| Kirjoittaja |
Viesti |
Terppa
Rekisteröityi: 16/01/2008 11:43:40
Ei kirjautunut
|
Olisko kellään heittää mitään nyrkkisääntöä nikkisten kestosta? Itselläni nyt kolmas viikko meneillään ja uskonpuute uhkaa hyökkiä niskaan. Pahasti.
Tupakointia en ristus vieköön halua aloittaa enää uudelleen ja jonkinlainen ennuste oireiden kestosta olisi paikallaan lopetus päätöstä vahvistamaan. Jos teiltä sellaista siis löytyy, niin kertokaa.
Kiitos
Tietenkin yksilöissä on eroja, tiedän sen, eli en kaipaa saivartelua vaan empiiristä aineistoa
|
Näillä mennään mitä on; Lääkkeet ja äijä-asenne.
|
|
|
Kötäle
Rekisteröityi: 30/11/2007 23:40:11
Ei kirjautunut
|
Kolmesta viikosta olen paljon kuullut puhuttavan.
...ja ne nikkikset on just niin kauheat kun sä annat niille luvan olla Kyllä se siitä!
|
Tupakoinnilla päätät synkän ja ikävän, sekä korjaat elämän virheet nopeammin
|
|
|
nipa
Rekisteröityi: 17/10/2007 06:21:23
Ei kirjautunut
|
Taas kerran tuo kötäle kertoi asian. Nyt vaan sellaista itsensä hallitsemista, eli kun olet päättänyt lopettaa tuon tupakin, niin siitä on pidettävä kiinnin.Et anna minkäälaista arvoa sille pirulle joka ehkä nytkin kuiskuttelee siellä korvan juuressa.
|
Kokeilempa tätä, päivä kerrallaan . Lopetin 05.10.2007
|
|
|
Katja
Rekisteröityi: 26/04/2007 13:58:54
Ei kirjautunut
|
Fyysiset nikkikset helpottaa yleensä sen kolmen viikon kuluessa eli sä oot tosiaan voiton puolella jo  Psyykkinen puoli onkin sitten se hankalampi,,,, eli sori ny, mut kyl se yksilöllistä on ... Toiset on saanu jo ennen lopetusta itsensä psyykattua niin hyvin että ei nikkiksiä ole edes sen kummemmin ja sitten on näitä maija meikäläisiä, jotka vielä puolen vuoden jälkeenkin silloin tällöin haikailevat sen kessun perään
|
Haaveeni savuttomuudesta toteutui Kiitos stumpin mahtavan tukiverkon
9.5.2007
|
|
|
Gemma
Rekisteröityi: 30/09/2007 18:45:51
Ei kirjautunut
|
Mulle kävi niin, että kun lopetin nikotiinivalmisteet tammikuun alussa, niin nyt alkaa olla tilanne se, että yöllä nukun heräilemättä kunnon yöunet ja päivälläkin on ajatukset jo paljon valoisammat. Mutta voi olla, että kirkasvalolampulla, kalaöljykapseleilla ja B-vitamiinilla on myös osuutta asiaan.
Kidutustahan tuo loppusyksy oli, mutta nyt tuntuu, että joku tärkeä muutos on tapahtunut parempaan suuntaan.
|
Aloitin savuttoman elämän 24.9.2007!
Nikotiinista luovuin 3.1.2008!
|
|
|
tutetu
![[Avatar]](http://www.stumppi.fi/pics/avatars/avatar09.png)
Rekisteröityi: 07/01/2008 21:07:03
Ei kirjautunut
|
Unettomuus kesti kolme viikkoa, viime viikonloppuna en tehnyt muuta kuin keskityin ulkoiluun ja nukkumiseen, ja sen jälkeen onkin ollut kunnon yöunet.
Muuta ongelmaa en huomaa kuin vaihtelevasti mieleen tuleva mieliteko, vähäisempänä tai koko päivän kestävänä harmina. Kyse on enemmänkin tavasta reagoida jossain tilanteessa, paikassa tms. Sen yritän sivuuttaa toteamalla, että mieli tekee, mutta en halua, ja keksimällä silloin jotain toimintaa.
Jaksa vaan pinnistää!
|
Päämäärääni kulkeva hissi on epäkunnossa, itse on kiivettävä omat portaani.
Savuton elämä alkoi 4.1.2008
|
|
|
ElinaKM
Rekisteröityi: 17/04/2007 18:48:53
Ei kirjautunut
|
Täällä moni sanonut unettomuuden kestäneen kolme viikkoa...
Herrekuud sanon minä, mulla takana vasta viikko ja alan muistuttaa erehdyttävästi zombieta! Siis tätä valvomista vielä kaksi viikkoa, oumaikaad, ei mää jaksa
Aattele Terppa, sulla takana jo kolme pitkää viikkoa. Täällä osa rämpii vasta ihan ekoissa aamuissa.
|
|
|
nyt tai ei koskaan
Rekisteröityi: 17/09/2007 09:05:09
Ei kirjautunut
|
Kaikki loppuu aikanaan, viekkaritkin...
Jonain päivänä tulee helpotus, siihen asti pitää vaan tsempata.
|
Varhainen lintu madon löytää, mutta vasta se toinen hiiri saa juuston.....
Lopetin 15.9.2007
http://www.haqur.com/script/SmokeFree/?key=2797
|
|
|
ElinaKM
Ei kirjautunut
|
Mulla ei kauheita viekkareita ole, toi unettomuus ainoa suuri ropleema.
Tätä viestiä on muokattu 1 kertaa. Viimeisin päivitys30/01/2008 13:50:40
|
|
|
Riikkis
Rekisteröityi: 07/01/2008 15:56:18
Ei kirjautunut
|
Mulla oli alussa kauhee unettomuus ja hikoominen. Nyt kun kohta on kuukausi täynnä, niin on tullu uus viekkari. Iltasin kun menen makaamaan sänkyyn, niin keuhkoista lakaa ahdistaa ja alkaa yskittää. Siihen ei sitten auta mikään...ilkeetä. Lähinnä viekkarit on kuitenkin henkisiä ha uskon niiden jakuvan minulla vielä pitkään.
Tänään töissä koin uskomattoman onnistumisen elämyksen. Eka asia mitä ajattelin, niin voi kun nyt vetäis röökin onnensa. Niin sitä vaan on pakko alkaa hallitsemaan tunnekuohuja muuten kun röökiä vetämällä.
|
|
|
heinola
Rekisteröityi: 10/04/2007 14:30:24
Ei kirjautunut
|
Terppa wrote:Olisko kellään heittää mitään nyrkkisääntöä nikkisten kestosta?
Pari vuotta, kertoi kerran joku Iltalehden raportoima tutkimus. Empiirisesti voin kertoa, että se voi pitää paikkaansakin, joskin oireet toki helpottuvat ja liennehtyvät ajan saatossa.
Joka tapauksessa sellaiset "kolmet viikot" kannattaa unohtaa heti kättelyssä. Kyllä tuo röökinlopetus vähintään puoli vuotta kestävä prokkis on. Kai nyt jokainen pystyy olemaan muutaman viikon röökilakossa, jos sillä tavoin siitä eroon pääsisi.
Tätä viestiä on muokattu 1 kertaa. Viimeisin päivitys30/01/2008 15:33:12
|
"Kerran luulin olevani väärässä, erehdyin."
|
|
|
ElinaKM
Ei kirjautunut
|
Lopettamisen jälkeen
20 minuuttia lopettamisesta
verenpaineesi laskee
sydämen sykkeesi tasoittuu
käsiesi ja jalkojesi lämpötila paranee
8 tuntia lopettamisesta
veren happipitoisuus paranee
elimistösi häkäpitoisuus laskee puoleen
vieroitusoireena tupakan mieliteko (menee ohi esim. nikotiinipurukumilla tai rautaisella itsekurilla)
24 tuntia lopettamisesta
häkä häviää elimistöstä
keuhkot alkavat puhdistua limasta ja muista tupakoinnista aiheutuvista jätteistä
sydänkohtauksen riski alkaa laskea
48 tuntia lopettamisesta
haju- ja makuaisti alkaneet parantua
vieroitusoireiden pahinta aikaa
72 tuntia lopettamisesta
keuhkojen toiminta paranee ja hengittäminen tulee helpommaksi
keuhkoputkien supistustila paranee
vieroitusoireet ovat merkki elimistösi puhdistumisesta
1 viikko lopettamisesta
elimistön verenkierto paranee (miehillä mahdolliset potenssihäiriöt vähenevät)
fyysiset vieroitusoireet helpottavat
2 viikkoa - 3 kuukautta lopettamisesta
käveleminen ja juokseminen on helpompaa
energisyys lisääntyy
3 - 9 kuukautta lopettamisesta
yskä, vinkuva hengitys ja hengitysvaikeudet vähenevät
keuhkojen toiminta paranee edelleen
ruokahalun paranemisesta johtuva painonnousu saadaan hallintaan
1 - 2 vuotta lopettamisesta
sydänkohtauksen ja sydänkuoleman vaara on vähentynyt puoleen tupakoitsijaan verrattuna ja riski sairastua sepelvaltimotautiin laskenut tupakoimattomien tasolle
10 vuotta lopettamisesta
riski sairastua keuhkosyöpään on pienentynyt 20 %:iin, munuaissyövän vaara alenee tupakoimattomien tasolle, vuosien tupakoimattomuus parantaa myös ahtautuneita verisuonia
|
|
|
ElinaKM
Ei kirjautunut
|
Tuon kopioin tupakkaklinikan sivuilta...
Tosiaan, pitää muistaa, että ne viekkarit kertoo siitä, että kaikki myrkkypaska on poistumassa elimistöstä. Eli se on hyvä asia
|
|
|
waagner_2
Rekisteröityi: 05/09/2007 20:49:30
Ei kirjautunut
|
täysin yksilöllisiä noi viekkarit,mutta 41v tupakointia,nyt kohta 2kk savuttomana ja ilman purkkaa viikko,enk välillä muista koko tupakkaa,luulen et kun tarpeeks haluu lopettaa sen myös unohtaa,enkä usko mihinkään puoliin vuosiinkaan,hautaan aivoistani koko tupakin 3kk jälkeen,näin on näreet.
|
talvisodassa oli vaikeempaa.
|
|
|
Panu
Rekisteröityi: 03/01/2008 13:00:57
Ei kirjautunut
|
Kauanko tää s**tanan kidutus kestää?
Veikkaan muutamaa kuukautta koko ajan lieventyen.
Mä olen ollut pian kolme viikkoa ilman nikotiinia. Välillä en edes muista koko "puutostilaa", mutta toisinaan se kyllä vaivaa. Ei tosin pahasti ja yli pääsee, kun lohduttautuu, että päivä päivältä sen pitäisi olla helpompaa.
Positiivisimmat lakon vaikutukset ovat tulleet vasta nikotiinin lopettamisen jälkeen. Verenkierto raajoissa on selkeästi parempi kuin entisellä ketjupolttajaminällä.
|
tervaus loppui 4.9.2007
nikotiini jäi 11.1.2008
|
|
|