« Takaisin kotisivulle

Stumppi - keskustelu

paha tapa yhä pahenee... XML

Kirjoittaja Viesti

donitsi71

Rekisteröityi:
11/12/2007 18:12:08

Ei kirjautunut

Ei voi olla totta,mut ei tuu mitään.En siis yksinkertaisesti pääse eroon.Toivottavasti saan lääkäriltä Zypan kuurin jolloin sitten voisin uudestaan yrittää lopetella ja jos en saa sitä kuuria,niin sitten mun vaan täytyy lopettaa hammasta purren.MUN ON IHAN PAKKO LOPETTAA SAIRAUTENI VUOKSI.TIEDÄN ETTÄ KUN ON ALKAVA KEUHKOAHTAUTUMA NIIN SILLÄ EI PARNE LEIKKIÄ.

reklaw

Rekisteröityi:
27/12/2007 14:52:42

Ei kirjautunut

Älä jää suremaan vaan kaikki keinot kehiin (niitähän nykyään riittää) ja uusi yritys käyntiin niin varmasti onnistut!

savuton 22.12.2004 lähtien.
[Email]

Virpi

Rekisteröityi:
03/04/2007 18:54:06

Ei kirjautunut

Hyvä syy ja tahto ovat jo paljon lopettamisen aloituksessa ja sen parempaa syytä kuin oma terveys ei varmaan olekkaan. Olen samaa mieltä kuin edellinen kirjoittaja että kaikki keinot vaan kehiin ja luja päätös, kyllä se onnistuu sinullakin!

Lyyli

[Avatar]

Rekisteröityi:
04/04/2007 10:59:54

Ei kirjautunut

Tsemppiä ja tahtoa vaan. Aluksi on kärvistelyä, mutta kun pidät mielessä lopettamissyyn, uskon sinun onnistuvan. Mikä onkaan parempi motivaatio kuin elämä.

Kaatua saa muttei jäädä makaamaan.

eerob

Rekisteröityi:
17/01/2008 20:34:18

Ei kirjautunut

Morjens Donizi71! -ja muut!
Mulla on astma ja keskivaikea keuhkoahtaumatauti; olen syönyt yhden Zyban -kuurin ja nyt on kolmatta viikkoa meneillään Champix -vastaava.
Olen tässä odotellut että minä aamuna loppuisi tupakoimisen mieliteko, välillä oon kärvistellyt puoleen päivään tupakoimatta ja sen avulla päässyt päivän kokonaismäärään n.7kpl savuketta/päivä.

Nyt tänään tulin ensimmäisen kerran Stumpin sivuille; josko löytäisin täältä motivaation ja apua lopettamiseen, sillä näyttää ettei hommasta tule mitään -ja kuitenkin TIEDÄN että on lopetettava.

Tätä viestiä on muokattu 1 kertaa. Viimeisin päivitys17/01/2008 22:07:11

eerob

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Muuten, nyt tänään kun olen tutkinut tätä Stumppia niin paljon enemmän tekee tupakkaa mieli kuin normaalina iltana.Olen savustellutkin enemmän kuin normaalisti; päiväannos mennee yli kymmenen, jota olen pitänyt viime viikosta lähtien ehdottomana rajana.

-Vaan kylläpä tämä Stumppi saa ajatukset ja tunteet pintaan, on jatkuvasti vähän kuin puoliksi "veet silmissä".

Kylli

Rekisteröityi:
02/01/2008 02:35:39

Ei kirjautunut

Hyvä! Se on nyt sitten sitä uhma-polttelua ja pian saat siitä kylläksesi ja ennen pitkää tulee sen sulle viimosenkin röökin vuoro:)

[Email]

eerob

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Eilen aloitin aamun tupakoimattomana.Sitten tuli pieni riita kotona ja ampaisin oitis kahvin kanssa parvekkeelle ja poltin 2 röökiä.(uhma,tekosyy?)

Tämän jälkeen "oli jo päivä pilalla"; hoidin asioita ja autoa ajaessani poltin melkein jatkuvasti.

Klo 15 jälkeen siirsin seuraavaa tupakointia myöhäisemmäksi.

Klo 23 päätin kokeilla etten mene iltatupakalle.

Tänään en ole polttanut yli vuorokauteen. on vaan jatkuva kankkunen, mutta olen tyytyväinen.

Tätä viestiä on muokattu 1 kertaa. Viimeisin päivitys19/01/2008 21:21:56

Kylli

Rekisteröityi:
02/01/2008 02:35:39

Ei kirjautunut

Waude! Hieno juttu, sillä vuorokausi on tupakoitsijalle pitkä aika savuttomana. Kyllä se kärsivällisyys kasvaa aikaa myöten ja tulee uusia tapoja purkaa turhautuneisuuttaan ja kenkutuksen tunteitaan.

[Email]

Teresa

Rekisteröityi:
11/07/2007 20:06:10

Ei kirjautunut

Tupakka on huono juttu, ei kannata olla tupakan tuttu.
Jos haluat olla raikas, älä liiku tupakkapaikass'.
Jos joku kehottaa sua polttaa, älä kuuntele tupakan orjaa.
Siis päätös on sinun, ei ystäväsi eikä minun.

Löytyi netistä hauska runo!
Tsemppiä!

Virpi

Rekisteröityi:
03/04/2007 18:54:06

Ei kirjautunut

Hienoa eerob, jokainen polttamaton savuke on polttamaton Kun saa hyviä kokemuksia siitä että ei poltakkaan niin se vahvistaa uskoa siihen että se tila vois olla mahdollista kokonaan

flikka

[Avatar]

Rekisteröityi:
08/12/2007 01:10:14

Ei kirjautunut

Tupakoinnin voi lopettaa vasta sitten, kun itse tahtoo. Pakolla ei voi lopettaa ainakaan lopullisesti. Itse uskon tähän.

Poltin melkein 30 vuotta ja lopussa poltin vähintään 30 savuketta päivässä. Mitään sairautta minulle ei kerinnyt kehittyä, mutta minua alkoi ärsyttämään riippuvuus tupakasta. Sen lisäksi minua jo vähän hävettikin polttaa.

Lopetin polttamisen 8.12.2007. Tuumasin, että nyt loppuu. Hankin apteekista inhalaattorin ja kielenalustabletteja. Sen jälkeen en ole polttanut. Nyt on jo seitsemäs viikko menossa ja onneksi enää ei edes tee mieli tupakoida, tupakka haiseekin nykyään niin pahalle, että mulkoilen kaikkia kaupungilla käryttäjiä.

Mieti rauhassa miksi haluat lopettaa tupakoinnin ja tee itsellesi selkeä suunnitelma miten toteutat lopettamisen.

Minä tein itselleni selväksi heti, että nyt ollaan tosissaan liikkeellä ja mikään ei tule horjuttamaan päätöstäni.

Aina ihmisellä on jonkinlaisia hankaluuksia, mihin vedoten voi mennä polttamaan, mutta kun tekee itselleen senkin asian selväksi ettei mitkään vaikeudet horjuta lopettamispäätöstä, niin sekin jo helpottaa savuttomana pysymisessä.

Onnea matkaan, kyllä se teiltä harkitsijoiltakin tulee onnistumaan, jos tällainen "vanha" nikotinisti pystyi lopettamaan ja vielä suht helposti. Olen todella ylpeä itsestäni nykyään.

eerob

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Mulla on nyt 3vrk takana polttamatta.

Pelkäsin tupakoinnin lopettamisen 1.päivää niin etten voinut ajatellakaan päättää siitä.En valmistellut erityisesti lopetusta vaan kesken päivän aloin vaan olla polttamatta -ilman mitään erityistä päätöstä.
Kun meni tunteja savuttomasti niin innostuin itsekin asiaan, joka aikaisemmin olisi vain pakko tehdä.

Nyt ihmettelen ja vähän pelkäänkin tuleeko vielä karseita polttamishaluja,
tuntuu että tällaista kyllä kestän vielä.
Yllätykseksi vieroitusoireet olivat kovat, kuin krapulassa oloa; päätä särki ja oli vaikea nukkua.Nyt tuntuu että oireet ovat vähenemässä.

eerob

Rekisteröityi:

Ei kirjautunut

Piti kysymäni: mulla on nikotiinipurkkaa jota en ole syönyt.
Onko niin että kannattaa jättää purkat syömättä -vai miten?

nipa

Rekisteröityi:
17/10/2007 06:21:23

Ei kirjautunut

Moikka eerob, jos syöt Champixia niin jätä pois kaikki nikotiinivalmisteet. Ainoastaan siten pääset eteenpäin tuon lopetuksen kanssa.

Kokeilempa tätä, päivä kerrallaan . Lopetin 05.10.2007
[Email]

Siirry: