TUPAKAN VIEROITUSOIREET VAI ZYBANIN HAITTAVAIKUTUKSET...

Heips,
aloitin 9 päivää sitten zybanin käytön :shock:

ihan perseestähän(sorry)tää on,kolme päivää meni hyvin sit alkoi:

-TÖRKEÄ PÄÄKIPU
-vapina
-lihaspistot/krampit
-paha olo
-hikoilu(yöllä joutuu lakanat vaihtaa :shock:
-JÄRKKY PAINAJAISET(silloin kun pysty nukkuu)
-UNETTOMUUS(3 yö TÄYSIN valveilla)

Nyt 4 päivä polttamatta :mrgreen:,röökiä ei todellakaan tee mieli

et jotain hyvää mutta tää olotila on ihan kamala :( :-( :cry:
Onko kellään vastaavia kokemuksia?
polttanut olen 20 v 1 toppa päiväs kutakuin :x

TSEMIÄ MEILLE,ehkä tää joskus loppuu...

Viestejä yhteensä

• editoi tammikuu 2009
    Hei Tindra!
    Minäkin lopetin zybanilla, ja minulle tuli zybanista sellainen "keinutus ja pyörrytys" että lopetin kuurin, tosin huimaus on myös yksi vierotusoire, että en tiedä oliko se sitten zybanista vai tupakan puutteesta. Noi sun oireet voisi siis olla ihan normaaleja viekkareita, koita juoda paljon vettä, ulkoile ja lepää silloin kun se on mahdollista, ehkäpä ne oireet tasoittuu pikkuhiljaa. Minäkin jouduin lopettamaan zybanin syömisen noiden oireiden takia, mutta pärjäsin hyvin ilman zybania, joten siitä asti olen ollut savuton :) Jaksa vaan sinnitellä, se alkaa varmasti helpottamaan pikkuhiljaa. Tsemppiä!!!
  • editoi tammikuu 2009
    Heips Meke,

kiitti kannustuksesta :D
    miten kauan pystyit syömään zybania?oliko muita oireita kun huimausta?

saiko nukuttua?
    mielenkiinnosta kauan poltit ja kuinka kauan olet ollut ilman?
    kaikkea hyvää ja ONNEA kun pääsit p....... eroon :lol:
  • KatjaKatja Helsinki
    editoi tammikuu 2009
    Noi oireet voi varmasti lukea vaika molemmiksikin. Mulla oli aikanaan Zybania syödessä ns. Zombie olo, muistutin kuulema Ozzy Osbournea liikkeissäni :shock: :oops:.......... Pahaa oloakin oli alkuun, mutta se hävis varmaan aika nopeasti kun ei siitä jääny mitään "traumoja".

Onnea savuttomuudesta ja jatka vaan pilsujen syöntiä jos kroppa ja pääkoppa kestää, mutta savuttomuutta älä lopeta vaikka mikä olis. Tsemppiä!!!!!!!!!!!!
  • editoi tammikuu 2009
    tindra kirjoitti:
    Heips Meke,

kiitti kannustuksesta :D
    miten kauan pystyit syömään zybania?oliko muita oireita kun huimausta?

saiko nukuttua?
    mielenkiinnosta kauan poltit ja kuinka kauan olet ollut ilman?
    kaikkea hyvää ja ONNEA kun pääsit p....... eroon :lol:

Mä söin zybania noin kaksi viikkoa, josta vajaan viikon olin ollut polttamatta, kun lopetin zybanit. Mulle tuli sitä "keinutusta" ja hönttiä oloa siitä niin, etten uskaltanut enää ajaa autolla töihin. Ajan aika vilkas liikenteisen kaupungin läpi työmatkaa :) Nukkuminen oli alkuun sekalaista, välillä väsytti ihan tolkuttomasti ja välillä heräilin koko yön ja hikoilua oli myös... Eli kaikkia oireita tuli, mutta zyban vei ilmeisesti ne pahimmat viekarit, koska jäin niitä vähän odottelemaan.
    Minä ehdin hölmöillä tupakan kanssa yli 20 vuotta ja nyt olen ollut ilman 1v ja 9kk.
    Näin jälkikäteen voin sanoa, että se hankala vaihe kesti loppujen lopuksi niin vähän aikaa, ja tämä nykyinen savuton oleminen on ihan mahtavaa!! Se, mikä harmittaa, on etten lopettanut savustelua jo kauan sitten, mutta parempi myöhään jne. Eli kyllä sä selviät siitä alkuvaiheesta voittajana ja savuitta !!!! Tsemppiä!!
  • editoi tammikuu 2009
    Lopetin Zybanin avulla 6.1.09. Kädet tutisevat edelleen, mutta se on pikkuhaitta. Välillä esiintynyt hieman huippaamista, mutta ei huolestuttavan paljoa. Unettomuus vaivannut todella pahasti ja viime lauantaina -luvan kanssa- vähensin Zybanit takaisin 1 tabl./vrk. Vaihtoehtona ois ollut nukahtamislääkkeet enkä sitäkään halua. Olo yhtä hyvä, vaikka meneekin vain yksi Z. päivässä. Ei oo tupakkia tehnyt mieli ja niin kauan kuin olo tällainen, niin pidän kuurin pienempänä. Elopainoni on myös sen verran alhainen, alle 50 kg, että katsottiin, että mulle todennäköisesti riittää pienempi annos.
    Jos Zyban auttaa tupakantuskaan, mutta aiheuttaa todella voimakkaita sivuvaikutuksia, niin kantsii kokeilla määrän vähentämistä alkutasolle ennen kuurin kokonaan lopettamista.
    Tänä iltana tunnen pitkästä aikaa väsymystä, ehkä unikin tulee ennen aamua :)
    Tsemppiätsemppiä kaikille lopettaneille ja lopettamista harkitseville :thumbup:
    Ja kiitos Mummukalle ja sonyalle kannustuksesta :) :)
    Tuntuu hienolta, kun saa toisilta tsemppiä, se auttaa jaksamaan.
    Oon lukenut paljon luomulopettajien tekstejä, te ootte aivan tajuttoman mahtavaa sakkia! Hatunnoston arvoisen duunin teette, kun sinnittelette ilman apukeinoja savuttomuuteen! Itse tuntee pääsevänsä kuin koira veräjästä, vaikka ensin polttanut 30 v ja nyt jo olo tosi hyvä, eikä viekkareita esiintynyt.

• editoi tammikuu 2009
    Hyvä Tuulia!! Kaikki keinot on sallittuja, kunhan vaan pääsee tupakasta eroon!! Ei ole väärää tapaa lopettaa!!
    Tsemppiä!!!
  • editoi tammikuu 2009
    Mulla oli pari kuukautta nuo kaikki tämän ketjun oireet vaikka en ole Zybania nähnytkään! :roll:
    Muut on jo helpottanu, unettomuuteen piti hakea pillereitä, kun en enää jaksanut.

PÄRJÄTÄÄN :thumbup: :thumbup:
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.