« Takaisin kotisivulle

Stumppi - keskustelu

Kaipaan neuvoja..... XML

Kirjoittaja Viesti

meirami

Rekisteröityi:
03/04/2007 17:20:29

Ei kirjautunut

.

Tätä viestiä on muokattu 2 kertaa. Viimeisin päivitys 01/01/2009 18:35:20

[Email]

Meke

[Avatar]

Rekisteröityi:
17/04/2007 18:41:23

Ei kirjautunut

...Tulisinks mie tästä naapurist vä'hän kovisteleen sitä teidä teinii...??? "siivoo nyt hyvä laps huoneesi tai Meke-täti tulee..." No ei vaiskaan. Itse ehkä "tuppautuisin " kaveriksi siivoomaan sitä huonetta. Eli tyyliin siivotaanpas yhdessä tämä sun huone, niin saat sitten itse pidettyä sen paremmin siistinä.....-haluaisko hän jotain uudistuksia sinne huoneeseen? olisko se hyvä porkkana? Meillä auttaa se kun vie roskasäkin huoneen ovelle ja sanoo että jos et siivoo, niin kaikki levällään olevat kamat menee roskiin.... noi on tosin vähän nuorempia nuo mun muksut....

marleena

Rekisteröityi:
10/07/2007 23:42:11

Ei kirjautunut

joo, meikii otin joku aika sitten jätesäkin ja lumilapion ja panin ne oven taakse hiljasesti pystyyn ja sanoin ihan nätisti et hoijatko ihan ite vai avitanko... Mut kakarat on 7 ja 10. kertokeepa mikä tehoo nii voin pistää korvantaa noin niiko tulevaisuutta varten

Katja

Rekisteröityi:
26/04/2007 13:58:54

Ei kirjautunut

Vedä ovi kii Mä oon jo aikaa sit luovuttanu. Meijän 16 v maksaa pikkusiskolleen, että se siivoo huoneen Mikäs siinä, mulle sama kuka sen siivoo

Pienempänä mä sain ne siivoomaan kun ite siivosin ja yhtäkkiä aloin "itkemään" oikein kunnolla. Sit ne kysy mikä hätänä ni sanoin, että ois niin kiva kun ois koko koti ihan siisti mut kun mä en jaksa kaikkee tehdä ja kukaan ei auta. Ne sit ihan ilosena lähti siivoomaan huoneet ja mä sit palkitsin aina jollain Tää oli sitä tunteisiin vetoavaa kiristystä.

Tätä viestiä on muokattu 1 kertaa. Viimeisin päivitys23/08/2007 08:42:29

Haaveeni savuttomuudesta toteutui Kiitos stumpin mahtavan tukiverkon
9.5.2007
[Email]

justine

Rekisteröityi:
03/04/2007 17:07:23

Ei kirjautunut

mä muistan kans tuon jo kotoa pois muuttaneen pojan huoneen se päästi sen kyllä aivan hirveäksi mut jossain vaiheessa se alkoi itse siivoamaan enkä saanut enään siivota olisko ollut ekan tyttöystävän aikoihin sit kun typy alkoi kylässä käymään niin se pisti pienemmätkin siivoo ja niin pysyi koti siistinä nyt on taas toisin no kyllä ne siivoo mut saa pitää kauheen marmatuksen ootan vaan et koska pojat 15 ja 12 alkaa tuomaan tyttöjä iskeekö samanlainen siivousvimma kun vanhimmalle pojalle mut tänä päivänä omassa kämpässään tuo vanhin poika tekee ruokaa ja siivoaa sen minkä työssäkäynniltä ehtii,lukioo käyvä tyttöystävä vähempi viitsii mitään tehdä

"Älä kutsu ketään teidän joukossanne tyhmäksi, sillä me totisesti emme ole viisaita emmekä tyhmiä. Olemme vihreitä lehtiä elämän puussa ja elämä itse on suurempi kaikkea viisautta ja varmasti kaiken tyhmyyden yläpuolella." sanoi joku fiksu jossain...
[Email]

Eeva

Rekisteröityi:
03/04/2007 17:30:46

Ei kirjautunut

Satuin TVn ääreen kerran kun eräs am.psykologi puhui juuri samaisesta aiheesta...aihe kosketti minua. Hän neuvoi viemään nuorelta jotain sellaista jolla on tälle jotain merkitystä, ja jonka poissa-olon tämä tuntee selkäpiissään
Päätimme mieheni kanssa tuota kokeilla ja sanoimme teineillemme, että jos ei huoneen siivous toteudu siihen ja siihen mennessä, niin sitten tulemme hakemaan tietokoneen pois ja se on pois siihen asti kunnes huoneessa on toisenkin kerran peräkkäin suoritettu viikkosiivous ja jos viikkosiivoukset alkavat unohtua, nappaamme koneen sen suurempia selittelemättä pois samoilla säännöillä. Eikä armoa tunneta. Molemmat osaavat siivota, joten sen suhteen ei ollut tarvetta minun enää opastaa. Ps. huoneiden piti olla siistejä ja puhtaita, eikä vain näennäisesti.
Toinen uskoi tällä yhdellä tietokoneen kanto kerralla ja toinen menetti ensin tietokoneen ja sitten vielä lisäksi musiikinkuuntelulaitteet ja sen jälkeen hän vasta tajusi, että noihan on ihan tosissaan . Muistaakseni hän kolisteli sarviaan noin 4 viikkoa.
Olin vielä niin sika vanhempi, että pakkasin "kaappaamamme" laitteet autoon ja säilytin niitä työpaikalla. Jos nuoret tarvitsivat tietokonetta tällä aikaa koulutehtäviin, päästimme heidät vanhempien koneelle silloin kun vanhemmat olimme kotona.
Mitään huutoa ja mekastusta ei ollut, muistan vain teiniemme ihmetyksestä pyöreät silmät kun totutimme uhkauksen ja t o d e l l a k i n veimme laitteet.
Minusta erinomainen keino, ja jos aikuiset tämän linjan valitsevat niin sitten ei aikuisten pidä kesken kaiken alkaa pehmoilemaan, vaikka nuoren huoneen ovi alkuun usein paukuu.
Nyt meillä muistellaan näitä tapauksia jo pieni pilke silmäkulmassa, vaikka sama uhkaus on päällä jatkuvasti....jos sovittu homma ei tapahdu, siitä seuraisi sinulle jotain tosi harmittavaa.

Katja

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Näinhän se menee aikuistenkin maailmassa, että jokaisella omalla teolla tai tekemättä jättämisellä on omat seurauksensa ja tässä se konkretisoitui. Meillä laitoin nettiyhteyden poikki joskus kun kotiintuloajat ei toiminu ja äkkiä alkoi lapset tulemaan ajoissa kotiin

9.5.2007
[Email]

meirami

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

.

Tätä viestiä on muokattu 1 kertaa. Viimeisin päivitys01/01/2009 18:35:49

[Email]

justine

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

elävää kitaran soittoo ihanaa jos osaa soittaa

"Älä kutsu ketään teidän joukossanne tyhmäksi, sillä me totisesti emme ole viisaita emmekä tyhmiä. Olemme vihreitä lehtiä elämän puussa ja elämä itse on suurempi kaikkea viisautta ja varmasti kaiken tyhmyyden yläpuolella." sanoi joku fiksu jossain...
[Email]

*vieras*

Rekisteröityi:
10/04/2007 16:34:24

Ei kirjautunut

Sama täällä .Sulje ovi ja anna olla Meillä nuoriso siivosi itse,en enää jaksanut,kun näytti kans niin toivottomalta. Näyttävät viihtyvän paremmin,kun huoneet on "oman " näköisiä. Ja meillä ainakin välit pysyi kunnossa,kun en puuttunut huoneen siivoukseen .Pyykit piti tuoda itse,jos halusivat puhtaat vaatteet .Niitäkin piti kerätä isot kasat,mut en hakenut niitä

Katja

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Meillä poitsu soittelee kanssa kitaraa ja sillä on kaks sähköstä ja kaks akustista kitaraa plus vahvistimet päälle. On se vaan kumma että ne kyllä menee aina paikalleen ja ei koskaan oo missä sattuu. Johtuiskohan siitä,että ne on niitä ns. tärkeitä asioita

9.5.2007
[Email]

*vieras*

Rekisteröityi:
10/04/2007 16:34:24

Ei kirjautunut

Sama täällä Tytöllä kans kaksi kitaraa ja niitä pidetään,kuin "kukkaa" kämmenellä .Johtuu varmaan kans siitä,kun omilla rahoillaan on ostanut molemmat

meirami

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

.

Tätä viestiä on muokattu 1 kertaa. Viimeisin päivitys01/01/2009 18:36:16

[Email]

justine

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

nuo murkkuikäiset ja isommat lapset saa jotenkin kuriin mut mites saisin vähän alle kolmivuotiaan oppimaan ettei esim.akvaarioon voi työntää kaikkee mikä käteen sattuu löytymään?joka kerta kun selkäni käännän niin se tekee tuon et joko akvaario on täynnä pikkuautoja tai kissojenleluja yms. niin ja sit nuo kissan pennnut eteisen ikkunanlaudoilta olevista kukkasista ne levittää mullat ikäänkuin tahallaan

[Email]

*vieras*

Rekisteröityi:
22/08/2007 19:18:35

Ei kirjautunut

Heh, kolmevuotiasta ei noin vain komennellakaan
Mulla tyttö 5v. Hyvin muistissa, yhtä itsepäinen kuin äitinsä
Kyllä ne joskus oppii.. heh.. lohduttaa hirveesti
Kissanpentuihin saattaa tehota appelsiinin tai sitruunankuoren palaset kukkien välittömässä läheisyydessä, kissat ei voi sietää sitrushedelmien hajua.

Siirry: