| Viestit käyttäjältä: artisti-maksaa |
|
Korvaushoidot ja lääkkeet »
Näin minä onnistuin, kunnes.. »
Siirry viestiin
|
Olin tupakoinut yli 20-vuotta ja useaan otteeseen yrittänyt päästä savukkeista eroon. Päätin etten puhu lakosta, koska lakko aina päättyy ja etten puhu lopettamisestakaan, koska se luo paineita, vaan puhuin lopettelun opettelusta. Vaihdoin tutun savukemerkin täysin tuntemattomaan merkkiin ja vähensin savukkeiden polttamista siten että aina tupakan tarpeen iskiessä sytytin savukkeen ja otin ainoastaan muutaman savun ja sitten sammutin savukkeen. Laitoin sen keskenjääneen savukkeen takaisin askiin ja seuraavalla kerralla taas sama juttu. Yhtä savuketta saatoin siis poltella neljäkin kertaa ja tupakan kulutus putosi huomattavasti. Muutaman kuukauden jälkeen vaihdoin savukkeet nicoretten freshmint purukumiin. Siihen miedompaan ja nikotiinin tuskan iskiessä otin purukumin. Puolitoista pakettia purukumia satunnaisesti syötyäni vaihdoin nicoretten euca-menthol makeisiin ja aina "tupakan tuskan" iskiessä otin imeskeltävän eucalyptys-menthol makeisen.
Jossakin vaiheessa jätin makeisetkin pois, mutta 9-kuukautta meni että välillä tuli tupakka mieleen ja tupakoinnista näki untakin. Kunnes sitten huomasin etten enää ajatellut ollenkaan savukkeita ja jos joku toinen poltti, niin se haisi kamalalle. 3,5-vuotta olin polttamatta ja sitten kun tutustuin kapakkaan ja keskusteluja toisten ihmisten kanssa tunnuttiin käyvän ainoastaan tupakkapaikalla, joten viikonloppuisin sitten pari sikaaria polttelin. Ei ollut ongelmaa moneen kuukakuteen että olisi siitä lähtenyt tupakointi uudestaan käyntiin, mutta menin sitten vanhoja tuttuja savukkeita polttelemaan ja sitten ei jarruja enää saanutkaan päälle. No sitä yritetään sitten uudestaan opetella lopettamista, mutta alku on aina hankalaa, kuten jokainen joka lopettelee tai meinaa lopettaa tietää.
Kaikkein parastahan se olisi jos suoraan voisi stopin pistää, mutta kaikki eivät siihen pysty.
|
|
Korvaushoidot ja lääkkeet »
Chantix »
Siirry viestiin
|
Onko tuo Champix sama kuin Chantix?
http: // www.chantix.com/index.aspx?chtxsrc=CHW10018699&cmp=BAC-Brand29&o=46129908|220770921|35464098
|
|
Kyselyt ja gallupit »
Nousiko painosi lopetettuasi tupakoinnin? »
Siirry viestiin
|
Joo toistakymmentä kiloa tuli ihan lyhyessä ajassa. Ruoka rupesi muutenkin kulinarismia harrastavalle henkilölle maistumaan vieläkin paremmin. 3,5-vuotta olin polttamatta, mutta tupakka tuli sitten taas kuvioihin ja nyt tarttis taas yrittää siitä eroon.
|
|