| Kirjoittaja |
Viesti |
nasu
Rekisteröityi: 05/04/2007 00:15:40
Ei kirjautunut
|
Juu, minäkin tein muutaman vuoden tarjoilijan hommia. Vaikka itse poltinkin kuin korsteeni tuolloin, niin työpäivän jälkeinen silmien kirvely ja kurkun karheus oli kyllä aivan omaa luokkaansa
|
Whether you think you can or think you can't, you're right.
|
|
|
Jasu
Rekisteröityi: 03/04/2007 17:07:15
Ei kirjautunut
|
Käytiin jälkeläisten kanssa Treella syömässä ja shoppailemassa neidin synttäreiden kunniaksi. Monesti kadulla mä ihmettelin että mitähän torikokousta pidetään tossa kadulla niin että hyvä kun läpi pääsee. Hetki meni aikaa ennen kuin tajusin että kansaa tupakalla. Ei kyllä ollut kauheen mukava sujutella yhden lössin läpi kun kukaan ei väistänyt . Ja mikä kumma ihmiset pistää räkimään tupakopinnin ohessa ..
|
|
|
*vieras*_2
Rekisteröityi: 03/04/2007 19:40:04
Ei kirjautunut
|
Joo, eiks oo kauheeta toi räkiminen...ja just kun porukkaa on joku 10 tyyppiä savuttelemassa ja kaikki räkii ni apua....
eräs tuttavani (käyköhän sensuuri...)kuuluu kans noihin räkijiin, kerran kysyin että miksi pitää kokoajan sylkee ni sanoi että limaa kertyy niin paljon polttaessa.
siis tyyliin yhdet henkoset ja kaks kertaa limppaus. Tsiisus...
silloin ku mä poltin, en kärsinyt moisesta "vaivasta"
|
|
|
Mervi
Rekisteröityi: 24/05/2007 22:26:21
Ei kirjautunut
|
Mustakin toi räkiminen on ällistyttävän ällöä.Ehkä sitten kuuluin tuon asian suhteen niihin onnellisiin tupakoijiin,ettei moista tarvetta ollut...Naapuripariskunta ylemmästä kerroksesta kyllä harrastaa sitä ihan urakalla;useemman kerran jo tosi pitkän ajan oon ajoittain melkein repiny hiuksia päästäni kun niitä räkämällejä loiskuu alas.Ja valitettavasti myös oman parvekkeeni kaiteelle toisinaan...todella epämiellyttävää!
|
|
|
*vieras*_2
Ei kirjautunut
|
Mä muistan kans kun tässä joku vuosi takaperin asuttiin 6.krs:ssa ja kun olin parvekkeella tupakalla ja nojailin siihen kaiteeseen ni 8.krs:ssa oli nuoriso tupakalla ja räkivät vuorotellen kaiteen yli. Rupesi suoraan sanottuna hatuttamaan ja karjasin tosi kiukkusesti että Loppuu se räkiminen!! Ja niin se loppukin
Mutta toi oikeesti, että ihmiset ei ajattele että siellä alhaalla voi olla joku ja että limpit voi osua toisen kaiteeseen jne.
No onneksi ei moista vaivaa enää oo, sen verran tuli mitta täyteen kerrostalo elämää että Never Ever en muuta kerrostaloon, en enää koskaan.
|
|
|
Maria79
![[Avatar]](http://www.stumppi.fi/pics/avatars/avatar07.png)
Rekisteröityi: 10/06/2007 20:43:17
Ei kirjautunut
|
Täällä puhutaan yksilön oikeudesta polttaa. Nythän kyse on ravintolapolttamisen kieltämisestä niin, ettei muualla kuin mahdollisessa kopissa ole savua. Eli oikeudesta savuttomaan ilmaan. Eikö holhoamista vastustavien pitäisi puolustaa myös yksilön oikeutta polttaa kirjastossa, kaupassa, leffateatterissa jne. ?
|
Stumppasin 1.2.2008.
|
|
|
heinola
Rekisteröityi: 10/04/2007 14:30:24
Ei kirjautunut
|
Maria79 wrote: Eikö holhoamista vastustavien pitäisi puolustaa myös yksilön oikeutta polttaa kirjastossa, kaupassa, leffateatterissa jne. ?
Kyllä, olet oikeassa. Ennen sai polttaa missä halusi (pl. kirkot ja bensa-asemat). Oma isoisäni sai polttaa jopa opiskeluaikoinaan tekussa - sisällä tentin aikana. Vähitellen on alettu vaatimaan enemmän ja enemmän savuttomia tiloja, kunnes jonakin päivänä tupakkaa ei saa enää myydä / pitää hallussa.
Holhous on toki havaittavissa myös muillakin saroilla. Esim. New Yorkissa ei saa ylittää katua jos puhuu puhelimeen. Lienee ajan kysymys, koska samanlaisiin päättömyyksiin sorrutaan täälläkin - on jo sorruttu!
|
"Kerran luulin olevani väärässä, erehdyin."
|
|
|
Esa
Rekisteröityi: 03/04/2007 17:23:46
Ei kirjautunut
|
Niin, ehkä parinkymmenen vuoden sisään tosiaan tupakka saadaan jo hallitusti laittomaksi. Mitä sen tietenkin olisi pitänyt olla jo alun perinkin, mutta mitäpä 1400-luvulla semmoisesta ymmärrettiin.
|
En polta tupakkaa samasta syystä kuin en syö multaa - mitäpä iloa minulle siitä olisi?
|
|
|
nasu
Rekisteröityi: 05/04/2007 00:15:40
Ei kirjautunut
|
heinola wrote:
Holhous on toki havaittavissa myös muillakin saroilla. Esim. New Yorkissa ei saa ylittää katua jos puhuu puhelimeen.
Voisiko olla niin, että siellä kadun ylittelyt kännykkä korvalla on yleisempi onnettomuustilanne kuin ilman kännykkää tapahtuvat kadun ylittelyt? Onko se siellä vaarallisempaa kuin Suomessa? Kuskit erilaisia tai kännykän käyttäjät erilaisia kuin täällä? (En siis tiedä onko, mutta jos on, se selittäisi jonkin verran lain perusteita.)
(Yhteiskunnan harjoittamalla) holhouksella minun käsittääkseni tarkoitetaan sitä, että yhteiskunta yrittää laeilla ynnä muilla suojella meitä itseltämme ja päättää meidän puolestamme itseämme koskevia asioita. (Korjatkaa jos olen väärässä.)
Kun taas tupakointi toisten työpaikoilla sekä mahdollisesti kännykkään puhuminen new yorkin katuja ylittäessä vaarantaa muitakin kuin vain itsemme. Siispä yhteiskunnalla on samat perusteet kieltää tupakointi toisten työpaikoilla kuin muuhunkin ihmisten suojeluun esim. murhaajien vankiloissa pitämiseen: Ei niillä laeilla tupakoijia, kännykän-kanssa-kadunylittäjiä tai murhaajia itseltään suojella, vaan muita ihmisiä.
Hiukan kärjistetty esimerkki, mutta pointtina oli vain se, että minusta ei ole kyse holhouksesta, kun toisille (tahallaan) vaaraksi oleminen kielletään lailla.
Minkä verran yhteiskunnan pitäisi muita ihmisiä suojella toisilta, on sitten jo toinen kysymys
|
Whether you think you can or think you can't, you're right.
|
|
|
justine
Rekisteröityi: 03/04/2007 17:07:23
Ei kirjautunut
|
en tiiä noista mut sen tiiän et harvoin kun viihteelle pääsen niin on se vaan niin ihanaa kun tuossa lähipaikassakin saan jo istua ilman tupakinsavua eipä tuo ulos meneminen oo mun mielestä mitä sivusta olen seurannut,ole tupakoitsijoitakaan häirinnyt harva esim.polttaa omassa kotonaankaan sisällä paitsi meidän äitee jossa kävin eilen ja on tuo haju kyllä hirveä
|
"Älä kutsu ketään teidän joukossanne tyhmäksi, sillä me totisesti emme ole viisaita emmekä tyhmiä. Olemme vihreitä lehtiä elämän puussa ja elämä itse on suurempi kaikkea viisautta ja varmasti kaiken tyhmyyden yläpuolella." sanoi joku fiksu jossain...
|
|
|
Pilvilinna
Rekisteröityi: 19/05/2007 13:52:04
Ei kirjautunut
|
Hyvinpä löytyy tuolta stadistakin edelleen ravintoloita, joissa saa polttaa Ja nyt kesähän on mennyt kevyesti, kun on saanut terassilla polttaa. Olen silti erittäin tyytyväinen uuteen lakiin. Ja itselläkin nyt 5. savuton pvä menossa, joten ei ole tarvettakaan polttaa kapakassa.
Silti naurettavaa, koska tuntuu, että tupakointi on nykypäivänä synneistä pahin.
Tänään kapakkaan iltaa istumaan, savuttomana, sai siellä polttaa tai ei.
|
|
|
Läppä
Rekisteröityi: 21/05/2007 01:40:53
Ei kirjautunut
|
Pilvilinna wrote:Silti naurettavaa, koska tuntuu, että tupakointi on nykypäivänä synneistä pahin.
Ja tupakoitsijaa pidetään tyhmänä ja jotenkin alempaan kastiin kuuluvana. Se mua ärsytti, sekä muutama ylimielinen etäinen kollega, jotka aina tilaisuuden tullen katsoivat asiakseen moittia tupakointia, vaikka se ei heitä mitenkään häirinnyt (poltin ulkona, eikä tupakointini vaikuttanut heidän työhönsä jne.). Eihän lihavillekaan mennä kommentoimaan päin naamaa, että miten sä voit syödä hampurilaista, kun olet jo ennestään noin lihava tai että kyllä ylipaino aiheuttaa paljon sairauksia ja sitä myöden verorasitusta tai että "en voi ymmärtää, mitä iloa makeisten syönnistä on. On se mielen köyhyyttä, jos täytyy syödä enemmän kuin kuluttaa" jne.
Tätä viestiä on muokattu 1 kertaa. Viimeisin päivitys10/09/2007 22:49:25
|
|
|
*vieras*_2
Ei kirjautunut
|
Mulle on nykyään ihan sama vaikka vieressä polttais 50 ihmistä röökiä (tai no kai siinä ois jo hengitysvaikeuksia mut siis noin muuten). Mut silloin ku mä lopetin, käänsin kaikki tupakointiin liittyvät jutut kielteiseksi, joka sit auttoi mua. Monestikkin katsoin tupakoitsijaa ja ajattelin mielessäni että nikotiinorja Näin tavallaan tsemppasin itseeni muiden kustannuksella. Ehkäpä olen huono ihminen Mut en mä saarnaamaan niille lähtenyt.
Mä en vieläkää oo käynyt savuttomissa baareissa, pitää kai se joku kerta lähtä koittaan miltä se tuntuu sit ku ei haise tunkkaselle tupakalle illan jälkeen.
Tätä viestiä on muokattu 1 kertaa. Viimeisin päivitys06/10/2007 14:21:17
|
|
|