Esa
Rekisteröityi: 03/04/2007 17:23:46
Ei kirjautunut
|
Kiitos vaan ja sori että kesti löytää kysymyksesi. Minä kun käyn täällä konkariosastolla vain kun on ylimääräistä aikaa, eikä sitä juuri ole ollut.
En ole tarinaani mihinkään kirjoittanut, muuta kuin pätkinä näille foorumeille. Poltin 23 vuotta, loppuaikoina n. 30 tupakkaa päivässä. Kolmannessa yrityksessä ei ollut muuta eroa edellisiin kuin että kokemusta oli karttunut ja onnistuin vihdoin tajuamaan, ettei tupakasta ole mitään iloa. Siksi en enää aloittanut uudelleen. Löysin noin kuukausi lopettamisen jälkeen tieni myös Tupakkaverkon keskustelupalstalle, joka oli iso apu järjen pitämisessä päässä ja luin Allen Carrin kirjan Vihdoinkin vapaa tupakasta, joka auttoi myös osaltaan ajatusten selkiyttämisessä. Korvikenikotiinia käytin kolmisen viikkoa, josta viimeiset kaksi viikkoa oikeastaan vain pelkoa lääkitäkseni. Ensimmäisellä kahdella yrityksellä en ehtinyt vielä päästä irti siitä harhaluulosta, että luovun jostain kun lopetan tupakoinnin. Siinä se ero.
Kyllä minä ensimmäisellä yritykselläkin kävin muistaakseni ainakin täällä Stumpin foorumilla katsomassa, mutta ei silloin vielä tuntunut, että tässä mitään apua tarvitaan. Vetelin kolmisen kuukautta nikotiinipillereitä ja keksin sitten sen loitavan idean, että sitähän voi hyvin polttaa tupakankin silloin tällöin, kunhan ei paljon polta. Sen pituinen se. Toisella kerralla estin itseäni onnistumasta sillä, että uskoin olevan kauhean tärkeää saada juuri oikeanlainen aloitus. Että piti saada tupakat loppumaan illalla, jotta aamulla pääsee aloittamaan polttamatta. Ja sitten kun se onnistui, tuli joku muu tekosyy muutaman päivän sisällä miksi piti juuri tässä kohtaa ostaa vielä "pikkuaski vaan". Ja sitten kun en saanut kesäloman lopussakaan aikaan kuin muutaman päivän tupakoimattomuutta, piti töihin palattua tietenkin pian todeta, että eihän tämä näin voi onnistua, kun olisi pitänyt kesälomalla saada pidempi polttamaton jakso, että voi töissä kestää polttamatta.
Siltä pohjalta minä siis neuvoja jakelen. Ei ole monta virhettä, mitä en olisi itse tehnyt. Olen tupakoinnin diplomipölvästi Mutta jos kokemukseni ansiosta voin auttaa jotakuta muuta selviämään vähemmällä rämpimisellä, niin sitten on minun hölmöilystäni edes jotain hyötyä.
Ja ei, en laske kuukausia enää. Puoli vuotta on ollut laskentayksikkö viime aikoina. Sikäli luontevaa, kun ne täyttyvät juhannuksena ja jouluna.
Tätä viestiä on muokattu 1 kertaa. Viimeisin päivitys07/08/2007 08:05:14
|