« Takaisin kotisivulle

Stumppi - keskustelu

2 kk savuttomana XML

Kirjoittaja Viesti

elina-maria

Rekisteröityi:
04/04/2007 22:42:17

Ei kirjautunut

Kyllä se tupakka aiheuttaa ainakin verenpainetta. Minulla tipahti verenpaine kutakuinkin normaaliksi kun lopetin tupakoinnin ja siinä vähitellen aloin liikkumaan muutenkin kuin tupakille mennessä ja tullessa tarvitsemani askeleet. Muutenkin jokaiseen päivään tuli lisää aikaa, jolloin ei ole tupakalla, tupakalle menossa tai tupakoinnin jälkeiseen kehittelyyn, josko tässä jollekin alkaisi.

Mielenkiintoinen tuo 'naama mutrussa' -havainto. Sen takia, että niin se muuten on!
Sitä tupakoidessaan luulee nauttivansa tupakasta, mutta nikotiinia siinä vaan tankataan riippuvaisten aivojen vaatimuksesta.

Pixie

Rekisteröityi:
10/10/2007 14:24:06

Ei kirjautunut

eikä tunnu missään, paitsi että
OLO ON KUIN VOITTAJALLA!!!

Ja lyhyt mutta viiltävä analyysi:
eka viikko oli hankalaa, sillä yksinkertaisesti röökillä käymisen tapa on aika piintynyt, jopa pahempaa kuin fyysinen riippuvuus.
viikot 2-4 oli minulle kaikkein vaikeimpia, sillä olin aika masentunut, ärtynyt jne.
Viikkojen 5-8 aikana kaikki on helpottunut, tunnen itseni onnellisemmaksi, raittiimmaksi. En tiedä onko lopettamisella tähän vaikutusta, mutta parisuhteessa menee paremmin kuin koskaan.

Olen alkanut kiinnittämään huomiota siihen kuinka tupakkamyönteinen tämä yhteiskunta on. Esimerkkejä:
- roskien heittäminen on yleisesti tuomittavaa, mutta tupakan natsan saa heittää mihin vaan
- tupakan hinta ei ole noussut varallisuuden tai käytettävissä olevan "löysän rahan" suhteessa
- työaikaa saa käyttää tupakointiin
- kaupoissa parhaat ja kalleimmat standit (kassojen vieressä, ok myönnän että samalla saadaan valvottua helpommin) on varattu tupakalle, ei missään nimessä millekään terveelliselle

Saatan olla tiukkapipo, mutta kun on kerran tämän polun käynyt läpi, haluaisi kaikin tavoin suojella omia - ja muiden - lapsia siltä. Tämä yleinen asenne ei vaan valitettavasti tue sitä kovinkaan paljoa.

HH

Rekisteröityi:
08/12/2007 16:04:03

Ei kirjautunut

Olen ollut kuukauden polttamatta, ja käyttänyt laastaria. Nyt menossa miedoin laastari ja koko viikon ollut mielettömät tupakantuskat. Kurkkupastilleja menee. Aargh...

nyt tai ei koskaan

Rekisteröityi:
17/09/2007 09:05:09

Ei kirjautunut

Viikon päästä tulee 3 kk eli neljännesvuosi....

Eikö kuulostakin hyvältä ja piiiiitkältä ajalta?

Pieniä himotuskohtauksia (tupakkaan) tulee joskus. Menee ohi.

Mutta perun sen konkariosastolle siirtymisen, mitä täällä uhosin. Menen sinne myöhemmin, ensin pistän pystyyn läskien liotuspaljun vaikka onnistumisen iloon.

Lähtee läsät liikkeelle tammikuun alusta!

Tätä viestiä on muokattu 1 kertaa. Viimeisin päivitys08/12/2007 16:41:29

Varhainen lintu madon löytää, mutta vasta se toinen hiiri saa juuston.....
Lopetin 15.9.2007
http://www.haqur.com/script/SmokeFree/?key=2797

Meke

[Avatar]

Rekisteröityi:
17/04/2007 18:41:23

Ei kirjautunut

Tervetuloa mukavaan porukkaan HH!!! Ja onnea ekasta kuukaudesta! -taistele taistele, jos paljon vettä ja ulkoile mene kuntosalille tai uimaan, siinä tuskat unohtu!!!!

HH

Rekisteröityi:
08/12/2007 16:04:03

Ei kirjautunut

Kiitos! Tämä on mahtava palsta, saa hyvää tukea!

Meke

[Avatar]

Rekisteröityi:
17/04/2007 18:41:23

Ei kirjautunut

Tämä vertaistuki täällä on ollut ainakin minulle aivan korvaamaton apu lopetuksessa!!!

Pixie

Rekisteröityi:
10/10/2007 14:24:06

Ei kirjautunut

Päätös pitää. Iso kiitos vertaiskärsijöille! Yksin tämä olisi vaikeampaa.

Hmm, ei lasten ykköslahjatoive (Pleikkari) sitten ollutkaan kallis. Lopettamisen ansiosta rahaa säästynyt vielä pariin peliinkin

Tsemppiä kaikille!

Siirry: