nikot. korvaushoidosta vierottuminen. Kokemuksia?

Yritän laastarin ja purkan avulla eroon tupakasta. Kiinnostais kuulla miten näistä vierottuminen on teillä onnistunut? Tuliko sitten hirvee tupakan himo kun vähensitte annostusta? Itse en ole onnistunu pelkällä tahdonvoimalla lopettamaan, siks nyt näin.

Viestejä yhteensä

• editoi lokakuu 2008
    Hirveän huonosti on onnistunut. Olen käyttänyt nikotiinipurkkaa ja inhalaattoria useaan otteeseen. Kerran pääsin sairaalassa kokeilemaan laastaria :P. Jotenkin tuntuu että sillä pitkittää sitä nikotiinin kaipuuta, kiduttaa itseään pikkuhiljaa, mutta ehkä itselläni on ollut annostukset vain pielessä. En ole juuri noudattanut niitä. Niitähän saa syödä varmaan jonkun puoli vuotta jos annostuksesta pitää kiinni. Eikä minua viehättänyt se että oli sitten riippuvainen jostain korvikkeesta, joka kuitenkin on sitä samaa ainetta mikä pistää alunperin riippuvaiseksi :P

Entinen opettajani syö vieläkin nikotiini purkkaa lopetettuaan tupakoinnin -95. En sitten tiedä kuinka motivoituneesti hän on siitä eroon yrittänyt päästä. Itsellä pisin aika purkan syönnissä taisi olla 2kk. Jos miettii sitä että 2kk päästä on niksat jo hornan h******ssä jossei käytä korvikkeita, niin houkuttelevampihan tuo tarjous on lopettaa vaan seinään ja kärsiä se keskimääräinen about 3vk.

• editoi lokakuu 2008
    kiitti vaan vastauksesta :) No nyt mulla itselläkin tämä reilun 2vk:n omakohtainen kokemus. Laastareita käytän-16 tunnin ja purkan syönnin oikeestan lopetin muutamien päivien käytön jälkeen. Ei vaan tuntunu olevan tarvetta. Mutta ilman jotain korvaushoitoo en varmaan ois pärjänny. Nyt ei hirveenkauheenkamalasti tee tupakkaa mieli- kunpa vaan jatkuis näin :D Mutta entäs sitten kun laastarin käyttö pitäis lopettaa...Voi olla liian aikasta vielä miettiä.
  • editoi lokakuu 2008
    Esim.niksapurkassa ei ole mitään terveydelle haitallisia aineita, niitä myös suositellaan käytettäväksi riittävän pitkän ajan repsahduksen välttämiseksi.
    Ja sit vähitellen vähentää.
  • KatjaKatja Helsinki
    editoi lokakuu 2008
    Tirlittan kirjoitti:
    Esim.niksapurkassa ei ole mitään terveydelle haitallisia aineita, niitä myös suositellaan käytettäväksi riittävän pitkän ajan repsahduksen välttämiseksi.
    Ja sit vähitellen vähentää.

:shock: :shock: Meinaatkos ihan oikeesti ettei nikotiini ole terveydelle haitallista??
  • HitsiHitsi n.20 kilometriä Kehä 3:sta eli susirajan toisella puolella
    editoi lokakuu 2008

Mulla myös piti nikotiinipurkka tupakantuskaa yllä , heti kun älysin luopua purkasta niin alkoi homma helpottumaan.
    Koittelin lopetusta , tää on neljäs kerta ja tulee kuun lopussa 9 kuukautta...enivei..noilla edellisillä kerroilla kiduin tupakantuskissa.".kiitos"nikotiinipurkan.
  • editoi lokakuu 2008
    Tuollasen pätkän vakoilin wikipediasta:

"Käytön haitat

Nikotiini aiheuttaa lähinnä voimakkaan riippuvuuden eikä sinänsä aiheuta tupakointiin liittyviä vaaroja. Nikotiini kohottaa verenpainetta ja lisää sydämen sykettä, mikä lisää erityisesti sydän- ja verisuonitaudeista kärsivien akuutteja riskejä."

Että eipä kait sillä sillä tavalla nimeksikään haittoja ole nuin fyysisesti. Sopiikin kysästä miten se vaikuttaa psyykkisesti.. Jos kerta nikotiini puoliintuu elimistössä jo 60 minuutissa ja siitä alkaa vieroitusoireet niin kuinka moni ottaa nikotiini annoksensa 60 minuutin välein? Kuinka paljon noista vieroitusoireista voikaan olla haittaa niin että me emme sitä itse huomaa? Ehkä me oltaisiin leppoisampia täysin ilman nikotiinia.. ehkä ei.. :)
  • editoi lokakuu 2008
    En tiedä, mitä nikotiini tekee päänupille, ei varmaankaan mannaa,
    mutta ihan tosi on (lukee selosteessa, kysyin myös apteekista),
    ettei sisällä fyysiselle puolelle mitään haitallisia aineita.
    Psyykelle tietty, kun samaa on kerran imettykin..
    Omakohtaisesti en oikeeen tiedä, kun alkuun pureskelin yhden ainoan purkan, maku oli karmea.
  • KatjaKatja Helsinki
    editoi lokakuu 2008
    :shock: Aika outoa oikeesti.... Jos siitä ei kerta oo mitään harmia niin miksei ihmiset vois syödä vaikka lopun ikänsä sitä?? Ja miks sitä ei suositella raskaana oleville?? Hmmm.....

Noh, mulla oli sama homma sen purkan ja tabujen kanssa että ne oli niin jumalattoman pahoja ettei kärsiny syödä :D Ja hyvä niin, nyt ei tarvinnu pyristellä irti sitten myöhemmin :D
  • Miika84Miika84 helsinki
    editoi lokakuu 2008
    2-vaiheen nicorette laastarit käytössä vielä reilun viikon verran,jonka jälkeen luovun niistä.2mg:n nicotinellpurkkaa menee vielä,tosin niidenkin määrää olen alkanut tiputtamaan :D :D :D
  • GraviusGravius westcoast of finland
    editoi lokakuu 2008
    Itse vaihdoin nikotiinipurkan tavalliseen purkkaan ja viikko meni siinä pienes huimauksessa ja väsymyksessä ja outoo kyllä oli purkka mieles eikä tupakki :shock: mutta kyllä se levy nikorettee o aina lompuukissa siltä varalta et menen buariin tai meinaan tehdä jotain idioottimaista :mrgreen: mutta sanoisin et ei ole läheskään niin tuskaista kun tuo joku parin vuoskymmenen körssittelyn lopetus seinään
  • editoi marraskuu 2008
    Väliaikatieto; kohta 7vk täynnä, miedoin laastari eli 5mg/16tuntia käytössä ja hyvin menee :P Ihan aina en edes viitsi/muista laittaa ja testailen miltä tuntuisi olla kokonaan ilman. Mutta sitten vähän taas arveluttaa ettei vaan hyvin alkanut tupakoinnin lopetus ota takapakkia joten jatkan vielä laastareilla...
  • editoi marraskuu 2008
    Mä käytin laastareita ja yhtenä iltapäivänä vaan huomasin, että olin unohtanut laittaa laastarin. Sen jälkeen en enää laittanutkaan.
  • editoi marraskuu 2008
    Vielä viimeinen viesti tähän ketjuun multa itseltäni. Jos vaikka olisi avuksi jollekulle muulle. Eli ihan turhaan pelkäsin tuosta nikotiini laastarista vierottumista. Nyt olen ollut vajaat 2 viikkoa ilman laastareita ja kaikki sujunut aika kivuttomasti. 2kk tupakoimattomuutta täynnä. Luulen, että käynnit täällä sivuillakin tulevat harvenemaan...Tsemppiä kaikille ja mukavaa joulunalus aikaa.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.