| Viestit käyttäjältä: tutetu |
|
Lopettaneet »
1.1.2011 lopettaneet »
Siirry viestiin
|
Periksi ei pidä antaa!
Ori,
jotain kaunista ja kannustavaa sinulle kolmosiin!
|
|
Kyselyt ja gallupit »
Mikä on paras vuodenaika tupakoinnin lopettamiselle? »
Siirry viestiin
|
Mä sanoisin, että vuodenajalla ei ole mitään väliä.
Oma päätös sitoutua savuttomuuteen on se joka ratkaisee, sataa tai paistaa, on yö tai päivä, kesä tai talvi, rikas tai rakas, hyvä tai huono mieli tai omatunto, sisko sahalla töissä tai työtön... Joka ei halua keksii syyt, joka haluaa tekee mitä tahtoo.
|
|
Houkutukset ja selviytymiskeinot »
Mitä tapahtuu, jos kokeilee "yhtä tai kahta tupakkaa"?Kokemuksia? »
Siirry viestiin
|
Melisa wrote:En suosita kokeilemista.. Ja sitten se onkin taas liian myöhäistä, voipi vain todeta, että mä luulin voivani polttaa ne kaksi. Usko niitä, jotka ovat homman sun puolestas testannut, että sinä voisit jo valmiiksi uskoa ettei kannata.
Kun tähän lopettamiseeni ryhdyin aikoinani, päätin, etten koskaan, en milloinkaan, en kuuna kullanvalkeana enkä mistään syystä polta enkä ota yhtään henkostakaan. Se on se pienimmän riesan tie, kuten Tuntemattomassa sanottiin.
Melisa on oikeassa.
Minulla noin sata epäonnistunutta yritystä päästä irti tupakan orjuudesta päättyi aina "siihen yhteen". Eroon pääsin sillä ajatuksella, että enää ikinä en sytytä yhtäkään.
Tämä irtipääsy on onnistunut nyt 3 vuotta - enkä ikinä halua ottaa sitä riskiä, että testaisin. Olen tupakka-addikti, eikä minun todellakaan tarvitse testata. Ikinä.
|
|
Lopettaneet »
Liiru on päättänyt onnistua :) »
Siirry viestiin
|
Ihanaa Liiru, todella sydämestäni tervetuloa Olen ylpeä sinusta, sinä sinnikäs nainen
Oletkin hommannut oikein kauniin veturin, sen kyydissä on kiva kulkea. Junanvaunuun voisit kerätä mukaan kaiken hyvän ja kauniin, mikä vähänkin liippaa sinua ja savuttomuutta.
Ja ruusunpunaiset silmälasit
Tsemiä ja jaksamista
|
|
"Konkarit" »
savuton elämä »
Siirry viestiin
|
Kiitos Krisu onnitteluista!
Sinä olet selviytynyt hienosti taistelussa nikkistä vastaan ja toinen vuosi meneillään. Tsempit tähän vuoteen!
|
|
Lopettaneet »
Lopettamisen alkua CHAMPIX®-lääkeellä »
Siirry viestiin
|
Aivopesu on tärkein onnistumiseen vaikuttava tekijä.
Ajatukset tupakasta ja kaikesta siihen liittyvästä on käännettävä täysin toisinpäin.
Tupakkaa on pidettävä myrkkynä, josta todella haluaa eroon. On haluttava uudenlaista, savutonta elämää.
Aivot eivät kuulemma ymmärrä ei-sanaa. Jos mietit tupakkaa, se hallitsee ajatuksesi. Jos mietit savutonta elämää, siitä tulee tärkeä tuki ja tavoite.
Mieliteon hetkinä on enemmän tukea savuttomuuden ajatuksesta kuin tupakatta olon vaikeudesta.
|
|
Harkitsijat »
Haluan tupakoida? »
Siirry viestiin
|
Oletko perehtynyt siihen, mitä teet itsellesi tupakoidessasi?
Tupakkateollisuus tekee kaikkensa, jotta saisi ihmiset orjikseen. Tupakka ei ole pelkkää tupakkaa, vaan valmistajat lisäävät savukkeisiin aineita, jotka voimistavat tupakan addiktoivaa vaikutusta. Tupakka sisältää noin 4000 erilaista ainetta, monet myrkkyjä, jopa karsinogeenejä.
Miksi haluat imeä niitä itseesi?
Mitä haluat elämältäsi, mitä tavoittelet?
Palkinto voi olla kohentunut kunto ja itsetunto, helpompi elämä vapaana tupakan orjuudesta, kun tupakanhimo ei enää määrää tekemisiä ja haluamisia vaan sinulla on mahdollisuus itse valita.
|
|
"Konkarit" »
VUOSI(a) POLTTAMATTA --- Huuda HEP !!! [337 v] »
Siirry viestiin
|
Superkiitokset, Melisa!
Elämäni kaunein ja tärkein ruusukimppu, kyseessähän on elämäni tärkein teko oman itseni hyväksi.
Kukaan muu ei sitä olisi voinut tehdä, omia tekojani oli aloittaminen, samoin sytyttämättä jättäminen.
On todella kannattanut sinnitellä myös ne vaikeat hetket, että on tähän asti päässyt. Sinä ja monet muut stumppilaiset olivat niitä, joilta sai tarpeellisen tuen ja kannustuksen jaksaa jatkaa. Superkiitos!
|
|
Lopettaneet »
Ketkä kaikki vielä savuttomana? Ilmoittaudu tähän ketjuun :) »
Siirry viestiin
|
Tarza wrote: Täällä myös yhä savuttomana jo ajatteles meillä 2 vuotta.TUTETU silloin neuvoi ei sitä yhtäkään saa sytyttää,kiitos Tutetu,se neuvo auttoi kuten näkyy
Kiitos Tarza, itse sinä olet sytyttämättä jättänyt. Tosin silloin, kun jokin neuvo kolahtaa, kannattaa ottaa onkeensa Onnittelut kahdesta!!
PeTeR 2011 wrote:Tutetuhan se osaa kertoa, oliko kolmas vuosi paha, irtosiko pällivaha? Tsemppiä sulle.
Toistamiseen toista päivää, mää kun oon riippuvainen näihin kivoihin nikkisoireisiin
-tai siis lopetuskisan voittoahan mää vain tavoittelen...
PeTeR, ei minulla mitään pällivahaa ollut niin ei irronnutkaan Vuosi vuodelta on olo parantunut, ja vapaus vahvistunut. Mutta kaikkein innostunein ja motivoitunein olin eka vuoden, rinta rottingilla.
Lopetuskisan voittaa kun lopettaa sytyttämisen.
Tsempit jatkoon
|
|
"Konkarit" »
Siirry viestiin
|
Onniteltavia tuossa edellä on mielin määrin, KAT, Pernilla, Tamahe, Mirkku, Loppuu nyt, Krisu, Avea ja vaikka ketä.
Ollaan me kaikki aikamoisia sisupusseja, voittajia, onnistujia ja vaikka mitä.
Kaikille tasapuolisesti ja yksilöimättä onnittelut hienosta suorituksesta, taas jatketaan samaan tyyliin seuraavakin vuosi
|
|
"Konkarit" »
Siirry viestiin
|
HEP !!!
HEP !!!
HEP !!!
...enkä enää ikinä sytytä!!!
|
|
Lopettaneet »
Ketkä kaikki vielä savuttomana? Ilmoittaudu tähän ketjuun :) »
Siirry viestiin
|
Kolme savutonta vuotta koossa, neljäs alkoi
|
|
Lopettaneet »
31.12.2010 »
Siirry viestiin
|
pystäri wrote:..Tapa joka on kasvanut kiinni ja nyt haluan sen irti itsestäni ja toisaalta mie uskosin että eihän tää oo kiinni kuin päätöksestä ja lujana pysymisestä ja siitä et liikaa ei mieti koko asiaa!!
Siis tiedät kyllä kaiken oleellisen!
Mielestäni on helpompi opetella uusi tapa kuin vain luopua entisestä. Välittömästi kun kädet tai mieli kaipaa entiseen, pitää olla valikoima vaihtoehtoja, joista voi valita siihen hetkeen sopivan avun.
Ja sitten pidät päätöksestä kiinni, savuttomuus onnistuu parhaiten kun ei sytytä!
|
|
Lopettaneet »
31.12.2010 »
Siirry viestiin
|
pystäri wrote:Tuli luvattua vuosisitten perheelle ..mitä ihmettä ihminen odottaa töissä kun kaikki kiva on kielletty 
Entä jos lupaisitkin nyt itsellesi?
Nyt kun tupakoinnilta jää runsaasti aikaa, voit käyttää sitä kaiken kivan keksimiseen Jos saat vaikka 20 kohdan listan aikaiseksi, siinä on alkuajoiksi riittävä valikoima erilaisiin tunnetiloihin ja tarpeisiin, jotta väärät mieliteot tulee sivuutettua.
Vaikkapa:
- etsiä suurennuslasin kanssa iloa tuottavia asioita
- kehua ja kiitellä itseään hienosta päätöksestä
- aktiivisesti suunnitella uudenlaisia asioita joista nauttia
- liikunta ja liikunnan mukanaan tuomat endorfiinit
- suklaa
- stumppi
- säästyneiden rahojen käyttäminen
Kyllä niitä löytyy, kun otat käyttöön sen suurennuslasin tai lainaat muilta stumppilaisilta.
|
|
Päätöksen tehneet »
uusi vuosi..uudet kujeet.. »
Siirry viestiin
|
Lisäksi olisi tarpeen tehdä paljon töitä ajatusten kääntämiseksi 180 astetta.
Mielikuvan vaihtaminen ex-ystävästä, tuesta, palkinnosta, taukokaverista ja mitä kaikkia tehtäviä on tupakalle antanutkaan - kaikesta tuosta täytyy alkaa haluta eroon, pitää tupakkaa tappavana myrkkynä, petollisena ystävänä ja omana voittonaan jokaista polttamatta jäänyttä hetkeä ja tupakkaa.
Stumppilaisten tuki on vahvasti omaan kokemukseen perustuvaa vertaistukea, ja täysin ammattitaidotonta ja jokainen tukee omalla tavallaan.
|