« Takaisin kotisivulle

Stumppi - keskustelu

Viikon päästä alkaa uusi elämä XML

Kirjoittaja Viesti

Melisa

Rekisteröityi:
04/04/2007 14:24:48

Ei kirjautunut

Ihminen käy välillä itsensä kanssa kauppaa. Toivottavasti et pääsee polttamisesta sopuun, mieluummin siitä kieltäytymisestä. Sanot itselles vaikka, että turhaan tässä kauppaa käyn asiasta, kun olen oikeasti (aikuisen oikeasti) päättänyt olla savuton, mä oon kans. Asiasta ei neuvotella! Kun olet päättänyt, pääset helpommalla.

Reilun 40 vuoden savutuksen jälkeen viimeinen tupakka 18.8.2005. Ei koskaan enää henkostakaan.

Rööki

[Avatar]

Rekisteröityi:
25/07/2011 09:25:53

Ei kirjautunut

Joo näin se on tehtävä, että kauppaahan ei tästä aisasta käydä. Ja PISTE!

Hienon alun jälkeen (tänään päivä nro 11) on ollut nyt muutaman päivän olo vähän "down" enkä tiedä miksi. Kaikki vain ärsyttää eikä mikään huvita. Mulla ei ole mitään oikeita ongelmia tällä hetkellä elämässä, joten olisko vieläkin jonkin sortin vierotusoireita. Eihän sitä tiedä mitä kaikkea niihin 4000 myrkkyyn sisältyy...

Toivottavasti tämä olo tästä kuitenkin pikkuhiljaa paranis kun alkaa käymään aviosiippaakin jo vähän sääliksi kun joutuu osittain olemaan sijaiskärsijän roolissa...

Mutta vaikka kuinka olis huono päivä niin en kyllä aio tupakkaan langeta, se on saletti!

Lopetus Pe 13.01.2012
Epäonnen päivä oli minun Onnenpäiväni!

Rööki

[Avatar]

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Se olisi tänään 2 vkoa täynnä tätä uutta savutonta elämää!! JIHUU !!!!
Viime kerralla sorruin jossakin näillä main, mutta nyt ei ole käynyt moinen ajatus edes mielessä. Samoin, jos esim. joku asia pännii, niin ei tule enää tupakointi mieleen ekana ongelmanratkaisumenetelmänä. Sen olen jo meinaan oppinut, että NIIN ihme aine tuo nikotiini ei vielä ole, että ratkaisisi ongelmat mun puolesta tai tekisi mitään muutakaan fiksua.
Nikotiini on vähän kuin joku ärsyttävä diiva - se odottaa että kaikki kyykkii ja kumartaa sen edessä, mutta sen ei tarvitse tehdä mitään kuin vain olla olemassa.... Eihän tuollaista suhdetta kukaan kestä ikuisesti....

Lopetus Pe 13.01.2012

Melisa

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Tuostapa tulikin mieleeni Postitiivareista tänään nappaamani ajatelma:

Kylvä ajatus, niitä teko.
Kylvä teko, niitä tapa.
Kylvä tapa, niitä luonne.
Kylvä luonne, niitä kohtalo.

Tuohan ainakin alkuosaltaan vastaa juuri tupakoinnin lopettamista. Omat ajatukset ja asenteet ratkaisevat siinä, niin kuin monessa muussakin asiassa.
Nikotiini voi olla kuin diiva taikka, niin kuin joskus kuvailin, inhottava rakastaja, joka vie sulta vuosien mittaan kaiken, mutta ei oikeasti anna mitään. Tekee sinusta addiktin itselleen, vie rahat, kauneuden (?), terveyden ja mielenrauhan.

Mutta, meinas unohtua tärkein - Onnea kahden viikon savuttomuudesta

Tätä viestiä on muokattu 1 kertaa. Viimeisin päivitys27/01/2012 10:30:45

Reilun 40 vuoden savutuksen jälkeen viimeinen tupakka 18.8.2005. Ei koskaan enää henkostakaan.

Rööki

[Avatar]

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Hei Melisa, kiva kun poikkesit antamassa taas viisauksia tähän päivään. Ja kun ajattelee niin juuri noinhan itse ajatuksesta saadaan rakennettua uusi tapa.
On se vain jännä, että oli asia mikä tahansa, niin niiden ajatusten vain pitää loksahtaa jollakin tavalla kohdalleen kaiken muun kanssa niin silloin alkaa tapahtumaan kummia.

Joka kerta olen ollut päättäväinen tässä tupakoinnin lopettamisessa, enkä osaa millään muotoa vääntää sanoiksi sitä, että mikä on tällä kertaa mennyt erilailla, koska mieli on tällä kertaa rauhallisen päättäväinen eikä ole ajatustakaan siihen suuntaan että haluaisin tupakoida. Kummallista, mutta ehkä olen vain elämässä juuri tuon ajatelman mukaan......

Lopetus Pe 13.01.2012

catri

[Avatar]

Rekisteröityi:
17/07/2011 17:26:24

Ei kirjautunut

Heippa Rööki!
Onnea, onnea kahdesta viikosta Hienoa kun oot päässyt hyvään alkuun ja viikkoja alkaa kertyä ! Hyvä kun sait ukkosi myös lopettamaan, meillä tuo vielä ramppaa tupakalla vaikkei enää yhtä tiuhaan ku ennen! Se haju on kuvottava!

Tsempit eteenkin päin, pidä vaan kirkkaana mielessä, että oot lopettanut etkä oo enää nikotiinin orja

- Catri -

viimenen tumppaus 17.7. klo 22.50

Rööki

[Avatar]

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Kiitos Catri onnitteluista. Joo kyllä se on ollut suuri apu kun mies ei enää haise tupakille. Vaikka kyllähän tuo ulkona vielä hyppää sen sähkötupakkansa kanssa, mutta kun sieltä tulee niin tuoksuu ihan hyvälle, vanilijalle yleensä ....
Sen olen laittanut merkille, että kun mies siirtyi tuohon sähkötupakkaan niin ne pihalla-hyppäämis- kerrat ovat kyllä harventuneet. Että siinäkin mielessä ihan hyvä vimpain, kuka haluaa sitä käyttää....

Tänä aamuna kun pukeuduin töihinlähtöä varten ja vedin puhdasta paitaa päälle, siinä kesken kaiken havahduin, että "Hei, onkos mulla mennyt vahingossa likainen paita takaisin kaapin hyllylle kun näin tuoksuu vielä vanhat hajuvedet." Siinä kun haistelin paitaa vielä muutaman kerran lisää, niin tajusin että paitahan vain tuoksui puhtaalle ja pesuaineelle. Oli kyllä NIIN outo haju meikäläisen nenään, että ilmankos en meinannut heti hoksata että mikäs tuoksu se tällainen on ......

Lopetus Pe 13.01.2012

Rööki

[Avatar]

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Tänään olisi sitten 3:n viikon etappi saavutettu. En olisi kllä itse välttämättä uskonut että tässä käy näin, että pystyn olemaan näinkin kauan savuttomana. Tämähän antaa aika lailla uskoa tulevaisuuteen.

Tupakka käy mielessä päivittäin, mutta mukana ei ole enää niin paljoa tunnetta/haikeutta kuin aiemmin. Se on lähinnä toteamus, että tässä ja tässä kohtaa ennen vetelin sauhuja ja vois olla kiva nytkin niin tehdä.....no tuo ajatus loppuu yleensä lyhyeen, kun tajuaa että eihän siinä ole mitään kivaa. Se on pelkkää orjuutta mistä ei saa hauskaa tekemälläkään....
Jos välttämättä haluaa kokea vielä sen kun keuhkoihin sattuu, niin voi mennä vaikka pihalle ja vetäistä äkkiä keuhkot täyteen -30 asteista ilmaa niin eiköhän vaikutus ole aika lailla sama....vaihtoehtona vain ehkä vähän terveellisempi ....

Ei muuta kuin tsemppiä kaikille täällä olijoille ja minä tästä lähden metsästämään kuukauden välietappia.

Pakko vielä huutaa: HYVÄ MINÄ !

Lopetus Pe 13.01.2012

Onerva

[Avatar]

Rekisteröityi:
04/05/2011 18:05:49

Ei kirjautunut

Hyvä SINÄ, Rööki! Täällä kiekaisen minäkin!

Kyllä se tupakka tosiaan himmenee siellä mielen syövereissä pikku hiljaa...nimimerk. "Kokemusta on". Tulee toki tilanteita, jolloin ajattelee, että NYT olisi sauhun paikka...minulla ainakin usein silloin, kun pinna palaa totaalisesti. Mutta ajatus lähtee yhtä nopeasti kuin tulikin; asia, joka v...ttaa, tekisi sitä edelleenkin, sillä eihän se tupakka sitä tilannetta korjaisi. "Tuttaisi" vaan kahta kauheammin!

Tsemppiä...kohta sitten kakkuun yksi kynttilä!

-Mens sana in corpore sano-

Uuden elämäni ensimmäinen päivä 1.6.2011!

Rööki

[Avatar]

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Kiitos Onerva onnitteluista.
Tarkkana saa varmaan olla pisemmän aikaa vaikka olotila onkin tällä hetkellä aika varma....

Pitääpäs alkaa etsimään hyviä kakkureseptejä. Tervetuloa vain kaakulle ja kaffille ensi viikon perjantaina. Aion meinaan pysyä savuttomana sinne asti !!!

Lopetus Pe 13.01.2012

Melisa

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Onnittelut kolmesta savuttomasta viikosta sinulle Rööki!

Pikkuhiljaa savuttomuuden aika pitenee. Ja sinun ei tarvitse tehdä mitään sen eteen, vain olla tekemättä, nimittäin polttamatta. Nooh, ei kamalan hyvä vitsi, mutta just tässä "toimii".

Kun kuukausi täyttyy ja viikkoja lisää, alkaa viikkojen laskeminen muuttua kuukausien laskemiseksi. Mutta laskemasta älä lakkaa.

Minulla pyörii tuossa ruudun alareunassa QuitTime -laskuri, joka kertoo aina reaaliaikaisen tilanteeni. Muistan olla aina yhtä kiitollinen, kun näen sen 6y5m2w2d. Vaikka ajattelisi, että tässä vaiheessa savuttomuus on jo itsestään selvyys, en ajattele niin läheskään aina. Tunnustan addiktina riskin, joka voi vaania, jollei ole tarkkana. Siksi niin mielelläni kerron savuttomuudestani, se pysyy myös ajatuksissani.

Noh, tulihan vuodatus.. joka tapauksessa pysy Rööki asemissasi, sinua seurataan katseella lähes päivittäin :

Tätä viestiä on muokattu 1 kertaa. Viimeisin päivitys03/02/2012 11:27:22

Rööki

[Avatar]

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Kiitos Melisa onnitteluista.

Mitä tulee tohon ajan/rahan laskemiseen, niin tuskin lopetan sitä ikinä. Kyllä se jotenkin pitää tätä motivaatiota yllä ja joka päivä tulee sellanen voittaja- fiilis kun päivät senkuin lisääntyy....

Joo tarkkana saa kyllä olla, seuranta vissiin pelaa ihan kiitettävästi ja jossakin postauksessa oikein aseella jo osoteltiin .....No, ei motivointi- keinoilla ole väliä kunhan vain toimii.....

Lopetus Pe 13.01.2012

catri

[Avatar]

Rekisteröityi:
17/07/2011 17:26:24

Ei kirjautunut

HYVÄ SINÄ!!!

Eli onnea Rööki! Kolme viikkoa takana, loistavaa! Tsemppiä vielä ihan valtavasti sen kuukauden etapin metsästämiseen, sehän ei enää ole ku pala kakkua . Pidä vaan pintas ja nauti raikkaasta, savuttomasta elämästä

- Catri -

viimenen tumppaus 17.7. klo 22.50

Rööki

[Avatar]

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Tänään olis päivä nro 26 ja edelleen savuton. Viikonloppuna oli hieman vaikeuksia kun iski taas ajatukset että "Mitä järkeä"....tai "Epäreilua kun en voi polttaa"....Voisko olla järjettömämpiä ajatuksia.
No niistä kuitenkin selvittiin ja tämä aamu on ollut erityisen mukava. Huomasin jossakin vaiheessa että oli mennyt MONTA TUNTIA etten ollut ajatellut tupakointia laisinkaan.

Toivon mukaan, ja mitä olen muiden juttuja lueskellut, niin pikkuhiljaa toi ajatusten väli pisenee ja pisenee ja kenties lopulta loppuu. Toivottavasti siis vain tupakoinnin ajattelu loppuu, eikä siis koko ajattelu sinänsä ...

Lopetus Pe 13.01.2012

Riinakaarina

[Avatar]

Rekisteröityi:
07/01/2012 10:28:09

Ei kirjautunut

Onnea Röökille Hieno suoritus. Itsellä vasta viikko savuntonta elämää takana joten tässä ei voi vielä tuulettaa. Heikoilla jäillä vielä ollaan, hetkittäin himo iskee ja vahvana. Pari viime päivää ollut tosi takkuamista, mieliala laskenut kuin lehmän häntä. No nyt vain leuka rintaa ja kohti uusia pettymyksiä
Joka tapauksessa olen iloinen muitten puolesta jotka ovat onnistuneet ja toivon että joku päivä itsekin kuulun niihin onnellisiin. Ja jokainen tupakaton päivä on minulle voitto.

Siirry: