Tässä pientä apua vieroitusoireisiin

Olen tutkinut omatoimisesti ja kokeillut, mitkä tietyt valmisteet voivat hieman lievittää vieroitusoireita.

1. Magnesium (vaikuttaa hermoston toimintaan ja helpottaa hieman vapinaan ja myös esim. pääkipuun ja huimaukseen)
2. B- ja D-vitamiini (myöskin vaikuttavat hermoston toimintaan, varsinkin b-ryhmän vitamiineista B6 ja B 12)

Itse vedän nyt multitabsia, magnesiumia sekä kalkkitabletteja jossa d-vitamiinia.

Enpä tiedä toimiiko nämä kaikille, mutta tuntuu ainakin, että illalla on mukavampi laittaa silmät kiinni kun on juuri nappaissut magnesiumtabletin. Ainakaan mulla ei toimi sellainen jatkuva napostelu, koska siitä tulee pöhöttynyt olo ja rupeaa närästämään.

Mä nyt sitten vedän kaikennäköisiä vitamiineja, vichyä ja vauvojen hedelmäpilttejä, että kaikki antioksidanttitarpeet varmentuvat.

Niille ketkä kärsivät viekkareina muistin heikentymisestä, suosittelen kokeilemaan kuivattua mustikkaa tai mansikkaa. Niissä vitamiinit, flavonoidit ja antioksidantit ovat säilyneet ja kuulemma säännöllinen mustikan tai mansikan syönti parantaa muistia 20-30%... Voihan tällaisia luonnon rohdoksia kokeilla...?

Niin ja tietenkin on hyvä syödä valkosipulia ja chiliä päivittäin! Niillä on ennaltaehkäiseviä vaikutuksia tällaisessa tilanteessa kun kroppa ja psyyke joutuu myllerryksen kohteeksi. Eli näistä kahdesta saa ison määrän c-vitamiinia.

En yritä leikkiä lääkäriä. Nämä on vain maallikon havaintoja ja toivon, että näistä voisi olla muillekin avuksi kuin minulle.

Viestejä yhteensä

• LalaLala Tampere
    editoi tammikuu 2009
    Hyvähyvä!
    Lisää vinkkejä ja "Testiryhmä" löytyy tuolta topicista: "tupakoinnin lopettaminen ja mielenterveys".

• Timppa_2Timppa_2 Raasepori
    editoi tammikuu 2009
    Hyvä Sirpa - Leena ja Lala

Kaikki ohjeet ja neuvot ovat tarpeellisia ja mitä tahansa teen, ettei tarvitse polttaa tupakkaa. Banaaneissakin on sitä D-vitamiinia ja niitä minä vähän syön myös. Tupakkahan syö vitamiineja elimistöstä, joten kyllä minäkin sellaisia monivitamiinitabletteja nieleskelen nyt, vaikka tupakka ei nyt enää niitä vitamiineja syökään minusta. Se vaan, että kyllä minä tuota niksapurkkaakin jauhan, en minä ilman sitä kyllä pärjää kun olen niin pitkään tupakoinut ja täydellisen nikotiiniriippuvainen ollut.

Hyvältä nyt kuitenkin tuntuu elellä joka suhteessa ilman tupakkaa. :-)

terv. Timppa
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.