| Viestit käyttäjältä: vapaana |
|
Päätöksen tehneet »
Ensi viikosta se alkaa!!! »
Siirry viestiin
|
Pirpana, onnea valitsemallesi tielle! Kun on tahtoa on myös konsteja
Olen syönyt nyt Champixia kuusi päivää (eikä tunnu missään...)ja ensimmäinen savuton päivä on ensi maanantai ja Naistenpäivä.
Kyllä se siitä
|
|
Harkitsijat »
Johan mie oon ollu pöljä! »
Siirry viestiin
|
Kiitos tsemppipeukuista! Otan kyllä kaiken kannustuksen vastaan ja vielä suorastaan odotan sitä
Melisa on aivan oikeassa ainakin minun suhteen, sillä tosi-tosimielellä olen lähtenyt tähän ja päättäväisenä siitä että tämä on se viimeinen kerta!
Nyt on viides Champix-päivä ja olen jotenkin pettynyt, sillä en tunne olossani mitään muutoksia, ei edes sivuoireita vielä ole tullut. Pientä annosta toki vielä otan, joten ehtii kyllä suuremmalla annoksella tulla jos on tullakseen. Enemmän olen huolissani siitä, että tupakka maistuu paremmalta! Onkohan se edes mahdollista?
Naistenpäivän aloitan joka tapauksessa savuttomana, olipa olo mikä hyvänsä.
<-- kaikille muillekin lopettaneille, pian lopettaville, lopettamista harkitseville ja niille, jotka eivät vielä edes harkitse! Perässä tulette kuitenkin joskus....
|
|
Lopettaneet »
Kyllä lähtee »
Siirry viestiin
|
Hieno homma että olet päässyt tupakasta eroon!
Se on aina niin yksilöllistä kuinka kukin reagoi lääkkeisiin. Luin juuri toisaalla, että joku oli joutunut lopettamaan koko Champixkuurin sivuvaikutusten vuoksi.
Minulla on viides päivä menossa Champixin kanssa ja en ole huomannut niin sitten minkäänlaista vaikutusta! Poltan edelleen normaalisti (Naistenpäivä on suunniteltu lopettamisen alkamispäivä) ja uskaltaisinko sanoa, että maistuu jopa paremmalta kuin pitkiin aikoihin Mistään sivuoireista ei tietoakaan, vielä ainakaan.... että erot ihmisten välillä ovat todella suuret! Olen polttanut 42 vuotta ja n. 15 kpl/pvä.
Mutta eroista huolimatta: Onnea sinulle, että voit elää savutonta elämää!
|
|
Päätöksen tehneet »
Siirry viestiin
|
Mariannez, miten olis jos hakisit pastilleja muutaman rasia, ehkä riittää jos ostat yhdestä kaupasta kaikki siellä olevat Joo, paha paikka se on, olen joskus myös kokeillut tuollaista "säännöstelyä", eikä siitä kohdallani mitään tullut.
Yritä nyt vain jaksaa sinnitellä ja mene lenkille purkamaan liikapaineita, jos siltä tuntuu. Tai lopeta kerralla tupakointi, ettei sitten tarvitse ottaa siinä mielessä toisintoa kaikesta tuskasta kun ensin nyt tuskittelet ja sitten kun lopetat kokonaan niin sama on edessä?
Niin tai näin tsemppiä sinulle kovasti!
|
|
Päätöksen tehneet »
50 vuotta - kannattaako enää lopettaa? »
Siirry viestiin
|
Mommo: Tervetuloa joukkoon ja mukavaa että kuljemme nyt "käsi kädessä" kohti savutonta loppuelämää!
Kyllä tuon pään kanssa joutuu töitä tekemään ja kovia paikkoja eteen tulee, mutta kunhan niistä ensimmäisistä pahoista paikoista selviää kunnialla, niin uskoisin sen antavan itseluottamusta roppakaupalla lisää. Ei ne pillerit yksin auta, jokaisen on itse kuitenkin tehtävä se oikea päätös ja myös pysyttävä siinä!
Nyt voidaan sitten Mommon kanssa kannustaa toinen toistamme, kun on kerran sama päiväkin valittu lopettamiselle
Sirkos: Jatka vain kieltolakiasi niin hyvä tulee. Kolme viikkoa savuttomana on minulle vielä neljän viikon päässä, sillä otin tänään sen kolmannen pillerin ja kun niitä pitää ensin viikon päivät napsia ennen sitä viimeistä savua, niin totesin tuon Naistenpäivän olevan vallan erinomainen päivä ensimmäiseksi savuttomaksi päiväksi
Siihen asti työstän tuota pääkoppaani....
Stemppiä meille kaikille!
|
|
Päätöksen tehneet »
Siirry viestiin
|
Sirkos: Totta pakiset jälleen ja täyttä asiaa mukavaan pakettiin laitettuna!
Kyllä se itsestä lähtee ja aivan sama asia kuin alkoholistilla: riippuvuudesta eroon pääseminen on kiinni juuri omasta halusta, mutta kun se halu ja pyrkimys eroon riippuvuudesta ovat jo olemassa, niin kanssakulkijoiden kannustus ei ole ollenkaan pahasta
Minähän haen täällä jo etukäteen pönkitystä omaan haluuni päästä tupakasta eroon. Vasta toinen tabletti on nielaistu tänä aamuna, että tie on vasta alussa.... mutta huomasin tuossa illalla että Naistenpäivä on vallan erinomainen päivä aloittaa savuton elämä ja siihen on sopivasti ohjeiden mukainen aika!
Melisa: En sittenkään haluaisi sanoa tupakkaa rakastajaksi, pikemminkin ikäväksi asuinkumppaniksi, joka on orjuuttanut minua vuosikymmenten ajan. Itse siihen olen alistunut ja kuvitellut vielä hallitsevani elämääni... Nyt olen potkaisemassa tuon asuinkumppanin ulos kodistani ja elämästäni ja aloittamassa todellisen itsenäisen elämän vapaana!
Ja kyllä, me teemme sen! Jokainen omassa elämässään omalla tavalla ja täällä yhdessä toisia kannustaen!
|
|
Päätöksen tehneet »
Siirry viestiin
|
Minä aloitan lopettamisen tänään!
|
|
Päätöksen tehneet »
Siirry viestiin
|
Kyseessä on Champix-lääke ja tuo 112 kpl:n pakkaus on tarkoitettu 8 viikon ajalle. Siis kahden pakkauksen määrä riittää n. kolmeksi kuukaudeksi.
Mutta kuten sanottu, pakkausselosteessa ei ollut mitään noin suuresta pakkauskoosta vaan suurin on 56kpl, mistä olin tietoinen jo ennakkoon...
Pähkäilin tuossa illalla sitä, kuinka tuo lääkkeen hinta onkaan muodostunut Suomessa. Kas kun keskivertopolttajalta menee varmaankin tuo 100e kuukaudessa tupakkaan Meillä jotka itse väsäämme menee vähemmän, minulla 50-60e. Päiväkulutus on pitkän seurannan mukaan n. 15kpl, ei siis täyttä askia.
Siinäpäs se tenkapo tuleekin kun pitäisi kerralla lyödä se 200e apteekin pöydälle, mutta jostakin, jotenkin meinaan klaarata tämän homman. Se ei saa kaatua nyt yhteen pakkauskokoon!
|
|
Päätöksen tehneet »
Siirry viestiin
|
Sirkos: "Nyt olen taas lopettamassa. Menossa kuudes vuorokausi ilman apuja. Tai no, ananasjenkkiä ja rusinoita kuluu kilokaupalla. Vieroitusoireita ei juurikaan ole - vielä. Koko ajan on kuitenkin mielessä: kannattaako ryhtyä näin raakaan leikkiin? Mitä mieltä olette? Lopettaminen on psyykkisesti niin tuskallinen kokemus, että olen miettinyt, onko mitään järkeä lähes 70-kymppisenä luopua niistä harvoista iloista, joita tässä iässä on jäljellä. Ikiaikaisen ystävän hylkääminen kouraisee tosi syvältä omaa identiteettiä."
Kysyt tuossa ensimmäisessä viestissäsi, että kannattako tähän ryhtyä. Vastaukseni on selkeä Kyllä!
Keuhkoahtaumatautia jo sairastavan kannattaa luopua tupakasta jo hoidonkin vuoksi, sillä tietääkseni esim happilaitteita ei saa kotiin jos vielä polttaa. Ja ne laitteet tulee jossakin vaiheessa todella tarpeen!
Veljelläni on myös KAT, todettu muutama vuosi sitten, mutta lääkitys oli hyvin vajavainen siihen asti kunnes hän lopetti tupakan polton. Lääkityksen saaminen riippuu kyllä myös paljolti lääkäristä, sen sai veljeni huomata. Toinen ei antanut juuri mitään, mutta yhden pahan kohtauksen jälkeen sattui lääkäri, joka todella paneutui veljeni lääkitykseen (ilman moralisointia). Tosin happilaite jäi saamatta tupakoinnin vuoksi. Seuraavan äärimmäisen pahan kohtauksen jälkeen hän lopetti tupakoinnin kerrasta poikki, ja hyvän lääkityksen ansiosta voi suht hyvin tällä hetkellä.
Ei ole tarkoitus pelotella, mutta tosiasioita on katsottava silmästä silmään! Juuri veljeni sairastumisen vuoksi olen minäkin päättänyt nyt ehdottomasti lopettaa. Niitä päätöksiä on tosin ollut jo useampikin tässä viime vuosina, mutta nyt otin järeämmät aseet käyttöön ja tänään aloitin Champixin.
Se mitä kirjoitit vuosikymmeniä jatkuneesta suhteesta tupakkaan on niin tosi! Minulla on myös sama tunne että olen jättämässä "ystävän", mutta jos saan sen myötä terveemmän loppuelämän, niin jääköön ystävä, joka sittenkin ottaa enemmän kuin antaa!
Voimia sinulle jaksaaksesi jatkaa valitsemallasi tiellä ja savutonta loppuelämää!
|
|
Päätöksen tehneet »
Siirry viestiin
|
Kalliita ne lääkkeet ovat, se on totta, mutta meinasinpa pyllylleni lentää kun apteekissa kysyin seuraavan pakkauksen hintaa: oli melkein 200e! Pakkauksessa on 112 tablettia. Tämä aloituspakkaus maksoi "vain" 105e, mutta sisältää puolta vähemmän tabuja.
Siis miksi tuo seuraava on niin iso ja sitä varten hintava? Nikottelemaan joudun myös tuon takia aika tavalla, sillä tulot ovat mitä ovat...
Pakkausselosteessa pakkauskoot ovat kyllä aivan erilaisia, eikä noin isoa edes mainittu. Niissä siis vanhaa tietoa?
Oli miten oli, ensimmäinen tabu vaikuttaa jo vatsassa asti
Hattua nostan sille joka onnistuu pääsemään tupakasta eroon täysin luomuna, tai korvaushoidon turvin! Että tsemit sinne päin!
|
|
Päätöksen tehneet »
Siirry viestiin
|
Ei ole vaikeaa: kerrot että haluaisit lopettaa tupakanpolton ja sen tueksi toivot saavasi Champix-lääkkeen.
Mua jännitti myös se pyytäminen, mutta turhaan jännitin, lääkäri oli hyvin ystävällinen ja kannustava. Muutama kysymys terveydentilasta kuuluu toki asiaa (on tilanteita joissa lääkettä ei voi käyttää) mutta siinä se sitten onkin.
Olen jo niin monta kertaa yrittänyt yksin ja ne yritykset ovat olleet suorastaan surkuhupaisia, että en enää yritä, vaan hankin niin kestävän "kainalosauvan" että savuttelu loppuu!
Kaikki keinot ovat sallittuja ja jokainen käyttää itselleen sopivaa keinoa. Pääasia on että siitä tupakasta pääsee eroon!
Edelleen kannustusta ja tsemppiä sinulle toivotan
|
|
Päätöksen tehneet »
Siirry viestiin
|
Samat on aatokset minullakin että nyt loppuu! En enää edes yritä "luomuna", vaan haen tänään lääkkeet ja huomenaamulla alkaa lääkekuuri ja sitä rataa.
Meillä taitaa olla suurinpiirtein sama aikataulu, joten kannustetaan toisiamme
Tässä ensimmäinen iso TSEMPPI sinulle!
|
|
Päätöksen tehneet »
Siirry viestiin
|
Melissa: Hassua kuinka päinvastaisesti olemme toimineet! Mutta ihmiset ovat erilaisia joka asiassa ja hyvä niin.
Joka tapauksessa huomaan nyt, että toimintani ei ole ollut tuloksia tuottava ja syy taitaa olla siinä, että olen jättänyt aina itselleni "takaoven" auki. On helppo langeta kun kukaan muu ei tiedä koko asiasta mitään, enkä näin ollen ole menettänyt kasvojani... niin sitä ihminen pettää itseään!
|
|
Harkitsijat »
Johan mie oon ollu pöljä! »
Siirry viestiin
|
Olen vuosikausia miettinyt tupakoinnin lopettamista ja yrittänytkin muutaman kerran, tuloksetta. Joskus olen netissäkin lukenut erinnäisiä asioita tupakasta, mutta yleensä ne kirjoitukset ovat vain ärsyttäneet...
Nyt kun olen selaillut ja lukenut näitä sivuja, olen todennut itsestäni sen seikan, että olen ollut pöljä!
Siis mistä voisi saada itselleen vahvistusta ja kannustusta paremmin kuin juuri toisten kokemuksista lukiessa? Ei mistään!
Hyvin epäillen selasin noita keskusteluja ensin, jopa vähän hymähdellen, mutta kyllä asenteeni on nyt parin päivän lueskelun jälkeen täysin muuttunut, kun olen todennut niin monen muun kanssakulkijan painivan saman asian kanssa, siis tupakoinnin lopettamisen kanssa. En olekaan ainoa lajissani ja kaikki nuo onnistuneitten kirjoitukset antavan nyt minullekin uskoa, että tulen myös pystymään siihen!
Tulenhan? Joo-o kyllä tulen!
|
|
Päätöksen tehneet »
Siirry viestiin
|
Viisaita, viisaita ajatuksia Sirkosilla ja teillä muilla! Kyllä noiden sanojen luulisi kannustavan jokaista lopettajaa.
Kuulun myös kauan tupakoiviin (n.42v), mutta nyt sen viimeisen päätöksen tehneisiin ja kaikkeni aion yrittää. Sen verran kokemusta aikaisemmista lopetusyrityksistä on, että aivan tuosta nuin vaan ei homma hoidu, vaan kyllä siihen on paneuduttava kaikella sisulla ja tarmolla. Ja kaikki "kainalosauvat" ovat luvallisia
Olen ennen kiertänyt kaukaa nämä tämän tyyppiset foorumit, sillä kun edes harkitsen lopettamista niin ainakin minua suorastaan ärsyttää toisten tupakasta puhuminen! Sitä en tiedä miksi näin on.
Nyt meinaan kuitenkin seurata tiiviisti täällä muiden yrityksiä ja onnistumisia ja kaiketi haen myös kannustusta?
Olen nimittäin mennyt ennen sillä linjalla etten ole kertonut läheisillenikään lopetusyrityksistä ettei kukaan pääse sanomaan yrityksen kariutuessa tyyliin: mitäs mä sanoin... Nyt kerron asiasta läheisilleni ja jään odottamaan hurraa-huutoja ja kannustusta
|