| Viestit käyttäjältä: Ansba |
|
"Konkarit" »
VUOSI(a) POLTTAMATTA --- Huuda HEP !!! [351 v] »
Siirry viestiin
|
HEP
Ansba
|
|
Lopettaneet »
Aina vaan vääntää »
Siirry viestiin
|
Kiitokset vaan kaikille.
Yritin tänään lopettaa niksapurkankin syönnin, mutta iltapäivällä "retkahdin". Täytynee nyt vaan ensin ilmeisesti vähennellä, tuntuu olevan sen verran nikotiiniriippuvuutta siitäkin. Hauskinta oli se, että mieli ei hetkeäkään tehnyt tupakkaa, vaan nimenomaan purkkaa. Söin sitten jenkkiä, mutta eihän se mitään auttanut ja niinpä sitten otin sen niksapurkan. Että tämmöistä...
|
|
Lopettaneet »
Ketkä kaikki vielä savuttomana? Ilmoittaudu tähän ketjuun :) »
Siirry viestiin
|
|
Olen syönyt sellaista n. 12-15 purkan tahtia päivittäin 2mg:n purukumia.
|
|
Lopettaneet »
Aina vaan vääntää »
Siirry viestiin
|
|
Tänne ketjuun kohdaltani viimeinen raportti kahdeksan kuukauden savuttomuuden jälkeen. VAIKKA on usein vääntänytkin ja elämä on tuntunut vaikealta, niin päivääkään tupakoimaatomana en ole katunut.
|
|
Lopettaneet »
Ketkä kaikki vielä savuttomana? Ilmoittaudu tähän ketjuun :) »
Siirry viestiin
|
Täällä sitä vieläkin sinnitellään.
Nyt olisi vihdoin tavoitteena lopettaa tuon niksapurkan syönti ja koettaa miltä nikotiinittomuus tuntuu ja mitä oireita tässä vaiheessa siitä aiheutuu.
Hyvää syksyä toivotellen
|
|
Lopettaneet »
Aina vaan vääntää »
Siirry viestiin
|
Kiitos viestistäsi. Lohduttaa, kun ei ole yksin.
Näinhän sanotaan, että neljännekselle lopettajista se on helppoa ja neljännekselle hyvin vaikeaa ja loput ovat siinä välillä.
Me kai ollaan sitten sitä vaikea-neljännestä.
Niksapurkasta en ole edes ajatellut luopuvani, se sentään vie vaikeimmat olot.
Hyvät jatkot
|
|
Lopettaneet »
Aina vaan vääntää »
Siirry viestiin
|
On se kumma, että vieläkään en seitsemän tupakoimattoman kuukauden jälkeen voi tuota otsikkoa muuttaa, mutta lupaan sen tehdä heti, kun väännöt lakkaavat.
Taistelua jatketaan, periksi ei anneta. Jos ei muusta syystä, niin ainakin siksi, että haluan nähdä helpottaako tämä joskus...
Jotta nyt en säikyttäisi ketään tupakoimattomuuden alkutaipaleella tarpovaa, on kuitenkin korostettava sitä, että eivät nämä nykyiset väännöt missään tapauksessa ole yhtä vaikeita, kuin silloin alussa.
Hyvää jatkoa kaikille
|
|
Lopettaneet »
Aina vaan vääntää »
Siirry viestiin
|
Sillä purukumilla minäkin olen sinnitellyt. Ensin söin 4mg purkkaa ja nyt kolmisen kuukautta 2mg:sta. Aina kun on tehnyt oikein mielettömästi tupakkaa mieli olen ottanut purkan ja se helpottaa kummasti. Koukussa purkkaan siis olen, mutta se ei haittaa, sillä nikotiini on tupakassakin se vähiten vaarallinen aine. Purkassa on lisäksi nikotiinia huomattavasti vähemmän kuin kessussa.
Lisäksi ajoittain olen käyttänyt inhalaattoria. Sillä nimittäin saa juuri sen pahan maun suuhunsa, joka tupakassakin oikeasti on. Kessuhan ei todellakaan maistu siltä, miltä se toisten polttamana tuoksuu.
Voimia vaan, kyllä se varmasti vielä iloksi muuttuu (sanovat kaikki, jotka ovat vuosia olleet polttamatta).
En ole vielä tavannut ainuttakaan tupakoinnin lopettanutta, joka harmittelee lopettamispäätöstään, mutta olen tavannut lukemattomia, jotka ovat pitkänkin tupakoimattomuuden jälkeen aloittaneet uudelleen ja harmittelevat sitä tosi paljon.
|
|
Lopettaneet »
Aina vaan vääntää »
Siirry viestiin
|
Täällä vielä mukana. Puoli vuotta täynnä!
Moneen kertaan on käynyt todella lähellä tupakoinnin aloittaminen uudelleen, mutta aina on järki (tai ainakin rahanmenon pelko) pelastanut.
Tunne-elämän heittelyt ne tuntuvat olevan tässä hommassa näköjään ne vaarallisimmat asiat.
Tsemppiä kaikille muillekin
|
|
Lopettaneet »
Aina vaan vääntää »
Siirry viestiin
|
Viisi kuukautta täynnä
Niin kauan tänne raportoin kun vääntöjä vielä edes joskus riittää. Kyllä ne onneksi kaiken aikaa helpottavat.
Nikotiinipurkkaan olen jäänyt koukkuun, mutta siitä en välitä tippaakaan On sentään jo sitä miedointa, eikä noita nyt enää mene kuin vajaa levyllinen päivässä.
Kaikkein pahimmilla hetkilloä olen inhalaattoriinkin turvannut, jotta olen saanut muistutuksen röökin pahasta mausta suuhuni.
Tsemppiä ja hyvää kesää kaikille
|
|
Lopettaneet »
Aina vaan vääntää »
Siirry viestiin
|
Taas tällainen raportinpoikanen: Vaikka helpommaksi kaikki muuttuu, silti helpoksi ei milloinkaan.
|
|
Lopettaneet »
Aina vaan vääntää »
Siirry viestiin
|
Taitaa olla taas raportoinnin paikka.
Nyt on pari päivää ollut helpompaa, mutta kyllä tuossa sitten olikin niin pirun vaikeaa, että ilman teidän(kin) tukeanne tämä poika polttaisi jo nyt.
Kyllä minä yhä edelleen jauhan nikotiinipurkkaa ja kaivoin pahimpina hetkinä naftaliinista vanhan kunnon inhalaattorinkin. Sen läpi kun vetää ilmaa niin kovaa kun jaksaa, saa nikotiinia menemään jonkin verran keuhkoihin asti ja sekös panee yskimään oikein vanhaan tupakointimalliin. Muistaa taatusti miksi tähän hommaan lähti. Minulla nimittäin oli keuhkotutkimuksissa jo viisi vuotta sitten enää 70 prosenttia keuhkojen kapasiteetista tallella.
Täällä sitä siis ollaan tupakoimattomien joukossa - ainakin tänään
|
|
Lopettaneet »
Aina vaan vääntää »
Siirry viestiin
|
Kyllä tämä riippuvuus on ainakin asia, jota en voi muuttaa. Tänään oli repsahdus lähempänä kuin kertaakaan koko päivää vaille neljänä kuukautena.
Oikeastaan ainoa syy, joka tänään piti vielä tupakoimattomana, oli, etten halunnut vaimonkin alkavan polttaa. Tiedän edellisestä yrityksestämme, että hän aloittaa välittömästi, jos minä aloitan, vaikka lopetti vasta kolme kuukautta minun lopettamiseni jälkeen.
Tänään kyllä vielä kestän, ja se riittää tänään
On se
|
|
Lopettaneet »
Aina vaan vääntää »
Siirry viestiin
|
Taidatpa olla oikeassa tuossa, että yhtä vääntöä koko elämä, mutta yritän ymmärtää muita ihmisiä ja katsoa asioita enemmän ulkopuolelta, niin aina on vähän helpompaa.
Tuolla AA-liikkeessä on käytössä sellainen tyyneysrukous, jonka olen omallekin kohdalleni valinnut. Se tuntuu myös joskus auttavan.
Kiitos vaan kannustuksesta kaikille päivä kerrallaan tässä mennään, toivotaan parasta ja pelätään pahinta
|
|
Lopettaneet »
Aina vaan vääntää »
Siirry viestiin
|
On tämä yhtä helv.ttiä, että kohta olisi neljä kuukautta tupakoimattomuutta takana ja aina vaan tuon otsikon voi allekirjoittaa.
Onneksi sentään ne vaikeimmat hetket menevät ohi yhä nopeammin ja niitä tulee harvemmin, mutta ottaa tämä vaan niin koville.
Onneksi on vaimo tukena, kohta kuukauden tupakoimattomana hänkin.
|