« Takaisin kotisivulle

Stumppi - keskustelu

Pattilanneko? XML

Kirjoittaja Viesti

marraskuu62

Rekisteröityi:
15/09/2007 13:13:57

Ei kirjautunut

Minun ongelmana tupakkalakon aloittamisessa on myös se, että yritän haukata kahdesta kakusta yhtä aikaa. Nimittäin yritän laihduttaa Painonvartijoissa, kun noita kiloja on kertynyt liiaksi. Samalla haluan irti tupakasta. Käyköhän hommassa niin, etten onnistu kummassakaan ja molemmat ovat tärkeitä terveyteni kannalta (krooninen syöpä metastaaseineen).

Ehkäpä tuossa edellä jo kerroin samalla elämänkertanikin. Lisäripauksena kuitenki, että olen kahden pojan (17 ja 5) yksinhuoltajaäiti, joten nuoremman kanssa ainakin puuhaa riittää.

justine

Rekisteröityi:
03/04/2007 17:07:23

Ei kirjautunut

mun mielestä sun kantsis lopettaa tupakointi ja yrittää alussa pitää paino ennallaan ja sit alkaa laihduttaa kun alkaa tuntumaan siltä et oot päässyt itsesi herraksi tuos tupakkijutussa mut tietenkin voit aina kysyä lääkäriltäsikin miten olisi parasta nuo tehdä.tsemppiä päätät sit mitä vain

"Älä kutsu ketään teidän joukossanne tyhmäksi, sillä me totisesti emme ole viisaita emmekä tyhmiä. Olemme vihreitä lehtiä elämän puussa ja elämä itse on suurempi kaikkea viisautta ja varmasti kaiken tyhmyyden yläpuolella." sanoi joku fiksu jossain...
[Email]

Neidonvarjo

Rekisteröityi:
03/09/2007 15:29:44

Ei kirjautunut

Mitä tarkoitat kroonisella syövällä? Ei paranemis mahdollisuutta ollenkaan? Etäpesäkkeiden kasvu voidaan estää tai hidastaa mutta niitä ei voida poistaa kirurgisesti? Mikä syöpä on tällainen?

Riippuen syövästä, mutta yleensä tupakoimattomuus on tärkeämpää kuin ylipaino. Ruokavalion muuttaminen terveelliseksi ja monipuoliseksi (vieraile vaikka kansan terveys laitoksen sivuilla) kyllä laskee painoa, kunhan malttia siihen vain on.

Syöpään stressi ei auta. Ja aika stressiä saattaa kyllä olla molempien asioiden hallinta yhtä aikaa - savuttomuus ja elintapojen muutos...

/me lopetti tupakoimisen 3.9!

slslsl

Rekisteröityi:
10/09/2007 18:50:06

Ei kirjautunut

Itse taidan ottaa aikalisän tupakoinnin lopettamisen suhteen, koska olen juuri lopettanut toisen ongelmaksi koituneen asian, ja se vie jonkin verran voimia. Juominen siis kyseessä. En vielä tajunnut, että se on minulle ongelma (koska en päivittäin juonut), mutta kyllä se on.

Vai onnistuisiko sittenkin? Pelottaa vaan, että jos lopetan molemmat liki yhtä aikaa, pian käytän taas kumpaakin.

Hanna1

Rekisteröityi:
25/05/2007 12:46:14

Ei kirjautunut

Jos olen oikein ymmärtänyt niin Neidonvarjolla sama ongelma( Anteeki jos olen ymmärtänyt väärin) Voivitteko ehkä auttaa toisianne?

Neidonvarjo

Rekisteröityi:
03/09/2007 15:29:44

Ei kirjautunut

Joo siis asia on ihan oikein ymmärretty. Olen alkoholin kanssa käynyt sodan jos toisen, mutta tulee se 3 tipatonta vuotta ihan juuri kohta täyteen!

Elämä täysin tipattomana on aika raskasta. Se on myös ikäkysymys. Minä olen harvinaisen nuorena lopettanut juomisen (16-vuotiaana) ja tällöin se eristi minua "normaalista" teinimiljööstä missä pyörin. Sen takia minä jatkoin polttamista. En ollut "nössö" tai muuten vain erilainen, vaan kuuluin sopivasti massaan tupakoimalla.

Sanotaan näin, että alkoholi on mielestäni mitattomasti pahempi päihde kuin tupakka! Voit juoda itseltäsi talon, työpaikan, terveyden, perheen, lapset, luottotiedot ja rikosrekisterin ja vaikka mitä!

Hyvin pitkällä on jo, kun tiedostaa oman ongelmansa, myöntää sen ääneen ja AIKOO tehdä sille jotain! Terveyskirjaston sivulla on jotain juttua alkoholismista ja sieltä lainaten; alkoholisti voi olla, vaikka ei juo vakituisesti tai päivittäin. Kyse on alkoholin väärinkäytöstä sen lisäksi, miten usein sitä juo.

Juomatta oleminen on iso päätös ja hyvä! Viinasta harvoin saa oikeasti MITÄÄN! Netistä löytyy ainakin yksi kaksi alkoholiin liittyvää foorumia. Suosittelen myös ammattiapua, koska alkoholismi täytyy ottaa vakavasti! Meillä suomalaisilla on vähän tapana vähätellä tätä tautia kuitenkin...

Jos hermoja kiristää ja on vaikeaa laita päihteesi arvo järjestykseen. Kumpi on pahempi? Alkoholiongelma vai tupakoiminen?

/me lopetti tupakoimisen 3.9!

waagner_2

Rekisteröityi:
05/09/2007 20:49:30

Ei kirjautunut

laihduttaminen ,alkoholi ja tupakki,ei oikkeen onnaa lopettaa yhdellä kertaa,vaatii jo erikoista luonnetta,jokainen erikseen ja aloitaa siitä minkä tuntee ittelleen pahimmaks,siitä onnistunisesta tulee tsemppii ja kaikki aikannan onnistuu,ehkä pienten lipsumisie kautta ,mut kuitenkin,eteenpäin sano ukot lumes.

talvisodassa oli vaikeempaa.

Esa

Rekisteröityi:
03/04/2007 17:23:46

Ei kirjautunut

Tupakoinnin lopettamisen alkuvaiheessa painonhallinta on monille vaikeampaa kuin tupakoidessa, mutta se ei suinkaan ole syy jatkaa tupakointia. Jos sinulle on terveytesi kannalta olennaisen tärkeää olla lihomatta yhtään tilapäisestikään, sitten sinun pitää vain olla erityisen tarkkana syömisessä ensimmäiset kuukaudet. Lihominenhan johtuu aina syömisestä, ei tupakoinnin lopettamisesta. Se tavallinen tapaus on, että lopettaessa lihoo muutaman kilon, jotka sitten myöhemmin häviävät osaksi itsestään, loput laihduttamalla. Joka tapauksessa niin kauan kuin poltat, lopettamiseen liittyvät painonhallinnan vaikeudet ovat edessäsi. Kun lopetat, ne jäävät taaksesi.

En polta tupakkaa samasta syystä kuin en syö multaa - mitäpä iloa minulle siitä olisi?

Tanya_2

Rekisteröityi:
26/08/2007 17:21:06

Ei kirjautunut

Minulle aluksi meinasi tulla paniikki kun huomasin painoni nousevan. Viimeksi kun yritin lopettaa (olin melkein vuoden ilman), niin painoa tuli 8kg lisää. Minun pienessä varressani tuo näkyy...
No sitten aloin laihduttamaan ja pian taas poltinkin. Hyvin lähtivät kilot juu. Mutta uudestaan jouduin nyt lopettamaan tuota tupakointia.

Mutta mikä olisi erilailla nyt? Minä oikeasti tiedän miten minun pitäisi syödä etten lihoisi. Sekä liikunta on suuri osa elämääni, joten painonhallinta voi olla huomattavasti helpompaa nyt.
Mutta kyllä lipsuin pari ekaa viikkoa nyt (en lipsunut tupakkaa polttamaan - en), tuli syötyä vaikka mitä... ja varsinkin suklaata.
Mutta nyt ajattelin hieman enemmän tarkastella mitä suuhuni laitan. Esim suklaan tilalla hotmixejä (niissä ei ole läheskään niin paljon kaloreita kuin ihanassa suklaassa...).
Niin ja liikunta ja tupakka... hmmm jotenkin ne vaan eivät sovi yhteen.

Uusi elämä ilman tupakkaa alkoi 27.8.07 ja nikotiinimyrkystä luovuin 7.9.07.
Retkahdin uudelleen nikkispurkkaan joulukuun 07 alussa. Lopetin uudestaan nikkispurkan käytön 2.2.2008.

marraskuu62

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Minulla oli ongelmana myös alkoholi ja menin sen takia Kankaanpään A-klinikalle 3kk:ksi. Siellä vasta tupakkaa tuli poltettua. Tuosta ajasta tulee kaksi vuotta. Täysin raitis en ole vaan kohtuukäyttäjä eli noin kerran kuussa juon viiniä, kun pidetään illalliskutsuja. Liiallinen alkon käyttö oli helppoa mutta silloin tunsin tarvitsevani ulkopuolista apua.
Se krooninen syöpä tarkoittaa nimenomaan vaihetta, jossa on syntynyt metastaaseja. Näitähän ei voida enää parantaa. Rintasyövässä tärkeintä on juuri paino, sillä lihavuus on suuri syy rintasyöpään sairastumiselle. Eli pääsin nyt IRTI TUPAKASTA-kurssille, joka alkaa keskiviikkona ja soitin lääkärille valmiiksi korvaushoidosta. Samalla käyn painonvartijoissa. Tämä on suunnitelma. Saa nähdä toteutuuko.

Ehkäpä tuossa edellä jo kerroin samalla elämänkertanikin. Lisäripauksena kuitenki, että olen kahden pojan (17 ja 5) yksinhuoltajaäiti, joten nuoremman kanssa ainakin puuhaa riittää.

marraskuu62

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Tarkoitin tuossa edellisessä, että minun oli helppo päästä juomisestani eroon. Minulla ei ollut viekkareita tms. Katsoo, miten käy tupakan kanssa

Meke

[Avatar]

Rekisteröityi:
17/04/2007 18:41:23

Ei kirjautunut

Tsemppiä sulle kovasti!

marraskuu62

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Heippa kaikille lukijoille Nyt sitten oli eilen ensimmäisessä IRTI TUPAKASTA-kurssin tapaamisessa. Tehtiin häkämittaukset ja keskusteltiin, mikä oikein saa aikaan tilanteen että sytyttää tupakan Ensi viikon tiistaina vedetään yhdessä sitten "viimeiset sauhut". Tämä likka käy apteekissa ostamassa laastareita, purkkaa ja inhalaattorin. Muuten käy kalpaten. Toi tupakkapäiväkirjanpito vaan on työlästä, kun sitä pitää alvariinsa täydentää.

marraskuu62

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Nyt tämä elävä helvetti sitten tiistaina alkoi kurssilla. Paikat tärisee ja epilepsiani ei oikein tykkää hyvää, kun joutuu olemaan ilman tupakkaa. Samoin on onkologi kieltänyt turhan stressin eli mihin piruun olen pääni pistänytkään. Nyt ei ainakaan naurata Pelkään pahoin raivostuvani pojille jostain ihan tyhjästä. Turha huuto kun ei kuulu tapiohini. No jos ja melkein kun alan taas polttaa, olen ainakin kerran tosissani päästä eroon!

Esa

Rekisteröityi:
03/04/2007 17:23:46

Ei kirjautunut

Jos päätät epäonnistua, sinulla ei tosiaan ole mahdollisuuksia. Mutta miksi tekisit niin? Pelkäät raivostuvasi tyhjästä, joten katsot paremmaksi jatkaa riippuvuuskierrettä ennenaikaiseen hautaasi asti? On parempi olla jokainen elämäsi päivä tarpeettoman hermostunut, kuin käydä läpi lyhytaikainen toipumisprosessi? HERÄTYS! Olet kiertämässä addiktin hullunpyörää, jolla saat itsellesi lopulta perusteltua periksi antamisen. Älä päästä ajatuksiasi tuollaisille urille. Huomaa, kuinka hölmöjä ajattelet ja muuta suuntaa.

En polta tupakkaa samasta syystä kuin en syö multaa - mitäpä iloa minulle siitä olisi?

Siirry: