Puhdistavasta yskästä

Tänään tuli ensimmäiset merkit edessä olevasta puhdistautumisyskästä. Ken tietää, jos voisi hieman valaista, kauankohan tuo yskä kestää? Tiedän, että on yksilöllistä, mutta jos jotain suuntaa antavaa? :) Ja ilmeisesti toinen yskä tulisi myöhemmässä vaiheessa, kun värekarvat kasvavat takaisin jäljellä oleviin värekarvasoluihin. Tästä tulikin mieleeni, että onko kenelläkään tietoa itse värekarvasolujen uusiutumiskyvystä vai jäänkö ainiaaksi vajaavärekarvasoluiseksi?

Viestejä yhteensä

• pöllipölli Kontiolahti
    editoi tammikuu 2009
    tyhjentävää vastausta en pysty antamaan, omasta kokemuksesta vaan. Mulla ei alkuajan limaklönttiröhää tullut ensikään, mutta tässä viikon 4-5 tienoilla sellaisia kuivia yskähdyksiä, jotka maistuu vähän ikävälle kumminkin. Liittynee varmaan tuohon värekarva-juttuun. Jos en sitten minäkin niitä jo tappanut kokonaan polttaessani.
  • editoi helmikuu 2009
    Mulla alko yskä nyt kun polttamatta ja ilman nikotiinituotteita olen ollut noin 1.5 vrk:tta. Vähän pidempään olin, mutta piti polttaa vielä kerta kiellon päälle yksi, joten lasken ajan siitä kun viimeisen koetupakan poltin :roll:

Mutta tosiaan. Tänä aamuna teki yskä jo tuloaan..Nyt oli niin kauhea, limainen yskä, että päädyin oksentamaan sitä yskiessäni pönttöön. Todella ilkeän tuntuista j vahvistaa entisestään tätä päätöstä, ei IKINÄ enää.

Tänään ekan kerran sellaien olo myös, että keuhoissa suhteellisen tilava olo. Mutta edelleen ahdistaa tästä keuhkoputkien kohdalta.

Eli minulla yskä alkoi 1.5vrk:n jälkeen lopettamisesta. Yritän ajatella täällä miten ne värekarvani siellä nousevat yksitoisensa jälkeen urhoollisesti ylös. :D

Kokoajan vaan pelottaa, mitä suusta tulee ylös. Toistaiseksi ollut täysin kirkasta limaa. Entäs jos tulisi vaikka jotain veriklönttejä :shock: :shock:

Kuolisin säikähdykseen.
  • PuhdaskeuhkoPuhdaskeuhko Helsinki
    editoi helmikuu 2009
    Minulla ei ole tullut mitään ulos näiden 7 kuukauden aikana. Aamuisin on keuhkoputki arkana. Luultavasti värekarvat tuhoutuneet :evil:

image

• pilvipoutapilvipouta Pirkanmaa
    editoi helmikuu 2009
    Mikähän toimintatapa tuolla pudistautumisella onkaan? Edellisillä lopetusyrityksillä (pisin 6kk) ei keuhkoista irronnut yhtään mitään, mutta nyt lohkeaa ihan kiitettävästi, yök. Pari kertaa on meinannut lentää ykät mukana. Äänikin oli ihan painuksissa kaikesta yskimisestä.

Ihmeellistä. :roll:
  • Tarza_2Tarza_2 Satakunta
    editoi helmikuu 2009
    :P tässä odotellessa jospa multakin irtoaisi :roll: keuhkoissa tuntuu olevan ihmeen hiljaista mitähän mahtaa vielä ollakaan tulossa :evil: pääasia että ollaan savuttomia,ja olo paranee pikkuhiljaa,kun ajattelee sitä määrää kun on 25 vuotta kiskonut,että kestää tovin kun niistä puhdistuu, :roll: tsemppiä vaan kaikille stumppilaisille!!!!! :thumbup: :thumbup:
  • editoi helmikuu 2009
    Aiemmalla kerralla alkoi yskä kanssa siinä 1.5 päivää polttamatta jälkeen, mutta se oli sellaista todela kuivaa ärsyttävää yskää.

Nyt on sellainen limainen yskä ja hermoilen sitäkin jo. Mutta se on kai hyvä asia, että värekarvat siellä nousevat ja alkavat tekemään työtä..Sitäkö se tarkoittaa? Kohta oon ollu 2vrk polttamatta. :!: :!: :!:
  • editoi huhtikuu 2009
    Kolme päivää polttamatta. Ei tietoakaan mistään yskästä. Aikaisemmilla kerroilla on tullut niin tiukka yskä, että lääkäriin on ollu pakko mennä apua hakemaan. Eikä oikeastaan mikään oo auttanu. Siihen se lopettaminen viime keväänä kaatuikin, yskä katosi kun jatkoin polttamista. Mitään järkeähän siinä ei ollut, mutta eipä tupakoitsijat usein järjellä perustelekaan tekojaan. Nyt vaan nukuttaa koko ajan, mitään muita oireita ei vielä näy. Eli menee siis tosi hienosti. Pelkään vaan sitä yskää ihan kamalasti.....se oli niin järkyttävää, töissä karkasin tupakkapaikalle yskimään kun en enää kehdannut köhiä kaiken aikaa muiden lähellä. Yskänpuuskat kun ei meinannut loppua millään. Voi kun siltä yskältä voisi välttyä, vaikka taitaa olla turha toivo. Itsehän olen keuhkoni myrkyttänyt.
  • editoi huhtikuu 2009
    Mä olen ihmetellyt tuota yskäjuttua... tai oikeammin yskättömyysjuttua. Nyt vähän yli kk polttamatta, eikä mitään merkkejä yskästä. Siis ei edes yhtä pientä köhäsyä! Onkohan mulla kaikki se p* mitä on iät ajat keuhkoihinsa vetänyt jämähtänyt sinne ihan lopullisesti? Oikeastaan vähän pelottavaa. Pitäisikö tässä huolestua, siis kuuluuko se yskä aina asiaan kun lopettaa?
  • tutetututetu Helsinki
    editoi huhtikuu 2009
    15 kk nyt polttamatta, eikä vieläkään yskää. Kysyin siitä joskus viime syksynä lääkäriltä, mutta ei hän pitänyt yskimättömyyttä ongelmana.
  • editoi huhtikuu 2009
    mikaela, mulla ei myöskään ollut minkäänlaista köhää paitsi sairastuttuani flunssaan tässä jokunen viikko takaperin. En tiiä, onko puhdistava yskä "pakollinen" vai yksilöllinen juttu että joillekin tulee ja joillekin ei. Mulla ei kyllä ollut ikinä tupakoidessa tupakkayskääkään ja poltin n 10 tupakkaa päivässä, joskus jopa vähemmän.
  • Birje59Birje59 Helsinki
    editoi huhtikuu 2009
    Minäkin olen täällä ihmetellyt omaa yskättömyyttäni. Eli nyt tasan 100 päivää polttamatta eikä mitään yskää kokoaikana. Minäkin aloin huolestua, että pitäisikö sellainen tulla, kun kerran vuosikymmeniä on liannut keuhkojaan, mutta niinkuin tässä ylläkin todettiin ettei lääkärikään pitänyt sitä vakavana. En myöskään koskaan polttaessani kärsinyt yskästä, olisiko tällä jotain tekemistä asian kanssa. Mutta jos en väärin muista, olisiko Stumppaa tähän -kirjassa mainittu, että olisi hyvä jos puhdistava yskä tulisi..? En ole varma, mutta...
  • editoi huhtikuu 2009
    Mä oon ollut kutakuinkin kuukauden polttamatta, ja tänään on kyllä limaa irronnut. Kurkku on kipeä, ja luulinkin että flunssa painaa päälle.
    Mutta se maku suussa :x Aivan järkyttävä.

Luulin ettei mulle tulis mitään tollasta puhdistavaa yskää, koska poltin vain muutaman vuoden. En todellakaan ajatellut että siellä voisi olla mitään puhdistettavaa :-) Hyvä minä, näköjään on.

• Tarza_2Tarza_2 Satakunta
    editoi huhtikuu 2009
    :-) hyvä,hyvä erikoinen keuhkot puhdistuu koko ajan kun ollaan savuttomina.minulla on myös irronnut paljon limaa,varsinkin silloin kun on harrastanut vähän rajumpaa liikuntaa :XD: jatketaan samaan malliin,ei ikinä sytytetä!!!!!! :!: tsemit jatkoon!! :thumbup: :thumbup:
  • MinkiMinki Turku
    editoi huhtikuu 2009
    Mulla ei ole tullut yskää, ei minkäänlaista!
    Aiemmilla lopetusyrityksillä muistan, että olen aina saanut jonkun taudin, nielutulehduksen tms mutta nyt ei ole tullut mitään!
    No, kai se sieltä sit tulee...joskus.. ehkä.. ja kohta siis 5 viikkoa ilman olen ollut.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.