« Takaisin kotisivulle

Stumppi - keskustelu

Kysy mitä mielees tulee - aina joku foorumisti tietää vastauksen XML

Kirjoittaja Viesti

massi

[Avatar]

Rekisteröityi:
15/04/2009 11:35:53

Ei kirjautunut

Huhui moon tääl mut mis kaik muut on ku en ikkää kerkii mukkaa näihin palavereihin

1.3.2012
Ei ole olemassa muuta aikaa kuin NYT

rizla

Rekisteröityi:
07/12/2007 15:28:53

Ei kirjautunut

Jaa ja munt ny o vaivannu tänäpe et mikä ihme päivä tnä o.? täääh. Nii paitti tiätyst tilipäivä niil kenel ny yleens enä töit o. Onkoha joku juhlapäivä. Jossai.Tä. Kuha ny kysysi

höröplöö

Melisa

Rekisteröityi:
04/04/2007 14:24:48

Ei kirjautunut

Tupakoinnin lopettaneilla on aina juhlapäivä, eikös totta ? Sitäpä sietää pällistellä. Joka päivä.

Reilun 40 vuoden savutuksen jälkeen viimeinen tupakka 18.8.2005. Ei koskaan enää henkostakaan.

Tirlittan

Rekisteröityi:
18/07/2008 09:00:53

Ei kirjautunut

rizla wrote:Jaa ja munt ny o vaivannu tänäpe et mikä ihme päivä tnä o.? täääh. Nii paitti tiätyst tilipäivä niil kenel ny yleens enä töit o. Onkoha joku juhlapäivä. Jossai.Tä. Kuha ny kysysi

No, Melisa tuossa asiasta vastasikin, että tupakoimatta voipi juhlia pitää.
Mutta mä en tosta tilipäivästä tiedä, viittiskös muusikon palkoilla juhlia.
Saa sillä laskut maksettua. Voi siitä kai sitten juhlaa repiä.

Pulu

Rekisteröityi:
25/01/2008 13:58:57

Ei kirjautunut

Pieni kevennys tähän väliin; luin erheellisesti ketjun otsikon ja vähän mietin, että siis häh:

"kysy mitä miehesi lukee - aina joku foorumisti tietää vastauksen"

Tätä viestiä on muokattu 1 kertaa. Viimeisin päivitys18/09/2009 15:23:34

Vapaa röökistä 090909

Melisa

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Hei Pulu ! Kyllä se siitä, olethan ollut vielä savuton niin lyhyen aikaa Ei vaan, yllätän itseni usein aamulehteä lukiessani ihan hirveistä lukuvirheistä, ja töissä kirjoitusvirheistä. Joskus aamuisin melkeesti hävettää, mut onneksi en ole vielä avannut suutanai asiasta. Täällä sitä uslkaltaa avautua

Reilun 40 vuoden savutuksen jälkeen viimeinen tupakka 18.8.2005. Ei koskaan enää henkostakaan.

Tuulevi

Rekisteröityi:
01/05/2007 20:07:07

Ei kirjautunut

Mitä varten sanotaan mustikka? Eiks sen pitäs olla sinikka. Tä?

kitikatti

Rekisteröityi:
17/04/2007 12:43:58

Ei kirjautunut

kumpis olis punakka? mansikka vai puolukka.......

"Mihkä vaam pääsee jos ottaa yhren askelen ekana ja sittet toistaa sen nim monta kertaa kut tarvii"
eka askel 020207

Nuuska_2

Rekisteröityi:
08/07/2009 09:58:05

Ei kirjautunut

Onko teidän juttunne jota ei tarvitse ymmärtää edes?????????????

lopetuspäivä 21.07

perhonenxo

Rekisteröityi:
01/01/2012 22:49:41

Ei kirjautunut

Tiedän, että monet teistä on nikotiinipurkkien yms vastustajia, mutta niillä nyt sitten lopetin 18 vuoden tupakoinnin ja olen ollut 3 viikkoa nyt polttamatta. Olen syönyt 4mg, koska varsinkin viimeiset vuodet poltin tosi paljon. Minulle tapariippuvuus oli varmaan yhtä vahva kuin nikotiini, joten ajattelin että yritän niin että pääsen siitä ekaksi eroon. Ensimmäinen viikko oli kamala, varsinkin 3 päivää ja varsinkin se 3. päivä?? Miksi muuten näin jos edelleen sain nikotiinia purkasta??? Haluaisin nyt kuitenkin tietää kuinka kauan kun kerran olen purkalla aloittanut, minun kannattaa sitä syödä?? Olen vaan lukenut että joku on lopettanut "liian aikaisin" ja sortunut sitten polttamaan. Minä en enää halua, haluan tällä kertaa onnistua ja tehdä asiat oikein. Nyt helpompaa olla ilman, mutta aamut ja tietyt hetket edelleen vaikeita, mutta lähelläkään sortumista en ole ollut. Vastauksianne odottaen ja ihanaa talviviikkoa toivottaen!

Tommi Turmiola

[Avatar]

Rekisteröityi:
06/06/2011 17:01:57

Ei kirjautunut

Kyllä ne fyysiset nikotiinin vieroitusoireet häipyvät muutamassa hassussa päivässä mutta se tapa onkin sitten kuin hapolla etsattuna tupakoitsijan sielussa. Tärkein seikka savuttoman loppuelämän saavuttamisessa on oma vilpitön tahto. Itselläni nyt reilun seitsemän kuukauden savuttomuuden jälkeen on vielä lähiaikoinakin sattunut tilanteita joissa olen jo likimain ehtinyt kaivelemaan taskujani ennen kuin olen havahtunut realiteetteihin.

Mutta ne leukaluita kuluttavat purkat; mitäs jos lopettaisit het ja pitäisit niitä vaikka taskussasi mukana siltä varalta että himo kasvaa ylitsepääsemättömäksi. Tosin tuokin on käsite jossa kannattaa olla tiukkana itselleen eli älä työnnä paakkua suuhusi heti kun tupakka sattuu mieleen tulemaan vaan vasta kun on "pakko polttaa".

Kaikki lakot, myös tupakkalakot, loppuvat aikanaan. Sen vuoksi kannattaakin vain lopettaa tyystin.

Tillukas

[Avatar]

Rekisteröityi:
06/05/2010 18:44:57

Ei kirjautunut

Heippa iloinen stumpinväki, tsemppiä kaikille

Onnittelut kolmesta viikosta Perhonenxo!
Kova juttu noin pitkän tupakoinnin jälkeen.

Kysyit kuinka pitkään kannattaa syödä niksapurkkaa.
Vastaan että niin kauan kuin sinun kannattaa sitä syödä.
Eli on henkilökohtaista. Purkkapaketissa on myös paperi,
joka ei ole roskapostia. Siinä on eri mahdollisuuksia.
Kannattaa lukea. Itse myös luotin siihen.

Minä olin se tapaus joka saattoi tarvita jopa yli vuoden jäyssäämistä.
No en tiedä mutta purkka on viaton kuin murrosikä.
Lopetin puoli vuotta sitten kahvinkin juonnin, mutta en kofeiinia.
Jota tulee pieni määrä kaakaossakin.

Niksapurkan lopetan vasta kun minulle tulee oma halu.
Samoin kuin tupakanpolton lopettamisessa.
Ja aikoinaan alkoholismissa. Näin olen onnistunut.

Aitona nikotinistina kun minun on ollut "pakko polttaa",
niin minun on ollut myös pakko polttaa. Nikotiinikorvaushoidolla
sain ja saan ennaltaehkäisevän vaikutuksen,
ettei ylitsepääsemättömiä hetkiä ole tullut koko aikana.
Mutta! Ekan vuoden tarvitsin Stumppia yhtä paljon kuin purkkaakin.
Alunperin tänne tulinkin vielä tupakan kanssa,
kommervenkkini lienevät vielä täällä tiluksillani dokumentoituna.

Ps. Massille myös erikoistsempit ja kiitokset.
Valinta on ollut ja on edelleen coolisti sinun.

Tillukas

Harkitsijoihin 6.5.2010
Päättäjiin ja tumppaus 8.5.2010
Lopettajiin 13.5.2010
Ja loppu onkin historiaa.

Melisa

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Tillukas oikein hyvin perusteltua tekstiä. Itse jäystin 6-7 kk niksapurkkaa, siitä luopuminen lähti miedomman purkan kautta aina tavalliseen purkkaan asti. Me ollaan erilaisia kaikki, joten se mikä sopii yhdelle, ei sovi toiselle. Kannattaa luottaa itseensä. Niin kauan kun ei polta tupakkaa, hyvä on. Jos purkan syönti jatkuu vuosikausia, voi kysyä lääkäriltä.
Hieno kirjoitus Tillukas!

Tillukas

[Avatar]

Rekisteröityi:
06/05/2010 18:44:57

Ei kirjautunut

Hienoa Melisa kun olet jaksanut vuodesta toiseen tukea meitä.
Iso kiitos.

Harkitsijoihin 6.5.2010
Päättäjiin ja tumppaus 8.5.2010
Lopettajiin 13.5.2010
Ja loppu onkin historiaa.

Melisa

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Sinäkin olet jo konkari Tillukas!
Tämä oli aikoinaan niksapurkan rinnalla minun paras tukijani - Stumppi! Yritän omalla tukemisellani ns. maksaa velkaa. Mutta siis vuosien jälkeen kukaan ei kysy, millä tavalla lopetin. Lopputulos - savuttomuus - on tärkein tavoite. Toki kerron, jos joku kysyy ja muutenkin voin asioihin tietty ottaa kantaa, mutta ne ovat vain omia ajatuksiani ja kokemuksiani.

Tätä viestiä on muokattu 1 kertaa. Viimeisin päivitys24/01/2012 13:03:32

Siirry: