| Kirjoittaja |
Viesti |
Ruuti
Rekisteröityi: 09/08/2007 08:10:50
Ei kirjautunut
|
Onko moni lukenut ton Alain Corrin kirjan? Voisko joku kertoa minkälaisesta kirjasta on kyse. Kannattaako tilata? Niitä on ilmeisesti useampia, tiedättekö minkä nimisiä kirjat ovat?
|
|
|
Katja
Rekisteröityi: 26/04/2007 13:58:54
Ei kirjautunut
|
Kirjailija on Allen Carr ja hänen kirjoistaan löydät paljon mielipiteitä täältä stumpista. Kannattaa kahlailla läpi noita viestiketjuja Esim onnistumisen iloa otsikon alta löytyy: Allen Carr auttoi savuttomaksi... toivon mukaan lopullisesti
Tai vaihtoehtoisesti sellainen nimimerkki kuin japi on kirjoittanut hänestä paljon tänne eli voit japin nimimerkin takaa etsiä myös
Stumppaa tähän kirja on uudempi painos kirjasta vihdoinkin vapaa tupakasta eli niitä ei kannata molempia mennä ostamaan. Kirjailija oli itse paatunut ketjupolttaja, joka pystyi lopettamaan tupakanpolton ilman korvikkeita ja omien sanojensa mukaan helposti. Aikansa asiaa pohdittuaan halusi jakaa tämän lopetustavan muiden kanssa. Tästä kirja kertoo ja siellä kirjoittaja antaa vinkkejä lopettaa polttaminen. Lukemisen arvoinen opus kyllä mielestäni vaikka se toisilla toimiikin paremmin kuin toisilla.
Tsemppiä sinne
Tätä viestiä on muokattu 2 kertaa. Viimeisin päivitys 10/08/2007 11:14:22
|
Haaveeni savuttomuudesta toteutui Kiitos stumpin mahtavan tukiverkon
9.5.2007
|
|
|
Esa
Rekisteröityi: 03/04/2007 17:23:46
Ei kirjautunut
|
Joo ja vaikka Carr itse mainostaakin juttuaan "menetelmänä", niin kyllä hänen kirjansa pyrkii tarjoamaan ihan ymmärtämystä. Ja ymmärtäminen juuri on avain pysyvään savuttomuuteen. Kyllä se lukea kannattaa. Sen ansio on, että se selittää asian niin johdonmukaisesti, ettei voi olla ymmärtämättä. Pitää vaan keskittyä itse asiaan eikä antaa amerikkalaisen markkinahenkisyyden häiritä.
|
En polta tupakkaa samasta syystä kuin en syö multaa - mitäpä iloa minulle siitä olisi?
|
|
|
heinola
Rekisteröityi: 10/04/2007 14:30:24
Ei kirjautunut
|
Ei tuo Carrin kirja missään nimessä kaiken hehkutuksen arvoinen ole - mutta kannattaa se silti lukea, ei siitä haittaakaan ole, ja saattaa jopa tarjota joillekin omaksuttavia järkisyitä tupakoinnin lopettamiseen - mikä lienee kai kirjan tarkoituskin.
|
"Kerran luulin olevani väärässä, erehdyin."
|
|
|
Läppä
Rekisteröityi: 21/05/2007 01:40:53
Ei kirjautunut
|
Mielestäni kirja kannattaa lukea. Itse sain siitä paljon apua. Pelkkään lääkehoitoon tai korvaustuotteisiin turvautuminen jättää henkisen puolen täysin oman onnensa nojaan ja kuitenkin vaikuttaa siltä, että fyysisen nikotiiniriippuvuuden lisäksi henkisillä tekijöillä on paljon merkitystä. Itselleni kirjan suurin anti oli siinä, että opettelen ajattelemaan, että tupakoinnin lopettaessani en luovu mistään ihanasta, vaan - päinvastoin - saan paljon parempaa elämänlaatua. Jos tupakoinnin lopettanut henkilö koko ajan kokee tekevänsä suurtakin uhrausta ollessaan polttamatta, harva pysyy savuttomana pidemmän päälle.
Lue kirja, niin mitä todennäköisimmin haluat olla savuton sen jälkeen!
|
|
|
Vesku
Rekisteröityi: 04/04/2007 08:51:00
Ei kirjautunut
|
Tuo kirja löytyy hyllystäni ja tarkoitus on taas kerran alkaa sitä ensi viikolla lueskelemaan. Ei se hyödytön ole, mutta en sanoisi että ihan vaan sen lukemalla kokisin taivaallisen valon ja lopettaisin tupakanpolton siihen paikkaan.
Hyvää asiaa siinä kuitenkin on paljon ja olihan mies itse todellinen ammattimies tupakoijana, joten tietää kyllä mistä kirjoittaa.
|
Joka vuosi yli 200 suomalaista tupakoitsijaa jää auton alle.
Tupakointi lopetettu 4.5.2009.
|
|
|
Marmelo
Rekisteröityi: 13/06/2007 11:39:44
Ei kirjautunut
|
Kyllä minunkin on pakko kehua tuota kirjaa! Moni on täällä sanonut, että olisihan se muuten onnistunut, mutta kun se henkinen puoli oli jäänyt hoitamatta...; no, Carr auttaa juuri siellä. Itselläni tulee just tänään 2 kuukautta Carrin ja Zybanin avulla - Zybanit lopetin jo jokin viikko sitten, mutta Carr on vielä yöpöydällä ja lähtee aina matkoille mukaan. Onhan se amerikkalaista hapatusta oikein pahimmasta päästä, mutta jos se auttaa niin entäs sitten!
|
|
|
japi
![[Avatar]](http://www.stumppi.fi/pics/avatars/avatar08.png)
Rekisteröityi: 09/04/2007 21:27:20
Ei kirjautunut
|
Luulempa, että kirja on suora käännös Jenkki versiosta, koska lukaisin aikanaan myös tuon Naisille suunnatun Englannin kielisen kirjan ja se oli mielestäni "rauhallisempaa" tekstiä.
Allenhan oli Britti, ei Jenkki.
Kirja on kuitenkin ensi kertaa kirjoitettu yli 20 vuotta sitten, joten se on varmasti muokkautunut useaan otteeseen.
Englanti on kuitenkin valtakieli ja kirja varmasti pyritty kirjoittamaan englannin kieltä äidinkielenään käyttäville.
Käännökset on sitten kääntäjistä kiinni.
Itse pidin kovasti Easyway For Women to stop smoking -kirjasta, koska siinä oli paremmat esimerkit.
Originaalia Engl. versiota en ole lukenut Stumppaa tähän! kirjasta, joten en sitä suomennosta pysty kommentoimaan.
Onnea lopettaneille ja tsemppiä niille jotka vielä harkitsevat
|
|
|
jamido
Rekisteröityi: 06/08/2008 23:20:30
Ei kirjautunut
|
Moikka, osaisko japi tai joku muu sanoa, koska tästä on tulossa uusi painos? Näyttää olevan jokapaikasta loppuunmyyty jo aikoja sitten. Taitaa olla jo parissa vuodessa vaihtaneet nää kirjat omistajaansa, ainakaan kukaan ei myy edes etiäpäin.
Viides päivä polttamatta ja alkaa kaipailemaan motivaattoria.
|
http://kokeillaannytsitten.blogspot.com/
|
|
|
japi
Ei kirjautunut
|
Valitettavasti ei ole tietoa.
Soittelin keväällä kirjan kustantajalle ja heillä oli tilanne avoin ja neuvottelut kirjan oikeuksista/julkaisu sopimuksesta kesken.
Lupailivat kyllä, mutta pian on kulunut vuosi siitä, kun edellinen painos loppui.
Ylläpitämääni epävirallista foorumia ko. aiheesta, olen ajamassa alas juuri tuon takia, kun ei ole tarvetta kun ei ole kirjaakaan josta keskustella.
Ehkä taas sitten, kun painos ilmestyy, pistän foorumin jonnekkin pystyyn.
toistaiseksi foorumi vielä löytyy: www.kotisivunne.com/allencarr/forum
|
|
|
Melisa
Rekisteröityi: 04/04/2007 14:24:48
Ei kirjautunut
|
Tässä on myös lukemisen arvoiset sivut:
http:// niksinurkka.blogspot.com/2006/11/alkusanat-preface-2382005.html
(poista ylimääräinen välilyönti // jälkeen). Juho, joka on kyseiset sivut kääntänyt, lopetti tupakoinnin Tupakka.irg:n aikana. Ei tämä nyt Carrin kirjaa mitenkään vastaa, mutta antaa ajattlemisen aihetta. Suosittelen tutustumista.
|
Reilun 40 vuoden savutuksen jälkeen viimeinen tupakka 18.8.2005. Ei koskaan enää henkostakaan.
|
|
|
Veera ValiVali
Rekisteröityi: 08/05/2008 16:13:41
Ei kirjautunut
|
Kannattaa kysyä tuota kirjaa kirjastosta. Itse sen talvella lainasin ja luin.
|
Lopettanut ke 7.5.2008, ilman nikotiinia 21.5.2008 lähtien.
|
|
|
jamido
Rekisteröityi: 06/08/2008 23:20:30
Ei kirjautunut
|
Löysin duodecimilta jonkin vastaavan, "Pystyt kyllä - eroon tupakasta", tai jotain sinne päin.
Enpä sitten ole kokenut edes mielenkiintoiseksi lukea, kun tää on sisulla väännetty muutenkin. Katselen uudestaan, jos tupakan tuska käy ylivoimaiseksi.
|
http://kokeillaannytsitten.blogspot.com/
|
|
|
japi
Ei kirjautunut
|
Allen Carr:n kirjasta. Suom. Stumppaa tähän! on tulossa uusi painos jouluun 2008 mennessä.
Minulta kun tuota on myös usein kysytty, niin soittelin eilen kustantajalle ja sain tuollaisen vastauksen.
Aikaisempi päätökseni lopettaa Epävirallinen Allen Carr foorumi on myös kirjan painoksen myötä peruttu. Sivusto muuttaa kyllä osoitteesta: www.kotisivunne.com/allencarr/forum/ (suora linkki poistettu)
toiseen osoitteeseen, koska tuon ehdin jo irtisanoa. Ilmoittelen tällä tai ensiviikolla uuden osoitteen.
Kaikkien vanhojen käyttäjien tunnuksen ja kirjoitukset pyritän saamaan talteen...
Tuo foorumi siis tueksi Stumppaa tähän! -kirjan lukijoille. Jos kirjan sanoma ei tehoa, niin tule foorumille keskustelemaan.
Seuratkaa kirjoittelua täällä, päiväkirjassa tai tuossa yllä mainitussa osoitteessa.
Tätä viestiä on muokattu 3 kertaa. Viimeisin päivitys 17/09/2008 10:56:27
|
|
|
Katti
Rekisteröityi: 11/04/2007 11:31:55
Ei kirjautunut
|
Mulla olisi niitä kirjoha 2 kappaletta. Toisen olen lukenut kolmeen kertaan ja toisen kerran. Ovat ehjiä Jos joku tartee, niin saa.
|
Kuka sen Katin hännän nostaa ellei Katti itse....
Luomuna 19.11.07 ->
|
|
|