« Takaisin kotisivulle

Stumppi - keskustelu

Viestit käyttäjältä: tupex
Hei taas! Päälle kuusi viikkoa takana ja nyt jo livahtaa puheeseen, että olen lopettanut tupakoinnin. Aikaisemmin sanoin etten polta nyt. Halu olla polttamatta on ollut suurempi kuin halu polttaa. Ei se vanha käytösmalli kovin hevillä jätä rauhaan. Kun olin ollut pari päivää polttamatta laitoin ylös paperille syitä olla sytyttämättä. Kaikki kelpasi. Syitä tuli 33 kpl. Oireisiin taitaa kuulua mensujen väliinjääminen. Kyllä kiristi pipoa. Kiristää välillä päivittäin vieläkin. Ei haittaa. Kaikki tunteet menee aikanaan ohi. Ärsytysosasto kirvoitti makeat naurut, kun ajattelin etten jaksa enää olla näin hullu. Nyt mietin, onko muilla verenkierto tehnyt temppuja? Itse punastun paljon herkemmin tai oikeastaan hermostuessani korvani muuttuvat tulipunaisiksi! Eli aika usein. Mielenkiintoista. Ihanaa, kun ei tarvitse enää miettiä, että koska voin polttaa seuraavan kerran ja minne voin mennä polttamaan. Riippuvainen vielä purkasta, mutta sen voi pistää vielä huoletta suuhun! En halua lyhentää elämää tupakalla!
Itkettää, mikään ei kiinnosta tai innosta. Nelisen viikkoa mennyt tupakatta ja olen kuin kävelevä katastrofi. Kaikki ärsyttää, varsinkin ihmiset ympärillä. Enpä uskonut, että tälläisiä olotiloja tulisi. Yritän yleensä olla positiivinen asian kuin asian suhteen. Onko kokemusta, kauanko masennus yleensä kestää?
Moi kaikille! Olen 43-vuotias nainen ja torstai-iltana en mennytkään polttamaan illan viimeistä tupakkaa. Eli oikeastaan 2. päivä menossa tupakatta. Vieroitusoireita on ollut vaikka minkälaisia. Lihakset jäykkinä ja vähän särkevinäkin, sekava ja levoton olo, kädetkin tärisee. Jotenkin tuntuu, että koko keho aivan uuden asian edessä kun ei ole jatkuvassa häkätilassa. Jokaisesta tunnista, välillä hetkestä olen onnellinen, kunhan saan viettää sen tupakatta. Purkat, laastarit ja inhalaattori käytössä. Lueskelin muiden viestejä ja ajattelin kertoa, että täällä on myös yksi viekkuhoidossa oleva, joka haluaa jälleen vapaasti hengittää.

Siirry: