| Kirjoittaja |
Viesti |
nikottelua
Rekisteröityi: 16/05/2011 09:04:31
Ei kirjautunut
|
Ei nyt varmaan pelkästään tupakoinnin jättämisestä johdu, mutta jotenkin on kyllä suhtautuminen kaikkiin asioihin muuttunut järkevämmäksi, rennommaksi ikään kuin.
On tää hyvä juttu: ei mene tänään alkanut kesä *tuiksi röökin kanssa kiukutellessa - ja mikä parasta: KUN sen on lopettanut, niin sitä ei tarvitse enää miettiä!
|
|
|
nikottelua
Rekisteröityi: 16/05/2011 09:04:31
Ei kirjautunut
|
Makuaisti.
Aika upea déjà vu -ilmiö, muistuma jostakin hyvin kaukaa, tuli tuossa eilen, kun söi erinäisiä hyviä kesäruokia: tällekö nämä maistuvatkin!?
|
|
|
Onerva
![[Avatar]](http://www.stumppi.fi/pics/avatars/avatar01.png)
Rekisteröityi: 04/05/2011 18:05:49
Ei kirjautunut
|
Minulla on tullut tuoksujen (ja hajujenkin ) suhteen sama ilmiö tutuksi, vaikka vasta toista viikkoa olen savuttomana. Oli ihan käsittämätön fiilis lenkillä, kun huomasin, kuinka ihanalta tuoksui järveltä tuleva tuuli...siis järventuoksua auringossa!!! Vanha mainossanonta olikin joskus :Haista, maista kesä: tupakatta, tottakai!
|
-Mens sana in corpore sano-
Uuden elämäni ensimmäinen päivä 1.6.2011!
|
|
|
Polkka
Rekisteröityi: 07/09/2011 16:14:25
Ei kirjautunut
|
Aamuraivarit ja käynnistymisvaikeudet ovat jo nyt poissa, mahtavaa. Niistä on usein alkanut pieni parisuhdekränä, aamut kun ovat herkkiä hetkiä kaikille ja mä olen raivonnut ja huutanut olemattomista, tunnustan. Olen myös tiedostanut, että se vain kimpoaa jostain, en mä oikeasti ole tarkoittanut semmoista.
Henki kulkee tietysti jo paremmin. Kävin tänään jopa juoksulenkillä koiran kanssa! Ruoka ja jopa olut maistuu vaarallisen hyvältä...
Muutenkin olo ja mieli ovat hirmu hyvät, vähän kuin olisi ollut kuolemantuomio, joka on nyt peruttu. No ehkei se ihan tämmöiseltä tuntuisi, mutta ymmärrätte kai. Koin kamalaa henkistä ahdistusta polttamisesta niin kauan, ahdisti ulkonäköseikat, keuhkoahtauma yms sairaudet. Nyt tuntuu ainakin, että olen tehnyt hyvin suuren teon ehkäistäkseni näitä.
|
Vika tumpattu 6.9.2011
|
|
|
estella^^^
![[Avatar]](http://www.stumppi.fi/pics/avatars/avatar07.png)
Rekisteröityi: 11/07/2007 16:25:41
Ei kirjautunut
|
9 päivää savuttomuutta.
+Sormia ja varpaita ei enää palele
+Happi kulkee
+Ei yskitä enää ollenkaan
+Haju- ja makuaistit palanneet (hyhhyh, mille tupakoivat ihmiset haiseekaan!)
+Ääni kirkastunut
-Iho punoittaa (liikaa)
-Näpyt kasvoissa
-Keskittymiskyky nolla
-Stressinsieto myöskin nolla
MUTTA olo on hyvä ja joka ilta saa iloita, että tästäkin päivästä selvittiin ilman savuja.
|
20.11.08 loppui.
8.9.2011 loppui taas
|
|
|
Polkka
Ei kirjautunut
|
Täällä 10. päivä ja kävin terassillakin yhdellä, huh. Vähän vaikeaa oli rentoutua, mutta harjoiteltava kai se on tätäkin...
huomioita:
- olo on todella turpea, vatsa ei toimi, nestekään ei mene läpi
+ei tee mieli siis pahemmin syödäkään, sosekeitolla mennään melkein
+mieli on pirteä ja iloinen ja hermot menevät harvemmin
+henkeä ei ahdista enää
+tupakointivastaiset ystävät ovat kerrankin ylpeitä musta
+ihan kuin hampaat olisivat jo vähän puhtaamman väriset
+ei tarvitse salailla enää mitään!
|
Vika tumpattu 6.9.2011
|
|
|
estella^^^
Rekisteröityi: 11/07/2007 16:25:41
Ei kirjautunut
|
Hui, mä en taida uskaltautua mihinkään missä tarjoillaan alkoholia (lue:baareihin) viimeksi puolen vuoden savuttomuus kaatui baarissa käymiseen, kyllä harmitti.
Aineenvaihdunta on kyllä hidastunut hurjasti :O Toivottavasti tämäkin menee pian ohi.
|
20.11.08 loppui.
8.9.2011 loppui taas
|
|
|
NapaKettu
Rekisteröityi: 19/06/2011 12:03:14
Ei kirjautunut
|
Näin perjantain kunniaksi
Olen huomannu makuu kammarissa positiivisia vaikutuksia, muut huomannu mitään sillä rintamalla ?
|
|
|
Rööki
Rekisteröityi: 25/07/2011 09:25:53
Ei kirjautunut
|
Tuohon Napaketun kysymykseen: Tällä kertaa olen ollut vasta niin vähän aikaa savuttomana ettei pysty sanomaan, mutta viime kerralla huomasin saman asian. Se oli n. 2 vkoa lopettamisesta kun huomasin, että "Ahaa, tältäkös se tuntuikin silloin kun veri kiersi vielä suht' normaalisti. Wau!"
Että samaa tunnetta odotellessa (+ kaikkea muuta hyvää) !
|
Lopetus Pe 13.01.2012
Epäonnen päivä oli minun Onnenpäiväni!
|
|
|
Jadelii
Rekisteröityi: 29/09/2011 16:30:19
Ei kirjautunut
|
Minua ei viimeksi kukaan uskonut (lopettamisyrityksiä kaksi, 3kk ja 2kk) kun sanoin, että vaikutti sänkykammarissa toi tupakoimattomuus... No, nytpä voin ohjata samat ihmiset tänne huomaamaan, etten olekaan ainoa.. Vaikuttaahan se, miten se veri kiertää...
Mulla tänään alkoi kahdeksas päivä savuttomuutta ja olo on ihanan tyyni.. Se on tässä parasta, ei ole päällä sellainen hepakka ja tärinä koko ajan ja ajatus kulkee. Huomaan keskittymiskyvyssänikin paranemista jo nyt. Ihana olo. Ja yksi hyvä puoli on myös se, että koiran seurassa ei tarvi enää olla pahoillaan, ku toisen nokkaan ei enää ota röökin käry.. Kamalaa sen hajuaistilla haistella sitä..
|
|
|
Polkka
Ei kirjautunut
|
Huh, iho ei kyllä ole ollut näin hyvässä kunnossa kuin ehkä lapsena! Luulin tämän olleen vain joku välivaihe, mutta kyllä se vain taisikin tälläiseksi jäädä. Teininä oli murrosiän näppylää ja sen jälkeen tupakan tuomaa epäpuhtautta yms. epätasaisuutta ja välillä akneakin. Pari kaveria on myös lopettanut, ja näyttävät minusta niin kauniilta ja heleiltä siloposkilta.
|
Vika tumpattu 6.9.2011
|
|
|
spider
![[Avatar]](http://www.stumppi.fi/uploads/Diary/Avatars/1307288382175__1307264788_621.gif)
Rekisteröityi: 02/05/2011 21:15:26
Ei kirjautunut
|
Huomasin että minullakin oli iho parantunut, ryppyjäkin vähemmän.
Olo on yleisesti hyvä. Olen miettinyt mistä se yleinen hyvinvoinnin paraneminen johtuu, ei välttämättä pelkästään savuttomuudesta. Mutta lopettaminen käynnisti laajemman elämäntapojen muutoksen eli kyllä se kunnia taitaa sittenkin mennä tupakoinnin lopettamiselle...
Huonona puolena voisi mainita että aika usein lopettamisen jälkeen juominen aika usein lähtee lapasesta kun ei tule tupakkataukoja. Tulee juotua nopeammin ja taas eilen vaihteeksi meni muisti. Melkeinpä pakko pysytellä miedoissa.
|
Viimeinen savuke jäi polttamatta 30.4.2011 klo 20.
Olen liikkeellä "Heti-mulle-kaikki" ja "kerrasta poikki"-taktiikoilla - ei enää koskaan tupakkaa missään muodossa.
|
|
|
Miili
Rekisteröityi: 08/08/2011 15:12:57
Ei kirjautunut
|
Heipsun... Mulla ei kyllä iho ole paremmassa kunnossa, näppyjä edelleen ja ihottumaa tullut muutenkin paljon enemmän.. Tupakoidessa ei ollut ollenkaan (kasvoissa ja kaulassa).
Jep ja tuon juomisen kanssa sama juttu, lähtee niin helposti.. ennen ei koskaan...
Positiivistakin kyllä.. Keuhkot tykkäävät ja urheilu sujuu mitä parhaimmiten...
joten -ylpeä savuton edelleen-
|
- Miili -
Lopetus 15.8.
|
|
|
Majlis
![[Avatar]](http://www.stumppi.fi/uploads/Diary/Avatars/1310367918596_tyttö.JPG)
Rekisteröityi: 02/06/2011 17:30:04
Ei kirjautunut
|
Hyvä että muillakin se juominen meinaa lähteä lapasesta kun ton tupakoinnin on lopettanut En ole yksin.
Toinen on se seuraavan päivän olo Mulla ei niitä oloja ole juurikaan ollut, mutta nyt on sellaisiakin. Ja käsittämätön päänsärky aina välillä
Eikös sen pitäisi olla ihan toisinpäin
Mutta, puoli vuottakin tuossa jo täyttyi, ja täytyy vain opetella käymään "tupakalla" tupakoimatta.
|
-- Oma päätökseseni onnistua on onnistumisessa kaikkein tärkeintä
28.5.11 --
|
|
|
kira
Rekisteröityi: 22/11/2007 17:21:56
Ei kirjautunut
|
Voi Majlis, mahtavat onnittelut
Puol vuotta on tosi hyvä aika. Mulle tulee tänään, siis 7.11. illallla vasta kuukausi.
Mutta eikö ole kiva laskee jo kuukausina savuttomana.?
Mua siis potuttaa, että joutuu kärsimään vuositolkulla, mutta onneks on vielä mielessä niin maaar hyvin kun poltti terassilla iltasauhuja ja köhi ja henkee ei voinu vetää pitkään. JA AINA ÄRSYTTI TOI TUPAKOINTI....
sananakin TUPAKOINTI....on mun mielestä ärsyttävä.
Nyt harmittaa, että jos on ärsyyntynyt ja kiukkunen ei voi mennä tupakalle.
En tiedä, mutta ei tupakka ainaka auta.
Ja nyt hokasin just, että kun teki mieli mennä sauhuille (onneks niitä ei oo), että vielä enemmän potuttas jos viel menis sauhuillekin kaiken muun potutuksen lisäksi.
PYSYTÄÄN SAVUTONNA
|
7.11.2011 eka savuton
|
|
|