Nikotiinipurkka ja hampaat

Miten on, vahingoittaako tuo nikkispurkka hampaita?
Pureskelen sitä aika runsaasti kun nyt kärvistelen
tässä ilman tupakkia.

Viestejä yhteensä

• editoi huhtikuu 2007
    Marinne, ei ainakaan mulla ole vahigoittanut ja siinähän on xylitolia, miksi se vahingoittaisi? Toki siitä olis varoitukset jos niin olis etenkin kun on apteekin tuote ollut. Joillakin on vahat paikat lähteneet kuten varmaan lähtis jos puris yhtä kiivaasti mitä vaan päivittäin.
    Itse olen syönyt elämässäni nikotiinipurkkaa varmaan vuoden eikä ole tullut mitään.
  • editoi huhtikuu 2007
    Kiitos Virpi vastauksesta. Käytän tuota Nicotinell lakritisia ja siinä on vissiin sorbitolia. Tälläkin hetkellä pureskelen sitä.
    Ei vielä potuta pahemmin. Mutta tupakkaa tekee mieli.
  • editoi toukokuu 2007
    En usko, että kyseinen tuote on hampaille "vaarallista".Silloin alkuaikoina kun söin purkkaa, se oli hedelmänmakuista, ja pehmeää.Silloin huomasin, että se ikäänkuin jäi kiinni hampaisiin.Illalla joutui tikuttamaan pitkään, että sai purkan kappleet pois hampaiden välistä. Jos se olisi makeutettu sokerilla, reikiintyminen olisi edessä nopeasti.Hampaiden välit täynnä sokeria yötä päivää. :?: Ei hyvä.Siis jatkamme matkaamme hymyssä suin. Jokainen tupakoimaton päivä on voittopäivä. :thumbup: ps.Niin pian kuin on mahdollista kannattaa siirtyä normaalipurkkaan.
  • editoi toukokuu 2007
    Maukka, kiitos vastauksesta.
    Huomaan, että minulla on kova nikotiinintarve kun pureskelen sitä
    purkkaa lähes jatkuvasti.
    Hohhoijaa, addiktiosta toiseen. :oops:
  • editoi toukokuu 2007
    Juu, mulla sama homma, eilen oli ennätys, meni toista liuskaa purkkaa. Alkoi tuosta jo tulla aika morkkis, teki mieli heittää pyyhe kehään mutta tänään on ollut taas helpompi päivä ja älysin tuon olevan vaan nikkispirun juttuja taas, yrittää saada tuntemaan syyllisyyttä ja epäonnistumisen tunnetta kun syön purkkaa että lankeaisin. Ehei, en perhana anna periksi :twisted:
  • editoi toukokuu 2007
    Ei kai ne vahingoita jos on muuten hampaat ees kohtalaisessa kondiksessa. Mut mun hampaat ei kestäny jatkuvaa jauhamista ja hammaslääkäriki sano et yleensä kyllä suosittelee nikkispurkan syöntiä mut ei mulle. Että varmaan ihan turvallisin mielin voit pureskella!
  • editoi toukokuu 2007
    Alkuun, sanotaan ensimmäiset viikot on hyvä syödä purkkaa.Toiset ovat sitä vastaan, mutta 30vuotta tupakointia, niin on turha ottaa paineita purkasta, takoitus on käsittääkseni, päästä eroon tupakasta.Itse söin lähes kaksi kuukautta, enkä kokenut olevani mikään luuseri.On henkilöitä jotka ovat vuodenkin jauhaneet purkkaa, ja sanoneet, että 100 kertaa helpompi on päästä siitä eroon, kun tupakasta ja tavasta polttaa.On huomattu, että toisille alku ilman mitään on liian kova paikka,siitä seurauksena muutama päivä hampaat irvessä taisteltu tupakkaa vastaan ja sitten luovutus, ei tästä tule mitään. Purkkaain on järkevää syödä kohtuudella.Jokainen savuton päivä on voittopäivä. :thumbup: :thumbup:
  • nasunasu pohjoisessa
    editoi toukokuu 2007
    Mulla alkoi jonkun verran vihloa hampaita tuo nikkispurkka. Vajaa viikko ilman purkkaa takana ja vihlonta on pikkuhiljaa helpottanut. Tiedä häntä mistä se sitten johtui. Kiva että loppui :)
  • editoi toukokuu 2007
    Oletko koittanut tavallisella purkalla? Vihlloko se?
  • nasunasu pohjoisessa
    editoi toukokuu 2007
    maukka kirjoitti:
    Oletko koittanut tavallisella purkalla? Vihlloko se?

Ei tavallinen purkka ole vihlonut. Olen kyllä kuullut, että nikkispurkka ei ole ihan kauhean hyvä hampaille. Nyt on vihlonta loppunut kokonaan kun takana on viikko ilman nikkispurkkaa :)
  • editoi toukokuu 2007
    Muuten, olen keksinyt uuden lyhennetyn atk kielen.Se on helppo oppia. Kirjoittaa nopeasti oikealla kädellä, vasen käsi on taas kännykän valikossa etsimässä numeroa, mitä ei tietenkään löydy. Hyvä esimerkki on tuo vihllokose. Ei se mitään, pääasia, että asia tulee ymmärretyksi. Kerran addikti, aina addikti. Vihlo tai ei, substituution seurauksena,meitä on lukematon määrä tänä päivänä. Siis tupakoinnin lopettaneita. Ps. Olen muuten allerginen maailmalle. :oops: :?:
  • editoi syyskuu 13

Osta Champix - https://euroclinix.net Kannattaa kokeilla tuota lääkettä. Olen polttanut 26 vuotta säännöllisesti ja viimeaikoina meni iso L&M aski siis 30 kpl päivässä. Nyt lähtee neljäs viikko ilman tupakkaa! Lopetin tupakoinnin jo ennen tavoiteaikaani (2 vkoa), koska se maistui pahalta ja ei enää vastannut tarkoitustaan. Sivuoireita pahoja ei ole tullut; ainoastaan kuvotus, joka menee minuuteissa ohi. Lopetettuani tupakoinnin, käytin kaksi viikkoa 1 mg päivässä ja sitten olen ottanut vain yhden tabletin päivässä, koska en tunne tarvitsevani enempää. Minulle on ollut yllättävän helppoa olla polttamatta ja olenkin itsestäni ylpeä, että tuon lääkkeen avulla minä kykenin tähän ja toivottavasti lopetan tupakoinnin ainiaaksi! Vieroituoireita ei ole ollut, vaikka en käytä purukumia tms.

• Itsellä toimii se kun ekan röökittömän päivän aikana päätin ottaa purkan joka kolmas tunti ja siitä pyrin vähentämään. Mutta käytännössä tänään olen tähän mennessä syönyt vasta yhden purkan. Yritän käyttää purkkaa vain pahinpina hetkinä ja aktiivisesti vähentämään sitäkin, etten jää siihen koukkuun. Ajattelen sen jotenkin niin ettei ole tarkoituskaan korvata röökiä vaan päästä niitten pahempien hetkien tai ensimmäisten päivien yli. Toimii ainakin nyt mulla.

• MelisaMelisa Espoon etelärannikko

Mä söin yhtä kyytiä puoli vuotta. Siihen aikaan hirmu kovia neliskanttisia keltaisia ja yksi maku, se nikotiini. Paremmasta ei tietoa, mut tehos sekin. :D

40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.