kielletty

Entä jos lupaisitkin nyt itsellesi?

Nyt kun tupakoinnilta jää runsaasti aikaa, voit käyttää sitä kaiken kivan keksimiseen Jos saat vaikka 20 kohdan listan aikaiseksi, siinä on alkuajoiksi riittävä valikoima erilaisiin tunnetiloihin ja tarpeisiin, jotta väärät mieliteot tulee sivuutettua.

Vaikkapa:
- etsiä suurennuslasin kanssa iloa tuottavia asioita
- kehua ja kiitellä itseään hienosta päätöksestä
- aktiivisesti suunnitella uudenlaisia asioita joista nauttia
- liikunta ja liikunnan mukanaan tuomat endorfiinit
- suklaa
- stumppi
- säästyneiden rahojen käyttäminen

Kyllä niitä löytyy, kun otat käyttöön sen suurennuslasin tai lainaat muilta stumppilaisilta.

Päämäärääni kulkeva hissi on epäkunnossa, itse on kiivettävä omat portaani.

Savuton elämä alkoi 4.1.2008
[Email]

pystäri

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Kyllähän sitä itselleen kuule on luvattu jo monet kerrat ja monet monet lopetuksetkin takana.Siksipä vuosi sitten lupasin lapsille!Niille ei voi tehdä petosta tai ainakin jos lipsun on olo vielä paskempi kuin aijemmin!Miulla se toimii!Kaikilla ei.Mutta tää fyysinen olo on jotenkin niin kurjaa että just nyt alkaa haluta yksinäisyyttä! .eli pahin kausi viekuissa alkanut..huumoria toi vaan oli toi mitä oottaa yms..mun elämä on niin täynnä tapahtumia että ihmettelen miten yleensä enää edes poltan.Tapa joka on kasvanut kiinni ja nyt haluan sen irti itsestäni ja toisaalta mie uskosin että eihän tää oo kiinni kuin päätöksestä ja lujana pysymisestä ja siitä et liikaa ei mieti koko asiaa!! Siispä taidankin tästä lähtee vaikka tv:n töllötykseen

pystäri

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

nii joillekkin varsinkin työttömille toi 100e /kk on todella iso raha ja luulisi senkin jo pistävän lopettamaan mut mä en koe tarvitsevani mitään muuta kuin hieman pirteempää kroppaa ja inhoan sitä röökin hajua vaatteissa!..

tutetu

[Avatar]

Rekisteröityi:
07/01/2008 21:07:03

Ei kirjautunut

pystäri wrote:..Tapa joka on kasvanut kiinni ja nyt haluan sen irti itsestäni ja toisaalta mie uskosin että eihän tää oo kiinni kuin päätöksestä ja lujana pysymisestä ja siitä et liikaa ei mieti koko asiaa!!

Siis tiedät kyllä kaiken oleellisen!
Mielestäni on helpompi opetella uusi tapa kuin vain luopua entisestä. Välittömästi kun kädet tai mieli kaipaa entiseen, pitää olla valikoima vaihtoehtoja, joista voi valita siihen hetkeen sopivan avun.
Ja sitten pidät päätöksestä kiinni, savuttomuus onnistuu parhaiten kun ei sytytä!

Päämäärääni kulkeva hissi on epäkunnossa, itse on kiivettävä omat portaani.

Savuton elämä alkoi 4.1.2008
[Email]

Mirkku

[Avatar]

Rekisteröityi:
03/01/2009 14:49:44

Ei kirjautunut

Pystäri, olet tehnyt hyvän päätöksen, josta kannattaa pitää kiinni.
Usein asenne ratkaisee onnistumisessa, mitä oikeasti tahdot ja mitä olet päättänyt. Listaa tupakoinnin ja savuttomuuden hyvät ja huonot puolet. Kirjaa se lista, niin voit heikon hetken tullen lukea sen jolloin järki voittaa tunnepuolen. Joss näet tupakoinnin kivana, mieti mitä kivaa siinä on. Useimmat tupakoijat haluavat päästä tupakasta eroon, miksi? Eikös se olekkaan niin kivaa? Tämmösien asioiden selvittely auttaa lujittamaan päätöstä, pysyä lopullisesti savuttomana.
Ei ole olemassa takaporttia ja vieroitus on käytävä jokaisen tupakasta eroon pyrkivän. Itsekkin pelkäsin etten kykene lopettamaan. En puhunut kenellekkään lopetuksestani, etteivät tarvitse pilkata jos en onnistu. Menin Zypanin avulla päivän kerrallaan ja ihmeekseni varsinaisia fyysisiä vieroitusoireita ei tullut. Psyykkisesti oli vaikeampaa tapojen muuttaminen, kun oli tottunut tietyille tupakointi tavoille. Nekin alkoivat ajan kuluessa haihtua ja vain jotkut tietyt tilanteet laukaisevat muiston, joka ei nykyään ole enää edes mieliteko.
Aina kun tulee mieliteko, niin se katoaa kun malttaa hieman häiritä sitä muilla ajatuksilla. Säästyneet rahat voit hyvällä omallatunnolla törsätä itseesi, olisihan ne savuna ilmaan haihtuneet kuitenkin. Itse olen tehnyt jo kolme kaupunkilomaa säästyneillä rahoilla ja uusi varaus on tehty.
Itselleni päätös lopettaa tuli lastenlasten vuoksi, koska en halunnut heidän näkevän tupakoivaa mummoa. Nyt on kaksi vuotta takana ja eka kuukausi oli ehkä koettelevinta muttei mitään kauheaa. ******** Usko itseesi ja päätöksesi lopullisuuteen, sillä haikailut ei auta. *********'*

Vapautunut nikotiinin orjuudesta 1.1.09 alkaen, yli 40 savuisen vuoden jälkeen. 3 HEPpiä jo saavutettu.

johannaeipoltaenää

Rekisteröityi:
02/01/2011 18:19:25

Ei kirjautunut

Kokeile Carrin kirjaa Stumppaa tähän. Itsellä 3:s lopettamiskerta ja Carrin kirja tällä kertaa oppaana. Tehokasta tekstiä. Nikkiksen kanssa taistelu ei tunnu nyt edes vaikealta vaan lähinnä uteliaana tarkastelen, millaisia vierotusoireita tulee ja on tulossa.

Tänään toisena päivänä pinna kireällä, veltostuttaa ja v*****ttaa, mutta toisaalta keittiö on siivottu lähes läpikotaisin : )

Itsellä tupakointi on helpointa lopettaa, kun ajattelen tekeväni sen itseään varten. Raha, muiden kiitos yms. syyt eivät välttämättä ole riittävä motivaattori. On vain vahva halu päästä eroon tuosta pahaisesta orjuutajasta, joka on säännöstellyt elämää viimeiset 20 vuotta.

pystäri

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

kiitti tsemppauksista . Nyt mietin että miten tää nyt näin päin käänty??Olen aina pitänyt kotini siistinä..ja tänään en ole jaksanut tehdä mitään siivouksien eteen..keittiö ei todellakaan ole siisti.Olo alkaa olla todella kurja.Rapulainen olo eikä jaksaisi olla pystyssä..kauankohan..ai kuukausi??Johan täällä torakat hyppii siinä vaiheessa. Iltalehtien tuleva uutinen:äiti lopetti tupakanpolton tästä lähti perhehelvetti ryöppy vyörimään..

serafina

[Avatar]

Rekisteröityi:
03/01/2011 10:55:03

Ei kirjautunut

Aloitin lopetuksen 01.01.2011. Mieliala jo vaihtelee champix on nyt apuna. akupunktio ja hypnoosi aikaisemmissa lopetuksissa,jotka neljan kuukauden masennuksen jalkeen tupakointi taas voitti. Hiki valuu jo artyneisyyttakin loytyy,mutta tahto on luja!!!!
onko chapixista ollut apua vai vieko unet vaan?

tupakoinut 30v.

jeeves

[Avatar]

Rekisteröityi:
03/01/2011 19:16:35

Ei kirjautunut

Voimia sulle pystäri! Käyt vaan kova kova vastaan ja nujerrat koko surkean, orjuuttavan tavan. Ei se siitä muuksi muutu, joka kerta vain hankalampaa lopettaa/aloittaa/lopettaa. Lopettamisen hetki on tullut - otat kaikki vastaan vaan ja selviydyt voittajana! Hetki kerrallansa. Tällaisia mantroja koitan hokea myös itselleni.

itse poltin viimeiset savuni 28.12. 2010 viattomien lasten päivänä. Eli kuudes täysin savuton päivä menossa. Vaikeaa on välillä, mutta pentele myös tahto on kova! Olen lähempänä kolmeakymmentä, tupakoinut säännöllisesti 14- 15 -vuotiaasta, ja koko lapsuuteni passiivisesti. Tupakka on minulle lohduttaja ja ilon kruunaaja. Mukana lähes kaikessa mitä teen. Sosiaaliset suhteeni perustuvat pitkälti jutusteluun, kahviin ja tupakkaan. teen surutyötä luopumisesta, mutta tiedän, että saan jotain paljon parempaa!

Tämä on varmasti elämämme paras päätös! joten yhteisrintamaan vaan. Voimia kaikille!

pystäri

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Nyt olen sitten unilääkkeiden voimin ensiyönä..nimittäin tämä teki nyt sen etten ole nukkunut yhtään pariin vuorokauteen ja töissäkin on käytävä.TODELLA TIUKALLE OTTAA ..kuinkahan kauan ja jos en saa nukuttua pelkään että sekoan tai pumppu pettää..oliko se sitten sen arvoista..hei tosi hienoo mutsis oli jotain lopetti röökin polton ja heitti kapula nurkkaan saman tein ..niinkö..Kiva kun kannustuksia tulee täällä ja muuallakin..jopa töissä mut nyt on sellanen olo että haluisin olla yksin jossain autiolla saarella mis olis tietty jenkki kaaappi täynnäruokaa

pystäri

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

nii vielä:varmasti on paras päätös jos JÄÄN HENKIIN TÄSSÄ LOPETUS HUUUUMASSA

Siirry: