Äänestys siitä, mikä on keljuin nikkisoire?

Lopetettuamme huomaamme elimistöllämme nikotiininsaannin vähentyneen erilaisin oirein.

Mikä nikkisoire aiheuttaa eniten harmia, ja eli mihin vieroituslääkkeiden tulisi pystyä vaikuttamaan, mikäli siitä haluttaisiin eroon?

Kaikille ei kaikkia listassa esitettyjä oireita tietenkään tule, eivätkä ne välttämättä liitu tupakointiin tai sen lopettamiseen muutenkaan. Joillakin on varmaan myös persoonallisempiakin oireita, joista voi tietenkin keskusteluosassa vapaasti vaihtaa ajatuksia, mutta muutoin nikkiksinä pitämiämme oireita esiintyy satunnaisina vaivoina niin savuttomilla kuin tupakoinnin lopettaneillakin.

Me stumppaajat vain kiinnitämme elimistön kränäilyyb enemmän huomiota,
osa meistä pitää niitä kannustavana elimistön puhdistautumisriittinä,
osa harkitsee sortumista paniikinomaisesti paineita ottaen,
mutta muistetaan, että jokainen hetki ja yritys on yhtä arvokas.

Pirteää viikonloppua kaikille stumppaajille, voimia ja jaksamista

Viestejä yhteensä

• PeTeR 2011PeTeR 2011 Asemattomaksi kauppalaksi taantuva turha taajama Kuopijon ja Kajjaanin välissä.
    editoi tammikuu 2011
    Ajan myötä nikkisoireilun hallintaa voi kehittää, joten vaikkei kerralla lopettaminen onnistuisikaan, elimistö alkaa jossain vaiheessa tottua myös savuttomuuteen. Toisaalta ensimmäisellä kerralla onnistuvalla ei ole rasitteenaan aiempien yrityskertojen muistijälkiä.
  • editoi tammikuu 2011
    Kyllä ärsyttävin oire on ehdottomasti #tutus ilman V-kirjainta.
    Noitten muitten oireitten kanssa tulee kyllä toimeen.
  • editoi huhtikuu 2011
    Puheen ja ajattelun katkokset ovat kyllä mulle olleet se kaikkein ärsyttävin piirre. Erityisesti kun olen myyntityössä ja pitää koko ajan pysyä skarppina.
  • editoi huhtikuu 2011
    Olenko ainoa, joka kärsii hirvittävästä tupakanhimosta? Muita vieroitusoireita ei oikeastaan edes huomaa, kun joka solu huutaa tupakkaa :!:
  • editoi huhtikuu 2011
    Kaamee turvotus ja ilmavaivat! Haittaa jokapäiväistä elämää ihan..
  • editoi toukokuu 2011
    Täydellinen toimintakyvyn menetys, kuolemanpelko, tajunnan rajamailla sänkypotilaana päivätolkulla... Ei siis mitään järkeä koko touhussa.
  • editoi toukokuu 2011
    SilverFood: käytätkö mitään korvaavia? Nuo kaikki sun oireet vaikuttavat hirmuiselta tupakanhimolta, josta minulla ainakin kokemusta. Siinä ei kyllä paljon Champixit auta. Aionkin ensi tiistaina jutskata asiasta lääkärin kanssa. Ihan vielä en ole valmis kokonaan antamaan periksi :hunf:
  • LunaOtusLunaOtus Jämsä
    editoi syyskuu 2011
    2
  • editoi kesäkuu 2012
    Ärsytyskynnys siis johtaa, mut on se vaan hassua kun alteregojaan tai siis todellisia nikkiksiä kohtaa.
  • editoi kesäkuu 2012
    Mulla ei oo oikein mitään muita oireita ollut kuin univaikeudet jotka kestää 2-3vk...
  • editoi kesäkuu 2012
    Keljuin oire on turvotus, ilmavaivat ja painonnousu. Olen lisännyt liikuntaa ja keventänyt ruokavaliota, mutta paino pirulainen on siitä huolimatta noussut kuukauden aikana noin 3kg :(
  • editoi marraskuu 2012
    mulla on pahimpia noi paniikkikohtauksen tapaiset olotilat puristaa kurkusta ja vaikee hengittaa tuntuu et tulee hulluksi kauankohan nää kestää tää on mun toka päivä ilman :thumbup:
  • JuijjaJuijja Turun seutu
    editoi tammikuu 2013
    Unettomuus :(
  • editoi tammikuu 2013
    Unettomuus! Hyvänä kakkosena ahdistuskohtaukset, joissa henki salpautuu ja sydän tykyttää.
  • editoi helmikuu 2013
    Apaattinen olo. Mitään ei saa aikaiseksi, mikään ei juurikaan huvita. Mieliala on laskenut. Joutuu joka päivä muutamaan otteeseen psyykkaamaan itsensä ja muistelemaan miksi en voi polttaa enää yhtä päivää. Se yhden tupakan/ yhden päivän polttaminen on mun kirous. Kun se tulee mieleen niin tulee paniikkikohtaus ja hiki, joskus raivarit. En voi polttaa yhtä tupakkaa, koska se johtaa mun kohdalla samantien tajuttomaan himoon ja ajaa mut taas keuhkovammaiseksi tupakoijaksi, jota en halua ikinä enää olla. Siksi en polta sitä yhtäkään. Tämän päätöksen pienikin epäröinti aiheuttaa valtavat vieroitusoireet! Kädet alkaa täristä, järki tuntuu lähtevän, pakokauhu iskee, sitten suuttuminen, lopulta lannistuminen ja hetkellinen masentuminen kun sisäistää sen, ettei enää polta.
  • editoi maaliskuu 2013
    Mäkin luulin että jotain ''kaameita'' vieroitusoireita tulee ja siksi eka tupakoinnin lopetus tapahtuikin campixilla (tulikohan oikein lääkkeen nimi), ei ollut vieroitusoireita, joskus vaan sellainen epämääräinen ''halu'' polttaa, joka ei kuitenkaan kovin vahvana ollut. Ratkesin kuitenkin takaisin tupakoijaksi (enää en kokeile sitä yksi tupakka mitään haittaa, ees kännissä). Nyt taas palannut reilun puolenvuoden polttamisen jälkeen savuttomaksi ihan luomuna, eikä vieroitusoireita ole sen enepää kuin lääkkeillä lopetuksessakaan. Ihan vaan alkaa tuntua että omassa pääkopassa ne pahimmat vieroitusoireet ainakin mulla oli. Polttanut kuitenkin yli 30 v ja 1-2 askia päivässä, nyt se loppu!
  • vkovko
    editoi kesäkuu 2013
    Unettomuus, limaa olen yskinyt koko viikon kun olen ollut ilman, rööki on koko ajan mielessä vaikka käytän korvaushoitoa. Sen olen huomannut, että jos liikun rasitukseen asti, saan paremmin liman nousemaan ylös. Kuinkahan pirun kauan sitä limaa oikein tulee.
  • editoi kesäkuu 2015
    Tyhmyys! Teen aika vaativaa duunia, jossa pitää olla fiksuna ja skarppina ja muistin pitää toimia. *** kun ei aivot yhdistä! Ei ymmärrä mitään, ei keksi mitään fiksua sanottavaa, ei muista ja tuijotan vaan ihmisiä kuin vähäjärkinen. Mulla on yksi vaativa projekti työnalla. Eilen jo mietin, että pitääkö tässä taas ruveta vetämään nikotiinipilsuja, että saan sen tehtyä?!

Nikotiinin kanssa on puljattu jo 30 vuotta, joten yritän vielä ilman. *** tämä toki on. Nikotiini ja muut kolinergistä järjestelmää aktivoivat aineet edesauttavat muistijäljen syntymistä ja parantavat keskittymiskykyä. Tämän perusteella ne voidaan luokitella nootropiineiksi eli älylääkkeiksi.

Jos kerran aivoilla menee nikotiiniin tottumiseen 1 - 2 kuukautta, meneekö myös vieroittautumisessa 1 - 2 kuukautta? Eli älyni palannee noin puolentoista kuukauden päästä? Ziisus!

Mensan testissä saisin varmaan vähä-älyisen tuloksen juuri nyt. Yritän mindfullnesin avulla olla zen! OOOOOHM!
  • vkovko
    editoi kesäkuu 2015
    Sekin aika on hyvä, minulla alkoi palautumaan 3 kuukauden jälkeen.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.