« Takaisin kotisivulle

Stumppi - keskustelu

Nenän tukkoisuus XML

Kirjoittaja Viesti

Ria

Rekisteröityi:
21/08/2007 15:57:02

Ei kirjautunut

Siis sama vaiva on ollut jo polttaessa mulla pienoisen nuhan kera. Nyt on nuha hävinnyt, mutta nenän tukkoisuus ei- tekis mieli kaivella jotain kuivunutta koko ajan nenästä tai muuten vaan hieroa sitä- ÄRSYTTÄVÄÄ!!!

Tiedä sitten onko joku krooninen vaiva mulla, mutta jos muillakin on ollut samanlaista piinaa -millä saitte sen häviämään tai helpottamaan?

Tuntuu kuin nenässä ei olisi limakalvoja vaan jotain kärpäspaperia mihin kaikki jää kiinni ja pysyy siinä....

puolirahtari

Rekisteröityi:
10/10/2007 21:02:44

Ei kirjautunut

Täytyy myöntää että itsellä on sama oire, joka myöskin oli polttamisen aikanakin. Jos pelkän nokan kautta pitäisi hengittää, sillä tuskin pärjäisi kun on niin ahdistuneet röörit Yksi asia tässä tuli mieleen mistä se voisi johtua (jonka itseasiassa juuri hoksasin ) on limakalvojen kuivuminen. Siihen auttaa ainakin kaksi keinoa:
1. kylmästi pumpulipuikon päähän vaseliinia ja sivelee sitä nenän limakalvoihin varovasti
2. kysyy apteekista kosteuttavaa nenäsumutetta.

sumutteen nimeä en muista, mutta kyseessä ei ole Nasolin. Tällaisilla eväillä tällä kertaa

Rape

Rekisteröityi:
01/08/2007 16:45:18

Ei kirjautunut

Heippa vaan nuhanenät! Apteekista saa A-vitamiinitippoja, jotka auttavat erinomaisesti kuivaan nenään, eikä maksa paljon...

Mulla on taas krooninen nuha kun olen polttanut viikon päivät säännöllisesti ja kaipaan jo tuota raittiimpaa nenää... mutta nenän mekaaninen tukkeuma voipi olla paitsi rakenteellinen ( liian ahtaat käytävät, polyyppeja, vanha murtuma tai luonnostaan vino nenä, tms) tai tuo allergisempi limakalvojen turvotus. Lääkäri pystyy kurkkaamaan sinne nenään ja toteamaan hyvin miltä siellä näyttää. En suosittele tökkimistä puikoilla edes sitä vaseliinia, ettei ne limakalvot vaurioidu lisää. Voi olla myös, että kyseessä on polttamisesta johtunut allergisuus, joka sitten vähitellen paranee itsestään. Eli kokeile ekaksi niitä A-vitamiinitippoja, jos eivät auta, mene sitten lääkäriin.

19.12.2008 klo 10.05 jää historiaan! Jokainen kokemus täytyy kokea ensin savuttomana, jotta voi sanoa olevansa savuton! 4.2.2009 uusi harkinta. Stumppasin viimeisen kerran perjantaina 13.2.2009 klo 16.55

Katja

Rekisteröityi:
26/04/2007 13:58:54

Ei kirjautunut

Mulla hävisi vuosikausia kestänyt nenän tukkoisuus lopettamisen myötä. Jokunen viikko tai kenties jopa kuukausi siihen meni mutta eipä ole ollut enää tuota ns. kuivumisen tunnetta.

Haaveeni savuttomuudesta toteutui Kiitos stumpin mahtavan tukiverkon
9.5.2007
[Email]

Mervi

Rekisteröityi:
24/05/2007 22:26:21

Ei kirjautunut

Mulla on tuo sama vaiva... Oon tuonne nenään tunkenu noita a-vitamiinitippoja,suolasuihketta,nasonexia ja vaikka mitä allergiasuihkeita.Nenäkannuakin oon kokeillut.Ei oikein mistään apua.Eikä sitä lääkäriltäkään herunut nyt syksyllä.Tosi ärsyttävä vaiva.Ja mulla ainakin tuntuu että henkeäkin ahdistais kun ei ilma kulje kunnolla nenän kautta.

Neidonvarjo

Rekisteröityi:
03/09/2007 15:29:44

Ei kirjautunut

Minä niistin viikon pari verta ihan tuon nenän takia. Jotenkin kuivalta tuntuivat limakalvot, siitä se menee ajan myötä ohi. Ainakin nyt on jo helpottanut mulla, vaikka aivastelen kyllä normaalia enemmän. Pitäisi kyllä siivota, olen pölylle allerginen, joten se aivastelu tuskin liittyy tähän vaan enemmän omaan laiskuuteeni. Heh.

Nenä tottuu uudestaan niin kuin vartalokin, tuohon savuttomuuteen.

/me lopetti tupakoimisen 3.9!

Siirry: