Väsymys

Onko tämä normaalia, että pää on ihan tönkkönä väsymyksestä? Viimeksi poltin tupakan toissailtana, nyt on siis oikeastaan päivä 2 menossa. Eilen olin väsynyt, viime yönä nukuin ainakin 10 tuntia ja silti olen nyt niin väsynyt ja uupunut. Vai voiko juhannuksen juhliminen vielä vaikuttaa? Olin RMJ:ssä kolme päivää. En nyt muitakaan syitä tällä väsähtämiselle keksi. Muutenkin vituttaa enkä jaksa jos joku puhuu minulle tai kyselee. Itkukaan ei ole kaukana. Aamulla jo mietin että menen ostamaan tupakkaa, mutta en silti mennyt. Apua, vasta toinen päivä ja tämä on tällaista.

Viestejä yhteensä

• NyyttiNyytti Länsiranta
    editoi kesäkuu 2008
    Valitettavasti on se normaalia. Paskaa oloa kestää jonkun aikaa ennen kuin alkaa helpottamaan. KESTÄKESTÄ!! Ja lue näitä ketjuja täällä, ymmärrät mitä kaikkea sinussa tapahtuu!! TSEMPPIÄ!!! :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
  • KatjaKatja Helsinki
    editoi kesäkuu 2008
    Juu,,, totaalinen väsy tuli täälläkin alkuun. Aloin jo puolen päivän jälkeen odottelemaan iltaa, että pääsee nukkumaan ja voi "Unohtaa" nikkikset. Alun jälkeen se unitauti helpotti, mutta sitä nuutunutta oloa jatku jonkun aikaa. Helpotti vaan kyllä sekin ja virtaa alko taas löytymään vanhaan malliin.

Tsemppiä sinne!!
  • editoi kesäkuu 2008
    Joo tänään ei ole ehkä niin paljoa nukuttanut (nukuin 12 tunnin yöunet, ei ole normaalia kohdallani), mutta olo on tosiaan nuutunut ja jotenkin alakuloinen. Klo 20:00 alkaa neljäs vrk ilman tupakkaa :shock:
    editoi kesäkuu 2008
    Jatkajatkajatkajatka...... Tulet samaan pisteeseen kun me... :lol:
  • Miika84Miika84 helsinki
    editoi lokakuu 2008
    Tutkimusten mukaan jos nukkuu säännöllisesti yli 8tuntia niin kuolee nuorempana.Kun lopetat tupakoinnin et tarvitse niin pitkiä unia enään,koska elimistösi osaa käyttää ravinnon paremmin.
  • raiderraider helsinki
    editoi lokakuu 2008
    Tää on ihan kornia, mutta edellisellä kerralla mulla oli alkuajan päällä ihan tajuton väsymys. Ainoo mitä kotona jakso tehdä oli nukkuminen. Nyt taas on ihan päinvastoin. Ylienergiaa vaikka muille jakaa!!!
  • editoi lokakuu 2008
    Miika84 kirjoitti:
    Tutkimusten mukaan jos nukkuu säännöllisesti yli 8tuntia niin kuolee nuorempana.Kun lopetat tupakoinnin et tarvitse niin pitkiä unia enään,koska elimistösi osaa käyttää ravinnon paremmin.

jaa, onkos tuo ihan virallisesti tutkittu juttu :?:
    editoi lokakuu 2008
    tiedeuutiset.fi
  • raiderraider helsinki
    editoi lokakuu 2008
    Miten muistan lukeneeni päinvastaista. Että vähän nukkuvat kuolisivat nuorempina.
    editoi lokakuu 2008
    toimii molempiin suuntiin :D
  • editoi lokakuu 2008
    Täytyy kyllä sanoa, et viekkujen ollessa kovimmillaan tuli nukuttua reilusti yli kahdeksan tunnin unosia. Mut ehkä se kompensoitu elinkaaren pituudessa, näin kun nyt ollaan kuitenkin oltu savuttomina. Enää ei väsytä rytmit alkaa olla kohillaan ja energiaa riittää.
    editoi lokakuu 2008
    raider kirjoitti:
    Tää on ihan kornia, mutta edellisellä kerralla mulla oli alkuajan päällä ihan tajuton väsymys. Ainoo mitä kotona jakso tehdä oli nukkuminen. Nyt taas on ihan päinvastoin. Ylienergiaa vaikka muille jakaa!!!

Sisko rakas, tule auttaan siivouksessa, niin mä annan tämän jatkuvan kaatosateen sulle lahjaksi. Mua väsyttää ja väsyttää.....
  • raiderraider helsinki
    editoi lokakuu 2008
    Voi että kun olis vapaata töistä, niin olisin jo siellä..
    editoi lokakuu 2008
    Tänne vaan kaikki vapaapäiväläiset ja muut raskautetut... :mrgreen:

Hennan tapaisin myös mielelläni..... Antaisin pesismailan. :lol:
  • editoi lokakuu 2008
    Voi olla mahdollista, että nikotiininpuutos pistää yöt vähän pintaunisiksi. Itsellä kävi näin ihan että huomasin sen, koska heräilin yöllä monesti. Neljä ensimmäistä yötä meni pätkäunilla ja päivät tokkurassa, vasta viime yönä sain täydet yöunet ja täytyy sanoa että jo on virkeätä aamusta! Tupakoidessa oli vaikeampi päästä sängystä ylös, kaikki oli paljon raskaampaa. Nyt ei ole ollut vaikeutta nousta ylös. Enpä honannut että tätä vaikeutta oli ihan lomapäivinäkin.. sitä vaan on niin paljon virkeämpi kun elimistön ei jatkuvasti tarvitse kuluttaa energiaansa poistaakseen tupakan myrkkyjä elimistöstä.

Tällainen kuudetta päivää tupakoimaton kommentti ei paljoa järisytä, mutta olen lopettanut monesti pidemmiksikin ajoiksi ja huomannut saman. Hyvänä puolena tässä useasti lopettamisessa on ollut että on huomannut ne hyödyt entistä tarkemmin :) Tämä on kuitenkin viimeinen kerta lopettaa, eikä ainoatakaan aloitusta enään ;)

Kuitenkin aika moni varmasti allekirjoittaa tämän virkeys asian :)
  • editoi marraskuu 2008
    Helpottavaa kuulla, että heräily ja huono uni ovat todennäköisesti myös minun kohdallani vain vieroitusoireita...

huono unen laatu selittää tämän kamalan väsymyksen josta olen viimeiset viikot kärsinyt...

• editoi marraskuu 2008
    Nukuttaa.. nukuttaa.. nukuttaa..

Minun tulkinta tähän: uni paras lääke on... minulla nyt 3. viikko lopuillaan ja nukun huomattavasti normaalia enemmän. 10-12h/vrk menee kevyesti. Saattaa osin olla tämä pimeä vuodenaika myös osasyyllinen. Mutta luulisin että tämä vierotusvaihe on kropalle kova kokemus. Nukkuuhan ihminen sairastaessaankin normaalia enemmän, niin miksei myös toipuessaan. Tietenkin jokainen reagoi yksilöllisesti. Väsynyt ja vähän masentunut olo mutta eiköhän se ajan kanssa tasaannu, ainakin toivon niin. Niin ja ulkoilua kun olen lisännyt niin sekin saattaa näin aluksi väsyttää.

• editoi marraskuu 2008
    toi väsymys perustuu siihen, että nikotiini päjäyttää rasvat (energian) suonistoon (ja tukkii niitä sitte siinä samalla), eli saa energiaa nopeasti käyttöön kehosta.

Syömällä ruokaa menee semmoset 20 minuuttia että sokerit nousee.

Keho ei osaa heti nikotiinittomana sumplia niitä sokereita peliin, joten ensimmäisinä päivinä (ja jatkossakin) kannattaa syödä säännöllisesti aamusta alkaen.

jeh,
    w
  • editoi heinäkuu 2010
    .
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    editoi marraskuu 2008
    wictro kirjoitti:
    toi väsymys perustuu siihen, että nikotiini päjäyttää rasvat (energian) suonistoon (ja tukkii niitä sitte siinä samalla), eli saa energiaa nopeasti käyttöön kehosta.

Syömällä ruokaa menee semmoset 20 minuuttia että sokerit nousee.

Keho ei osaa heti nikotiinittomana sumplia niitä sokereita peliin, joten ensimmäisinä päivinä (ja jatkossakin) kannattaa syödä säännöllisesti aamusta alkaen.

jeh,
    w

Tuotapa en olekaan tiennyt, mutta se on muistissa, että tupakoinnilla pystyi nälän tunnetta välttämään pitkään eikäs siis tarvinnut syödä niin paljon, usein jne... Yöllä joskus valvoessa ja lukiessa saattoi poltella tupakkia, nyt tulee vain syötyä :evil: :evil:
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• tutetututetu Helsinki
    editoi marraskuu 2008
    Ori kirjoitti:
    jaaaha nyt se ruokapuolikin menee sitten remonttiin, en tiedä tajusinko oikein mutta oon tähän asti selvinnyt kahvilla ja tupakalla tuonne ruokatuntiin asti.

Remonttiin menee, siis kaikki uusiksi :mrgreen:
    Aiemmin minäkin selvisin kahvilla ja tupakalla koko aamupäivän, nyt riittää että syön, mieluiten kaiken aikaa. :mrgreen:
    editoi marraskuu 2008
    Niin nukuttaa.. Savuttomuus ei kai siihen ole syynä jos yhden yön nukkuminen jäi pelkkään nollaan??
  • TuikkuTuikku Pirkanmaa
    editoi marraskuu 2008
    Mua väsytti ekalla viikolla ihan kamalasti...noloa oli olla töissä kun potilaiden edessä ei tehnyt muuta kuin haukotteli :( mutta nyt se on alkanut tasaantua ja itseasiassa nukun yöni todella paljon paremmin kuin ennen jokseenkin mua ottaa hengesta kokoajan mutta silti!
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.