« Takaisin kotisivulle

Stumppi - keskustelu

Viestit käyttäjältä: vapaana
Hienoa ja onnea sinulle. Siitäkin, että vaimo on vielä kotona. Ja toivottavasti pysyykin
Hyvän mietinnän aiheen heitit tuohon. Miksi tosiaan Nikkis on herra eikä rouva? Olkoon mikä on, ei minua sinänsä liikuta, mutta tuo pohdintasi personoimisesta on kiintoisa.
Ehkä on helpompi mieltää "vastustaja" henkilönä, kuin pelkkänä aineena, nikotiinina? Kun se aine onkin herra Nikkis, inhan ällöttävä, haiseva, ylimielinen typerys, sitä on helpompi vastustaa, potkia, lyödä ja mitä itse kukin kyseiselle herralle haluaa tehdä?

Onnea viidelle viikollesi, Sirkos! Ihmettelen kyllä miksi annat tupakka-askin lojua pöydällä kaiken aikaa nähtävänä?
Minä piilotin kaikki tupakkaan kuuluvat tavarat huolellisesti pois, ettei vain tulisi kiusauksia vielä näin alkuvaiheessa. Tasan viikko savuttomana ei sinänsä ole pitkä aika, mutta minulle se on pitkä!
Hyvää alkavaa viikkoa itse kullekin ja jatketaan savuttomalla linjalla!
Krisu, olet jo noin kauan ollut polttamatta, joten tiedät varmasti, että nuo halut menevät taas ohi ja sitten olet tyytyväinen kun pysyit lujana! Tsemppiä sinulle!
Krisu, vaikka kaikki veetuttaa niin vielä enemmän niin kävisi jos hairahtuisit!
Aattele sitä veetutuksen määrää ja vain yhdestä ainoasta tupakasta. Ei kannata, ei!
Hyvää syntymäpäivää Pirpanalle näin jälkikäteen! Annoit itsellesi hienon lahjan!

Aloitin suunnitelman mukaan myös naistenpäivänä ja hyvin on mennyt tähän asti. Champix poistaa vieroitusoireet niin hyvin, etten todellakaan tiedä niistä mitään. Mutta ne tavat, ne tavat... Tuhat kertaa päivässä käy tupakka mielessä ja tietynlainen levottomuus ja pakko tehdä kaiken aikaa jotakin ovat nykyiset olotilat Tarve tehdä jotakin laittaa lähtemään lenkille, mikä on tietysti hyvä ja muutenkin on tullut tehtyä rästitöitä. Ja joskus yllättäen huomaan etten ihan aina enää ajattele tupakkaa, silloin katson yleensä telkkaria tai olen koneella.
Mutta eiköhän se tästä. Tsemppiä kovasti itse kullekin pitämään savuton elämä jatkossakin
Hieno homma!
Huomasin myös tänään kaupassa kuinka hedelmätiskillä tuoksuivat kilpaa omenat ja muut hedelmät. On se nyt uskottava että tupakointi vie hajuaistin, vaikka aina olen väittänyt haistavani hyvin kaiken....
Mulla tänään kolmas savuton päivä.
Stemppiä jatkoon Ollille!
BEGI: Olen sietänyt hyvin Champixin, eikä oikeastaan mitään sivuoireita ole tullut. Aloitin lääkkeet ohjeiden mukaan, ensin viikko pienemmällä annoksella (2*0,5) ja sen jälkeen siirryin isompiin. Ainoa mitä huomasin oli, että tupakka maistui suorastaan pahalta viimeisenä päivänä ja sehän oli hyvä asia se!

Jos ilman oireita pystyt ottamaan sen puoli tablettia aamuin illoin, niin jatka toki. Ja jos pystyt olemaan polttamatta niin silloin se ajaa asiansa.
Tiedän muutaman jotka ovat käyttäneet Champixia, mutta joutuneet lopettamaan käytön noiden sivuoireiden takia. Yhdelle tuli myös ällö olo kahdesta tabletista/päivä ja hän siirtyi ottamaan yhden aamuisin. On ollut jo 3kk polttamatta...
Voimia sinulla jaksaaksesi jatkaa valitsemallasi tiellä!
Vapaana lopetti 8.3.2010 Champixin tukemana
Voi Krisu, vasta toinen päivä on menossa savuttomalla linjalla!
Mutta alkuun olen kuitenkin päässyt ja vaikka tiedän vaikeita ja tosi vaikeita paikkoja tulevan, niin ihan nämä alkumetrit ovat sujuneet kiitos Champixin hyvin.
Ja ehkäpä työ pöljyyskin vähenee ajan kuluessa ja keuhkojen ja aivojen puhdistuessa Siinä toivossa eläen vapaana tupakasta!
Jokainen tekee asiat kuin asiat omalla tavallaan ja tyylillään. Eikä kai toisilla ole siihen nokan koputtamista? Mikä sopii yhdelle, ei välttämättä sovi toiselle ja jokainen on oman itsensä paras tuntija (tai ainakin pitäisi olla).

Se mitä kirjoittaa ja kuinka kirjoittaa on myös kirjoittajan asia. Miksi pitäisi käyttää sanoja ja termejä joita ei tunne omakseen?
Ja sitäpaitti: minä tykkään sinun Sirkos tavasta kirjoittaa! Se on värikäs ja mielenkiintoinen ja saat kirjoituksiisi aina myös asiaa, joita joutuu miettimään!

Olen aikaisemmin kiertänyt kaukaa tällaiset tupakka-sivustot ja minua on suorastaan ärsyttänyt kaikkinainen tsemppikirjoittelu. Miksiköhän?
Uskoisin sen johtuvan siitä, että en ole ollut todellisuudessa valmis luopumaan tupakasta ja olen halunnut sulkea silmäni, voidakseni jatkaa polttamista. Olen yrittänyt viime vuosina useaan kertaan lopettaa, mutta surkeita ovat yritykset olleet.
Nyt uskon olevani oikealla linjalla ja myös sisäistänyt tämän homman ja ennen kaikkea: halu lopettaa tupakointi on todellinen. Ja siinä myös syy miksi "eksyin" sivuille aivan toisenlaisin miettein ja kirjoitankin jonkin verran. Ja samalla haen täältä kannustusta tähän isoon asiaan. Sillä iso se on, paljon isompi ja merkittävämpi kuin kukaan sellainen tietääkään, joka ei ole koskaan polttanut!
Ne kaikki tavat joita tupakointiin liittyy, niitä on kymmeniä, jopa satoja ja niiden muuttaminen on mielestäni se kaikkein suurin työ.
Tätäkin kirjoittaessani on jo pari kertaa mielessä käynyt että pitää mennä tupakille kun saan tämän kirjoitettua, vaikka todellista nikotiinin himoa ei ole (Champix-käyttäjä). Se tapa, että välillä käy tupakilla istuu vain niin sitkeästi jossakin selkärangassa tai aivojen sopukoissa tai missä lie, ja sen poistaminen on kovan työn takana.

Sirkos, kirjoitellaan ja luetaan edelleen, kannustetaan sen mukaan miltä itsestä tuntuu, oman tavan mukaan!
Niin että -->
Minullakin tänään ensimmäinen savuton päivä ja Champixin avulla olen sevinnyt suht hyvin. Paljon on pitänyt touhuta kuitenkin päivän mittaan, kun ei tarvi mennä polttelemaan...

Jaksetaan jatkaa savuttomana!
Hienoa Mommo!
Kyllä se tupakka mielenpäällä kaiken aikaa pyörii, ei käy kieltäminen, mutta Champix on minulla vienyt aika hyvin varsinaisen polttamishalun. Ne ovat ne kaikki totutut tavat joita kaipaan ja joiden poisjäänti jättää liikaa aikaa päivään

Hyvin on kuitenkin tämä ensimmäinen päivä mennyt, joten tyytyväinen olen!

Ja ne tsempit jokaiselle savuttomalle
Tästä se sitten lähtee se savuton elämä!
Huomasin aamusella, että se ruokailun ja tupakan erottaminen toisistaan oli hyvä juttu ja nyt kannan sen hedelmiä. No joo, eihän tässä vielä montaa tuntia hereilläoloaikaa ollut, eikä tuuletuksille ole varaa... Mutta eipä ollut tupakka heti aamukahvin seuraksi mielessä, jotakin siis auttoi se!

Nyt vain tiukkana ja päättäväisenä päivän loppuun, huomista ei kannata etukäteen surra!

Mites Mommo, kuinka alkoi päiväsi? Meillä kun oli sama päivä savuttomaan elämään siirtymiseen.

<-- kannustusta jokaiselle meille!
Mommo, kyllä se Naistenpäivä on hyvä päivä lopettaa! On siis sama päivä kuin minullakin ja aion myös pitää sen.
Kyllä minuakin vähän huolettaa kuinka käy ja joskus pelottaakin. Kun ne tavat ovat niin tiukassa...

Mutta yrittänyttä ei laiteta ja aivan varmasti onnistutaan joka iikka, kun ei anneta periksi tuolle herra Nikotiinille!

Täällä ei keväästä ole vielä tietoakaan, mutta aurinko paistaa jo komiasti ja on hyvä ulkoilla!
Voi Sirkos, kovilla olet, mutta älä luovuta! Käytä kaikki keksimäsi keinot selättääksesi tupakan!
Useimmillahan paino nousee, mutta ehkä kannattaa kuitenkin keskittyä ensin siihen, että pääsee tupakasta eroon ja sen jälkeen kilojen karistamiseen?

Juuri ne tavat tulevat minullekin olemaan se koetinkivi. Olen mielessäni kehitellyt keinoja, joilla pääsen tavoista eroon ja olen nyt viikon päivät "erottanut" ruokailua ja tupakointia toisistaan. Minulta löytyy inhalaattori, jota käytetään tupakan tapaan, siis imetään holkin läpi nikotiinia. Aion ottaa holkin käyttöön, jos oikein kova paikka tulee eteen, mutta ilman nikotiinikapselia...
Kannattaisiko sinunkin kokeilla tuota "itsensä pettämistä"? Kaikki keinothan ovat sallittuja!
Kovasti paljon tsemppiä sinulle!

Siirry: