« Takaisin kotisivulle

Stumppi - keskustelu

Helpotus ja ilo.. XML

Kirjoittaja Viesti

Ampeeri

Rekisteröityi:
06/08/2007 14:16:04

Ei kirjautunut

..vaiko kumminkin suuri pettymys.
Olen 23- vuotias. Poltin 10 vuotta. Tupakkaa meni päivässä n. 10-20 kpl ja viikon loppuisin paljon enemmän.. Se oli paha tapa, ei niinkään riippuvuus. Olin päättänyt jo vuosia sitten, että jos poltan vielä 23- vuotiaana, niin sillon se loppuu ja alku kesään mennessä olin jo päättänyt, että tupakointi loppuu heinäkuussa.
Sain haalittua itselleni tahdon voimaa huimasti. Päätin ruveta taas urheilemaan. Juoksemaan, kuntonyrkkeilemään, pyöräilemään yms.. Pomoni lupasi minulle myös huomattavan palkankorotuksen.
Olen töissä sellaisessa paikassa jossa vain n. 3/30 eivät tupakoi.
Pelkäsin tulevaa..
15. heinäkuuta se sitten loppui. Siinä kävi sitten niin, että se oli maailman helpoin teko tähän asti mulle. En tiedä johtuiko se siitä, että olin saanut tungettua itseni niin täyteen sitä tahdon voimaa... Siitä on nyt vasta 3vk. "Kuivilla" ei vielä olla mutta hyvässä alussa silti.
Eli se minua tässä kaikista eniten pelottaakin, että kuullostaako tämä liian helpolta ja ratkeankohan minä vielä..? Onko muille ollut lopetus näin helppoa?
Minulla oli valmiiksi ostettuna Nicotinel purkkaa ja imeskelytabletteja.
Ensimmäisenä päivänä maistoin nikotiinipurkkaa ja hyi kamala! Tyydyin pureskelemaan tavallista jenkkiä. Tällä hetkellä en syö enää sitäkään.
Nään sillon tällön unta, että olen polttanut ja sen jälkeen on jum**aton vi**tus. Sitä en haluaisi kokea!
Elämä tuntuu ja tuoksuu ihanalta ! Valitettavasti joudun haistelemaan vielä mieheni hengitystä, mutta tällä hetkellä pääasia on se, että itse voin hyvin!
Tsemppiä myös muille!

justine

Rekisteröityi:
03/04/2007 17:07:23

Ei kirjautunut

ei lopetuksen tarvitse olla vaikeaa jotta onnistuisi tosi hienoa et päätit lopettaa noin nuorena

"Älä kutsu ketään teidän joukossanne tyhmäksi, sillä me totisesti emme ole viisaita emmekä tyhmiä. Olemme vihreitä lehtiä elämän puussa ja elämä itse on suurempi kaikkea viisautta ja varmasti kaiken tyhmyyden yläpuolella." sanoi joku fiksu jossain...
[Email]

Katja

Rekisteröityi:
26/04/2007 13:58:54

Ei kirjautunut

Onnea sulle hurjasti NÄinhän sen pitäisi mennä ja nauti siitä että sun kohdalla se on tähän asti mennyt Jos kävis niin kurjasti että jossain vaiheessa ei tunnu näin hyvältä niin muistelehan sit näitä kirjoituksia

Tsemppiä ja onnittelut vielä kerran

Haaveeni savuttomuudesta toteutui Kiitos stumpin mahtavan tukiverkon
9.5.2007
[Email]

sambalee

Rekisteröityi:
07/08/2007 22:23:09

Ei kirjautunut

Mulle kävi vähän sama juttu, tai no - en voi sanoa että olen noin pitkällä vielä. Takana on reilu viikko savutonta elämää, kuvittelin sen olevan täyttä tuskaa. Mutta yllätyksekseni se onki mennyt todella hyvin! Ei minkäänlaisia vieroitusoireita ja odottelen niitä kokoajan kauhulla.

Olen myös 23 -vuotias ja polttanut olen noin 9 vuotta. Samaten tupakkaa meni sellaiset 10-20 kpl:tta päivässä...

Hiipa

Rekisteröityi:
09/08/2007 21:51:21

Ei kirjautunut

Minä olen ollut nyt viikon polttamatta ja ihmettelen itsekin miten helppoa tämä on ollut. Minulla on takana useita lopetuskertoja ja koskaan ei ole näin helposti sujunut. Pelkään kokoajan koska takapakkia tulee. Minä aloitin tupakoinnin 17 vuotiaana ja nyt olen 35 vuotias. Väliin mahtuu lopetuksia, pisin taitaa olla vajaa 2v kun olin raskaana ja imetin.
Polttelin noin 10-15 savuketta päivässä.
Hurjasti tsemppiä sulle

Tupakointi loppui 4.11.09

Sade_2

Rekisteröityi:
03/04/2007 23:20:53

Ei kirjautunut

Onnea kovasti!!!

*12.10.2008*

Ampeeri

Rekisteröityi:
06/08/2007 14:16:04

Ei kirjautunut

Kiitos kaikille tuesta ja ihanista sanoista. Nyt tuli tänään sitten 1kk täyteen.. Olen todella ylpeä itsestäni. Olin eilen illalla muutamalla oluella eikä ollut yhtään vaikeaa.. Tosin se auttaa nyt noissa kuppiloissa kun tuli tuo tupakkakielto. Ei tarvitse katsella/haistella jos joku kessuttelee vieressä.
Sambalee: Sinulla on tällä hetkellä ihan sama tilanne kuin minulla, hassua Tsemppiä paljon sinulle!
..Ja tietenkin myös muille!..

Haluaisin kysyä kaikilta äideiltä vielä... Tämä asia on mietityttänyt minua todella usein. Miksi olette raskauden jälkeen aloittaneet taas tupakanpolton? Eikö 9 kuukauden jälkeen luulisi olevan jo aika helppoa olla polttamatta.

Hiipa

Rekisteröityi:
09/08/2007 21:51:21

Ei kirjautunut

Ampeeri wrote:
Haluaisin kysyä kaikilta äideiltä vielä... Tämä asia on mietityttänyt minua todella usein. Miksi olette raskauden jälkeen aloittaneet taas tupakanpolton? Eikö 9 kuukauden jälkeen luulisi olevan jo aika helppoa olla polttamatta.

Niinhän minäkin luulin, mutta toisin kävin. Olin lopettanut imettämisen ja ajattelin synttäreiden kunniaksi ottaa pari olutta ja tiettyhän heti tuli mieleen yhdistelmä olut +tupakka. Alkuun poltin vain satunnaisesti viikonloppuisin, mutta siitä se tunnetusti lipsui joka päiväiseksi tuprutteluksi. Olin sen päättänyt että kun raskaaksi tulen, niin en polta ja se myös piti. Mutta aina vähän väliä mielessä pyöri ajatus että kun olen synnyttänyt niin sitten voin taas hyvillä mielin polttaa. Eli en ollut ajatellutkaan lopettaa kokonaan, vaan pitää vaan taukoa. Kyllä sitä ihminen osaakin olla tyhmä
Mutta jospa tällä kertaa onnistuisi. Motivaatio on ainakin korkealla nyt

Tupakointi loppui 4.11.09

Läppä

Rekisteröityi:
21/05/2007 01:40:53

Ei kirjautunut

Molempien lasten osalta aloitin tupakoinnin imetyksen loppuessa. Olin toivonut jääväni savuttomaksi, mutta pidin "tupakkataukoa" omana rentoutumishetkenä ja oikeastaan heti ensimmäisen savukkeen jälkeen halusin heti lisää. Tuota ensimmäistä sytyttäessäni ei todellakaan ollut tarkoitus ryhtyä jälleen tupakoitsijaksi. Toista lasta odottaessani todellakin toivoin, että tupakanhimo laantuisi, enkä tekisi samaa virhettä (eli tupakoinnin aloittamista) kuin ensimmäisen lapsen jälkeen.

Ensimmäinen "lakon" jälkeen poltettu savuke ei todellakaan maistunut pahalta, niin kuin moni täällä (ja myös Allen Carr) väittää pitkästä aikaa poltetun savukkeen maistuvan, vaan tupakka maistui oikein ihanalta ja antoi täyden tyydytyksen päästä varpaisiin. Pitääkin lopettaa tämä kuvailu, muuten muistikuva alkaa vaikuttaa liian hyvältä .

K.J.

Rekisteröityi:
22/05/2007 11:56:27

Ei kirjautunut

Se on tosiaan ihan pölijää, että pittää raskausajan ja imetyksen jälkeen alkaa tupakoimaan.
Oon miettiny, että se varmaan johtuu siitä, että sillon lopettaa lapsen terveyden takia, ei oman itsen takia.

Jännä juttu on myös se, että sillon ku lopetin tullessani raskaaksi, se ei ollut lainkaan vaikeaa. En muista että olis ollu mitään vierotusoireita kummallakaan kerralla.
Nyt kun lopetin oman terveyden takia, ni vooooiii mitä kärvistelyä se alakuun oli.

Onkohan koko homma loppujen lopuksi korvien välissä?

Rita_2

Rekisteröityi:
04/08/2007 00:02:25

Ei kirjautunut

Niinpä K.J. siitähän se lopettaminen raskausaikana on johtunut kun omalla terveydellä ei ole silloin niin ollut väliä.
Toisen lapsen syntymän jälkeen olin vielä jonkun aikaa polttamatta ja sitten vaan yhtenä päivänä kävelin kioskille ja ostin jälleen sen askin ja siitä se taas lähti ja yhtään ei ollut mielessä, että yksi silloin tällöin. Olen muutenkin sellainen kaikki tai ei mitään -luonne.
Tämän lopetuksen olen tehnyt itseni vuoksi ja juu, pitkälti se on korvien välissä.
Tsemppiä meille kaikille

Lopetus 050607 klo 02.30

Siirry: