Antti lopetti juhannukseen

Eli äkkiseltään laskien kuukauden verran olen nyt ollut polttamatta n. 14 vuoden kokolailla säännöllisen sauhuttelun jälkeen.

Jotenkin päätös kypsyi n. vuoden aikana ja sitten vaan yhtäkkiä tuli tunne että nyt riittää. Ja Juhannus oli kätevästi tulollaan niin siihen sunnuntaihin oli sitten hyvä pistää loppu :) Olen myös alkanut miettimään sydänsairauksia kun sukurasite on vahva ja omat arvot (sekä kolesteroli että VP) on koholla vaikka olenkin alle kolmekymmentä. Isälleni on ohitusleikkaus tehty ja hän tupakoitsi siihen saakka.

Ensimmäisen viikon ajan olin ihan pihalla ja purukumia kului paketti kaupalla. Lähikauppiaani varmaan ihmetteli kun hain silmät kiiluen purkkaa kuin mikäkin nisti.. Siitä se on kuitenkin hiljaksiin helpottanut ja nyt on olo mitä mainioin. Hengitys ja oleminen kaikenkaikkiaan jotenkin köykäsempää. Nyt menee jo päiväkin tai pari että koko tupakka ei käy mielessä laisinkaan.

Juopoteltu on ja melkoisen kostea viikon reissu Viroon tullu tehtyä, hyvin olen tilanteista päässyt ylitse.

En ole käyttänyt mitään nikotiinivalmisteita, ainakaan toistaiseksi. Kaveria olen sivusta seurannut kun se on kolmisen vuotta vetänyt tabletteja ja purkkaa sekä närästyslääkkeitä, jotenkin ei kiinnosta koukuttua niihin.

Saa nyt nähdä miten käy, motivaatio on ainakin toistaiseksi ihan kohdillaan.
«1

Viestejä yhteensä

• naukkarinennaukkarinen Uusmaa
    editoi heinäkuu 2008
    Tere aje!

Hyvä homma, kuukauden savuttomuus on jo pitkä matka meille aikaisemmille nikotiinin orjille...

Mäkin lopetin ilman mitään niksatuotteita tms. Ja kuten sinäkin en välillä ole pystynyt edes puhumaan kun suu on ollut niin täysi purkkaa :lol:

"kostea VIIKON reissu" .... ??? Huh huh... Mulle teki melkoisen tiukkaa muutama hassu TUNTI baarissa kun olin jo valmis myymään mummoni yhdestä tupakasta ja piti lähteä kotiin. Sä se vaan viettelet viikkoja reissuillas... Ei voi kun kadehtia sun selkärankaa...

Tsemppiä jatkoon, vaikka et sä sitä kyllä varmastikaan tarvii niin hyvin olet pärjännyt!

-Naukkis
  • ajeaje
    editoi heinäkuu 2008
    Kyllä sitä tsemppiä tarvitsee, välillä on ihan tosissaan saanut sanoa itselleen olevansa savuton, mutta niin kauan menee hyvin kun ei tule poltettua :)

Kyllähän tuo etukäteen kosteaksi tiedetty reissu jännitti. Porukassa oli kaksi tupakoivaa ja yksi ei polttava ja toipilas meikäläinen. Pystyin kuitenkin taiteilemaan ilman tupakkaa koko reissun. On muuten kiva huomata että "dagen efter"-olo on ainakin itsellä lievempi nykyisin.

Vaihdoin alkukesästä työpaikkaa ja se helpotti paljon. Uudessa kun polttaa ehkä vain 3 henkeä kolmestakymmenestä kun vanhassa meitä oli huomattavasti isompi kööri. Kotona emäntä ei polta niin se on kanssa yksi helpottava tekijä.

Monella tupakointi linkittyy kalastamiseen, itsellä moottoripyörään. Reissuilla on kiva silloin tällöin pysähdellä, vetää henkoset ja katsella maisemia. Nyt kun käy ajelemassa niin tuntuu oudolta kun suunnittelee mielessään jo pysähtyvänsä siellä ja siellä jo etukäteen. Kun sitten noi paikat on saapuvilla niin huomaa ettei tarvitsekkaan kun mähän en polta. Eli nyt sitten huomaa että noi stoppailut on ollu ihan oikeita tupakka taukoja, ei sitä maiseman katselua :) Kun en kuitenkaan tunne pakottavaa tarvetta pysähtyä maisemien takia..

Mulle ainakin tuntuu toimivan motivointina tupakasta lukeminen. En ole mitään lopettamiskirjoja lukenut vaan ylipäätään siitä mitä nikotiini aivoissa tekee ja mitä muuta tupakista irtoaa. Keuhkoahtaumatauti tuntui kanssa sellaiselta mitä en haluaisi välttämättä kokea.

No juu, tällasia tällä kertaa.

T:Antti

• editoi heinäkuu 2008
    Hienoa Antti ja onnea yli kuukauden savuttomuudesta!!! Mahtava homma :thumbup: Näinhän se menee kun itsellä on vahva päätös lopettamisesta, sillon ei kavereiden sauhuavat tupakat houkuta (tai toki ne voi joskus houkuttaa, mutta mehän ei anneta sille houkutukselle valtaa eikä periksi!!!) mutta omasta päätöksestä olla polttamatta se lähtee. Hienoa että olet päässyt noin pitkälle! :) ja toki suuntahan on vaan ja ainoastaan eteenpäin!
  • ajeaje
    editoi heinäkuu 2008
    Viitisen viikkoa taisi poksahdella tänä iltana rikki.

Näin tänään setäni joka on poltanut arvioni mukaan ehkä 40-50 vuotta.
    Kyllä tunnisti kaukaa että tupakkia on polteltu :?
    Nyt kun omakin nokka alkaa toimimaan niin ei se aina läsnä oleva
    tupakan hajukaan kiva ole. Silloin kun itse polttaa niin sitä ei tietenkään haista.
    Voe voe..
  • editoi heinäkuu 2008
    Paljon onnea aje 5-viikosta :thumbup:
  • ajeaje
    editoi heinäkuu 2008
    Puolitoista kuukautta lähestyy uhkaavasti..

Tänä kesänä on siitepölyallergia nostanut kummasti päätään,
    liekö syy-yhteyttä tupakoinnin lopettamiseen? Vähän olen päätellyt että kun paikat ei ole tupakkip*skan peitossa pääsevät pölyt "puremaan" tehokkaammin? Vaikka taas toisaalta voihan tupakointi herkistää allergialle, vai voiko?
  • ajeaje
    editoi elokuu 2008
    Kuusi viikkoa täynnä. :)
  • MinttuMinttu Satakunta
    editoi elokuu 2008
    Hurjasti onnea!!! :D:D:D
  • editoi elokuu 2008
    Hyvä aje! Onnea roppakaupalla!! :thumbup:
  • ajeaje
    editoi elokuu 2008
    Kahdeksan viikkoa olis kasassa.
    Alkaa tupakka haisemaan todella pahalta omaan nokkaan.
  • kitikattikitikatti tampere
    editoi elokuu 2008
    Jiihaa!
  • editoi elokuu 2008
    :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
  • editoi elokuu 2008
    Loistavaa aje!!! :thumbup: :thumbup: :thumbup:
  • editoi elokuu 2008
    Moikka aje,
    likimain samoilla lukemilla mennään :-)
    olen päivän parin sua edellä,
    näin me mennään eikä meinata, eiks je :thumbup:
  • ajeaje
    editoi joulukuu 2008
    Jep jep,

huomenna heilahtaa 11 viikkoa täyteen.
    Viime yönä tuli kessuteltua, sitten mä heräsin :)
  • editoi syyskuu 2008
    Onnea 11 viikosta ja on se mukavaa aamulla herätä,kun huomaa polttaneensa unissaan :D
  • ajeaje
    editoi syyskuu 2008
    12 viikkoa.

Viikonloppuna oltiin mökkeilemässä, porukassa yksi poltti mutta ei oikeastaan edes houkuttanu kosteista illoista huolimatta. :)

Tällä viikolla lähden Puolaan, voi tuntua oudolle kun tupakka palaa ympärillä vähän siellä täällä.
  • ajeaje
    editoi lokakuu 2008
    Oiskohan se kuusitoista viikkoa kun heilahti täyteen eilen illalla..
    Puolen vuoden kriisi lähestyy mistä on jotkut varotellu, saa nähdä iskeekö mulle. Onhan siihen onneksi vielä vähän matkaa :)
  • editoi lokakuu 2008
    Onnea 16-viikosta!!!!!! :P
  • Miika84Miika84 helsinki
    editoi lokakuu 2008
    Onnittelut :D :D :D
  • ajeaje
    editoi marraskuu 2008
    Oliskohan se 20 viikkoa tulossa tänään täyteen.

En olis uskonut miten elävästi unissa saattaa tupakkaa polttaa.
    Kerran pari viikossa näin käy, sitten kun herää on helpotus suuri.
    Unessa aina harmittaa niin vietävästi.

Muuten ei minkäänlaisia ongelmia :)
  • editoi marraskuu 2008
    Onnea 20 viikkoselle!!!! Niin sitä pitää!!!!! :):):)
  • editoi marraskuu 2008
    Onnea Antti :P Sun päätös taitaa olla vakaa kun noin hyvin olet selvittänyt houkutuspaikat. Oon isekkin käyny baareissa ja työpippaloissakin olin viimeks just perjantaina. Mielessä käy mut ihmeen hyvin pystyy olemaan polttamatta. Ja seuraavana päivänä sitte niin tyytyväinen olo :P Viimeyönä näytti ekan unen :P
  • ajeaje
    editoi marraskuu 2008
    Lopunperin noi pirskeet ei ole olleet kuitenkaan niin pahoja kuin ehkä pelkäsin. Melkein se on minullakin toi työympäristö ollut se pahin, aina löytyy ne tupakkaporukat.

Yhen yhtä en kyllä uskalla maistaa, se homma on kai tässä maailmassa jo nähty? Ja emmehän me polta vai miten se oli?
  • tutetututetu Helsinki
    editoi marraskuu 2008
    aje kirjoitti:
    Yhen yhtä en kyllä uskalla maistaa, se homma on kai tässä maailmassa jo nähty?

Sen näkee useimpien stumppilaisten jutuista, minä myös olen nähnyt ja ottanut opikseni, sinäkin olet nähnyt sen? Hyvä niin! Pidetään siitä kiinni: ei yhtäkään ja hyvin menee.

Mukavaa viikonloppua!
  • ajeaje
    editoi joulukuu 2008
    Mikäli laskut paikkansa pitää niin 26vko elikkäs puoli vuotta olisi kasassa.
    Äkkiä se aika rientää.

Toki edelleen polttelen unissani ja juurikin sain tuliaisina käsin pyöritellyn sikaarin. Hyllystä löysi paikkansa, voin joskus esittää mukavaa miestä ja tarjota sen jollekulle :wink:

Rauhallista ja mukavaa joulua vaan kaikille!
  • ajeaje
    editoi tammikuu 2009
    Jokohan se olisi onnistumisen riemua, reilut 30vkoa läjässä :)
  • editoi tammikuu 2009
    No tossa sitä onnistumisen riemua just on!!! Mahtava saavutus, onnittelut!

• JuudasJuudas 30 km Helsingistä
    editoi tammikuu 2009
    Onnittelut!!!!!!
  • editoi tammikuu 2009
    Ihan hirmu mahtavaa aje!!! Mä niin kateellisena seuraan tuota teidän savuttomuutta enkä mahda sille mitään, että ajatuksissa käy tuon tuosta "samassa tilanteessa olisin minäkin JOS..." Mutta näin on nyt asiat menneet, hattua nostan sinullekin ja onnittelen upeasta tahdonvoimasta sekä saavutuksesta! :thumbup: Perässä tullaan ja lujaa :)
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.