JÄRKEÄ VAI EI ?

:?:Järkeä vai ei :?: Kysyisin mielipidettänne seuraavaan asiaan: 2 vrk:tta tupakoimattomuutta takana ja eilen teki vähän mieli, kun kaveri vieressä tupakoi. Hetken oltuani passiivitupakoitsijana alkoi haju etoa ja meni tupakka himot ohi. Tänään ei ole tehnyt yhtään sauhua mieli :D. Onko passivitupakoinnissa mitään järkeä, jos hetkellisesti iskee sauhuhimot ? :wink:

Viestejä yhteensä

• VeskuVesku Itä-Uusimaa
    editoi toukokuu 2007
    Ei. :evil:

Pysy erossa savusta :!: Hetken päästä alkaa nimittäin yllättävästi tehdä mieli röökiä, kun savu alkaakin tuoksua hyvälle.

Oikeasti se alkaa haista p...lle vasta viikkojen kuluttua.
  • jantskujantsku ETELÄ-KARJALA
    editoi toukokuu 2007
    En sitte tiijä ... onx tää sitten mielikuvittelua vai ei, mutta musta tuntuu vieläkin että jos mä kuljen savuvanan poikki niin mulle voi tulla niksa , ei aina mutta melkeen , se ei haise musta hyvälle tai mitään , mutta siinä on niksua joka herättää mun aivoissa pienen rotan jaka alkaa nakertaan....
  • editoi toukokuu 2007
    Vesku kirjoitti:
    Ei. :evil:

Oikeasti se alkaa haista p...lle vasta viikkojen kuluttua.

Ekan viikon puolivälissä meinasin töissä oksentaa, kun asiakas oli just tumpannut röökin, ennen kun käveli sisään toimistoon. Ja kaupan parkkipaikalla sama homma, kun joku tyyppi veteli viereisessä autossa tupakkaa... siis niin pahaolo !!!! Kai se on aika yksilöllistä... minäkin ehdin polttaa yli 20 vuotta ja paljon... mutta turha sitä on härnätä, nikkis-pirua, sittenkään...
  • editoi toukokuu 2007
    Kiitos vastaajille :thumbup:. Kyllä tuolla ulkona liikkuessa sitä hajua joutuu väkisinkin haisteleen vähän joka paikassa. Ei tee kyllä yhtään mieli, kyllä se löyhkä on niin :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown:. Kyllä on perhekin mielissään, kun ei "äijä" haise sille pa..alle. :wink:
  • EsaEsa Turku
    editoi toukokuu 2007
    Sehän on hienoa, jos jo noin aikaisin alkaa haju etoa. Tupakkahan maistuu ja haisee kamalalle, mutta koska addiktin aivomme yhdistävät sen nikotiinitankkaukseen, hajukin yleensä tuntuu houkuttelevalta alkuun.

Minkäänlaisessa tupakoinnissa ei kylläkään ole järkeä, mutta ulkona nenään tunkeva tupakan löyhkä ei kyllä ole tupakointia. Se on vain ympäristöhaitta. Savuisissa sisätiloissa sitten mennään passiivitupakoinnin puolelle. Kaverin savujen nuuhkiminen vaan tuppaa tosiaan menemään kaipuun puolelle. Tupakasta ei ole mitään hyötyä tai iloa, polttipa sitä kuka tahansa, ja periaatteessa kaikki "hyötykäyttö" on sikäli haitaksi psykologisen toipumisen kannalta. Jos haluat oikein kunnon hajuelämyksen, niin haistapa märkää tuhkakuppia :wink:
  • VeskuVesku Itä-Uusimaa
    editoi toukokuu 2007
    Kas, Esa "pitkästä" aikaa. Tervetuloa taas palstalle. Muuttohommat ohi ?
  • EsaEsa Turku
    editoi toukokuu 2007
    Eihän ne mitään ohi ole vielä, mutta välillä sentään pääsee töihin lepäämään :)
  • editoi toukokuu 2007
    Kiitos vaan Esa hajuelämys vinkeistä :lol:. Tiedän kyllä, mille märkä tuhkis haisee :mrgreen:. samanlaisia "tuosuja" tarjoaa myös esim. kannellinen purkki, joka on ollut jo kierrätyksessä vähän aikaa. tyhjennetty välillä :x. Lopettaminen on ollut minulle kyllä tosi helppoa :D. Kokemus 10 vuoden takaa. (toukokuu). Nyt olen osallistunut puolen vuoden kisaan ja toivon, ettei paperossi eksy suupieliini enää ikinä :thumbup: :thumbup: :thumbup:.
  • editoi toukokuu 2007
    Yksi 8 vuotta sitten lopettanut tuttuni kyllä sanoi yhtenä päivänä että vieläkin tupakka haisee hyvältä pakkasaamuna. Tiedä sitten..
  • editoi toukokuu 2007
    kyllä se vaan on totta, olin aiemmin vuodet 86-98 tupakoimatta,lopetin lukiossa ja tein 4 lasta ja sitte laitettiin kämppä myyntiin ja uuden osto oli muka niin stressaavaa että aloin polttaa uudelleen 12 vuoden tauon jälkeen ja kun mies poltti niin välillä tupakka tuoksui hyvälle juuri kun se oli sytytetty,harvoja oli ne kerrat mutta kuiteskin,nyt oon ollu yli 4kk savutta ja hyvin menee niinkuin aiemminkin,olen ollut 98 jälkeen pari kertaa 3-6kk taukoja tupakassa ja nyt toivottavasti ois lopullista,aiemmin ei oo ollu etes motivaatiota lopettaa mutta viime vuonna alkoi tulla keuhkoputkentulehduksia ja keuhkokuumekin niin silloin päätin että nyt loppuu :lol: :lol: ei ole tullut tilanteita tai en ole välttänyt mitään mikään liittyy tupakkaan ja nikkis :twisted: saatan käydä ulkona miehen seuranakin kun menee röökille eikä tee mieli yhtään eikä mua häiritse mitä muut tekee,pääasia että ite oon ilman tupakkaa :lol: ja toivottavasti tuoksun nyt paremmalle kuin tuhkakuppi
  • editoi toukokuu 2007
    Hoitsu vm-68! Ollaan muuten samaa vuosimallia, eli "hyvin tervattuja". :mrgreen:. Mulla on sama tilanne, kuin sullakin et ei se häiritse jos lähellä joku tupruttelee :wink:. Se on pääasia, et ei laita omaan suuhunsa :twisted:. Kyllä se röökinhaju hetken (haisee) hyvälle, mut aika äkkiä pitää mennä vähän kauemmaks :thumbup:. Huomenna tulee eka viikko täyteen, eikä ole ollut riitoja vaimon kanssa saati muita "ongelmia" :!:. Korvikkeena käytän nicotiinipurkkaa. Ei kurkkukipuja, kun ei liikaa mässytä päivässä. Vielä huhtikuussa, kun tupakoin oli monenlaista vaivaa, esim. jatkuvaa kurkkukipua.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.