Himo ja aivot

Täällä sitä taas ollaan harkitsijoiden karsinassa; ei kehtaa avata oman residenssinsä ovea tuolla lopettaneiden puolella - vielä - kun tupakkaa palaa taas melkein samaan tahtiin kuin ennenkin. Viikko sitten sorruin uudelleen: nyt oli syynä työpaikka, jota hain, ja sen hakuaika päättyi viime viikon tiistaina, ja meikä, kärsimätön kun olen, odotti soittoa heti keskiviikko aamusta alkaen. Pörinät olivat päässä jylläämässä, enkä pystynyt keskittymään yhtään mihinkään, vaikka itse pähkäilin ja mies ja kaveritkin, että noin vaativassa tehtävässä ei hötkyillä, ja että haastatteluaikoja sovitaan vasta tällä viikolla... no, tulihan se odotettu puhelu sitten maanantaina, ja haastatteluaika sovittiin vasta kahden viikon päähän. Mieli rauhoittui, mutta tupakki palaa edelleen :oops:

Eilen illalla tuli sitten fiilis, että ihan oikeasti pitää päästä eroon tuosta syöpäkääryleestä, ja vanhan ystäväni, Tuiden neuvoa ajattelin hyödyntää, että sytytän seuraavan tupakan vasta, kun se pompahtaa itsekseen suuhuni. Näin oli hyvä nukahtaa. Aamulla kun vein koiria pihalle, niin automaattisesti käsi kävi taskulla, tupakka huuleen ja matka jatkui :evil: Olen nyt aamusta lähtien taas pähkäillyt tätä lopetusprosessia ja ihmettelen, että järki sanoo EI! Mieli sanoo EI! Mutta silti poltan... onko niin, että toinen aivopuolisko olisi valmis lopettamaan, mutta hallitseva puolisko (minulla oikea) ei anna myöden :?: Olen joskus aikaisemminkin miettinyt tuota motivaation puutetta, enkä ole päässyt ymmärrykseen, mikä mättää, kun mielestäni olen hyvinkin motivoitunut.

Olen täällä harkitsijoiden puolella miettimässä nyt vähän aikaa, miten taas pääsisin eroon tästä paheesta, ja kun olen onnistunut, avaan residenssini ovet uudelleen - eihän sinne saa päästää tunkkaista tupakan hajua :twisted:

Yksi sortumisen aihe oli myös se, että hyvät kaverini Eppu ja Lilja katosivat maisemista - Lilja vieläpä bannasi itsensä, VOI MIKSI :cry:
Mutta onneksi täällä on vielä paljon hyviä kannustajia, olkaa kilttejä ja tulkaa tukemaan minua jälleen kerran :!:
«1

Viestejä yhteensä

• editoi helmikuu 2009
    Millähän me, Rape, sut saataisiin tonne lopettaneiden puolelle :?: :?:

Sulla taitaa olla jo perustiedot ja -taidot hallussa, se lopullinen motivaatio vaan puuttuu? Tai sitten tämä pohdiskelusi on sitä aivotyötä, mitä vaaditaan sen lopullisen päätöksen tekemiseen. Mene ja tiedä.

Varmaan "kokeneemmat" voivat antaa lisävinkkejä ja -ajatuksia aiheesta, mutta mulla, nyt ekaa kertaa lopettaneella (tavoitteena on että tämä on se eka ja vika kerta, armoa ei tunneta), suurin motivaattori oli itseinho. Itseinhoon oli monta syytä, esim.

HAJU: Hyi %¤#& miltä vaatteet, hiukset ja henki haisi - kurkkupastillilla ja purkalla koetti peittää itseltään ja muilta röökinhajua ja vielä luulotteli että se toimi. Hajuvettäkin taisin suihkia vähän väliä. Ja pyh. Pahalta haisi silti. HYI.

VANHEMMUUS: Lapsi halaili vuosikausia röökinhajuista äitiä ja nyt vanhempana alkoi pelkäämään milloin äiti sairastuu ja kuolee pois siksi että vetää röökiä. Omatunto kolkutteli pitkään ja koetti saada mut tajuamaan kuinka väärin sellaisen huolen aiheuttaminen omalle lapselle on. Ja kuinka huonoa esimerkkiä näytin äitinä, paasasin tupakoinnin vaaroista ja siitä kuinka tyhmää se on ja seuraavalla hetkellä kaivoin röökit ja menin kessulle :oops:

TERVEYS: Kärsin migreenistä ja kohtausten aikana polttaminen sai kivun ärtymään entisestään. Muutenkin huoli terveydestä painoi päälle kovasti, juokseminen sai hengen pakahtumaan ja muutenkin liikkuminen oli työlästä. Kadehdin tupakoimattomia jotka suihkivat pitkiä juoksulenkkejä - minä kävellä köpötellen kävin "lenkillä". Nyt sujuvat juoksulenkit meikäläiseltäkin :D

En tiedä, osuuko noista mikään kohdallesi, mutta ehkä niistä jotain ajatuksia heräisi?

Roppakaupalla voimaa ja päättäväisyyttä sulle, Rape :mrgreen:
  • eerobeerob Espoo
    editoi helmikuu 2009
    Moi, Rape!
    Ensinnäkin, älä nyt hötkyile ja raivoa itsellesi; poltit kun olit polttaaksesi, olisit myöhemmin kuitenkin sortunut, ja pudonnut korkeammalta.

No, vakavasti puhuen: onhan se lopetus mennyt pieleen. Ennen uuden lopetuksen aloitusta kannattanee vielä miettiä rauhallisesti, esim. "en halua polttaa vaikka välillä mieli tekisikin". Sitten on vaan oltava polttamatta se ensimmäinen rööki.

Mulla auttoi tiukassa paikassa se että lähdin ulos kävelemään, siis laitoin vaatteet päälle ja saatoin olla ulkona jopa alle 5 min ja taas palasin sisälle. Täällä sivuilla on paljon hyviä käytännön neuvoja, minä en osaa muuta kuin kopioida: "istu alas, hengittele rauhallisesti, juo vettä, ymm."

Minusta on hyödyllistä yrittää rauhoittua ettei tule sellaista "seinille hyppelemisen" tunnetta. -Kyllä mulle alussa sekin tuli, mutta mä keksin sellaisen käänteisen positiivisuuden, että mitä pahemmalta tuntuu niin sitä päättäväisemmin vastustan, koska tätä en uudelleen halua kokea. Tsemppiä, kyllä se lopetus onnistuu!

• RapeRape Etelä-Savo
    editoi helmikuu 2009
    Kiitos Sartsu ja Eero :wink: Olen jo pitkään pohtinut noita samoja asioita kuin Sartsu tuo esille - paitsi hajuvettä ei ole tullut roiskittua, kun olen hajusteille allerginen :mrgreen: Terveyspuolella kummittelee vaikeahoitoinen astma, josta lääkäri totesi, ettei se tupakasta aiheudu, mutta helpompaa olisi, jos en polttaisi.

Eero tuo hyvin esille tuon paniikkikohtausmaisen seinillehyppimisfiiliksen. Itse olen jo oppinut itsestäni, että minun ei kannata laittaa lopetuspäivää jonnekin tiettyyn päivämäärään, koska samalla lietson tuota seinillehyppimisfiilistä jo etukäteen ja kun h-hetki koittaa, olen jo täysin paniikissa :( Viimeksi lopetin vain siihen, kun tupakat loppui, mutta nyt on taas sellainen asenne, että täytyy varmistaa, että tupakkaa on aamuksi. Olen myös pähkäillyt sitä, että jätän muutaman röökin ja keskustelen sitten niiden kanssa vakavasti, että "hyppäätkö suuhun vai etkö hyppää"; mulla oli vanha työkaveri sellainen, että oli ollut polttamatta jotain 20-vuotta ja edelleen säilytti sitä askia, jossa oli ne neljä viimeistä polttamattomaksi jäänyttä tupakkaa :roll: En tiedä toimisiko mulla tuo, kun uskoisin, että ne hyppää kuitenkin suuhuni ihan salakavalasti ja miettisin niitä kaihoten joka hetki. Yritän nyt ainakin rauhoittua ja työstää tätä asiaa, että lopetus olisi mahdollista mahdollisimman pian.
  • editoi helmikuu 2009
    Tervetuloa takaisin maisemiin Rape! Mä voi kokemuksesta kertoa ettei mikään ole niin helppoa kuin tupakan polton lopetuksen siirtäminen huomiseen tai ensi viikkoon tai jonnekin hamaan tulevaisuuteen. Väkisin sitä on turha yrittää, yleensä oikea fiilis iskee juuri kun sitä vähiten odottaa. Tai siis ns yht`äkkiä on vaan se oikea hetki.

Kypsyttele nyt ajatusta (mutta älä liian kauaa) täällä odotamme sinua kun olet valmis :)
  • Nicotiana2_2Nicotiana2_2 Etelä-Suomi
    editoi helmikuu 2009
    Minäkään en varsinaisesti suunnitellut päivää milloin stumppaan. Se ei vain toimi kohdallani. Tämänkertainen lopetuspäätös kypsyi hitaasti mutta varmasti usean yöttömän yön seurauksena. Minä inhoan tupakkaa, mutta siitä huolimatta sitä tyytyväisenä keuhkoihini vedin. Tämä johti siihen, että aloin vuoden vaihteen aikaan jälleen harkitsemaan lopettamista, koska tupakointi alkoi viedä minulta yöunet. Yöunet sen vuoksi, että heräsin yöllä siihen, että minua inhotti se, että olin TAAS edellisenä päivänä polttanut askin tupakkaa ja minkä vuoksi! Ei yhtään järkevää syytä, miksi olin taas vetänyt tuota myrkkyä melkein kaksin käsin. Ajattelin myös pieniä lapsiani ja millainen äiti oikein olen, kun käytän kaiken vapaan aikani hiippailla tupakalle, jopa kesken ruuanlaitoin!

Toinen häiritsevä tai ehkä kaikista häiritsevin tupakoinnissa on se, että tupakointi vie minulta kaiken energian! Olen normaalioloissa energinen ja ehkä paljonkin aikaan saava ihminen, mutta tupakan kanssa tekemiset tippuu heti puoleen, koska on ehdittävä käydä tupakalla säännöllisin väliajoin.

Rape olet nyt oikealla tiellä ja sinä itse tiedät sen hetken kun olet saanut tupakasta tarpeekseni. Me olemme täällä odottassa, vastassa ja kannustamassa. :lol:
  • PuhdaskeuhkoPuhdaskeuhko Helsinki
    editoi helmikuu 2009
    Nicotiana2, tuo on niin totta, mitä kerrot tuosta voimien viemisestä. Siis että tupakka vie voimat.
    Muistan itsekin vielä, miten aamuröökiltä tullessa oli isathdettava alas ja kerättävä voimia, että jaksaa jatkaa hommia. Joskus krapulassa meni jalat alta (pyörrytti), kun menin polttamaan tupakan. Kuulun niihin, jotka saavat ihmeellisiä sydänoireita ja verenpaineen heilahteluita polttaessaan krapulassa.

Kyllä se ihan omakohtaisesti havaittu fakta on, että tupakka heikentää olotilaa. Harmittava juttu on vaan minun kohdallani se, että tykkään tupakasta tai siis tykkäsin tupakan polttamisesta hyvin paljon. Sama juttuhan se oli kaljan juonnin kanssa: tykkäsin siitäkin enemmän kuin moni muu. Niinpä lopetin senkin paheen useita vuosia sitten. Kun ei osaa "nauttia" kohtuudella tässä iässä (44 v), niin parempi lopettaa kokonaan. :evil:

image

• RapeRape Etelä-Savo
    editoi helmikuu 2009
    Nicotiana2 kirjoitti:
    Minäkään en varsinaisesti suunnitellut päivää milloin stumppaan. Se ei vain toimi kohdallani. Tämänkertainen lopetuspäätös kypsyi hitaasti mutta varmasti usean yöttömän yön seurauksena. Minä inhoan tupakkaa, mutta siitä huolimatta sitä tyytyväisenä keuhkoihini vedin. Tämä johti siihen, että aloin vuoden vaihteen aikaan jälleen harkitsemaan lopettamista, koska tupakointi alkoi viedä minulta yöunet. Yöunet sen vuoksi, että heräsin yöllä siihen, että minua inhotti se, että olin TAAS edellisenä päivänä polttanut askin tupakkaa ja minkä vuoksi! Ei yhtään järkevää syytä, miksi olin taas vetänyt tuota myrkkyä melkein kaksin käsin. Ajattelin myös pieniä lapsiani ja millainen äiti oikein olen, kun käytän kaiken vapaan aikani hiippailla tupakalle, jopa kesken ruuanlaitoin!

Toinen häiritsevä tai ehkä kaikista häiritsevin tupakoinnissa on se, että tupakointi vie minulta kaiken energian! Olen normaalioloissa energinen ja ehkä paljonkin aikaan saava ihminen, mutta tupakan kanssa tekemiset tippuu heti puoleen, koska on ehdittävä käydä tupakalla säännöllisin väliajoin.

Tässähän on aivan juuri minun kaltainen tilanne :!: Minulla kanssa silloin joulukuussa tuli vain sellainen olo, että nyt se on loppu... en vain ymmärrä millä saisin jatkettua sitä öllötys-fiilistä pitemmällekin kuin vain pari viikkoa- pari kuukautta. Tupakkaa olen inhonnut jo useamman vuoden, mutta kaipa se on selkäytimessä se jokin, kun edelleen tulee poltettua. Keväällä tulee 35- vuotta täyteen, joten voisi ajatella, että eiköhän siinä olisi jo tarpeeksi nikotiinia yhdelle ihmisparalle. Päätöksen kypsyttely on vain niin hidasta; nyt haluaisin nopeasti päästä päätökseen ja eroon tuosta öllötyksestä. Illalla taas funtsasin asiaa ja olin taas kurkkuanimyöden täynnä tupakkaa, ja keuhkot tuntuivat tosi takkusilta. Aamulla heräsin jo puoli kuusi, mutta sain pysyttyä sängyssä vielä tunnin... sitten koiran kanssa pihalle ja sätkä hampaisiin - eikä tehnyt kipeääkään... en edes miettinyt asiaa :oops: :shock:
    editoi helmikuu 2009
    Rape kypsyttelee päätöstä nyt kaikessa rauhassa. Tiedät kyllä sitten kun olet saanut tarpeeksesi. Minulle on aamut vaikeita niinkuin tänäänkin. Aamulla en uskalla edes kahvia keittää, että tupakka ei tulisi mieleeni. Ei sen puolen, ei meillä kotona ole edes tupakkaa, vaikka sitä mieli tekisikin.

Minä vein tupakoinnin niin pitkälle tuossa syksyn ja loppuvuoden aikana, että halusin herätä ennen kaikki muita talossa, että pääsen rauhassa takapihalle tupakalle ja kahville :shock: englanniksi how stupid is that :!: Illat on nyt ollu helppoja...kaikki kaksi iltaa, mutta alku sekin :lol:
  • niina75niina75 rantasalmi
    editoi helmikuu 2009
    Mulla ei niinkään ole tarvetta saada tupakkaa kuin mennä tupakalle eli se itse tapahtuma. Mulla oli tapana käydä rappusilla aamulla juomassa aamukahvi ja polttamassa tupakka se oli se aamun oma ja rauhallinen hetki ennenkuin rupeisn patistamaan vanhepaa lasta kouluu n ja nuorempaa aamutomiin muuten. Nyt kun lopetin tupakan polton luovuin myös kahvista koska sitä ei voi juoda ilman savuja.
  • PuhdaskeuhkoPuhdaskeuhko Helsinki
    editoi helmikuu 2009
    niina75,
    minulla onnistui kahvin juonnin jatkaminen ilman tupakkaa. Eli jos tykkäät kahvista, voit opettaa aivosi unohtamaan tupakan. Sehän perustuu mielleyhtymiin ja maku/hajuaistin toimintaan.

Itselle kävi niin, että kun lopetin tupakanpolton, aloinkin tykkäämään kahvista enemmän! Makuaisti on parantunut ja maitokahvi maistuu hyvältä ilman tupakkaa!

image

editoi helmikuu 2009
    Niina75 sen sanoit. Pitäisiköhän minun yrittää tuosta kahvista luopumista! Katsotaan nyt. Aamuisin kotona en keitä kahvia, koska silloin mieli halajaa takapihalle. Tiedän, että tämä vaihe menee ohi, mutta ei ihan heti. Viikonloppuna täytyy keittää vaikka teetä... :P
    editoi helmikuu 2009
    En mä ole kauheasti kaivannut sitä kahvia kun se oli mulle vähän niinkuin toi tupakka eli tapa juoda se aamulla niin ja töissä "kahvipaussi" eli kuppi kahvia ja tupakka. Mulle tee ajaa sen saman asian kuin kahvi mutta ei tee tupakalle ihan niin kauheasti mieli vaikka kyllä tekisi mieli mennä ulos koska se on aina se hetki kun saa olla pienen ajan yksin. Meilläkin lapsen sen verran vilkkaita varsinkin nuorempi (3v.) että välillä tarvii huili tauon. Olen yrittänyt järjestää sen kirjoittelemalla tänne päiväkirjaa ja sit käyn salilla.
  • RapeRape Etelä-Savo
    editoi helmikuu 2009
    Vai kahvia! Mä olen kanssa yhdistänyt sen kahvin tupakkaan, mutta tuossa aijemmin, kun olin polttamatta, rupesin keittämään vähemmän kahvia: kahden mukillisen asemasta yksi muki riittää, eikä tarvinut välissä käydä tupakalla... tapa vähemmästä kahvista on jäänyt edelleen, eli juon vain tuon aamukahvimukillisen ja satunnaisesti sitten päiväkahvit.
  • RapeRape Etelä-Savo
    editoi helmikuu 2009
    Eilen saunan jälkeen totesin, että jotain muutosta on tapahtunut tuon vuodenvaihteen lopettelun ansiosta; ei enää todellakaan tee mieli saunaraikkaana mennä tupakalle :D Kesti useita tunteja ennen kuin vaivauduin tupakalle. Tänään pitäisi lasten kanssa lähteä hiihtoretkelle, mutta tuntuu, että keuhkot on niin tukossa, ettei happi kulje mihinkään suuntaan. Toki yhtenä syynä voipi olla nollakeli, mutta toisena sitten heti tupakka :x

Olen miettinyt sitä champixin hankkimista, mutta kun meillä päin tuo lääkärille pääsy sairaanakin on niin tavattoman vaikeaa, että tokkopa ne minua vastaanottavat pelkän tupakanvieroituslääkkeen takia... mietitään edelleen :?
  • RapeRape Etelä-Savo
    editoi helmikuu 2009
    Niin ja vielä champixista; onko tietoa kuinka kalliista lääkkeestä on kyse ja oliko niin, että sitä saa apteekista hieman pienemmissä erissä kuin zybania, jota täyty sitten heti ostaa koko kuuri kerrallaan :?:
    editoi helmikuu 2009
    Huomenia kaikille :!: oletko kokeillut nicretten mikcotabseja. Mulla ne on auttanut ja mä poltin aina aamun ekan röökin ennekuin tein mitään muuta eli suoraan sängystä ulos tupakalle. Kun oon kuullut, että noin lääkärin määrämät lääkket on kauhean kalliita ja moni on sanonut ettei ne auta. Ja kyllä sen lääkärin täytyy ottaa sut vastaan kun onhan se tupakasta riippuvuuskin eräänlainen sairaus. Nyt mie lähen kuntoa kohtottamaan salille nährään iltapäivällä tsemppiä lopettamiselle. :thumbup:
  • tutetututetu Helsinki
    editoi helmikuu 2009
    Hei Rape
    Hyvä kun ainakin pysyt linjoilla, aihe kypsyttelee alitajunnassa vaikket varsinaista päätöstä vielä saisi tehtyäkään. Puolisen vuotta minä pähkäilin lopettamisen aloittamista, keräsin tietoa, pohdin perusteluja tekemisilleni ja valinnoilleni, inhosin itseäni tupakan orjana jne. Sitten sain Champix-kuurin, joka maksaa suurinpiirtein saman kuin aski päivässä, se auttoi minut hyvään alkuun ja sen jälkeen on ollut helppo pitää päätöksestä kiinni.

Vaikeina hetkinä savuttomana jatkaminen on ollut vaikeaa tai tosi vaikeaa, mutta silloin olen pitänyt kiinni ajatuksesta: en sytytä enää, toistanut toistamasta päästyänikin "minä haluan savuttoman loppuelämän".

Champixin aiheuttamat kulut loppuvat aika nopeasti, tupakkamenot kasvavat ajan mittaan.
  • RapeRape Etelä-Savo
    editoi helmikuu 2009
    Tutetu on ihan oikeassa tuossa hintapolitiikassa; samoin oli Zybanin kanssa, eli ei ne pillerit olleet sen kalliimpia kuin itse tupakkakaan, mutta kertarysäyksenä se tuntui ja nyt kun on muutenkin tarkka oltava, mihin pienet sentit kuluttaa. Harvemmin sitä tulee ostettua tupakkaa useammaksi viikoksi kerrallaan :roll: Niinan mikrotabsit ovat kanssa olleet kokeilussa ja toimivat silloin hyvin, mutta kun mun aivot sanovat kiitos tupakalle, niin olen todennut, ettei nuo nikotiinin korvaushoidot mulle yksistään riitä. Ainoa hyvä yhdistelmä on ollut laastari + imeskelytabu/purkka/mikrotabu, mutta kun en voi iho-oireiden takia käyttää noita laastareita. Zyban auttoi, mutta saan niin hemottomia päänsärkykohtauksia niistä, että sekin tie on loppuunkoluttu. Mä tunnun olevani niin kärsimätön luonne, että pitäis päästä äkisti eroon tupakasta, vaikka järki sanookin, että maltilla saan taas sen vanhan tatsin päälle, josta voisi tulosta syntyä. Nyt ihan selvästi flunssa iskee päälle, toivotaan, että se nopeuttaisi tuota lopetuspäätöstä :twisted: En edes jaksanut lähteä lasten kanssa hiihtoretkelle, kun kylmät väreet kulkee pitkin kehoa ja päässä poksuu :roll: :shock: Vanhempi tyttö lähti vesisateeseen hiihtämään ja nuorempi lähti lasten kutsuille.
  • TuideTuide Lakeuksilla
    editoi helmikuu 2009
    Tiäks Rape mitä...

Pian helpottaa, ku sä saat päätöksen tehtyä ihan ittes kans sulassa sovussa... juttelet ittelles, heh... että "Mitäs Rape, jos oltais huomenna sytyttämättä sitä ensimmäistäkään.. kun tän asian ajattelu vie ihan liikaa voimia verrattuna siihen, kun saa voittajafiilistä tupakitta olemisesta ja voimia aiva vetisti" ... sitte apuja mistä vaan :!: Ja joka aamu tekee vaan selväksi itelleen... "Tänään en polta".

Täältä tietenki tukea ja käpyjen kerääminen on yks hyvä tekeminen :lol: Varsinkii lumihangen alta maasta.... Purkkaa, kahvia, makkaraa, kaikkiahyvää,... ihan mitä vaan.. mutta varsinki pihalla liikkumista/ olemista ja saunaa.. kyl sä ny tiiätki :lol:

Kyllä sä eroon siitä pääset :!:
  • tutetututetu Helsinki
    editoi helmikuu 2009
    Hei Rape, otsikko on ihan väärä. Himo ja aivot ei mahdu samaan lauseeseen. Eikö sen pitäisi olla himo tai aivot samaan tyyliin kuin rahat tai henki. Tosin tupakka vie molemmat.

Ainoa asia mihin tupakka-addikti voi käyttää järkeä, on todeta, ettei sitä pysty käyttämään tupakanhimon kanssa. Himo vie ja koukuttaa. Ainoa on lyhyt liekanaru, kuten Mummukka suosittelee. Siis suostua siihen sääntöön, ettei enää ole mahdollista sytyttää yhtäkään. Ei missään tilanteessa. Ei missään stressissä, vastoinkäymisessä, riidassa, juhlassa, sunnuntaina tai perjantaina - muuten himo vie.
    Tai siis vei minua ainakin. Tsemppiä mietteisiin ja motivaation kokoamiseen.
  • RapeRape Etelä-Savo
    editoi helmikuu 2009
    Voi Tutetu, voi, voi! Kyllähän niihin aivoihin mahtuu - vaikka välistä tuntuu, että on vain herneen kokoiset - vaikka mitä; esim JÄRKI ja sitten se pirullinen himotus-keskus, joka pistää miettimään kaikennäköistä hullua, että saa sen pienen keskuksen tyydytettyä. En tiedä, voisko seksi mm. auttaa tuota himotus-keskustaa tyydyttymään - mieheni on ainakin sitä mieltä, että seksi auttaa vaivaan kuin vaivaan ja on vieläpä ilmaista - jolloin ei tulisi se tupakka mieleen :? Täytyypä sitäkin pohtia... Nyt on taas kiireinen viikko, kun vaihteeksi useampikin työnantaja muisti minun olemassaoloni yhtäaikaa... joutuupi miettimään sorvin ääressä kuinka pahalta haisee kun vakavana puhuu koululaisille tupakan epäterveellisyydestä :roll: Mä olen kyllä usein myöntänyt olevani varoittava esimerkki, joten ei kannata sytyttää edes sitä ekaa... Pienten alakoululaisten kanssa sitä vastoin tulee enemmänkin tuo nolous, kun niillä peijakkailla on vielä tarkka nenä :mrgreen:
  • tutetututetu Helsinki
    editoi helmikuu 2009
    Onni yksillä ja kesä tulee kaikille. Keskustelu himoista pitää varmaan rajata vain tupakkaa koskevaksi, muunlainen keskustelu koskee sitten - voi,voi. Sinkkuudessa on omat ongelmansa. Nauti sinä siis, ja miehesi. En yhtään kadehdi :wink:
  • RapeRape Etelä-Savo
    editoi helmikuu 2009
    Johan se viikko sitten kului työn merkeissä ja en kauheasti ole miettinyt polttamistani. Pitkän automatkan (1 tunti) aikana sitä ainakin on tullut poltettua niin, että oikein oksettaa. Työpäivän aikana sitten en ole polttanutkaan, mutta muutama imeskelytabu on kylläkin kulunut. Maanantaina menen alakouluun töihin ja olisi tosi paljon kivempaa olla haisematta pienten oppilaiden kanssa tai esimerkkinä niille 5-6 -luokkalaisille, jotka jo polttavat tai ainakin vakavasti harkitsevat tupakanpolton kokeilua. Onhan tässä tietty viikonloppu vielä aikaa lopetella... onneksi työmatka lyhenee huomattavasti, niin ei tarvitse polttaa niin paljon :oops:
  • RapeRape Etelä-Savo
    editoi helmikuu 2009
    Nyt se sitten tapahtui: päätös on tehty ja viimeinen tupakka stumpattu klo 16.55. Laitoin laastarin kiinni - pidän nyt taas laastaria niin kauan kun iho kestää - ja mieli on hyvä ja päättäväinen :) Huomenna avaan ystävänpäivävastaanoton taas residenssissäni, kunhan olen siivonnut hämähäkinseitit pois ja itse käynyt suihkussa :wink:
  • tutetututetu Helsinki
    editoi helmikuu 2009
    Onnittelut hyvästä päätöksestä Rape! Nyt vaan pidät päätöksestäsi kiinni ja olet polttamatta. Päätöksenteko on myös valintatilanne: jos valitset tupakoimattomuuden, samalla valitset sen, ettet enää polta.

Jos tuntuu vaikealta, palaa päätökseesi. Muista mitä itse olet valinnut. Tsemppiä!

• editoi helmikuu 2009
    Rape, lähetän sulle ISON sylillisen voimaa ja päättäväisyyttä - jos todella haluat savuttoman loppuelämän, pystyt kyllä siihen!

...ja jos niitä röökejä on jossain jemmassa, voisi niiden pilkkomista vessanpyttyyn harkita....

• RapeRape Etelä-Savo
    editoi helmikuu 2009
    Sartsu kirjoitti:
    ...ja jos niitä röökejä on jossain jemmassa, voisi niiden pilkkomista vessanpyttyyn harkita....
    Niitähän löytyy: avattu aski ulkotakin taskussa ja täysi aski keittiön apupöydällä... mutta annan ne miehelleni talliin, niin saa sauhutella siellä rauhassa :twisted: Olo on kahden tunnin (MIKÄ SAAVUTUS :roll: ) polttamattomuuden jälkeen hyvä, enkä ole tarvinnut mitään järeämpiä apukeinoja, kuten imeskelytabua tai purkkaa, laastarin alue kutiaa melkoisesti, että en tiedä miten kauan iho sietää sitä. Sitten vähän pelottaa tuo tuleva yö, kun laastarin laitoin näin myöhään, voi olla että villiyö on tiedossa :? No, sitten otan laastarin pois ja yritän olla ilman :mrgreen:
  • eerobeerob Espoo
    editoi helmikuu 2009
    Hyvä, Rape, siitä se alkaa...
  • TuideTuide Lakeuksilla
    editoi helmikuu 2009
    Moni vois kadehtia, että sulle on "villiyö" tulossa :wink: :mrgreen: Joten vaikka tuliskin... vietä villiyö ja nouse aamulla tukka pystys ylös :lol: Siitä se lähtee :!: Eikäköku poweria sulle :!:
  • RapeRape Etelä-Savo
    editoi helmikuu 2009
    Savuton ystävänpäivä on alkanut ihan kivoissa merkeissä - aamulla tosin heräsin siihen, kun nikkislaastarin alue kihelmöi ja kirveli melkoisesti, joten nappasin laastarin pois ja ajattelin, että menkööt omalla painollaan. Onhan mulla sitten varastossa vielä purkkaa ja imeskelytabuja, jos oikein häijyksi heittäytyy tuo Nikke-peikko :thumbdown: Lueskelin netistä (oisko joku niksinurkan sivu) painonhallinnasta ja tupakanlopetuksesta. Minuun sopivaa ajatusta oli mm. se, että "jos laihduttais ekaks ja sitten vasta lopettais tupakanpolton" ja myös se, että antaa itselleen mahdollisuuden mässäillä, kun lopettaa tupakanpolton, jolloin kiloja tulee nopeasti lisää, ja se kun harmittaa, niin tekee entistä enemmän mieli tupakkaa, ja sitten poltettava, että muka laihtuisi... ja kun polttaa, huomaa, ettei laihtunutkaan :cry: Siinä blogissa puhuttiin tuoremehun voimasta, joka tupakanlopetuksessa vaikuttaa mm. sokeritasapainoon ja happamuutensa ansiosta voipi jopa lievittää nikotiinin aiheuttamia viekkareita. No, minä tyttö kipasin heti aamusta ostamaan monta purkkia tuoeremehua, jota sitten lipittelen pitkin päivää :lol:
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.