Kokemuksia Stumppaa Tähän kirjasta???????

Heips!

Ajattelin kysellä onko porukalla kokemuksia Allen Carr:in Stumppaa tähän kirjasta? Itse luin sen 2 pvä sitten ja lopetin röökin polton ilman korvaustuotteita kuin seinään. En siis itse todellakaan usko tällaisiin juttuihin...yleensä...joten oli aika uskomaton kokemus :shock:. Oon koittanut joskus lopettaa nikotiinituotteiden avulla ja hyppinyt seinille jo ekana päivänä, joten oon siis aina ajatellut että multa ei tuu lopettaminen onnistuu ikinä.. ainakaan ilman vahvaa lääkitystä. :mrgreen:

Jostain syystä tossa kirjassa vaan jotkut jutut aukes uudella tavalla. Ja tää lopettaminen ei tunnu enää taistelulta, mikä on ihan oikeesti kummallista.
Tsemppiä kaikille :thumbup: ja anteeks tää hehkutus ja saa vastailla.

Chipa
«13

Viestejä yhteensä

• tutetututetu Helsinki
    editoi maaliskuu 2009
    Jonkinlainen oivallus täytyy korvien välissä tapahtua, että yhtäkkiä ihminen uskoo itseensä niin paljon, että tahtoo voittaa tupakkateollisuuden ammattimaisten kehittelemät houkutukset ja vielä uskoo voittavansa.

Mielestäni silloin juuri on tapahtunut se oleellinen: on usko siihen, että itse pystyy valitsemaan omat ajatuksensa ja tekemisensä, uskoo omaan vapauteensa, on valmis toteuttamaan ajatuksensa. Kaikki on mahdollista, kun vaan haluaa ja uskaltaa. Oli se sitten lähtöisin Carrin kirjasta tai Champix-lääkkeistä tai sairastumisen pelosta.

Ensimmäinen askel on otettava, ja sitä sitten toistetaan riittävästi.
  • chipa_2chipa_2 Espoo
    editoi maaliskuu 2009
    Hellou ja kiitti kommentista!

Mietin tuota itsekkin, että olenko nyt vaan tähän touhuun valmiiimpi kuin ennen ja sen takia tuo kyseinen kirja kolahti.?...

...Mutta kyllä mä silti tota kirjaa aion suositella kaikille tutuille ja tunemattomille, olkoonkin jenkkiläinen self-help mikä-lie oppikirja, mua se autto niin miks ei muitakin! :D

• tutetututetu Helsinki
    editoi maaliskuu 2009
    Mikä tahansa on hyvä, jos siitä saa apua tähän taistoon. Tupakka on käsittääkseni koukuttavin aine mitä on. Tärkeintä on haluta savuttomuutta, ja tukea toinen toisiamme sen tavoittelussa. Jokaisella on oma tarinansa, oma tapansa, mutta siitä oivalluksesta kaikki mielestäni lähtee.

Kymmenien epäonnistuneiden lakkojen jälkeen jonain päivänä minä vaan olin valmis luopumaan tupakasta, ja samalla myös täysin vakuuttunut siitä, että onnistun.

Usko itseesi ja onnistumiseesi! Kehu ja kannusta itseäsi.
  • chipa_2chipa_2 Espoo
    editoi maaliskuu 2009
    heips ja pakko vielä kommentoida!

Mulla kans takana monia lopettamis päätöksiä. Parhaimmillani olin 7kk hampaita kiristellen. Kun olin lukenut Carrin kirjan tiesin että en tuu enää polttamaan ikinä. Ei tarvii valittaa mistään, olo on mahtava!
  • KatjaKatja Helsinki
    editoi maaliskuu 2009
    :D Onnea Chipa :D sä löysit sen, mitä moni haikailee :D:D

• AinuliiniAinuliini Uusimaa
    editoi maaliskuu 2009
    Hei
    Minäkin lopetin tupakanpolton lukemalla Allen Carrin kirjan. Perjantaina tulee 2 kk täyteen.
    Olin ennenkin yrittänyt lopettaa aika monta kertaa mutta aina retkahtanut. Nyt on helpompi. Välillä on ollut mielitekoja mutta en onneksi ole sortunut.
    Ja kehun kaikille tuota kirjaa.
  • vahvanavahvana Vantaa
    editoi maaliskuu 2009
    sama täällä, kerron jokaiselle tästä kirjasta. ei tulis mieleenkään enää polttaa, mä oon vapaa :)!
  • chipa_2chipa_2 Espoo
    editoi maaliskuu 2009
    Heips ja kiva kuulla että täällä on kohtalon tovereita!

Tänään on ollut vähän vaikeampi päivä: tuntuu koko ajan että jotain puuttuu... :(

Vaikka mitäänhän ei puutu, tilalle on tullut jo nyt pudas ja raikas olo, hyvät yöunet, helpompi hengittää ja 2x30min lenkkiä:) Joten ei sais valittaa. Tyytyväinen olen ja siis 3. savuton pvä menossa 8).

Tsempit :thumbup: muillekkin!

Chipa
  • KuplisKuplis Helsinki
    editoi maaliskuu 2009
    Heissan,

Ihan eka viesti tällä palstalla. Tadaa...

Luin myös ton kirjan ja lopetin 1.3.09. Kunnes sitten nyt perjantaina löysin yhden vajaan askin himasta hyllyjen välistä ja samantien sauhuttamaan parvekkeelle. Pyörrytti ja huimas ja tuli paha olo. Ja silti polttelin sen askin loppuun, eli joku 10 röökiä siellä oli. Sen jälkeen en onneksi ole menny ostamaan uutta, mutta nyt tuntuu tosi paljon vaikeemmalta olla ilman. Tai siis että ne syöpäkääryleet leijuu silmissä vähän väliä vaikka 3 viikkoa meni kuin vettä vaan. Olis pitänyt uskoa se "ei ole olemassa yhtä savuketta"...

Mietin, että pitänee lukea kirja uudelleen. Arvatkaa vaan v***ttaako, että menin polttamaan ne tupakat, enkä vaan vetäny vessasta alas. Ennen niitä ei edes ajatellut asiaa, nyt on tosi vaikee olo ja sen takia sitten etsinkin tämän palstan netistä... josko täältä löytyis vähän vetoapua asenteeseen.
  • Tarza_2Tarza_2 Satakunta
    editoi maaliskuu 2009
    8) :) hyvä että tulit tänne stumppiin,itse olen päässyt jo näin pitkälle,johon en ehkä olisi ilman stumpin apua päässyt,uudesta vuodesta minullekin jäi kokonainen tupakkiaski laatikkoon,heti uudenvuoden päivänä katkoin kaikki tupakat,enkä sen koommin ole tupakkaa ainakaan ajatellut ostaa,mutta muuten on se mokoma käynyt välillä mielessä.kolme viikkoa on jo pitkä aika,älä murehdi niitä 10 savua,ne on mennyttä,pyyhi pois ne mielestä ja aloita uudestaan sisulla,täältä voimahaleja rutkasti!!
  • japijapi Vantaa
    editoi maaliskuu 2009
    Joo... Minä täällä vaihteeksi.

Eli lopetin tuon kirjan avulla 8.11.2006. Mielitekoja tai "himoja" ei ole ollut. Alkupuolella oli satunnaisia tuntemuksia esimerkiksi sellaisissa tilanteissa, joissa ennen poltti ja tuntemukset oli lähinnä sellaisia "tässä tilanteessa ennen poltin, onneks oon lopettanu." ja sellaisia satunnaisia tupakka ajatuksia, jotka yleensä katosivat 5-10 sekunnissa.

Kirjan kirjoittaja, Allen Carr oli englantilainen kirjanpitäjä, joka lopetti itse vuonna 1983. Hän kuitenkin kuoli 29.11.2006 keuhkosyöpään, 72 vuotiaana. Oliko syöpä seurausta omasta rankasta tupakka historiasta, vai siitä että hän oli vuosia passiivisena tupakoitsijana klinikallaan, auttaessaan muita tupakoitsijoita vapaaksi nikotiinin orjuudesta.
    Kun Allenilla diagnosoitiin tuo syöpä heinäkuussa 2006, hän sanoi:
    "Minulle on kerrottu, että olen "parantanut" ainakin 10 miljoonaa tupakoitsijaa ja jos tämä on totta, on se hintansa väärti." -(vapaa suomennos).

Itse lopetin tuolla samalla tekniikalla myös alkoholin käytön. Siitä tulee 3 viikon kuluttua vuosi.

Jos jotakuta kiinnostaa, niin perustamalleni Epäviralliselle Allen Carr foorumille voi myös tulla turisemaan. Se löytyy linkki löytyy allekirjoituksestani :)
  • hentiirahentiira Helsinki
    editoi maaliskuu 2009
    Itselleni suunnattoman suuri apu kirjasta, Allen Carr rocks!! :) Ei tää voisi kai helpompaa enää olla :) Kova olen myös markkinoimaan kirjaa kavereille, ehkä vähän liiankin innokas. Siskokulta meinasi syöttää sen jo mulle tuossa yhdessä vaiheessa, kun alkoi kuuleman mun markkinointipuheet tulemaan jo korvista ulos :mrgreen:
  • editoi maaliskuu 2009
    Joo erittäin suositeltava kirja, sai minutkin vanhan korsteenin tekemään lopetuspäätöksen. Sieltä löytyy asian ydin.
  • sussu72sussu72 Tampere
    editoi huhtikuu 2009
    Täällä yks "herätyksen" kokenut myös!
    Kirja on auttanut mua enemmän kuin olisin koskaan voinut kuvitella. Suosittelen kavereille myös, ja ihan kaikille, sekä harkitseville että lopettaneille.

Pidän sitä käsilaukussa käsikirjana. Se muistuttaa mukavasti savuttomuuden upeista puolista silloin, kun joku tilanne tuo uhkaavasti käryttelyn mieleen.

OLEN VAPAA!!!!
  • raiderraider helsinki
    editoi huhtikuu 2009
    Minä en oikeen tahdo siinä kirjassa päästä alkua pidemmälle. Oon jossain sivulla 70 ja lukenu sitä varmaan jo kuukauden. Se jenkkisiirappi-ostosTV yhdistelmä ei vaan kolahda :( :(
  • Birje59Birje59 Helsinki
    editoi huhtikuu 2009

Vahinko, että koet kirjan noin...
    Itsekin ensin ärsyynnyin toistosta ja jankutuksesta, mutta sitten tajusin, mikä sen tehtävä onkin. Etkö ole vielä oivaltanut sitä? Kirjoittaja puhuu siitä myös itsekin kokoajan. Aivopesu.
    En koe mitään amerikkalaista jenkkisiirappiosastoa...? Kirjoittaja on britti.
    Ostos-TV...? Menee ohi nuo vertaukset.
    Mutta Onnea Yritykseen!
  • editoi toukokuu 2009
    :shock:
  • Tamahe_2Tamahe_2 Etelä-Suomi
    editoi huhtikuu 2009
    kisumisu kirjoitti:
    Tää asia ei nyt kyllä tänne poteroon kuulu mutta puputan nyt.Kun tuntuu että monet lopettaa pillereillä ja ylistävät kuinka helppoa se niin on.Onko se ihan oikeesti??Vaatuttaa ku ite yrittää laastareitten kanssa tuhertaa,en tosin nyt tällä hetkellä,mutta kohta taas.Ja se on sellaista vääntämistä ja tuskailua.Oonko kade ihan turhaan?

Samoin olen Kisumisu kokenut. Oikeen välistä otti kovasti päähän, etten hakenut pillereitä, kun muut hehkutti helppoudella ja ite hyppi seiniä pitkin. Mutta en suuntakaan halunnut enää vaihtaa.
    Todellista tuskan vääntöä on ollut. Carrin kirjankin hankin ja luin, mutta en sieltä mitään hurmosta saanut. Aika on onneksi tuonut helposta. Siihen olenkin lapsen lailla alusta asti uskonut. Aikaan.
    Toivottavasti löydät itsellesi sen oikean tavan lopettaa.
    Tsemppiä :thumbup:
  • editoi toukokuu 2009
  • Tamahe_2Tamahe_2 Etelä-Suomi
    editoi huhtikuu 2009
    Tupakka on vahva tapa riippuvuuden lisäksi.
    Jokaikinen tilanne pitää opetella elämään uudelleen ilman tupakkaa. Ja niin monta kertaa, että se onnistuu helposti.

Siihen tavan poistoon auttaa riittävät toistot ja aika. Ota lapsen usko mukaasi.
  • Birje59Birje59 Helsinki
    editoi huhtikuu 2009
    kisumisu kirjoitti:
    Mietin vaan että onko se savuttomuus ihan aikuisten oikeesti niitten kanssa niin helppoa...onhan tupakointi kuitenkin vahva tapa.Mihin hittoon se tapa jää :?:
    Tähän kohtaan just Stumppaa tähän -kirja pureutuu aika hyvin. Se tapa.
    Mulla on ollut myös kaikkein vaikeinta luopua tavasta, johon liittyi niiiin paljon asioita, mutta kyllä se tapa vaan on alkanut häipyä minusta pikkuhiljaa, uskomatonta kylläkin. Sinäkin onnistut!
    Mullekaan eivät ne pillerit sopineet, mutta nyt olen kiitollinen, että lähes luomusti pääsin irti (vajaa 2 vkoa nik.purkkaa). Ja olen valittettavan usein kuullut, että tupakointi on alkanut uudelleen kun pillereiden syönti päättyy. Jospa sitten ei kuitenkaan niiden kanssa tule tehtyä sitä lopetusta/lopetustyötä ihan kokonaan. Mutta tiedän myös erittäin monesti onnistuneita lopetuksia niiden kanssa.
  • editoi toukokuu 2009
  • editoi huhtikuu 2009
    Minä kävin kanssa kirjastosta varaamas tuon Carrin kirjan :D saapa nyt nähdä kuin käy. Lääkkeestä sen verran et syksyl kämmäsin lakon champiksella nyt alotin nicotinell imeskelytbl ja jatkan sit laastareil. et näil eväillä ´nyt mennään :D
  • mumelimumeli Pirkanmaa
    editoi huhtikuu 2009
    Hei Kisumisu!
    Kun tuossa pohdit, että onko pillereillä lopettaminen niin helppoa kuin jotkut sanoo? Itse lopettaneena yli 40v tupakointiuran jälkeen en olisi uskonut,että se todellakin on näin helppoa. Olen kyllä tarvinnut teidän Stumppilaisten tukea, sanoisin että joka päivä olen täällä käynyt tätä lukemassa kuin piru Raamattua ja saanut siitä valtavan tuen, josta kiitokset kaikille.Huomena tulee viimeisestä tumppauksesta 3 kk ja aion kyllä vielä jatkaa aamupillerin ottamista, voi olla että toiset 3kk. Sen tiedän että koskaan en voi riskeerata ja polttaa sitä ensimmäistä, joten taistelu varmaan jatkuu vielä monta vuotta. Siis Champixilla jatketaan!
  • editoi toukokuu 2009
  • editoi huhtikuu 2009
    Lue vaan kisumisu avoimin mielin sitä kirjaa kyllä siinä on paljon asiaa joka varmasti auttaa sinuakin kun valmistaudut tupakoinnin lopettamiseen.
    Jos asioitten toistaminen hämmentää sillä on tarkoituksensa. Pillerit eivät lopeta kenenkään tupakointia, ne ainoastaan lieventävät alkutaipaleen vieroitusoireita. Psyykkinen riippuvuus (mitä tavaksi sanotaan) on se sitkein ja sen kanssa on jokaisen käytävä oma kamppailunsa. :wink:
  • editoi toukokuu 2009
  • raiderraider helsinki
    editoi huhtikuu 2009
    Birje59 kirjoitti:
    Vahinko, että koet kirjan noin...
    Itsekin ensin ärsyynnyin toistosta ja jankutuksesta, mutta sitten tajusin, mikä sen tehtävä onkin. Etkö ole vielä oivaltanut sitä? Kirjoittaja puhuu siitä myös itsekin kokoajan. Aivopesu.
    En koe mitään amerikkalaista jenkkisiirappiosastoa...? Kirjoittaja on britti.
    Ostos-TV...? Menee ohi nuo vertaukset.
    Mutta Onnea Yritykseen!

Vaikea olla oivaltamatta kun seuraava sivu on vain edellisen toistoa. Ja niin ostos-TV:n tavoin: eikä tässä vielä kaikki: Kun olet lukenut kirjani, voit ostaa myös CD-romin, tulla klinikoilleni, ota yhteyttä terapeutteihini, tarjoan myös painonhallintaa.....

Hyvä jos kirja joillekin tuo avun, minulle vain pelkkää ärsytystä.
    Kuten aiemminkin sanottu: kukin taaplaa tyylillään.

• editoi toukokuu 2009
  • japijapi Vantaa
    editoi toukokuu 2009
    raider kirjoitti:
    Vaikea olla oivaltamatta kun seuraava sivu on vain edellisen toistoa. Ja niin ostos-TV:n tavoin: eikä tässä vielä kaikki: Kun olet lukenut kirjani, voit ostaa myös CD-romin, tulla klinikoilleni, ota yhteyttä terapeutteihini, tarjoan myös painonhallintaa.....

Hyvä jos kirja joillekin tuo avun, minulle vain pelkkää ärsytystä.
    Kuten aiemminkin sanottu: kukin taaplaa tyylillään.

Kertaus on opintojen äiti. Jokainen peruskoulunkin käynyt tietää, että seiskaluokka on lähinnä kertausta, mutta harva lopettaa koulun sen vuoksi. Kirjassa kerrataan asioita sen vuoksi, että ne iskostuisivat mieleen, etenkin jos kirjaa ei lue päivässä tai kahdessa. Joillakin kirjan lukemiseen voi kulua vaikkapa kuukausia. Toiset lukevat kirjan useampaan kertaan, ennenkuin asiat alkavat loksahdella paikoilleen.

Toki kaikki ei sovi kaikille.

Entäpä lopussa olevat myyntipuheet?

Jos sinulla olisi soutuveneitä päätuotteena myyvä yritys, myisitkö pelkkiä veneitä ja airoja vai tarjoaisitko myös esimerkiksi perämoottoreita, ankkureita, köysiä ja vaikkapa kalastustarvikkeita??

Ja jos kaikki ei sovi kaikille, esimerkiksi lopettaminen ei onnistu kirjaa lukemalla, niin kannattaako kokeilla jotain muuta??
    Allen Carr aloitti klinikan pyörittämisen vuonna 1983, eli yli 25 vuotta sitten. Tuossa ajassa on kirjoitettu kirja, koska jokaisessa maassa ei ole omaa "Allenia". Toiset oppii paremmin kuuntelemalla, heille on tarjolla CD, jne. jne.
    25 vuoden aikana samaa toimintamallia on onnistuttu soveltamaan lentopelkoon, alkoholin lopetukseen. Myös painonhallinta on osa tätä kokonaisuutta. Kaikkia palveluita ei ole tarjolla jokaisessa maassa tai kaikkia kirjoja ei ole tarjolla jokaisella kielellä.

Tyhmähän yrittäjä olisi, jos hän ei markkinoisi laisinkaan. Allen Carr oli siitä erikoinen mies, että hän ei juurikaan käyttänyt rahaa markkinointiin, esimerkiksi lehtimainonta tai radio/TV. Hän markkinoi tuotteitaan/palveluitaan lähes ainoastaan omissa kirjoissaan.
    Pääsääntöisesti markkinointi tapahtuu suusta suuhun.

JOS YLLÄPITO nyt sensuroi tätä kirjoitusta, niin toivon että tekemäni tarjous jätetään edes jossain muodossa näkösälle.

(Viestiä muokattu; Ylläpito)

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.