Miten olette palkinneet itseänne?

Hey!

Tonne mun päiväkirjaan oli kommentoitu, että palkitse itseäsi savuttomuudesta! Kuulostaa upealle. :) Rahnaaki ku jää, vois vaikka jotain kivaa, uusi kirja/vko... :D

Millä olette palkinneet itseänne? Ja kuinka usein?

*kyselee mielenkiinnosta, jos vaikka olis apua itelle ja muille sinnittelijöille*
«1

Viestejä yhteensä

• VeskuVesku Itä-Uusimaa
    editoi toukokuu 2007
    Muutamalla lisäkilolla ilman että oli edes tarkoitus :x

Oma paras palkinto on tietysti parantunut elämänlaatu ja suorituskyky. Säästyneillä rahoilla voi sitten vaikkapa matkailla vaikkei niitä nyt mihinkään purkkiin olekaan tullut kerättyä.

Vuoden päästä olisi mukava tehdä parin viikon reissu Karpathokselle Kreikkaan. Kuulemma loistavat surffauspaikat ja mukavia patikka/ moporetkiä ym, ym. :P
  • jantskujantsku ETELÄ-KARJALA
    editoi toukokuu 2007
    mä olen ostellu itselleni kaikke kivaa säästyneillä rahoilla... enää ei tartte olla kuin pauttiarallaa 20v. polttamatta .... :twisted: :twisted: :twisted:
  • editoi syyskuu 2008
    .
  • editoi toukokuu 2007
    Ja mä hommasin karvasen Banjon. 8)
  • editoi toukokuu 2007
    kevis kirjoitti:
    Ja mä hommasin karvasen Banjon. 8)

Mikä se on???? :shock:
  • KatjaKatja Helsinki
    editoi toukokuu 2007
    Mulla on vähän samanlaiset ajatukset ollu, mutta perheellisenä "uranaisena" luulen, että paras palkinto ois maksaa muulle porukalle matka jonnekin viikoks ja nauttia yksinolosta kotosalla. Toisaalta houkuttelis kokeilla lähteä jonnekin kylpylään kun viimeks meni reissu vähän pipariks, kun teki koko ajan mieli tupakalle kesken hoitojen ym..... Katotaan sitten kesällä 2008 jos tässä pysyy polttamatta. Nyt fiilikset ihan ok, perhe on vähän varpaillaan kun tulin kotiin, mutta ei ainakaa ole tullu mitään typeriä "vinkkejä" tai "kysymyksiä". Tsemppiä vaan ja palkinnon kuvat silmissä sinnitellään. Kohta on toka päivä takana jeeeeeeee :roll:
  • editoi toukokuu 2007
    Ostan joka päivä itselleni kaupasta jonkun lehden tupakka-askin sijaan, olenkin saanut juoruja lukea ihan reilusti :mrgreen:
  • editoi toukokuu 2007
    ostin itelle uudemman auton ja sitä makselen :P kävin ensin kampaajalla ja kosmetologilla :lol:
  • editoi toukokuu 2007
    Olis paljon kivempi jos joku muu palkitsis hyvästä saavutuksesta. Viime kerralla taisin kyllä ostaa itselleni taas kerran kodin viihde-elektroniikkaa. Laiha lohtu, mut jäipä jotain aineellista savun sijaan. Mulle ei oikein noi itsepalkitsemiset toimi niin hyvin kuin olis joku muu porkkana.
    Jos pitäis valita niin mietin että ottaisin parin kuukauden säästöillä tatskan.
  • kitikattikitikatti tampere
    editoi toukokuu 2007
    Mie lähin ameriikkaan kolomeks viikoks...eipähän ollu tuttuja tupakointipaikkoja, eikä tarvinnu lentokentillä miettiä röökipaikkoja :D
  • editoi tammikuu 2009
    No
  • editoi toukokuu 2007
    En vieläkään ole opetellut lainaamaan tekstiä :oops:

Kysyit ,mikä on karvanen Banjo :?: Se on 4,5kk ikäinen shetlanninlammaskoira :mrgreen:
    Kun tuli 19.1 vuosi täyteen.Hommattiin Banjo.Olimme olleet vuoden ilman koiraa.Vaihdoin vain himpunverran pienempään.Ennen meillä oli sakemanneja ja espanjanmastiffi. 8)
  • jantskujantsku ETELÄ-KARJALA
    editoi toukokuu 2007
    Mä kyllä arvasin mikä se on ... silti tuli mielleyhtymä joka suuresti minua huvitti ...
    Kun itsekin olen tuosta ahterin karvoituksesta joskus huomioita kerännyt ... pääsiassa lapsilta ... :twisted: :twisted: :twisted:
  • VeskuVesku Itä-Uusimaa
    editoi toukokuu 2007
    Jantskulla menee nyt banjot ja hanurit pahan kerran sekaisin :mrgreen:
  • PoopiPoopi Lahti
    editoi toukokuu 2007
    Mulla on ensimmäinen tupakaton päivä illassa Champixin avulla ja ostin itsellleni viime viikolla ihanan kauniin rasian, johon laitan joka päivä saman summan rahaa, mikä meni tupakkaan aikaisemmin. Siitä näkee, miten paljon rahaa oikeasti on mennyt siihen saastaan. Kyllä mä olen ollut tyhmä, kun 20 savuttoman vuoden jälkeen aloin polttaa reilu kolme vuotta sitten ja inhonnut sitä koko ajan. Nyt haluan onnistua.
  • editoi toukokuu 2007
    Mä palkitsin oikeastaan vasta viikko sitten itseni yli vuoden savuttomuudesta. Kävin kosmetologilla kasvohoidossa ja oli taivaallisen ihnaa. Lisäksi ostin hyviä (mutta tietty kalliita) ihonhoitotuotteita.
  • editoi toukokuu 2007
    JOKA KUUKAUDESTA KUN OLEN SAVUTON,OSTAN ISELLENI 70 EUROLLA JOTAIN KIVAA...SIL SAA VAIKKA MITÄ!!! :D :D
    esim.kasvohoito tai sit vaikka rakennekynnet...Joka kuukausi vois käydä vaik kampaajalla.siis aivan mahtavaa hemmottelua!! :lol: :lol:
  • kitikattikitikatti tampere
    editoi toukokuu 2007
    Kaksviikkoo täynnä-kuinkas aattelit palkita itsesi :D :?:
  • KatjaKatja Helsinki
    editoi toukokuu 2007
    Minä siirsin tänään palkkapäivänä 75 egee säästötilille. Eli koko kuukauden tupakkirahat. Nyt ei sitten varmasti ole varaa sortua loppukuustakaan kun on laitettu jo rahat talteen.
  • MinttuMinttu Satakunta
    editoi toukokuu 2007
    Hienoa Kevis! Koira on kyllä ihana apuri lopettamiselle! Siinä on varmasti kaveri joka ei koskaan kieltäydy lenkistä! :D Itselläni on neljä koiraa... Jotka suorastaa kiskovat mukaan lenkkipoluille ja muuhun toimintaan. Ainut ikävä puoli on siinä että yleisesti (asiaa ei tietysti saisi yleistää) mutta koira ihmiset polttavat yllättävän paljon... :(
  • editoi toukokuu 2007
    Mä eilen palkitsin itseni kahden viikon savuttomuudesta ostamalla kirjan. Siihen ei kulunu edes puolta siitä rahasta, mitä olisin tupruttanut savuna ilmaan tänä aikana. :lol: Kirjat on sit halpoja. :wink:
  • JasuJasu Pirkanmaa
    editoi toukokuu 2007
    Mä en oikeestaan ole ajatellut tuota palkitsemista..Mutta menen lauantaina ihoanalyysiin ja se voisi olla sellainen palkinto.
  • editoi toukokuu 2007
    Kyllä kannattaa itseensä satsata. Tupakkaan ennen menneet rahat voi sijoittaa järkevämmin. Samalla tulee tsempattua itseään eteenpäin.
  • Osui tällainen ketju silmiin kun juuri eilen tätä mietin.

Oletteko käyttäneet tuota tupakkarahojen jemmaamista ja itsensä palkitsemista?

Mulla nyt tonni jemmassa ja eilen mietin mitä hankkis. Alunperin päätin että mihinkään "järkevään" en niitä käytä kun ei me siihen ennenkään mennyt. Aika mukava konkreettinen muistutus lopettamisen hyödyistä :)

Olen kyllä huomannut että sivuun laitto pitää erikseen tehdä. Muuten ne hukkuu muihin menoihin :)
  • Mulla on vähän tylsä jemma. Ajattelin siirtää sellaiselle tilille, millä ei ole maksukorttia, säännöllisenä siirtona rahaa käyttötililtä. Jos polvet alkaa kestämään ja saan painonkin suhteen itseni tanssikuntoon, niin haaveena on lähteä 5 vuoden sisällä Kuubaan salsafestivaaleille. Pitäisi olla varmaan jotain välittömämpää palkintoa, vaikka plan B:nä tai rinnakkaiskäyttönä. Hyvä kun kysyit! Pitää oikein miettiä. Tuon käteisen kanssa en taida alkaa sähläämään. Hyvä kun muistan laittaa yöksi hammaskiskon, ottaa glukosamiinia ja D-vitamiinia (aamulla) ja pestä hampaat.

• Pankkitiliä kun katsoo, jotain palkitsemista on täytynyt tapahtua, en osaa sanoa minne.

• No juu ei se jemma mullakaan käteisenä oo vaan ihan toisella tilillä. Joka tilipäivä 200€ oon siirtäny.

Ja yritän pitää sen päätöksen että laitan ne johonkin sellaseen mitä haluaisin mutta en olisi muuten raaskinut ostaa.

Toi kuuba on todellinen päämäärä. Pari tuttua on nyt käynyt kun on reitit avautuneet ja kehuivat kovin.

Niin ehkä se sullakin vois olla joku osa välittömään palkintoon ja joku osa kuubaa varten, niin ei tule niin pitkää odotusta.
  • Vko juu eikös se niin oo et kaikki kallis on kivaa niin onhan sitä kivaa ollut pakko olla :)
  • vko oletkohan huomaamattasi ryhtynyt kuukausilahjoittajaksi :wink: ? Tumppaanko - hammashoito voisi olla aikas hyvä. Siis että hamaskiveä poistetaan ja hampaita valkaistaan. Joskus kun sitä on tehty, on ihan hävettänyt kun itse teen päinvastaista.

• MelisaMelisa Espoon etelärannikko

Jaa-a, ensin en ajatellut palkitsemista ollenkaan. Rahaa paloi aika paljon aikoinaan niksapurkkaan. No, sit olen matkustanut ystävättärieni kanssa kolme kertaa, mut nekin on neljän viime vuoden aikana. Auto on tullut ostettua, mut edellinen oli tietty vaihdossa. Säästää nyt yritän eläkkeestäkin joka tapauksessa, kuten sinäkin Tumppaanko. En ehkä pystyis, jos polttaisin. Enkä maksamaan auton osamaksua, vaikka se jäikin pieneksi.

40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.