« Takaisin kotisivulle

Stumppi - keskustelu

Viestit käyttäjältä: anita
Onneksi Olkoon , Toivoton
Nyytti wrote:Ihanaa Mani!!! Reipasta puhetta sulla ja suoraa!!! Ja voi niin totta!!!

Terv. Paksuhko ja savuton, onnellinen kantaäiti Nyde
palisanteri
Jokainen päivä on oikea ja hyvä päivä lopettaa sauhuttelu ! Kertarysäyksellä lopetin itsekkin kun minullakin oli PAHA flunssa menossa ja henki ei meinannut kulkea ja itse asiassa olin silloin sen takia ensiavussakin. Lääkäri säikäytti sanomalla että rouvalla on sitten keuhkoahtauma ja siitä vaan sitten suoraan osastolle !!!!!!!!!!.....pääsin kummiskin kotia 3h.siellä ensiavussa oleskelun jälkeen eikä kukaan enää puhunut ahtaumasta mitään...oliskos ne siellä otetut keuhkokuvat olleet niin puhtoiset kummiskin että ei sitten ollutkaan SITÄ tautia..(lääkäri sanoi nuo edel.main. sanat ennen kuvia! )
En kyllä tiedä tänäpäivänäkään onko minulla ahtauma vai ei..olen kyllä kysellyt joskus kun olen lääkärillä ollut mutta vastausta en ole saanut. Itselleni tuli astma+ koivu- ym. allergiat -04..joten ei olleet nekään hyvät yhdistelmät tupakkaa ajatellen. Lekuri sanoi silloin (-07) että ethän polta enää ja sanoin että en.Siis kertarysäys siis lopetukseen. Se oli suoraan sanottuna pelottava kokemus !(siis se epäilys ahtaumasta! )
Toivotan sinulle onnea ja tosiaan hae niitä avuja jos tuntuu siltä.
Kaikki keinot sallittuja Yhdelle sopii yksi ja toiselle toinen mutta pääasia että tupakasta pääsee eroon
perhonenxo :Hienoa Jatka samaan malliin
Muistan ikäni !

Mulla oli flunssa ja kun "sain" astmankin -04 niin sehän onkin aina jännää et meneekö noin niinkuin "normisti" ohi vaiko pitääkö ottaa kortisoonikuuri vaiko mennä sairaalaan....
No ..oli 7.5-07 ja klo 17.00 +pikkasen yli kun olin vetänyt viikon kuurin kortisoonia astmanpahenemis vaiheeseen (saat...räkä tauti) ja meni pahemmaks eikä henki oikeen meinannu skulata ja tupakka teki tiukkaa.... joten ensiapuun PEIJAKSEEN. Siellä sit vauhdilla toimenpidehuoneeseen ja droppia suoneen ja maskin kautta keuhkoon...johan alkoi aurinko paistaa... kuvatkin ottivat keuhkoista ja myös verikokeet imastiin käpälästä noh....lekuri tuli siihen ennenkuin oli mitään tuloksia tullu ja sanoi et rouvalla on ilmeisesti keuhkoahtauma jotes riirretään teijät tuonne osastolle suoraan ja sanoi mulle että ettehän enää polta johon mä (olin varmaan ton uutisen ja muutenkin olotilan takii shokissa) että EN POLTA IKINÄ ENÄÄ)! Olin siellä ensiavussa 4h. ja sit pääsin kotiin. Lekuria en nähnyt enää , en ainakaan muista ja en kyllä osaa ku ihmetellä miks pääsinkin himaan.. yritin siinä kyllä sit kysellä että eikös ookkaan ahtaumaa kun kotiin pääsen mutta ei kukaan vastannu..
Siinä on kuulkaas semmoinen kertalaaki lopetus tuprutukselle jotta että !!!!!!! 27v.tupakkia eikä kertaakaan lopetuksia/lakkoja...ai niin.. yhen kerran kun oli keuhkoputkentulehdus joka kesti viikon ja oli tosi paha ,en voinut polttaa ollenkaan. Yritin kyllä mutta sattui liikaa.. Tosta tulikin taas mieleen että mulla oli joka vuosi joko syksyllä tai keväällä keuhkoputkent. ei oo enää ja flunssatkin on jääny minimaalisiksi . Mut siihen vaikuttaa toi mun astmalääkekkin jonkun verran kun otan aamuin- illoin.
Et semmonen tarina
7.5.2011 tuli 4v. täyteen
HEP , HEP , HEP ,HEP
Tutetun muistolle ... osanottoni läheisille...
Moi vaan kaikille tutuille ja tuntemattomille Enpä olekkaan aikoihin käynyt täällä.... Savuttomuus jatkuu ja pysyy . En kadu yhtään ja toivon että täällä on monta jotka tekevät hyvän päätöksen itselleen ja ottavat päämääräkseen savuttoman elämän ja vapauden tupakan määräämästä "orjuudesta" Tsemuja vanhoille ja uusille savuttomille
Se on hyvä päivä LOPETTAA TUPRUTUS JA ALOITTAA UUSI SIVU ELÄMÄSSÄ!!!!!! Kannatan ja laitan peukut ja varpaatkin pystyyn teidän kaikkien niin päättäneiden puolesta !!!!!!
Kiitokset iso A... Pian on siitä vuosi kulunut ja suuntaan taasen pohjois-karjalaan.. ..mutta etiä päin
Täysin savuttomana 3,5 vuotta

Siirry: