Silmu
![[Avatar]](http://www.stumppi.fi/pics/avatars/avatar07.png)
Rekisteröityi: 14/04/2009 22:43:03
Ei kirjautunut
|
Minä lopetin edellisen kerran tupakanpolton helmikuussa 2009. Söin kolmena päivänä nikotiinipurkkaa, jonka jälkeen lopetin purkan käytön. Ensimmäiset kuukaudet savuitta menivät helposti.
Ensimmäinen "vain yksi" tupakka syttyi elokuussa. Lähdin lomalle miehen kanssa. Jostain typerästä syystä olin päättänyt polttaa tupakkaa lomallani. Ensimmäisen tupakan poltin matkalla lomakohteeseen ja voin pahoin noin 1,5h sen jälkeen (siis oksensin ja päätä särki). Tupakka maistui aivan hirvittävälle ja olo oli aivan sairaalloinen.
Pari päivää meni ilman tupakkaa, kun ajattelin, että pakkohan sen on maistua kun selvästi muistin että olen nauttinut tupakasta ja siideristä.. Poltin taas ja kärsin taas seurauksista... Järkyttävät pahoinvoinnit meinasi pilata loppuillan.
Reissun jälkeen taas palasin savuttomaan elämään. Tupakka oli niin järkyttävän pahaa, eikä mieleeni tullut lainkaan että siihen voisin vielä palata- siis tupakointiin.
Mutta kuinkas kävikään. Loka-marraskuussa jäin kesälomalle. Lomailin ystävien luona, jotka polttivat PALJON tupakkaa ja lopulta sitten jotenkin ajauduin sinne tupakalle itsekin.
Olin ihan varma, että loman jälkeen pystyisin tupakoinnin lopettamaan. Ei tullut mieleenikään, että jatkaisin sillä tupakasta tuli edelleen huono olo.
Mutta...
Niin siinä kävi.
Lomalta jäi vielä tupakkaa tähteeksi. Ajattelin, että poltan askin loppuun ja lopetan sitten. Yritinkin olla polttamatta jonkin aikaa, ehkä päiviä, kunnes jollain verukkeella päädyin sitten kauppaan ostamaan sitä tupakkaa.
Siitä se sitten taas lähti se tupakanpoltto ja jatkui aikalailla tasan 2 vuotta, kun viikko sitten päädyin taas lopettamaan.
Tällä kertaa aion onnistua, vaikka välillä se nikotiinin sieltä huutelee ja houkuttelee.
Mitään korvaushoitoa en ole käyttänyt.
Se on aivan käsittämätöntä tuo, miten sitkeästi sitä ihminen koukuttaa itsensä tupakkaan. Minäkin maistoin uudestaan ja uudestaan, vaikka olo oli aivan hirveä, siis AIVAN KAMMOTTAVA, kun pitkästä aikaa poltin sen tupakan.
Silti jatkoin. Ja ehkä juuri siksi kuvittelin,etten jäisi koukkuun...
Nyt olen viisaampi. Tällä kertaa samanlaista hairahtusta en enää tee!
|