| Kirjoittaja |
Viesti |
krisu
Rekisteröityi: 07/12/2009 19:37:59
Ei kirjautunut
|
Onnittelut kaikille puolen vuoden etapin saavuttaneille. Minulla oli plakkarissa 1vuosi ja 6 kuukautta,kunnes ajattelin et yhden vaan vetasen.Se ei jäänyt yhteen 2 kuukautta vierähti askin vauhdilla.Kunnes päätin, että sen on loputtava.Kun Suomen Leijonat tulivat Kultajuhliin :samana päivänä stumppasin viimeisen syöpäkääryleen. Ja on helpottanut,vaikka kaikki alun viekkarit tulivat vastaan. Nyt tuntuu helpommalta.
|
savuttomuus alkoi 18.7.2011
|
|
|
anomalia
Rekisteröityi: 05/01/2011 20:56:12
Ei kirjautunut
|
Täällä yksi savuttomana pysynyt huhuilee!
Onko muita vielä mukana? Olisi kiva kuulla miten teillä muilla kesä on mennyt.
Itse voin viimeinkin 8kk(?) takanapäin sanoa, ettei tupakka enää himota. On tosin totta, etten ole myöskään juonut alkoholia koko aikana, kun viimeeksi se sai minut lipsahtamaan sille kännitupakalle.
Ehkä kuitenkin taas joskus uskallan kuppia kallistaa mutta jotenkin tämä savuttomana olo on vienyt myös pahimman terän alkoholin houkutuksilta.
|
Tupakoimaton 1.1.11 lähtien!
"Joka nurkan takana, voi nikotiinipiru vaania.
Siis heitä mielestäs 'poltan vain tän yhden' sillä sitä se haluaa,
koukuttaa sut tupakkakierteeseen uudestaan."
|
|
|
Timppa32
![[Avatar]](http://www.stumppi.fi/pics/avatars/avatar05.png)
Rekisteröityi: 31/12/2010 07:07:55
Ei kirjautunut
|
Juu savuttomana täälläkin ollaan.Koko kesä juotu kaljaa,ehkä liikaakin mutta ei ole mitään mielitekoja tupakoinnin suuntaan ilmennyt.
Pitäisköhän ensi uutena vuotena ruveta raittiiksi,täytyypä harkita
|
Savuton alkaen 01.01.11
|
|
|
krisu
Rekisteröityi: 07/12/2009 19:37:59
Ei kirjautunut
|
Hienoa anomalia ja Timppa. Niin Timppa minä en alkoholia edes ottanut kun retkahdin. Voi sitä alkoholia juoda tosiaan ettei siihen välttämättä tarvita tupakkaa ollenkaan. Mut hieno päätös kun ens uutena vuotena päättäisit olla ottamatta myös alkoholia. Tsemppejä päätök seen.
|
savuttomuus alkoi 18.7.2011
|
|
|
Maaritti
![[Avatar]](http://www.stumppi.fi/pics/avatars/avatar09.png)
Rekisteröityi: 22/08/2011 14:13:17
Ei kirjautunut
|
Moikka!
Lopetin tupakoinnin 29.12.2010. ja ilman olen pystynyt olemaan odottelen jo innolla yksivuotispäivää
|
|
|
petri252
Rekisteröityi: 16/01/2011 18:22:02
Ei kirjautunut
|
HARVOIN TULEE TÄÄLLÄ ENÄÄN KÄYTYÄ, KOSKA TUPAKKA EI PYÖRI ENÄÄN AJATUKSISSA "JUURI" OLLESKAAN, JOSKUS KYLLÄKIN, ELI SAVUTON ELÄMÄ ON AIKAS KIVAA, PAINO NOUSI ALUSSA, MUT NYT OLEN REMONTOINUT MYÖS SITÄKIN, ELI LIIKUNTAA OLEN NYT LISÄNNYT AIKAS HYVIN, JUOKSEMINENKIN ON KIVAA KU HENKI KULKEE.
|
|
|
janiwaltteri
Rekisteröityi: 01/02/2011 22:36:05
Ei kirjautunut
|
Mukana ollaan oltu 03.01.11 lähtien!
Kesä meni kivuttomasti mutta viimeinen kuukausi on ollut kun tulisilla hiilillä kikkailua...
Oon tässä ihmetellyt että onko muisti noin lyhyt kaikkeen tupakointiin liittyviin seurauksiin lähtien vaikka pelkästä hajusta, mikä on aikas mietoo terveysvaikutuksiin.
Mutta joku tossa pitää pihdeissään tai ainakin mielessä. Puhutaan että riippuvuus tupakkaan on verrattavissa huumeisiin, ja varmaan paikkansa pitää.
-Jatketaan hampaitten puremista, kuulemma viisitoistavuotta on kaikista vaikeimmat
|
-------------------------------------------------------
Täysillä päälle ja paareilla pois ...
|
|
|
Timppa32
Ei kirjautunut
|
janiwaltteri wrote:Mukana ollaan oltu 03.01.11 lähtien!
Kesä meni kivuttomasti mutta viimeinen kuukausi on ollut kun tulisilla hiilillä kikkailua...
Oon tässä ihmetellyt että onko muisti noin lyhyt kaikkeen tupakointiin liittyviin seurauksiin lähtien vaikka pelkästä hajusta, mikä on aikas mietoo terveysvaikutuksiin.
Mutta joku tossa pitää pihdeissään tai ainakin mielessä. Puhutaan että riippuvuus tupakkaan on verrattavissa huumeisiin, ja varmaan paikkansa pitää.
-Jatketaan hampaitten puremista, kuulemma viisitoistavuotta on kaikista vaikeimmat 
Yebou mukana ollaan vieläkin (tottakai).Itselläni ei ole ongelmia ollut aikoihin tuon tupakin kanssa mutta todella mielenkiintoita että joku saa vieläkin ongelmia näin pitkän ajan kuluttua!?
Pidä pintasi ja taistee sitä houkutusta vastaan ja muistele vanhoja tupakki aikoja että olisikio siitä oikeasti mitään apua mihinkään!!??
Minulle henkilökohtaisesti auttaa kun katson nykyisiä tupakoivia ystäviäni ja säälin heitä(en tietty sano ääneen)mutta toivon että hekin joskus koittaisivat lopettaa!
Mitäköhän mullakin oli oikeata asiaa,ei kai mitään mutta pidä pintas,ja EI kannata edes miettiä että alottaisi taas tupakoimisen,siitä ei ole mitään hyötyä!!
|
Savuton alkaen 01.01.11
|
|
|
pandaren
Rekisteröityi: 22/09/2011 12:00:20
Ei kirjautunut
|
Moi kaikille! Rekisteröidyin vasta nyt, vaikka näitä on tullut silloin tällöin luettua Lopetin kuitenkin 9.1.2011. Eilen tuli ratikassa hirveä himo polttamaan, meni nopeasti ohi! Eli edelliselle sen verran, että kyllä noita himoja tulee, ja tulee kuulemma vielä monen monta vuotta. Tupakoinnin lopettaneet ovat kuitenkin tottuneet röökittömään elämään ja himot pysyvät kurissa. Ne ovat minuutista muutamaan minuuttiin kestäviä houkutuksia, joita ei aina edes noteeraa tupakkahimoksi.
Mä saan hirveesti puhtia siitä, että olen nyt ns. "Kova Jätkä". Pystyin lopettamaan ja mun muut kaverit joista suurin osa polttaa, ei oo kyenny lopettaa. Mä oon ylivoimasesti porukan pienin ja heiveröisin, mutta silti oon KOVA JÄTKÄ (Kyllä! Newsflash: Savuttomuudella saa elvistellä)
Tää vahvistaa mun luonnetta ja ens keväänä ois tarkotus kolmatta kertaa pyrkiä yliopistoon. Sanotaan, että pääsykokeetkin ovat paljon päästä kiinni. Koen olevani luonteeltani vahvempi kuin ennen, ja tämän saman mentaliteetin kannan mukanani ensi keväänä.
Vielä on ärsyttävän paljon aamutukkoisuutta, kitalaen kutinaa, punaisia silmiä, huono vastustuskyky jne. Olen juuri ostanut suolapiipun, joka toivottavasti auttaa minua. Sain lapsena astman ja edelleenkin on jonkinlaisessa muodossa, vaikka en lääkitystä säännöllisesti käytä. Todennäköisesti silloisessa 90-lukulaisessa päiväkodissa oli hometta, jolle altistuminen aiheutti astman. Nyt olen miettinyt voisiko kerrostalossani olla hometta, koska olen aamulla niin väsynyt ja on tätä tukkoisuutta josta kestää käynnistyminen.
Kaikille lopettaneille voin suositella urheilusuorituksia ja kaverien kanssa yhteistä urheilua (itse koripallon parissa). Kun vetää itsensä äärimmäisilleen, niin että puhti on poissa ja jalkoihin sattuu... Ai että! Dopamiinin ja endorfiinin tuottama ihana olo. Edellämainuttu tuo sinulle fyysistä hyvää oloa ja vahvistaa henkistä tasapainoa. Tämä kaikki tuon 'kova-jätkä-asenteen' lisäksi.
2011 on meidän vuosi. Ollaan ylpeitä elämämme parhaasta päätöksestä!
-Panda
Tätä viestiä on muokattu 2 kertaa. Viimeisin päivitys 22/09/2011 12:16:08
|
|
|
Ilippos
![[Avatar]](http://www.stumppi.fi/pics/avatars/avatar02.png)
Rekisteröityi: 25/03/2011 12:05:28
Ei kirjautunut
|
pandaren wrote:Moi kaikille! Rekisteröidyin vasta nyt, vaikka näitä on tullut silloin tällöin luettua  Lopetin kuitenkin 9.1.2011. Eilen tuli ratikassa hirveä himo polttamaan, meni nopeasti ohi! Eli edelliselle sen verran, että kyllä noita himoja tulee, ja tulee kuulemma vielä monen monta vuotta. Tupakoinnin lopettaneet ovat kuitenkin tottuneet röökittömään elämään ja himot pysyvät kurissa. Ne ovat minuutista muutamaan minuuttiin kestäviä houkutuksia, joita ei aina edes noteeraa tupakkahimoksi.
Mä saan hirveesti puhtia siitä, että olen nyt ns. "Kova Jätkä". Pystyin lopettamaan ja mun muut kaverit joista suurin osa polttaa, ei oo kyenny lopettaa. Mä oon ylivoimasesti porukan pienin ja heiveröisin, mutta silti oon KOVA JÄTKÄ (Kyllä! Newsflash: Savuttomuudella saa elvistellä)
Tää vahvistaa mun luonnetta ja ens keväänä ois tarkotus kolmatta kertaa pyrkiä yliopistoon. Sanotaan, että pääsykokeetkin ovat paljon päästä kiinni. Koen olevani luonteeltani vahvempi kuin ennen, ja tämän saman mentaliteetin kannan mukanani ensi keväänä.
Vielä on ärsyttävän paljon aamutukkoisuutta, kitalaen kutinaa, punaisia silmiä, huono vastustuskyky jne. Olen juuri ostanut suolapiipun, joka toivottavasti auttaa minua. Sain lapsena astman ja edelleenkin on jonkinlaisessa muodossa, vaikka en lääkitystä säännöllisesti käytä. Todennäköisesti silloisessa 90-lukulaisessa päiväkodissa oli hometta, jolle altistuminen aiheutti astman. Nyt olen miettinyt voisiko kerrostalossani olla hometta, koska olen aamulla niin väsynyt ja on tätä tukkoisuutta josta kestää käynnistyminen.
Kaikille lopettaneille voin suositella urheilusuorituksia ja kaverien kanssa yhteistä urheilua (itse koripallon parissa). Kun vetää itsensä äärimmäisilleen, niin että puhti on poissa ja jalkoihin sattuu... Ai että! Dopamiinin ja endorfiinin tuottama ihana olo. Edellämainuttu tuo sinulle fyysistä hyvää oloa ja vahvistaa henkistä tasapainoa. Tämä kaikki tuon 'kova-jätkä-asenteen' lisäksi.
2011 on meidän vuosi. Ollaan ylpeitä elämämme parhaasta päätöksestä!
-Panda
Hyvää settiä, vaikka itse en ihan vielä tammikuussa päässyt aloittelemaan lopetusta, kuitenkin nyt jo puoli vuotta lusittu
|
Savuttomuus alkoi perjantaina 18.3.2011 noin klo 15:15
|
|
|
Lopettaja-75
![[Avatar]](http://www.stumppi.fi/pics/avatars/avatar10.png)
Rekisteröityi: 08/02/2011 20:58:15
Ei kirjautunut
|
Mukana ku peräpukama edelleen 20.1.2011 lopetin lopullisesti ja tällä hetkellä tupakka HAISEE todella hyvältä muttei suupieleen sellainen tule. Edelleen kaikkee pientä kivaa keksii herr nikkis mut aika turhaa.
|
Savuttomuus alkoi hiljalleen 1.1.2011 ja totaalisesti 20.1.2011. JA PYSYY!!! Tuhlaan tupakka rahat itteeni tästä eteenpäin muulla tavoin
|
|
|
Miili
![[Avatar]](http://www.stumppi.fi/pics/avatars/avatar01.png)
Rekisteröityi: 08/08/2011 15:12:57
Ei kirjautunut
|
Heips ja onnea teille Lopettaja, Ilippos, Pandaren ja muut vuoden alussa lopettaneet, teillä yli puolivuotta mennyt ja kohta vuosi savuttomuutta takana Se alkaa olla kyllä semmoinen rajapyykki että huh-huh... Itse vasta matkan alussa ja silti voittaja fiilis
Tsemppiä teille kaikille ja ihanaa loppuvuotta
-ylpeä savuton-
|
- Miili -
Lopetus 15.8.
|
|
|
Mrs P.
![[Avatar]](http://www.stumppi.fi/uploads/Diary/Avatars/1293950138079_Kuva.jpg)
Rekisteröityi: 01/01/2011 09:14:12
Ei kirjautunut
|
Moiiiiiiiii.
10 kuukautta lähestyy! Onhan mahdollisimman moni vielä mukana?!? Nimenhuuto!
|
Mie pystyn siihen, mie pystyn siihen, MIE PYSTYN SIIHEN! Savuttomuus alkoi 1.1.11. Kompastelua 14.5.11 mutta matkaa jatkuu ilman nikotiinia.
|
|
|
Timppa32
Ei kirjautunut
|
Joo mukana ollaan hirveässä flunssassa,onneksi on sairaslomaa.
Tupakkaa ei ole tehnyt mieli,odottelen innoissani vuoden vaihdetta että pääsee hehkuttamaan!!
|
Savuton alkaen 01.01.11
|
|
|
Lopettaja-75
![[Avatar]](http://www.stumppi.fi/pics/avatars/avatar10.png)
Rekisteröityi: 08/02/2011 20:58:15
Ei kirjautunut
|
Juu kyllähän tässä odottaa tota maagista vuoden rajapyykkiä ja niin täälläkin flunssa painaa päälle ja nukkumaan käydessä syke pomppii omille atmosfääreille Viime yönä sammuin ku saunalyhty 15 min ajaksi klo 22 ja sit valvoin 00.15 asti kunnes 5.32 ylös silmät ISOllaan. Tupakasta näin jotain unta kun hyvä kaverin vetää norttia ketjussa ja oon siitä sanonu sille e höllää sinäkin En oo ennen muuten kiinnittäny huomiota tuohonkaan mut nykyään jo häiritsee ku koko ajan o kaverilla tupakka hampaissa.
|
Savuttomuus alkoi hiljalleen 1.1.2011 ja totaalisesti 20.1.2011. JA PYSYY!!! Tuhlaan tupakka rahat itteeni tästä eteenpäin muulla tavoin
|
|
|