« Takaisin kotisivulle

Stumppi - keskustelu

Ymmärtämättömät kaverit XML

Kirjoittaja Viesti

Taru_

Rekisteröityi:
01/09/2011 09:19:06

Ei kirjautunut

Hei vaan!

Osa ystävistäni on selkeästi lopettamisestani kateellisia koska heidän on jatkuvasti kerrottava miten mun päätöksessä pysyminen johtuu ainoastaan siitä, että elämäntilanteeni on helpompi kuin heillä..Että kyllähän tuommoisessa stressittömässä elämänvaiheessa on helppoa olla polttamatta.

Itse en nosta tupakoimattomuuttani keskusteluun paitsi jos joku kysyy asiasta. Silloinkaan en puhu sanallakaan ystävien tupakoinnista, mutta jotenkin heillä tuntuu olevan tarve puolustella omaa tupakointiaan ja sen ihanuutta vuolain sanoin. Ärsyttää vaan kun tulee sellainen olo että tupakoivat ystävät eivät ymmärrä millainen taistelu tämä päivittäin on, vaikka mulla ei olekaan erityisen stressaavaa elämäntilannetta nyt päällä.

En mä tarvitse mitään suitsutusta kuinka hieno ihminen mä olenkaan savuitta ,mut ei tuo vähättelykään kivalta tunnu. Onneksi on stumppi

Savuton 29.8.2011 alkaen.

Mielikki-vm61

[Avatar]

Rekisteröityi:
22/08/2011 11:01:44

Ei kirjautunut

Tämä on kovin tuttua tarinaa... kaikista ärsyttävin ystävä mulla on sellainen, joka itse ei polta vakituisesti, eli on ilmeisesti näitä ihmeellisiä tyyppejä, jotka ei jää nikotiinikoukkuun ollenkaan?! On nimittäin ollut samanlainen jo 30 vuotta... - Hän aina ilkkuu lopetusyrityksiäni, "jaa, vasta viikon ollut polttamatta, eihän se nyt ole yhtään mitään"

Se on sitten niin kovin ärsyttävää, jopa loukkaavaakin

--Seliselit loppui 15.1.2012---

Polkka

Rekisteröityi:
07/09/2011 16:14:25

Ei kirjautunut

Kannattaa ohittaa nuo tuuripolttajien ilkkumiset vaan... muistan kun ekaa kertaa lopetin. Tuuripolttaja-kämppis ravasi lällätellen röökillä mun huoneen kautta (siitä pääsi partsille) ja ärsytti tahallaan. Silloin se ketutti, nyt ei haittais. Näyttäisin pitkää nenää. Pitää koittaa kerätä jonkinlaista ylpeyttä ja ylimielisyyttäkin tässä tupakoimattomuudesta, toinen vaihtoehto on se röökaajien kadehtiminen, ja se ei kyllä kannata.

Paljon polttavia vaivaa varmaan häpeä, kun huomaavat toisen lopettaneen. Niin mua ainakin vaivasi,kun tarkemmin nyt pohtii. Ei siinä ainakaan hienoksi ihmiseksi itseään tuntenut. Se häpeä kai sitten aiheuttaa outoja puolusteluita, karsastelua, yms.

Vika tumpattu 6.9.2011

estella^^^

[Avatar]

Rekisteröityi:
11/07/2007 16:25:41

Ei kirjautunut

Kateellisia (sauhuttelijoita) kyllä riittää ja se kateus paistaa läpi puheista ja katseista Mutta minuapa ei ainakaan haittaa, päinvastoin, saan uskomatonta motivaatiota jatkaa omaa savuttomuutta, kun näitä kateellisia ihmisiä kohtaan.

P.S luomuna 8. päivä menossa ja rahaa säästössä 32,8€, jee! Tästä jatketaan. Tsemppiä kaikille lopettaneille ja harkitseville!

Pimpula

[Avatar]

Rekisteröityi:
08/10/2011 09:33:49

Ei kirjautunut

Hei, piti nyt tätäkin tulla kommentoimaan. Samoja kokemuksia minullakin. Just kerroin kaverilleni, joka on ns. "kännipolttelija", että olen ollut kuukauden savuitta ja aion lopettaa ihan kokonaan. Sainkin häneltä pitkän "luennon" siitä, kuinka hänellä on aina kotona tupakkaa ja kuinka hän VOI polttaa silloin kuin itse haluaa. Joopa. No tasan ei käy.. Olis ihan mahtavaa, jos sellaiseen pystyis, että polttelis vain juhliessa, mutta kun ei pysty, niin ei auta olla kuin olla kokonaan ilman. Enkä tällä hetkellä todellakaan halua palata entiseen elämääni!!! Olen niin monta kertaa kuvitellut olevani muka irti tupakista.Että voin polttaa yhden, mutta siitä se taas lähtee lapasesta. Ja tätä tyttöä vietiin kuin pässiä narussa.

Se vähättely inhottaa kanssa joo. Minullekin on kuitattu pariin otteeseen, että eihän tuo kuukausi ole vielä mitään. Ja valmiiksi jo manataan epäonnistumista. Siksi en ookaan kauheasti nyt tällä kertaa huudellut lopettamisestani. Jos joku kysyy, niin sitten sanon lopettaneeni.

" You wouldn' t win, if you don' t begin"
uusi savuton elämäni alkoi 23.9.2011

maatuska

[Avatar]

Rekisteröityi:
30/08/2011 19:45:05

Ei kirjautunut

Minä eilen tuttavalle: "Pakko hehkuttaa, oon ollut jo kuukauden polttamatta." Tupakoiva kaveri: "ja nytkö sä oot parempi kuin muut?"

Tätä viestiä on muokattu 1 kertaa. Viimeisin päivitys21/12/2011 09:20:45

Ei oo pakko polttaa jos ei haluu.

Viimeinen tupakka 20.11.2011.

talvikki

[Avatar]

Rekisteröityi:
07/12/2009 08:22:49

Ei kirjautunut

Eikös tähän tupakin polttoon/lopettamiseen kuulu se sama kuin alkoholisteilla; suurin osa haluaisi lopettaa, mutta ei vaan pysty? Muistan joskus jostain lukeneeni. Musta tuntuu että meillä miestä ketuttaa jotenkin mun savuttomuus, odottaa koko ajan että koska taas ratkean. Jättää pirulainen vielä röökiaskeja pöydälle ihan kuin syötiksi...

Polkka

Rekisteröityi:
07/09/2011 16:14:25

Ei kirjautunut

maatuska wrote:" Tupakoiva kaveri: "ja nytkö sä oot parempi kuin muut?"

Jestas, että voi aikuista lapsettaa

Vika tumpattu 6.9.2011

tetanus

Rekisteröityi:
04/01/2012 01:39:32

Ei kirjautunut

Polkka wrote:
maatuska wrote:" Tupakoiva kaveri: "ja nytkö sä oot parempi kuin muut?"

Jestas, että voi aikuista lapsettaa

"Hei ainahan mä oon ollu parempi ihminen ku muut" siinnon lapsetusta takaisin, eikä tarvii pitää paikkaansa mut toi vaatimattomuus kun kaunistaa

muut paheeni pidän hyvillä mielin mut tupakoinnin vois lopettaa...

pulloharja

[Avatar]

Rekisteröityi:
01/01/2012 17:54:50

Ei kirjautunut

Niin tutta tekstiä, että helpottipa lukea tätä!! Ja kun omaa savuttomuutta on takana vasta vajaa 5vrk Oon kyllä ottanu sen asenteen että näytän oikeesti sitä pitkää nenää jos tollanen meininki jatkuu, kun ystävien puheet on nyt jo tyyliin "helppohan sun on nyt 5 päivää olla, kyllähän tohon pystyy kuka vaan. mut ootappa pari viikkoa" tai että "minkä ihmeen takia sä lopetat, ethän oo edes raskaana". Minkä takia??????? No voi herranjestas. Tuli taas sellanen olo, että kateelliset siinä höpisee.

Mut elämä on. Kyllä tuota vastaavanlaisia kommentteja kuuli syksylläkin, kun laihdutti yli 15kg Eli se on melko sama mitä saavuttaa, kateelliset on kateellisia joka tapauksessa. Pitää osata olla itse itsestään ylpeä!

Hyvinvoinnin vuosi 2012 - viimeinen episodi elämäntaparemontista edessä, eli savuttomana 1.1.2012 alkaen.

Hattiwatti

[Avatar]

Rekisteröityi:
08/01/2012 12:20:48

Ei kirjautunut

Voi juma, tuli mieleen, ku tätä ketjua lueskelin... Kun tuli puhetta parin ihmisen kanssa, että mulla tuli 2 viikkoo savuttomana täyteen tänään, ja sitte vaan siinä jotain valittelin väsymystä ja jotain muita oireita... Niin toinen alkaa siinä läpiseen, että tutkimukset on osottanu että on epäterveellistä lopettaa hetkeks, ja sitten taas polttaa ja taas lopettaa jne. (Mulla on itellä kolme lopetusta vuoden sisään: ensin 2010 joulukuussa se kesti 4kk, sitten on-off tupakointia kesän ajan, ja lopetus elokuulla 2011 ja se kesti 1kk, ja nyt sitte lopetus 28.11.11) Ja toinen alko selittään, että sitä paitsi tilastot kertoo, ettei se lopettaminen onnistu, ku ihan murto-osalla tupakoijista lopullisesti. Voi helvetti, että mua raivostutti! Ja nää kummatkin ovat vieläpä tupakoitsijoita Siinä onneks sitten kolmas henkilö, joka itsekin on yrittänyt lopettaa tässä vähän väliä, onnitteli 2 viikosta ja sano, että kyllä sä siihen pystyt! Mutta kuitenkin, mikä hitto tollasia apinoita vaivaa?! Voiko joku olla niin katkera siitä, että joku saattaa oikeesti haluta eroon siitä myrkystä ja voi jopa onnistua siinä

Tuli kyllä silti parempi mieli, kun lueskeli tätä ketjua... Antaa muitten läpistä, kun kannustusta ei näemmä saa. Onneks olen löytäny tän stumpin

"Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure that you are not, in fact, just surrounded by assholes."

Ensimmäinen savuton päivä 28.12.2011.

Ulppi78

[Avatar]

Rekisteröityi:
06/01/2012 12:52:59

Ei kirjautunut

On kyllä niin tuttua tekstiä...
Mä olen ollut nyt 12 pvää savuttomana eikä mulla ole ollut mitään korvaustuotteita käytössä, paitsi ne turkinpippurit
Oiskohan ollu 7. tai 8. päivän jälkeen kun vasta joillekin ystävilleni tästä lopettamisesta kerroin, niin yksi vaan tokaisi, että no et sä kyllä kovin riippuvainen voi olla ku tollai vaan lopetat ilman mitää korvaavaa... Anteeks???

Mä en ainakaan keksi mitään muuta selitystä kuin sen, että muut on kateellisia... Juuri siitä syystä en halua lopettamistani mainostaa kaikille!

Mä olen itse ylpeä itsestäni ja saavutuksestani, kateelliset vedelköön vaan sauhuja

Lopetus 31.12.2011!

-Carpe Diem-

adora

Rekisteröityi:
12/12/2011 00:35:25

Ei kirjautunut

Kappas, tällainenkin ketju on tänne väsätty ja hyvä niin.

Mistäköhän noita valopäisiä ystäviä/tuttuja tai kommentteja yleensä sikiää... Itse vasta aloittelen tätä tupakoimattomuutta, kolmatta päivää viedään, mutta jo eilen hyvä ystäväni (joka ei kylläkään tupakoi) kommentoi kannustavasti "No mut sun täytyy sit kattoa tosi tarkkaan mitä syöt, ettet liho ihan älyttömästi."

Siis vot tö fak ?!? Rivien välistähän saattoi kuulla pienen vattuilun, jonka tosin kuittasin nauraen, että eipä hätää, mulla on konstini mahdolliseen lihomiseen. (Ja paskat ole, mutta oli vaan pakko heittää piikkiä takaisinpäin, turha alkaa mulle yhtään )

Nuuppa

Rekisteröityi:
17/04/2011 14:56:54

Ei kirjautunut

Noh, mun duunikaveri tokaisi, ettei viitsi onnitella, kun oon ollu vasta niin vähän aikaa polttamatta ... Silloin olin ollu siis 4 päivää savuton. Olis sitä kai voinu sanoo edes, et hyvä alku tai jotain

Jotain toista vois varmaan ärsyttää, mutta mä oon vielä ottanut ihan huumorilla, kun toinen duunikaveri naljailee tuon tuosta, että kyllähän se tupakanpolton lopettaminen on tosi helppoa, meidän Nuuppakin on lopettanu monta kertaa

Balleriina

Rekisteröityi:
22/02/2009 02:24:49

Ei kirjautunut

Mun parhain ystäväni joka ei ole koskaan polttanut sanoi oudosti minulle kun olin ollut 1.5 päivää polttamatta...

Kerroin innoissani Allan Carrista, miten hienosti hän kirjoittaa ja miten paljon hänen kirjouksensa auttaa ja miten silmät oikein aukeaa.

Hän kuunteli ja sanoi, että hehee harmi kun en oo koskaan polttanut ni en voi lukee noin silmiä aukeavaa kirjaa, jään paljosta paitsi hehe.

Siis se oli selvää pottuilua. En ymmärtänyt mitä se oli. Olin vain hiljaa, että aijaa. Olinko liian herkällä päällä juuri lopetettuani, voi olla, mutta asia oli mulla hirmu tärkeä ja loukkaannuin kun sitä pilkattiin ja heitettiin vitsiksi. Koko juttu sai mun oloni tuntumaan todella typerälle ja yksinkertaiselle.

Tuntui, että olen pahemman luokan sodassa ja siitä heitetään vitsiä.

Jokatapauksessa nyt en enää juttele hänen kanssaan sanaakaan tupakoinnista. Jos hän kysyy, sanon, etten kommentoi vaan tämä on mun oma projektini.

Niin ja piti lisätä vielä, että tämä ihminen on ainut maailmassa joka tietää mieheni lisäksi, että olen langennut uudestaan tähän myrkkyyn.

En oikeasti enää puhu hänellekkään koko asiasta, mitä se kellekkään kuuluu.

Tätä viestiä on muokattu 1 kertaa. Viimeisin päivitys29/01/2012 20:16:25

Savuton 3.6.2009 -> Yksi savuke johti 6 kuukauden polttamiseen. Savuton jälleen 30.1.2012 -> Allen Carrin opeilla.

Siirry: