« Takaisin kotisivulle

Stumppi - keskustelu

Viestit käyttäjältä: Katski
Kiitokset onnitteluista, juu raikkaaseen hökkeliin on muutettu toisinsanoen eipä muista täällä käydä enää niin useasti kuin ehkä pitäisi teitä muita käydä kannustelemassa Keskeytin tuon kokkikoulun ja keskityn nyt pääsykokeisiin, vaikkakin tein tuon päätöksen turhan myöhään, mutta kuten lopettamisessakin, parempi myöhään kuin ei millonkaan Kevään jatkoja ja tsemppiä teille kaikille! Kun tarpeeksi haluaa niin kyllä sitä onnistuu!
Kiitokset! Eipä se isukki pystynyt viikkoakaan olemaan ja Allenin kirjankin pistin kavereille kiertoon ku sekin lojui kahvimukin alustana olohuoneen pöydällä, harmi sinänsä :/ Mutta kuten sanoit, itsestään se on lähdettävä. Mulla tulee pian vuosi täyteen jota lähden Lanzarotelle avokin kanssa juhlistamaan Aivan mahtavaa, ei sen puoleen, en lopettaessani olisikaan uskonut repsahtavani, sen verran vahva päätös se noin vuosi sitten oli. Päivääkään en ole katunut, ja muutaman ystäväni lopetuksen apuna olen ollut menestyksekkäästi! Lukeminen on mitä on edelleen, ei siitä kyllä tupakkaa enää syytä erkkikään, mutta motivaatio on siinä kadoksissa pahemman kerran. Ehkä sekin sitten aikanaan Liikuntaa olen alkanut harrastamaan, joka toinen päivä salilla ja kunto noussut aivan valtavasti. On se ihmismieli vaan kumma, pakottamalla ei tule mitään, mutta kaikki ajallaan Kevään jatkoja ja tsemppejä kaikille
Harmi että täällä on näin hiljaista, ajattelin piipahtaa täällä pitkän tovin jälkeen, toivottavasti kaikki kuitenkin mallillaan ja mielellään vielä savuttomana, mutta kunhan ehjin nahoin, niin se on pääasia! Ilmottelehan itsestäs piltti Tsempit!
Hei vaan kaikille tänne, itse lopetin melkein vuosi sitten ensin ihan vaan ajattelin kokeilla, kunnes kolmen kuukauden kärvistelyn jälkeen löysin tuon hienon kirjan. Sen jälkeen ei ole minun tehnyt kertaakaan mieli ja sääliksi vain käy kaikkia itsensä myrkyttäjiä. Jos teille tulee heikko hetki, miettikää vielä hetki ennen kuin sytytätte, selviätte kyllä huomiseen, ja huomenna ajattelette, että kyllä minä nyt vielä huomiseen ja lukekaa kirja uudestaan jos tarve vaatii! Maaliskuussa tulee vuosi täyteen, enkä iki maailmassa kadu päätöstäni lopettaa, on tämä savuton elämä niin paljon ihanampaa! Jos minä pystyin siihen, niin kyllä tekin pystytte! Tsemppiä hirmusesti kaikille
Onnittelut Catrillekin, on niin hienoa nähdä että moni on onnistunut lopettamaan itsensä myrkyttämisen, tsempit jatkoon ja toivottavasti pääset pian nyrkkeilemään
Onnittelut Onervallekin! Mukava käydä täällä stumppilassa pitkästä aikaa ja huomata että moni on pysynyt savuttomana, aivan mahtavaa Itsekin menen juhlistamaan vuoden savuttomuutta Lanzarotelle tuossa maaliskuun loppupuolella
Onnittelut Esudo, suunnilleen samoihin aikoihin kun tämä elämänmuutos aloitettiin, hienoa että olet pysynyt elämäsi viisaimmassa valinnassa!
Tsemppiä nyt massi, kyllä sä siihen pystyt jahka et vaan anna periksi ja menet päivä kerrallaan! Ajattele vaan positiivisesti ettet tarvitse tupakkaa mihinkään ja elämä on paljon ihanampaa ilman!
Niin tai näin nyt ketuttaa. Isäni lupasi lopettaa uutenavuotena (niin niin, en henkilökohtaisesti usko tähän uudenvuoden lopetukseen kenenkään kohdalla, mutta jos joku siinä on onnistunu, hieno homma).

Päätin ostaa hänelle sitten Allenin kirjan joululahjaksi. Ja hän ei edes avannut koko pakettia kun kerroin mitä sisällä oli! Että ottaa aivoon. Sen sijaan hän oli tilannut sähkötupakan (ei nikotiinia) ja kuvittelee vahvasti tupakoinnin olevan pelkkä tapa. Voi isä raukkaa kun tietäisi et tupakointi on huumeriippuvuutta. En ole uskaltanut soittaa ja kysyä miten menee, koska uskon vahvasti hänen repsahtaneen huomatessaan vieroitusoireensa sähkötupakasta huolimatta.

Niin paljon kun haluaisinkin auttaa, niin en voi, koska motivaation on tultava itsestään ja isäni ei selvästikkään kyllä ollut "lupaustaan" tehdessä täysin tosissaan... Harmin paikka.

Tsemppejä kaikille mulla se 9 kk täynnä vuodenvaihteessa. Vuoden täyttymistä odotellessa!
Niin se aika vaan menee, savuitta edelleen enkä edelleenkään usko että joskus polttaisin uudellee, sen verran hyvin tää lopetus meni.

Nyt kamppailen saamattomuuden kanssa, elämä vaan junnaa paikallaa, ja mulla ei muka oo aikaa tehdä mitään, vaikka oikeesti mulla ei olekaan muuta ku aikaa. En ymmärrä yhtään, vituttaa suorastaan. Ei liikuntaa ei kiinnosta, lukeminen pääsykokeisiin ei etene toivotulla tavalla lähinnä toivottomalla, olen alkanu mössäilemään sikana kaikkea suorastaan paskaa ja yhdistettynä liikkumattomuuteeni, tiedän sne kohta kostautuvan. Vaikka ylipainoa ei vielä olekaan, kunto taatusti huonompi kuin sellaisella.

Nyt viisaat elämää nähneet stumppilaiset neuvoa kehiin, mikä vaivaa ja mikä neuvoksi? Itse olen kuluttanut aivoni puhki, mutta ei mitään muutosta, samaa päättäväisyyttä kuin lopettamisen suhteen oli ei vaan synny eikä löydy. Tsempit kaikille uusille ja vanhoille!
Ihan fiksua tekstiä kyllä sinäänsä, mutta kyllähän huumeetonta ja rattijuopotonta tästä maasta yritentään tehdä siinä missä koirankakatonta, savutonta tai mitä muuta tahansa ihmiselle enemmän tai vähemmän haitallista.

Tämä savuttomuuskampanja, vaan sattuu liikuttamaan enemmän, mikäli se koskee itseään. Vaikka minustakin tutkimustulos yhteiskuntaluokkien terveystasoista onkin ehkä hieman irrelevantti ja toisaalta päivän seläväkin, on se tutkimus siinä missä orgasmin päätteleminen askeleen pituudesta. Mutta myös egoa pönkittävä niille jotka ovat savuttomia tai lopettaneet (ylemmästä luokasta en tiedä, mutta koen olevani parempi ihminen, en kuitenkaan tarkoita sillä muiden olevan huonompia, vaan sitä, että oma elämäni ja tekoni ovat parempia ja myös korteni yhteiskunassa kannattavampi kuten kapitalisti sanoisi).

Totta kyllä on se, että savuttomuuskampanja ei tunnu olevan oikeilla raiteilla tai ainakin ratapuut puuttuvat. Jokainen haluaa kuulla positiivista riippuvuudesta vapautumisesta ja jokainen haluaisi tietää miten siitä voisi vapautua, parhaiten tietävät ne, joilla on kokemusta ja totta, komiteassa enemmistöllä sitä ei ole. Peloitteluitakin tarvitaan, jotta voidaan pienentää tupakanpolton aloittamisen riskiä nuorilla ja valitettavasti myös aikuisilla. Joillekkin tehoaa se, että oma lapsi itkee pelkäävänsä äitinsä kuolevan, joillekin keuhkoauhtauman diagnosointi ja joillekin aika.

Itse en ole huolissani niinkään pelotteluista ja irrelevanteista tutkimustuloksista, vaan lähinnä siitä, että tupakkayhtiöt itse tukevat ja rahoittavat lähes kaiken tässä maailmassa mm. nikotiinikorvaustuotteet, aseteollisuutta ja lapsityövoimaa. Tämä ei kyllä saanut minua lopettamaan vaan oma terveyteni, mutta näin jälkeen päin sitä alkaa ymmärtämään mistä on oikein kysymys. Hyvä esimerkki on tupakanlopetuskampanjassa se, että nikotiinikorvaustuotteita ja lääkkeitä markkinoidaan riippuvaisten tupakkarahoilla, mutta esimerkiksi muita keinoja ei siellä lääkärin vastaanotolla kerrota.

Niin tai näin, jokainen ihminen tekee valintansa itse ja kärsii myös valintansa seuraukset. Valitettavasti joskus myös muiden on kärsittävä, ja siksi meitä koitetaan valistaa tekemään "oikein" tavalla tai toisella.
Harmi piltti etsä joudut vieläki painiskelemaan, jotenki en pysty täysin ymmärtämään sitä enää sen jälkeen kun Carrin kirja "valaisi" mut, mutta onneksi ja joskus myös valitettavasti me ollaan erilaisia. Tsemppejä sulle hei, ja koitas nyt keksii joku juttu, miten pääset tosta tupakan psyykkisest koukusta veke ja toivottavasti kaikki kääntyy taas hyväksi (niinku niillä yleensä on tapana)! :thumbsup:
Hienoo, täälläki viel messis, semei
Kiva et täällä näyttää menevän hyvin, tsempit!
Oi voi, aika kuluu silmissä. Ei onneks ketäään kaivannukkaan ole, ainakaa tänne asti kirjottelemaan oo tullu. Savuttomana edelleen ja aikomuksena koko loppuelämä. Mieli ei tee yhtään, en tiedä ketä 5000€ voitti mutta tänne seudulle tuli rahat. Onnittelut voittajalle! Mulla on tässä kiireitä ku kahta koulua ja pääsykokeita samaan aikaan ja sitte vielä koitan saada loputkin muuttotavarat tänne Piikkiöön vaikka muutin tänne virallisesti jo heinäkuussa. Mutta näin täälläpäin, mites teillä? Tsemppejä kaikille!

Siirry: