| Kirjoittaja |
Viesti |
Heluna1970
Rekisteröityi: 19/02/2010 13:50:51
Ei kirjautunut
|
Hei Leukaleikkauksesta olen lähes toipunut, se oli jo 12.4...Kontrollikäyntejä ollut jne. Ja 6 KITULIASTA JA TYMPIVÄÄ VIIKKOA jouduin olemaan velli/ mössöruoalla ...Ja voit kuvitella et kun olin tottunut syömään "lohtu"karkkia ja silloin ei voinut. Jätskiä ja rahkaa siitäkin edestä. Ja viikon leikkauksen jälkeen naama oli kuin Petolinnun pylly aamukakan jälkeen Onneks avokki hoiti kauppa-asiat ynm. No, se siitä...
Mulla ei ole ollut koskaan tupakkayskää Ainakaan rajua, joskus oli ihan pientä. Ja liman irtoamista ei ole kans juurikaan ollut. Ja kuitenkin 25 v. meni ihan pieniä taukoja lukuunottamatta.
Isäni kuoli keuhkosyöpään mut ei siitä sen enempää...Nortti/sätkämiehiä ja ex-kaivosmies.
Kävelin kerran talvella tämän AhtaumankieltäjäYstäväni kanssa tasasella tiellä ja hän puhkui ja yski ja ihmetteli kuinka näin ahistaa...
Hyppii nää mun jutut asiasta toiseen, sorry.
Mut mikä on Spiro?? Ja voiko sen tutkimuksen tehdä Terveyskeskuksessa?
Hyvää Juhannusta
|
|
|
Mirja
![[Avatar]](http://www.stumppi.fi/uploads/Diary/Avatars/1269545151738_1373.jpg)
Rekisteröityi: 20/03/2010 20:47:26
Ei kirjautunut
|
Kiitos Sirkos!Raikasta yöttömän yön juhlaa sinulle ja sille puolipesälliselle miehellesi!Vähästä ei lannistuta ja matka jatkuu
|
Elämä voi muuttua!
.ja muuttui kans 24.3.2010 klo 14.47!!
|
|
|
sirkos
Rekisteröityi: 14/02/2010 20:53:11
Ei kirjautunut
|
Heluna hei,
spiro eli oikealta nimeltään spirometria on tutkimus, jolla kartoitetaan kehkojen toimintakyky.
Spirometria on laite, johon puhalletaan eri tavoin, ja tulos kertoo melko luotettavasti, onko astmaa tai ahtaumaa keuhkoissa. Kivuton tutkimus kestää puolisen tuntia.
Meillä päin spiro tehdäänn terveyskeskuksessa.
Kysy ihmeessä terveyskeskuslääkäriltä, jos asia vähänkin vaivaa. Kertomuksesi perusteella en usko, että mitään löytyy, mutta ei vara venettä kaada. Ja olet sinäkin pitkän pennin ehtinyt maksaa tupakkaveroa!
Tarjoan juhannuksen kunniaksi karkin.
Olisinhan mä voinut pienen viskipaukunkin kaataa, mutta tää sun lempikarkkisi taitaa olla turvallisempi valinta. Ei tee niin mieli tupakkia.
Hauskaa juhannusta. Ei kun ryppyvoidetta naamaan ja paanalle. Varokaa räksyjä.
|
|
|
massi
![[Avatar]](http://www.stumppi.fi/pics/avatars/avatar09.png)
Rekisteröityi: 15/04/2009 11:35:53
Ei kirjautunut
|
No täs puodis en paljo ole käynykkään kirjottelemas, mut lukenu kyl olen Hyvää jussia tännekkin
|
21.12.11 klo 15.15
Ei ole olemassa muuta aikaa kuin NYT
|
|
|
Heluna1970
Ei kirjautunut
|
Voi Sirkos, nyt vedit hymyn huulilleni Kiitos namista, NAM
HYVÄÄ JUSSIA
|
|
|
paulari
Rekisteröityi: 09/01/2010 23:47:09
Ei kirjautunut
|
Huomenta Sirkosin poteroon. Juhlat on juhlittu ja aika palata arkeen ja normaaliin päiväjärjestykseen. Toivottavasti sinulla oli oikein mukava juhannus. Kyllä me tässä varmasti kesän päälle keksitään paljonkin asioita mistä pitää kiihkoilla ja syksyn päälle pistetään ranttaliksi Vai on sinun aikamiespoika kissafani, tunnustan, että olen itsekkin varsinainen kissapöhkö, minulla on vanha leikattu kolli, ollut minulla ihan pennusta saakka ja kärsivällisesti se on minun murheita kuunnellut. Tuskin kuitenkaan minun "verirahat" menisivät löytökissoille kyllä minun aikamiespoika varmasti ostaisi niillä jotain mikä kulkee tosi lujaa se kun on kaikenlaisiin kulkupeleihin aivan vinksallaan. Miten muuten se sinun mopoasia, oletko haudannut koko homman vai vieläkö harkitset mopon laittamista? Nyt pitää lähtä kauppaan, kun ei ollut sen vertaa maitoa, että ois saanu kahviin aamulla. Nähellään.
|
"Vastatuuli tekee vahvaksi"
|
|
|
Mirja
![[Avatar]](http://www.stumppi.fi/uploads/Diary/Avatars/1269545151738_1373.jpg)
Rekisteröityi: 20/03/2010 20:47:26
Ei kirjautunut
|
"Olen kaivannut sinua Kyllikki kun kohtalon tuuli kaarnalaivaa keinuttaa...."Jatko onkin härskimpi ja ei enää sovi asiayhteyteen eli siihen ,että täällä jossakin minä ajattelen sinua siellä jossakin,lämmöllä
|
Elämä voi muuttua!
.ja muuttui kans 24.3.2010 klo 14.47!!
|
|
|
Melisa
Rekisteröityi: 04/04/2007 14:24:48
Ei kirjautunut
|
Heh, samasta sarjasta kuin .. kadonna kuin Madonna :
Sirkos pitää meistä lomaa taikka sairastaa käpäläänsä. Se sallittakoon, vaikka täältä nyt tuntuu jotain puuttuvankin
Sen verran tupakoinnista...
Eräs juhannusvieraista, siis eräs vaimo, antoi hyviä neuvoja miehelleen elämäntapojen muuttamisesksi. Nyt oli kyse tietty laihtumisesta. Mies lopetti tupakoinnin suurin piirtein samoihin aikoihin kuin minä. Vaimo ei ole koskaan polttanut ja on hoikka kuin pajuvirpi. Mies jyrähti, että sellaisen, joka ei ole kokenut tupakoinnin taikka painonnousun ongelmia, ei pitäisi puhua mitään. No, tavallaan tietty oli oikeassakin, ei varsinkaan vierasjoukossa (tuttuja oltiin kuitenkin, osa sukulaisia) pitäisi alkaa tällaista juttua edes pitämään. Se tietty tässä Stumpissa on rikkaus, että kaikki ovat tämän homman läpikäyneet tai käyvät sitä parhaillaan. Tupakoinnin lopettaminen on matka, matka omaan itseensä. Tätä olen tolkuttanut itsellenikin pitkään. Luultavasti omaan lopettamiseeni liittyi muutakin opiskelun kautta tullutta itsetutkiskelua, mutta siis matkalla ollaan edelleenkin.
Tervettä ylepeyttä savuttomuusta
Toissapäivänä mieheni kanssa tätä juttelin ja kerroin olevani erittäin ylpeä tästä savuttomuudestani. Aika harvoin me tästä keskustelemme. Hän on myös vilpittömän iloinen ja on kehuskellut minua (!) työkavereilleenkin. Että siis joku pystyy lopettamaan 40 vuoden tupakoinnin jälkeen, eikä savuakaan sen koommin. Se on joistakin ihme. Tätä ihmettä me kaikki täällä läpikäydään, eikä savullisten vuosien määrällä ole väliä. Me kaikki saamme olla ylpeitä itsestämme.
Kesän tuoksutkin ovat nyt nautittavissamme, uusiutunein aistein.
|
Viimeinen tupakka 18.8.2005. Ei koskaan enää henkostakaan.
|
|
|
Melisa
Ei kirjautunut
|
Vähän täytyy tätä poteroa nostella, ettei vaivu tuonne näkymttömiin.
Sirkosta tässä kaipaillaan ja uusia juonia kirjoituksia. Siitä mukavia kirjoituksia, että herättävät yhden sun toisen ajattelemaan yhtä sun toista asiaa.
Tulisit nyt edes sen verran, että sanoisit hep!
|
|
|
|
rebekka roi
![[Avatar]](http://www.stumppi.fi/uploads/Diary/Avatars/1274794866169_RebekkaKaivolla-(Kaakonkulma-19991201).jpg)
Rekisteröityi: 02/02/2010 16:43:12
Ei kirjautunut
|
Samoin, pelko syvällä sisimmässä missä Sirkos?
Toivottavasti lomalla netin ulottumattomissa.
Se on aina pelottavaa, että joku jättää leikin kesken, paitsi tupakoinnin poisjättäminen ei ole leikkiä.
Miun tytär oli 10kk polttamatta ja kuinka äidin sydän oli ylpee, nyt tytär vetää kuin ennenkin.eikä siinä neuvot auta, eipä niin.
Sirkos kaipaillaan......
|
30.04.2005 loppui orjuus.Tupakka.org verkon avulla.
Stumppilassa toisinaan kyläilemässä
|
|
|
Heluna1970
Ei kirjautunut
|
MINÄKIN KAIPAAN SIRKOSTA Missä hän on, kipee vai onko jotain tapahtunut
Tuu takasin
|
|
|
Melisa
Ei kirjautunut
|
Ettepäs usko tytöt, kävelin eilen Tarjoustalossa ja silmiini osui tuo kuuluisa 4711-merkki. Toden totta, siellä oli siis myytävänä tätä "kolinaa" sekä pienessä että isommassa pullossa. Oli aivan pakko ostaa. Nuuskuttelen sitä pisara kerrallaan ja painun lapsuuteeni. Äitini pöydällä oli aina 4711-pullo. Niin kuin tuolla jossain poterossa muistelin tätä savuttomana olemisen ihanaa aistien ilotulitusta ja sitä, miten se tuo muistoja mieleen. Kesä ei ole koskaan tuoksunut niin hyvälle kuin savuttomana, lapsena ei asioille osannut varmaan antaa tällaista tuoksuarvoa.
Nyt tietty täytyy kiittää Sirkosta, kun toi tuon merkin mieleeni ja toi muistot luokseni sitä kautta.
|
|
|
|
vapaana
![[Avatar]](http://www.stumppi.fi/uploads/Diary/Avatars/1267180723343_peikko.jpg)
Rekisteröityi: 23/02/2010 15:48:50
Ei kirjautunut
|
Tulin kurkkaamaan Sirkosin kuulumisia, vaan missä nainen viipyilee? Toivottavasti kaikki on hyvin ja Sirkos viettää vain kesälomaa netistä...
Savuttomuutta minulla takana nyt tasan 4 kk ja olen oppinut jo pitämään tupakkataukoja tupakatta mökillä ahertaessani Karkkia kuluu kyllä vielä aika paljon, mutta saunan rakentamiseen kuluu energiaa niin paljon, etteivät kaikki karkkikalorit ole päässeet kasaantumaan vyötärölle, vaan ovat karisseet lauteiden alle tai jonnekin muualle.
Tsemppiä kaikille kesään ja savuttomuuteen ja Sirkosille:
|
Lopetuksen aloitus 8.3.2010 --> ja jatkuu edelleen...
|
|
|
paulari
Rekisteröityi: 09/01/2010 23:47:09
Ei kirjautunut
|
Sirkosiiii, missä oot, sua kovasti kaipaan.
|
"Vastatuuli tekee vahvaksi"
|
|
|
krisu
Rekisteröityi: 07/12/2009 19:37:59
Ei kirjautunut
|
Sirkos sinun kertomuksia kaipailee moni muukin stumppilainen. Niin minäkin.
|
savuttomuus alkoi 18.7.2011
|
|
|