| Kirjoittaja |
Viesti |
Hiipa
Rekisteröityi: 09/08/2007 21:51:21
Ei kirjautunut
|
Nyt on viikko kun lopetin polttamisen. Alkuviikosta sain lääkekuurin poskiontelontulehdukseen ja huomenna kuuri loppuu. Aamuisin yskittää oikein räkäistä yskää ja iltaa kohden se muuttuu kuivaksi. Osittain varmaan yskä johtuu tästä flunssasta, mutta osaksi varmaan myös tupakasta. Kauankohan tää yskiminen yleensä lopettamisen jälkeen jatkuu
|
Tupakointi loppui 4.11.09
|
|
|
Aija
Rekisteröityi: 04/04/2007 14:50:39
Ei kirjautunut
|
Minulla yskä loppui pari päivää lopettamisen jälkeen. Aiemin yskin jatkuvasti, kovaa hakkaavaa yskää. Ensi viikolla tulee 4,5 kk täyteen enkä ole flunssia tms. sairastanut.
|
|
|
Hape
Rekisteröityi: 23/06/2007 17:49:02
Ei kirjautunut
|
Mua ei ole yskittänyt missään vaiheessa, ei tupakoidessa ei lopettaessa eikä nyt tupakoimattomanakaan Mitenköhän tähänkin nyt taas pitäisi suhtautua kun luulisi tuolta rööreistä ja keuhkontyngistä sentään jotain tervanrippeitä irtoavan
|
|
|
Aija
Rekisteröityi: 04/04/2007 14:50:39
Ei kirjautunut
|
Sitä minäkin silloin ihmettelin, kun se yskä vain loppui. Olin kuvitellut että sitä jatkuisi niin kauan että olisi kaikki keuhkoihin kertynyt möhnä tullut ulos. Minkähänlainen tervakerros siellä mahtaa ollakaan!
|
|
|
Hape
Rekisteröityi: 23/06/2007 17:49:02
Ei kirjautunut
|
Aija wrote: Minkähänlainen tervakerros siellä mahtaa ollakaan!
Taitaa olla parempi, ettei tiedäkään! Yäk
|
|
|
kitikatti
Rekisteröityi: 17/04/2007 12:43:58
Ei kirjautunut
|
Ei oo yskittäny täälläkään.....
|
"Mihkä vaam pääsee jos ottaa yhren askelen ekana ja sittet toistaa sen nim monta kertaa kut tarvii"
eka askel 020207
|
|
|
Läppä
Rekisteröityi: 21/05/2007 01:40:53
Ei kirjautunut
|
Ihmettelin, kun ei ole lopetuksen jälkeen yskittänyt. Olin tosiaan luullut, että yskisin tervoja yms. pois. Kait ne nyt sitten jäi tuonne keuhkoihin . Useita vuosia vaivannut nuhakin (kirkasta eritettä) on loppunut.
|
|
|
Esa
Rekisteröityi: 03/04/2007 17:23:46
Ei kirjautunut
|
Eipä se yskimättömyys sitä tarkoita, että tervat jäävät keuhkoihin. Kyllä sietä tavaraa kulkee ulos muutenkin. Yskiminen keroo vain siitä, että keuhkoputkien limaisuus tai likaisuus ylittää ärsytyskynnyksen. Kaikilla ei lima liiku sitä vauhtia, että yskittää, mutta kyllä se silti liikkuu.
|
En polta tupakkaa samasta syystä kuin en syö multaa - mitäpä iloa minulle siitä olisi?
|
|
|
Läppä
Ei kirjautunut
|
Kiitos tiedosta Esa. Kyllä sitä liman nousua tosiaan on jonkin verran, ja pienellä rykäisyllä sen saa pois. Jännä juttu, miten vieläkin saattaa tulla voimakasta tupakan makua keuhkoista suuhun.
|
|
|
killerm0n
Rekisteröityi: 06/09/2007 21:19:50
Ei kirjautunut
|
Joo, tässä on itsellä kuudes päivä menossa lopettamisesta, ja nuhakin on sairastettu suurin piirtein loppuun. Mietin vain että kauhean yskänkö tästä lopettamisesta saa nyt palkaksi?
Järkyttävää räkäyskää, myös itsellä iltaa kohti menee kuivemmaksi. Ilmeisesti juuri kaikki tervapaska on tulossa pois...
Noh, pitää vain ajatella että eiköhän tuo kohta ohi mene ja alkaa tuntea itsensä freesimmäksi. Olo on kylläki vieläkin samanlainen ku polttaessa, eli "kestoflunssan" tapainen. Pidetään toivo yllä, oisi kiva tuntea saavuttaneensa jotain lopettamisen jälkeen, eli esim. tuon kestoflunssan ja yskimisen päättymisen ja freesimmän olon.
Tätä viestiä on muokattu 1 kertaa. Viimeisin päivitys07/09/2007 08:55:59
|
|
|
nasu
Rekisteröityi: 05/04/2007 00:15:40
Ei kirjautunut
|
Minun eka lopetusyritys ikoinaan aiheutti kamalan yskän joka kesti päiviä. Sen pelossa olikin vaikea yrittää lopettaa myöhemmin. Myöhemmillä kerroilla ei sitten olekaan tullut yskää... muuta kuin muutaman kerran viikossa sellainen megaräkäisy, joka on sillä ohi.
Olen aina ollut helposti flunssaantuva. Pienestä asti. Yskä ja nuha tulee jo pelkästä ajatuksesta. Tupakoidessa flunssa ei oikeen ehtinyt edes loppua ennen ku seuraava flunssa jo iski. Ne kesti ainakin kuukauden kerrallaan, eli neljän flunssan vuosivauhtia olin kolmasosan vuodesta enemmän tai vähemmän kipeänä. Nyt (tälläkin hetkellä lievän syysflunssan kourissa) olen ollut savuttomana kohta 8kk (jeejee!) ja flunssa on nyt kolmatta kertaa. Erona entiseen elämään on se, että nämä on kestäneet vain n. viikon, yskän rooli on paljon pienempi kuin ennen eikä se vähäinen yskä ole rasittavaa, kuivaa ja sellaista, joka pitää hereillä yökaudet.
Lääkärit ei ole vielä selvittäny mistä johtuu minun tiheä sairastelu (kuumetta kuitenkin harvoin), mutta savuttomuus on kyllä tehny siitä pikkuruisen pahan entiseen verrattuna.
|
Whether you think you can or think you can't, you're right.
|
|
|
möksy
Rekisteröityi: 20/08/2007 12:13:33
Ei kirjautunut
|
Lopetin 31.8. ja samalla sairastin flunssaa..Mulla on kamala kurkkukipu vieläkin vaikka yhden lääkekuurin jo söin, vetämätön olotila
Onko kellään ollut kurkkukipua yskän seurana ..toi vetämättömyys voi kyllä johtua zybaneistakin kai
Köh
|
|
|
Läppä
Ei kirjautunut
|
Vetämättömyyttä on useilla lopettajilla (useimmilla?). Se ei välttämättä johdu flunssasta tai lääkkeistä, vaan nikotiinin vieroitusoireista ja surutyöstä "rakkaasta ystävästä" luopumisen johdosta.
Sitäpaitsi nuhaa, yskää ja kurkkukipua on nyt muutenkin aika paljon liikkeellä, eli ei välttämättä johdu tupakoinnin lopettamisesta.
Ekan pidemmän lopetuksen aikaan sairastelin paljon poskiontelon tulehduksia. Nyt 3,5 kk:n aikana en ole sairastanut lainkaan. Yskääkään ei ollut oikeastaan yhtään edes lopettamisen alkuvaiheissa.
Tätä viestiä on muokattu 1 kertaa. Viimeisin päivitys12/09/2007 23:06:35
|
|
|
Tanya_2
Rekisteröityi: 26/08/2007 17:21:06
Ei kirjautunut
|
Läppä wrote:Ihmettelin, kun ei ole lopetuksen jälkeen yskittänyt. Olin tosiaan luullut, että yskisin tervoja yms. pois. Kait ne nyt sitten jäi tuonne keuhkoihin  . Useita vuosia vaivannut nuhakin (kirkasta eritettä) on loppunut.
Minulta loppui myös tuo outo nuha
Minäkään en ole yskinyt... mutta kurkku on ollut lopettamisen jälkee kipeä
|
Uusi elämä ilman tupakkaa alkoi 27.8.07 ja nikotiinimyrkystä luovuin 7.9.07.
Retkahdin uudelleen nikkispurkkaan joulukuun 07 alussa. Lopetin uudestaan nikkispurkan käytön 2.2.2008.
|
|
|
slslsl
Rekisteröityi: 10/09/2007 18:50:06
Ei kirjautunut
|
Yskän pituus riippunee siitä, paljonko tervaa on sinne keuhkoihin päässyt. Olen kuullut aika kauhutarinoita siitä, että se voisi pitkällekin jatkua. Mutta hyvää se vain tekee.
|
|
|