elektroninen tupakka?

Kahlasin internettiä ja tuli vastaan tuollainen elektroninen tupakka. Onko kellään kokemusta tuosta? näyttää todella paljon oikealta tupakalta, ja jopa "sauhuaa" vesihöyryä. Aika paljon näyttää maksavan (n. 100e) mutta aika jännältä kapistukselta näyttää.

tässä tietoa

http:// www.e-smoking.fi/

videota

http:// www.youtube.com/watch?v=E18jmMNUBdM

Viestiä muokattu, suorat linkit poistettu.
-Ylläpito
«13

Viestejä yhteensä

• editoi tammikuu 2009
    No heips

Eipä ole kokemuksia, mutta en kyllä satasta sellaisesta maksaisi. Kyllä saa riittää nämä perinteiset purkat, laastarit jne. :lol:
  • editoi tammikuu 2009
    Onko taas joku "viritys" liikkeellä ? Muistan viime kesältä samankaltaisen tuotteen (Super Smoker ). Lääkelaitos kielsi sen myymisen Suomessa viime vuonna. Miten lie tämän tuotteen kanssa ?
  • editoi kesäkuu 2012
    En tiedä onko nuo uusimmat ainakaan kiellettyä. Mutta vissiin lakipykälät kieltävät tupakkajäljitelmien mainostamisen.

Wikipediassa tälläistä

"Sähköinen savuke

Sähköinen savuke on kiinalaisen yhtiön SBT:n kehittämä. Se saa virtansa paristoista ja on oikean savukkeen näköinen ja kokoinen. Yhtä savuketta voi käyttää useita kertoja, sillä siinä käytetään vaihdettavia nikotiiniampulleja. Yhdessä ampullissa on noin 350 henkäystä. Se myös sauhuaa ja sisältää pienen määrän nikotiinia ilman tavallisen tupakan tervaa ja muita aineita. Sen toivotaan helpottavan tupakoinnin lopettamista. E-tupakkaa ei luokitella laissa tupakaksi, mutta Hollannissa ja Belgiassa harkitaan sen kieltämistä, koska siinä olevalle nikotiinille ei ole myyntilupaa.[3]"

Löytyi myös jonkun sähkötupakalla lopettaneen blogi.

[url]http:// sahkotupakka.wordpress.com/[/url]

lainaus sieltä: "Olen ollut jo pidempään polttamatta sähkötupakan avulla, mutta keho ei palaudu ihan niin nopeasti kuin toivoisi. Itselläni keuhkot toimii jo paljon paremmin, en juurikaan enää hengästy paitsi treenatessa ja jos hengästyn se on erittäin miellyttävä tunne. Haju ja makuaisti tuntuu palautuneen ja olo on muutenkin tosi paljon parempi."

"Myönnettäköön, ei tämä tupakkaa ole. Ei todellakaan. Mutta jotain hyvin savunkaltaista ainetta tuotteesta lähtee. Laite tosiaan tekee mitä lupaa, ja tuoreella kapselilla ja akulla vielä erittäin hyvin. Eri maut eivät ole oikeasti kauhean erilaisia, mutta ihan hyviä kaikki. Ainoa mikä välillä häiritsee on kevyt kihelmöinti suussa, sama fiilisi mikä tulee inhalaattoria käytettäessä eli ilmeisesti nikotiinin aiheuttamaa. Aluksi tuntui vähän hölmöltä, mutta nyt kun olen asennoitunut asiaan niin, että olen oikeasti lopettanut tupakan polton niin eipä ole kertaakaan tehnyt mieli polttaa oikeaa tupakkaa. Nikotiinia kaipaan edelleen, mutta sitähän sähkötupakka tarjoaa. "

Viestiä muokattu, suorat linkit poistettu.
    -Ylläpito
  • editoi maaliskuu 2009
    Itse tilasin sähkötupakan Englannista. Maksoi noin 40€ posti kuluineen ja hyvin on toiminut. Lopetin tavan tupakan polttamisen ilman minkäänlaisia ongelmia.

Tosin myönnetään että vaihdoin yhden paheen toiseen mutta sähkötupakan imeminen on paljon terveellisempää mitä tavan tupakan.

Ja maistuu paremmalta!
  • editoi maaliskuu 2009
    Sähkötupakka??!?
    Ei multa olis mitenkään semmosen kanssa savuttelu unohtunu :shock:
    Paristoja ja leikisti savua???!
    Toivottavasti auttaa, kaikki apukeinot ovat tietty ok, jos niillä tulokseen
    päästään.
    Itse en olis voinut nauramatta..
    vaikka eipä nauru koskaan pahitteeksi ole :D
  • editoi toukokuu 2009
    Itselläni oli kerran tilaisuus kokeilla ko.laitetta neljän päivän ajan ja ainakin minä olin tupakoimatta sen ajan.Nyt yritän lakkoa "perinteisin menetelmin",eli nikotiinilaastareillla ja nikotiinipurukumin yhdistelmällä.Toista päivää lakossa.
  • ZeddyZeddy Porvoo
    editoi syyskuu 2009
    e-cigs.co.uk:sta tilasin 40 eurolla kahdet sähkötupakat ja sitten niitä patruunoita jotka sisältävät mahdollisimman vähän nikotiinia (0.6mg) en viitsinyt ihan nikotiinitonta sentään tilata, laite auttoi minua lopettamaan jo ennen sen saapumista koska ensimmäiset päivät meni odottaen palkintoa(laitetta) eli 5 päivää odottelua ja viimeiset kaksi ilman nikotiinikorvikkeita, laite tuli, sauhuttelin sen kanssa päivän enemmän kokeilumielessä, mutta totesin että pidän laitetta enemmän lipsahduskorvikkeena, eli esimerkiksi alkoholia kun nautin on melkein mahdotonta olla ilman tupakkaa, silloin kyllä e-savuke voittaa analoogisen. Mutta näin muuten yritän kyllä olla ihan ilman mitään, jotenkin auttaa kummasti se tieto että mulla on ihan "hyväksyttävä" helpotuskeino siinä jos tämä lopettaminen käy ihan mahdottomaksi, vaikka sitä ei tarvitse käyttääkään.. jos ymmärrätte.. :mrgreen:
  • Liiru_2Liiru_2 Vantaa
    editoi syyskuu 2009
    Hei Zeddy

Voisitko tulla tuonne mun www sivulle ja kertoa tästä lisää.
    Olisin todella kiinnostunut ostamaan tuollaisen.

Niin siis kun täällä ei koskaan esim. oikein hyväksytä noita suoria linkkejä.
  • ZeddyZeddy Porvoo
    editoi syyskuu 2009
    Latte kirjoitti:
    Onko taas joku "viritys" liikkeellä ? Muistan viime kesältä samankaltaisen tuotteen (Super Smoker ). Lääkelaitos kielsi sen myymisen Suomessa viime vuonna. Miten lie tämän tuotteen kanssa ?

E-savukkeiden myynti on kielletty suomessa (toistaiseksi), mutta ulkomailta tilaaminen on ihan hyväksyttyä puuhaa, vaikka tulli ei oikein tykkää nikotiinipitoisten nesteiden maahantuonnista.. tosin tämä ei ole ongelma mikäli eu mailta tilaa =)

Syy miksi e-savuke on kielletty on hyvin yksinkertainen, tuotetta ei ole vielä testattu joten paskalaitos ei tiedä onko se turvallinen, toisin on tupakan kanssa, se on testattu kymmeniä vuosia ja todettu hengenvaaralliseksi, ja myynti senkun jatkuu =) niin kauan kun kuluttajien rahat menevät oikeaan paikkaan on kaikki hyvin x)
  • editoi syyskuu 2009
    Äh, taas yksi muka korvaushoito kun oikeasti se on itsensä pettämistä ja loppujen lopuksi et pääse siitä nikotiinista eroon joka on se päällimmäinen syy miksi tupakoit. Ainoa hyvä puoli näissä "leikki" tupakeissa on, ettet hengitä keuhkoihisi muita myrkkyjä kuin nikotiinia. Muuten nämä ovat yhtä pahoja kuin oikeat tupakat koska

1) Et millään pääse tavasta eroon. Menet joka tapauksessa tupakkatauolle. Henkinen riippuvuus on se suurin kumpu tupakan polton lopettamisessa josta sinun pitää kiivetä yli.

2) Korvaushoito ei ole korvaushoito jos addiktoivaa ainetta käytetään. Eihän karkkihimo-ongelmaisillekaan anneta hienoa sokeria leivän päälle. Eli jos korvaushoito sisältää nikotiinia niin voit unohtaa ko hoidon. PISTE!

Mä en tiedä kuinka paljon mä voisin painottaa sanomaani. Oikeasti se lopettaminen lähtee sieltä korvien välistä, kaiken maailman leikkitupakat yms tuotteet vaan saavat sinut huijaamaan itseäsi luullen, että oikeasti muka teet asian itsellesi helpommaksi.

Allan Carria lainaten: Tupakka ei helpota oloasi vaan takaa sen että 45 minuutin päästä himoitset sitä taas. Eli heti kun olet saanut nikotiiniannoksen, voit olla varma että kohta tulee taas himot. Tästä et pääse eroon nikotiinituotteilla!
  • editoi syyskuu 2009
    Viestiketjua muokattu, ylläpito toivoo että jatkossa keskustelu ei mene muiden keskustelijoiden parjaamiseksi tai muutenkaan asiattomaksi. Mielipiteitä ja keinoja tupakoinnin lopettamiseen on monia, tätä erilaisuutta olisi hyvä kunnioittaa.

Tämä toimikoon myös varoituksena asianomaisille, jatkossa henkilökohtaisuuksiin menevään kirjoitteluun tullaan puuttumaan muilla keinoin.

-Ylläpito
  • editoi heinäkuu 2010
    Elektroninen tupakka toimii ainakin tupakasta irti pääsemisessä mutta nikotiinista irti pääseminen onkin sitten eri juttu. Itse poltin n. kymmenen vuotta ja nyt käyttänyt [url=http:// www.e-tupakka.com/]elektronista tupakkaa[/url] reilun vuoden. Tupakkaa ei tee oikeastaan mieli kuin jossain harvoissa tilanteissa kun tulee joku mielleyhtymä tms. että nyt pitäisi laittaa kessu huuleen. Olo on 100% parempi kuin tupakkaa poltellessä. Ei yskitä, kurkku ei ole tukossa limasta, vaatteet/kädet ei haise jne. Kuitenkin, SAAN käydä tupakkatauoilla ja nauttia nikotiinista ilman tupakansavun myrkkyjä.
  • editoi heinäkuu 2010
    Admin2 kirjoitti:
    Viestiketjua muokattu, ylläpito toivoo että jatkossa keskustelu ei mene muiden keskustelijoiden parjaamiseksi tai muutenkaan asiattomaksi. Mielipiteitä ja keinoja tupakoinnin lopettamiseen on monia, tätä erilaisuutta olisi hyvä kunnioittaa.

Tämä toimikoon myös varoituksena asianomaisille, jatkossa henkilökohtaisuuksiin menevään kirjoitteluun tullaan puuttumaan muilla keinoin.

-Ylläpito

Tämä ois hyvä muistaa,kun kirjoittelee. Henkinen tuska mikä aiheutuu tupakasta. Admin 2 kertoo sen ihan oikein. Ja nämä sivuthan ovat Hengitysliitto HELIN ylläpitämät.
  • kotarigirlkotarigirl Kouvola
    editoi lokakuu 2010
    Voisko joku jeesaa, kun aion tilata e-tupakan tuolta Englannista, mut en ymmärrä niin paljo kieltä et osaisin valita niistä. Liikaa valikoimaa :mrgreen:
    Haluan sellasen, jossa on sitä nikotiinia....
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    editoi lokakuu 2010
    Tuolla mediassa oli tietoa, että näiden sähkötupakoiden tilaaminen ulkomailla olisi lainvastaista. Kuulemma kaikki nikotiinituotteet kuuluvat lääkelain alaisuuteen eikä niitä siten voisi yksityisesti tilailla. Tiedä häntä sitten....

Itsestä tuntuu tietty tuo ajatus muutenkin aika kamalalta noin tupakoinnista vierrottumisen apuvälineenä. Kun siinä tehdään samaa liikettä kuin tupakoinnissa ja saadaan samaa ainetta jotenkin höyryn kautta sisuksiin, niin muistuttaa todella paljon polttamista. Mitäs sitten, jos ja kun patruunat loppuvat, onko seuraava "korvaava" sitten jo aito tupakka???

No, korostan tässä, että tämä on vain minun mielipiteeni, kun täällä on sentäs tuo mielipiteen vapaus. Jos joku todella pääsee näillä irti pysyvästi tupakoinnista eli pystyy olemaan sitten vuosikausia sortumatta, vaikka sähköpöllejä enää saakaan, nostan hattua, kyllä!
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• editoi helmikuu 2011
    Hyviä uutisia!!

Jo jonkin aikaa tulli on pysäyttänyt sähkötupakat, tai ainakin lähetykset joissa on ollut nikotiiniä sisältäviä ampulleja.

Nyt Vantaan käräjäoikeus on antanut tuomion että näitä saa tuoda maahan henkilökohtaiseen käyttöön ilman lääkärin reseptiä. Rajoituksena on vain että ne on ostettu ETA-maasta.

Itse tilasin samantien itselleni tuollaisen sähkötupakan ja jonkun verran ampulleja.

Tullin tiedote: [url
    tulli.fi/fi/tiedotteet/lehdistotiedotteet/2011/tiedote_20110217/index.html[/url]

Helsingin sanomissa:
    hs.fi/kotimaa/artikkeli/Tullin+pysäyttämät+sähkötupakat+toimitetaan+tilaajille/1135264075176

Itse tilasin täältä:
    supersmokerclub. nl/index.php?language=UK

• editoi kesäkuu 2012
    Jyrki_84 kirjoitti:
    Hyviä uutisia!!

Jo jonkin aikaa tulli on pysäyttänyt sähkötupakat, tai ainakin lähetykset joissa on ollut nikotiiniä sisältäviä ampulleja.

Nyt Vantaan käräjäoikeus on antanut tuomion että näitä saa tuoda maahan henkilökohtaiseen käyttöön ilman lääkärin reseptiä. Rajoituksena on vain että ne on ostettu ETA-maasta.

Itse tilasin samantien itselleni tuollaisen sähkötupakan ja jonkun verran ampulleja.

Tullin tiedote: [url
    tulli.fi/fi/tiedotteet/lehdistotiedotteet/2011/tiedote_20110217/index.html[/url]

Helsingin sanomissa:
    hs.fi/kotimaa/artikkeli/Tullin+pysäyttämät+sähkötupakat+toimitetaan+tilaajille/1135264075176

[/url]

Tulipa itse tämän rohkaisemana tilattua sähkötupakki. Tilasin nesteet Totally Wicked nimisestä kaupasta Isosta-Britanniasta. Laitteet ostin Suomesta ihan takuuta ajatellen. Ostin samalla nikotiinitonta nestettä jotta pääsee heti testaamaan laitetta kun se saapuu. Eilen tilasin ja tänään oli laite perillä lähipostissa eli toimitus oli todellakin nopeaa. Ensituntuman perusteella tämä on kyllä varsin pätevä laite. Tuolla nikotiinittomallakin nesteellä saa pahimmat tarpeet täytettyä mutta eipä se (tietenkään) niksoja kyllä pidä poissa. Tuo

Vielä kun nuo nikotiinit tulisi niin pääsisi koittamaan siirtymistä kokonaan pois tupakista.
  • editoi toukokuu 2011
    Itse tilasin myös sähkösavukkeen. Tai puolisoni tilasi jostain ulkomaalaisilta sivuilta, tiedä kuinka kauan paketin saapumisessa menee.

Tein 15.5.2011 lupauksen, että lopetan tupakoinnin jos Suomi voittaa Ruotsilta kullan pois. Noh, näin siinä sitten kävi.

Olen kuullut, että elektronisessa savukkeessa ei hirveämmin ole mitään pahaa, toivon todella, että tuote auttaa lopettamaan tupakoinnin kokonaan. :)

Aikaisemmin kokeilemani lääkkeet eivät ole auttaneet. Kielen alle laitettavat, laastarit, purkat tms.
    Olen enemmän tapatupakoitsija, joten kyllähän matka metrolle "feikkitupakkaa" poltellen varmasti onnistuu.
  • editoi toukokuu 2011
    Sipitii..oletko kokeillut inhalaattoria? sehän on kun savuke suussa olisi, ainaki melkein :) tietysti ei siintä savuja saa tai tule.
  • editoi toukokuu 2011
    piltti kirjoitti:
    Sipitii..oletko kokeillut inhalaattoria? sehän on kun savuke suussa olisi, ainaki melkein :) tietysti ei siintä savuja saa tai tule.

olen kuullut ja meinasin ostaa sellaisen, mutta tuntuu vähän tyhmältä idealta kun kuitenkin tahtoo enemmän sitä savukkeen tuntua siihen hommaan. höynäyttää itseään paremmin e-savukkeella ;)
  • editoi toukokuu 2011
    niihän se voisi olla :)
    jokainen tavallaan tätä taivalta menee ja toisille toinen tyyli sopii ja toisille ei :)

joten menet sillä mikä itsestä parhaalta tuntuu.

Paljon tsemppii!!
  • editoi toukokuu 2011
    Työryhmä kommentoi ja suosittelee:

Sähkötupakkaa ei suositella avuksi tupakoinnin lopettamisessa. Suomessa sen myynti on kielletty, koska sen vaikutuksista ei ole tutkittua tietoa.
    Ei voida varmuudella sanoa mitä aineita sähkötupakassa käytettäviin ampulleihin on lisätty ja mitkä ovat näiden mahdolliset haittavaikutukset.
    On totta, että tapariippuvuus on usein vaikeampi selätettävä kuin itse fyysinen nikotiiniriippuvuus. Mieti, mitkä tavat ovat kaikkein voimakkaimpia ja mitä niiden tilalla voisi tehdä.
    Jos haluat käsille ja suulle tekemistä, voit kokeilla nikotiinikorvaushoitona käytettävää inhalaattoria, josta saadaan hiukan nikotiinia imemällä.
    Uskoa itseen!
  • editoi toukokuu 2011

Sähkötupakkaa ei suositella avuksi tupakoinnin lopettamisessa. Suomessa sen myynti on kielletty, koska sen vaikutuksista ei ole tutkittua tietoa.
    Ei voida varmuudella sanoa mitä aineita sähkötupakassa käytettäviin ampulleihin on lisätty ja mitkä ovat näiden mahdolliset haittavaikutukset.
    On totta, että tapariippuvuus on usein vaikeampi selätettävä kuin itse fyysinen nikotiiniriippuvuus. Mieti, mitkä tavat ovat kaikkein voimakkaimpia ja mitä niiden tilalla voisi tehdä.
    Jos haluat käsille ja suulle tekemistä, voit kokeilla nikotiinikorvaushoitona käytettävää inhalaattoria, josta saadaan hiukan nikotiinia imemällä.
    Uskoa itseen!

Kiitoksia viestistä ja suosittelusta.
    On totta, että ei ole varmaa tietoa mitä ampullit sisältävät, mutta haluan silti yrittää. Olen kuullu hyviä kokemuksia kyseisestä tuotteesta. Jos ei toimi niin miettii sitten, miten jatkossa.
    Inhalaattorikin on yksi vaihtoehto.

Vaan ei voi tietää, mikä sopii, jollei kokeile :)
  • editoi kesäkuu 2011

Uskoa itseen!

Toivon mukaan sähkötupakkaa ja siihen lisättäviä nesteitä tutkitaan Suomessa tai maailmalla, jotta tuote pääsisi laajempaan käyttöön. On totta, että markkinat ovat tällä hetkellä ehkäpä "villit", mutta en MILLÄÄN usko, että sähkötupakan käyttäminen voisi ainakaan haitallisempaa olla, kuin oikean tupakan, joka tutkitusti sisältää mielettömän määrän erilaisia myrkkyjä.

Olen itse yrittänyt kymmenen vuoden aikana monia, monia kertoja irti tupakasta purkan, laastarin ja inhalaattorinkin avulla. Eipä ole onnistunut. Nyt taitaa olla neljäs päivä uusinta yritystä menossa sähkötupakan avulla, eikä lopettaminen ole ikinä ollut helpompaa. Olen huomannut jo useita merkkejä elimistön puhdistumisesta. Ymmärrän kyllä, että myös sähkötupakan käyttö pitää joskus lopettaa, mutta tässä välissä pidän keuhkojen puhdistumista tärkeimpänä asiana. Tupakasta olen jo päässyt irti, nikotiiniriippuvuus on jäljellä. Sama tarina se olisi muidenkin korvaushoitojen kanssa. Tässä ylläpidän edelleen tapaa, mutta en pidä sitäkään kovin erilaisena esim. inhalaattorin käytöstä. Kukin tavallaan, sähkötupakka on minulle aarre.
  • editoi elokuu 2011
    Jep eli 3-viikkoa polttamatta e-savukeen avulla :) Suosittelen helppo tapa lopettaa... :) Vaaratonta ei ole mikään :P
  • editoi elokuu 2011
    Hienoa Edgar!
    Mukavaa että olet ollut 3.viikkoa ilman sauhuja!
    Onnittelut!
    Voithan jos tahdot kertoa enenmmänkin kokemusta tuosta e-tupakasta, ihan mielenkiinnolla vaan olisi kiva tietää miten se käytänössä toimii.
  • OnervaOnerva Valkeakoski
    editoi elokuu 2011
    Onnittelu Edgarille myös minulta! :D

Kiinnostaa myös kovasti tuo e-tupakan toiminta, vaikka nyt itselläni on menossa Champixin avulla 3. savuton kuukausi, mutta noin niinkuin "yleissivistyksenä".. ;)

Olen joskus aikoinaan käyttänyt Nicoretten nenäsumutetta, joka oli reseptivalmiste. Muistan myös, että nikotiini-inhalaattoreita olisi markkinoilla, mutta tuo e-tupakka!!! :shock:
    Onko siinä nikotiinia ollenkaan? Todella kiva, jos kerrot lisää!

Tsempit taas kaikille! :thumbup: :thumbup:
  • editoi elokuu 2011
    Onnittelut minunkin puolestani! 3 viikkoa, se sentään on jo jotakin!

Täällä olisi myös yksi immeinen jolle tuo e-tupakka on ihan uusi käsite. Voisitko vähän valistaa meitä tietämättömiä. Ilmeisesti imetään kuten tupakkia normaalistikin, mutta muuta en osaa arvailla. Kirjoitapas tähän sivulle nyt kunnon tuoteseloste/käyttöohje meidän kaikkien ihmeteltäväksi :D .
  • editoi syyskuu 2011
    Elämäni muuttui merkittävällä tavalla 3 viikkoa sitten, kun lopetin yli 24 vuotta kestäneen runsaan tupakanpolton elektronisen tupakan (myöh. höyryttelyn) avulla. En ole aiemmin ollut aikuisiällä näin kauaa polttamatta, siitäkin huolimatta että lopetusyrityksiä on ollut kymmeniä ja kaikki korvaustuotteet mitä on ollut saatavilla- on kokeiltu.

Höyryttely on "lahja taivaasta" tupakasta irti haluavalle. Olen selvinnyt täysin vieroitusoireitta koko matkan, ja kokenut kuinka kehoni alkaa puhdistautumaan. Hajuaistini on ihan eri luokkaa kuin ennen, ja henki kulkee ja jaksan paremmin.

Höyryttelyn avulla pystyy paatuneinkin kessuttelija jättämään tupakat kauppaan. Erityisesti alussa on kiinnitettävä huomiota siihen, että käytössä oleva E-neste on riittävän vahvaa- ja että höyryttelee totuttuun tapaan samoissa tilanteissa ja paikoissa missä on aiemmin tupakoinut. Varsin nopeasti voi alkaa laskemaan pitoisuuksia, itse olen jo kahdesti tämän tehnyt.

Vaikka asiasta ei vielä olekaan kertynyt kattavia tutkimustuloksia, se ei kuitenkaan tarkoita sitä, etteikö asiaa oltaisi tutkittu. Tulokset ovat olleet rohkaisevia ja summattuma voisi sanoa, että jos et ole onnistunut lopettamisessa "perinteisin menetelmin", höyryttelyn kokeileminen olisi kuitenkin vähähaittaisempaa kuin tupakoinnin jatkaminen.

http: // www.healthnz.co.nz/2ndSafetyReport_9Apr08.pdf
    (suora linkki poistettu lisäämällä välilyönnit osoitteeseen)
    - Vuonna 2008 tehty tutkimus sähkösavukkeesta

Vähän vaikealukuinen englanninkielinen dokumentti josta kuitenkin selvisi paljon

- Sähkötupakka mielletään vähemmän riippuvuutta aiheuttavaksi kuin perinteinen tupakka
    - Lähes kaikki höyryn sisältämä nikotiini päätyy keuhkojen kautta verenkiertoon, uloshengitys ei sisällä sitä
    - Sähkötupakka ei syvennä nikotiiniriippuvuutta
    - Ei tunnettuja myrkytystapauksia
    - Ei altista raskasmetalleille
    - Höyryssä vähemmän nikotiinia kuin perinteisen tupakan savussa
    - Tutkimus suosittelee vallanpitäjiä välttämään sähkösavukkeen ”Demonisointia” jotta perinteisen tupakoinnin osuus vähenisi
    - Toteaa vähähaittaisemmaksi vaihtoehdoksi
    - Toteaa elinikäennusteen kohenevan
  • editoi kesäkuu 2012
    Poltin 20 vuotta 1-2 askiin päivässä. Nyt olen sauhutellu 3kk. (suora linkki poistettu) En ole vielä arvannut noita kotimaisia nikotiinittomia testata ettei karkaa käsistä. Eikä tuo nikotiini juurikaan edes haitallista ole.

Niillä on tuo absolute maku loistava. Maistuu melkein aidolle tupakalle. Toimi ainakin mulla alussa hyvin.

Hyvin on huomannut että keuhkot alkanut puhdistumaan kun pystyy jo juoksemaankin ilman että keuhkoon pistää parin sadan metrin jälkeen.

Suosittelen kyllä kaikille. Eipä ole ainakaan vielä tavallista röökiä mieli tehnyt.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.