nicotinell-laastari

Hei olen uusi täällä!haluaisin teiltä kokemuksia Nicotinell-laastarin käytöstä.Olen itse käyttänyt laastaria nyt viikon ajan ja hyvin tuntuu toimivan!!yöksi olen sen ottanut pois ja heti aamulla taas paikalleen.Tällä kertaa haluan todellakin lopettaa....

Viestejä yhteensä

• henna70henna70 Pori
    editoi syyskuu 2008
    Moikka! Mulla sama juttu, laastari käytössä ja kuudes päivä menossa, välillä lisäksi nikkis purkkaa. Kyllä se laastari jonkin verran auttaa mut huomisen jälkeen ajattelin jättää sen pois. Purkat pidän kuitenkin mukana, ettei pääsis tulemaan ylitsepääsemätöntä vaikeutta. Vaikka välillä on vaikeeta niin periks en anna. Tsemppiä sulle ja kaikille muillekkin :thumbup:

Ei niin heikko etteik? kannattaisi yritt??! Tuo oli mun motto pitk??n... Vihdoinkin 18.6-12 se loppui   :) 
  • editoi marraskuu 2008
    Minä laitoin kans tänä aamuna ekan laastarin :)

Olen kokeillut kaikki mahdolliset hoidot zybanista purukumiin aiemmin ja nyt olen päättänyt et pidän laastareita vaikka 6 kk jotta pääsen tupakista eroon ja en retkahda. olen retkahtanut aina kun olen alkanut vähentään korvaushoitoa liian nopeeta ja en ole vielä henkisesti mieltänyt olevani savuton ihminen.

Mutta toivon hartaasti et nyt onnistun - olen polttanut 23 vuotta noin askin päivässä.
  • tutetututetu Helsinki
    editoi marraskuu 2008
    Minusta kaikki korvaushoidot, laastarit, lääkkeet ja muut kemikaalit, hypnoosi, stumppisivusto, tasajalkaahyppiminen, mikä tahansa on hyväksyttävää ja oikein toivottavaa, kunhan se vaan auttaa tupakoimattomuuden alkuun.

Sitten jossain vaiheessa olis ihan hyvä tulla toimeen vaan omillaan, kunhan on löytänyt elämään muuta palkinnoksi, ystäväksi, lohduksi, ennakoimaan vaikean työn tekemistä, ihmissuhdeonnen tai -ongelman jakamiseen ... siis loputon lista asioita, joita ennen jaoin tupakan kanssa. :mrgreen:

Itselleni tärkein apu ja tuki on ollut se vahva päätös, että minä haluan savuttoman loppuelämän. Jokaisen mieliteon hetkellä voin itse valita, sorrunko tupakan houkutuksiin vai haluanko edelleenkin olla savuton. Ei ole ollut vaikeuksia valita.

Tsemppiä kaikille savuttomuuteen pyrkiville, toivottavasti jokainen löytää itselleen parhaiten sopivan tavan.
  • raiderraider helsinki
    editoi marraskuu 2008
    Minä oon huomannu, että turvallisinta on jyystää nikotiinipurkkaa tai imeskellä pilleireitä säännöllisesti. Onhan se tietty niin, että nikotiinia siitä tulee, mutta se kyllä pitää tupakantuskan suht siedettävänä.
    Pidempi tauko noissa nikkistuotteissa saa kyllä heti ajatuksen tupakalle menosta päähän.
  • editoi marraskuu 2008
    raider kirjoitti:
    Pidempi tauko noissa nikkistuotteissa saa kyllä heti ajatuksen tupakalle menosta päähän.

Samma här ja siksi olen päättänyt et tällä kertaa käytän korvaushoitoa riittävän kauan et miellän itseni savuttomaksi ihmiseksi ja et on vieroittanut riittävällä ajalla itsensä tavallaan niistä totutuista tavoista pois...
  • TuikkuTuikku Pirkanmaa
    editoi marraskuu 2008
    Hannah kirjoitti:
    raider kirjoitti:

Samma här ja siksi olen päättänyt et tällä kertaa käytän korvaushoitoa riittävän kauan et miellän itseni savuttomaksi ihmiseksi ja et on vieroittanut riittävällä ajalla itsensä tavallaan niistä totutuista tavoista pois...

en mä tiedä mä käytin 1,5 viikkoa nicopass pastilleja enkä tarvii niitä enää. Eikä tupakkaa tee mieli.. jos tekee juon lasin vettä tai jos sitä ei ole saatavilla on mulla mukana normaalia purkkaa jonka laitan sitten suuhun ja mua se auttaa!! Olen polttanut 12 vuotta puol askia päivässä. Enää ei savua!!
  • editoi joulukuu 2008
    Huomenta kaikille!
    Neljäs viikko savuttomana menossa, mistä olen tosi onnellinen. :D
    Alkoi askarruttaa eräs asia. Kävin tuolla lukemassa (olisko amerikkalainen) lopettajan niksinurkkaa ja siellä puhutaan koko ajan nikotiiniriippuvuudesta. Sitähän tämä tietysti on. Käytän tukena kielenaluspillereitä ja tuli mieleeni, että huijaanko niillä vain itseäni. Sulattelen niitä 3-4 päivässä ja viekkarit pysyvät hyvin pois monta tuntia.
    Ajattelin, että tällä tavalla vieroitun tapariippuvuudesta, joka on tosi voimakas ja sitten hiljalleen luovun nikotiinista. Mitä mieltä olette, onko pystyynkuollut ajatus :?: :?:
  • tintt1tintt1 Espoo
    editoi joulukuu 2008
    Ajatushan on hyvä, jos se sopii! Minä halusin päästä irti sekä tavasta, että nikotiinista eli koko hommasta heti. Siksi Champix oli erinomainen apu. Ihan miten vain, jokainen tyylillään. Jaksamista!
    "Olisinpa lopettanut ennen kuin aloitinkaan!"
     Viimeinen tupakka 4.7.2008
  • editoi joulukuu 2008
    Minä myös halusin päästä kertaheitolla irti sekä tavasta että nikotiinista ja otin avuksi Zyban lääkityksen.Ensimmäiustä kertaa yritän irtiottoa ja hyvin on mennyt.
  • RapeRape Etelä-Savo
    editoi joulukuu 2008
    Täällä yksi tuore savuttomuuden ihmemaahan... jälleen kerran. Olen aikoinani kokeillut nikkispurkalla, toisen kerran kielenalustabulla, kolmannen kerran laastarilla + kielenalustabulla (toimi 3 kk), seuraavaksi Zybanilla (kiloja tuli 10 lisää) viimeksi Allen Carrin filosofialla (yhteensä 10 viikkoa) ja nyt palasin taas laastari+ purkka/imeskelytabuun. Miksi näin, niin laastari on sellaisena tukena, että sen kanssa ei välillä voi polttaa, yksin sei ei riitä, joten alussa meinaan käyttää väliaikaista lisäannosta (purkka tai tabu). Aikaisemmin melko nopeasti pääsin lisätarpeesta eroon, mutta kun vaihdoin miedompaan laastariin, niin nikkikset tuli takas. Kärsimätön kun olen, vähensin laastareita nopeaan tahtiin ja lopetin kolmen kuukauden kuluttua kokonaan.... ja sitten pika pikaan taas savusikin sätkä.

Nyt ajattelin edetä rauhallisesti: 4 viikkoa 21 mg laastaria, sitten miedompaa 14 mg seuraavat 4 viikkoa ja sitten vielä 4 viikkoa miedointa 7mg. Lopuksi vielä tarvittava määrä nikketabuja tai purkkaa vähenevässä määrin. Toivottavasti auttaa...
  • popopopo Hki
    editoi heinäkuu 2013
    Käytin 1,5 viikkoa keskivahvaa Nicotinell laastaria. Sitten alkoi pahoinvointi, kolme pv joka loppui kun lopetin laastarin käytön. Nyt purkalla ja tabuilla.
  • editoi heinäkuu 2013
    Nikotiinilaastarilla oltu 19 päivää polttamatta. Pidän 21mg laastaria 3 vko, 14mg laastaria 3 vko ja lopuksi 9mg laastaria 3 vko. Tämän jälkeen jättää laastarit kokonaan pois ja vieroistusoireet ovat hetken aikaa samat kuin muiden laastarivaihtojen välillä, eli todella lievät.
    Lopetin joskus samalla tapaa 4 vuodeksi tupakoinnin jonka ikävä kyllä aloitin uudelleen. Eli jatkossa muistaa ettei polta edes sitä yhtä, niin ne reseptorit eivät aivoissa virkoa henkiin huutelemaan nikotiinia, sillä nehän eivät koskaan poistu elimistöstä, vaan vaipuvat horrokseen kun ovat riittävän kauan ilman nikotiinia. Zypan ja vastaavat juuri katkaisevat reseptorien huutelut aivoille nikotiinin tarpeesta ja siksi esim ruoan jälkeen zypan kuurilla oleva, ei saa samaa tyydytystä tupakoinnista :)
  • editoi heinäkuu 2013
    Mullakin toimi laastari parhaiten.Jouduin kyllä käyttämään huomattavasti pidempään.
    Erilaisiahan tässä ollaan, hyvä kun on vaihtoehtoja jokaiselle.
  • vkovko
    editoi elokuu 2013
    Päätin tänään seuraavan muutoksen. Käytän jatkossa 21 mg laastaria 2 kpl / 3 pv. Paketti kestää silloin kuukauden. Lisäksi minulla on 2 mg nappeja. En riskeeraa nyt mitään, vain pieniä muutoksia.
  • editoi syyskuu 2013
    Mulla on myös laastari. Tuntuu että jotain extraa tarvisin avuksi ja mietin että mun kohdalla se olisi inhalaattori. Purkkaa inhoan ja inhalaattorilla saisin sen käsillä tekemisen-tunteen.
    Onko kukaan kokeillut tai vielä parempaa, onnistunut tällä yhdistelmällä?
  • vkovko
    editoi syyskuu 2013
    Ei ole inhalaattorista kokemusta. Jätin laastarin nyt kokonaan pois, jäljellä on enää 2 mg:n napit.
  • editoi syyskuu 2013
    Inhalaattori vois toimia sulla apuna ihan hyvin.
    Mulla pelkkä inhalaattori, jota käytän kotona, sitten on 1mg imeskelytabut, joita käytän, jos tuntuu et tarttee ja olen jossain sillai et ei voi eikä kehtaa inhalaattoria imeskellä ja toiminu kyllä, vähän tuntuu, että olen jo jotenkin koukussa tuohon inhalaattoriin, mikä vaara siinä, niinkuin muissakin korvaavissa.
    Inhalaattorissa on se hyvä, kun yks kapseli kestää 20 min. imeskellä, niin yleensä imeskelen 5-10 min. ja säästän loput myöhempään tarpeeseen.
    Joten kokeile, koska minusta kaikki keinot sallittuja, jotka pitävät irti tupakasta, eikä korvaavia kannata varsinkaan jättää pois, ennenkuin on todella vahvoilla lopettamisen suhteen, itse en pidä kiirettä, kaikki aikanaan.
    Inhalaattoriakin saa muuten vain apteekista.
    Tsemppiä jatkoon, myös vko, sinun kirjoituksistasi tykkään, olet jotenkin samalla aaltopituudella tämän lopetuksen kanssa.
  • editoi lokakuu 2013
    Ai että mua risoo noiden laastareiden heikko liima, aargh!!!
    Paketissa lukee että voi vaikka kylpeäkkin. No sitä en ole koittanut eikä ole varmaan tuleivaisuudessakaan tarvetta siihen mutta että se liima ei kestä hikoulua eli urheilua! Tiedä mihin satujumppaan pitäisi vaihtaa että laastari pysyisi paikoillaan. Tänäänkin jumpassa n 20 min hikoilun jälkeen laastari oli irti. Mä koen laastarin tosi hyvänä mutta ärsyttää käyttää kaksi laastaria jumppapäivänä.
  • vkovko
    editoi lokakuu 2013
    Minulla ne pysyi olkavarressa paikassa, jossa iho ei liiku. Vaihdoin vuoropäivin oikeaa ja vasenta puolta ja kesti saunassakin. Jumppaamista en ole kokeillut vieläkään, ehkä kuun lopussa kun alkaa meikäläisille tarkoitettu jumpparyhmä.
  • editoi lokakuu 2013
    Juu kyllähän ne muuten pysyy mutta urheillessa ja suihkussa irtoavat
  • EXkorsteeniEXkorsteeni Joensuu
    editoi lokakuu 2013
    Aktiivisena reissaajana laastareita tuli "entisessä elämässä" käytettyä pitkillä lennoilla. Tässä projektissa on tullut vannottua purkan nimeen!
    Ainakin minulle niistä lätkistä jäi ihoon valtavat punaiset läntit..
  • vkovko
    editoi lokakuu 2013
    EXkorsteeni kirjoitti:
    Ainakin minulle niistä lätkistä jäi ihoon valtavat punaiset läntit..
    Ihon herkkyydestä varmaan on kyse, minulla ne eivät vaikuttaneet mitenkään ihoon (kovin lievä vaikutus on yksinään muutenkin). Täytyy paikkoja vaihdella jos tulee jotain oiretta, minulla oli samassa paikassa joka toinen päivä 3 kuukauden ajan.
  • Mä käytin 24h nikotiinilaastareita, eli laitoin aamulla kiinni ja seuraavana aamuna vaihdoin. Yöt oli ihan järkyttäviä, näin kamalia painajaisia ja heräsin aamuisin hiestä märkänä. Kolmen päivän jälkeen lopetin laastareiden käytön. Nukuin paremmin kun koskaan.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.